Přejít na obsah
Plavidla.cz

řazení


lvvi

Doporučené příspěvky

Hezký den, kapitánky, kapitáni.

 

potřeboval bych poradit, zdá se to být dosti prokleté téma, má loď a řazení.

Počalo to při nákupu, kdy loď s motorem Åš1202 byla řízena dvěma pedály k tomu dvě páky, na palubní desce byl plánek jak zařadit první rychlost. Takže tento způsob: "Nikdy"

Druhý pokus, 2rychlostní převodovka, ano to už zní lépe. Vpřed, Neutrál, Vzad. Pedály fuč. Zázrak.

Zůstal problém, který slovutný technik nepořešil. Jak dostat řadící páku na přístrojovou desku, ideál zboku.

Imramovský si o tom myslí toto: http://www.imramovsky-marine.cz/cs/katalog/lodni-prislusentvi/rizeni-a-razeni/radici-paky-a-prislusenstvi-pak/

+ toto: http://www.imramovsky-marine.cz/cs/katalog/lodni-prislusentvi/rizeni-a-razeni/bovdeny-plynu-a-razeni/

Kontaktoval jsem několik firem (tři), tedy nepočítaje člověka, který slíbil půl roku řešil a nic nepořešil.

Možná je to trapně nezajímavá práce z hlediska útraty, ale obávám se, že já na to nestačím. Což o to, koupit páku a bovdeny nebude problém. Horší je to dát dohromady. Určitě bude třeba nějaký převod,

též by mělo být nějaké posilování řízení? abych to krátkou pákou utáhl to táhlo na převodovce.

Proč jsem založil toto téma? Třeba se tu najde někdo šikovný z Prahy, kdo poradí s tím, popřípadě nabídne své služby.

Leč po zkušenosti nepěkné předem dohodneme termín a částku.

Děkuji moc Lukáš. (ps. omlouvám se za chyby jsem líný kontrolovat svůj pravopis)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano není problém veškeré fotografie je možné najít na

http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka

konkrétní foto je: http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1090186.jpg

- převodovka u ní táhlo najdete vpravo dole, stojí na ní OLEJ

jedná se o jednoduchou páku. od které vede k ovládací páce u kormidla dlouhá tyč

http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1090180.jpg

výsledek je strašidelný: ano funkční, ale upřímně řečeno ostudný a velmi neohebný.

Bílá tyč u tátových nohou - http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1050298.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, převodovka Lewo... já doufám,

že to neznamená, že onu tyč tam budu muset mít stále, stačí jí jen posunout dále, ideálně výše. právě na ten ovládací pult. Možná stačí nějaký pákový systém....tyč spojující nějaký ohyb mezi táhlem řazení (u převodovky) ke spodní části ovládací skříně...a následně svislá tyč k pultu a pod pultem poslední pákový systém tzn ... jeden pohyb ten už je u převodovky, druhý "kloub" pod řadící skříní a poslední sloužící na ohnutí páky na řadícím pultu. Teorie by šla leč prakticky to třeba není možné. Jak říkám, muž který se chystal dát to dohromady mluvil o nějakých silikonech - jako to má řazení u nějakého auta, to já netuším ...snad Citroen? nebo SAAB :) už si nepamatuji přesně co říkal. Ale tak říkal říkal říkal půl roku řešil a nepořešil nic, bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přece to lze výborně, děkuji moc. Teď už jen sehnat člověka, který to dokáže připravit a nebude mu to trvat půl roku, ani nebude chtít nekřesťanské peníze neb na tom pracoval xxx chodin a potřeboval k tomu dva kolegy, to už jsem zažil a stačilo. Jeden šikovný...možná zámečník? Ten by mohl svařit tu soustavu se vším. jej, to bych možná mohl zaúkolovat toho chlápka co mi stavěl stříšku (kočár) na lodi.

Přemýšlím, ono není vůbec složité řadit - jde to lehce, možná tím převodem co už tam je, vzpomínám si jak jsem měl řazení na člunu musel jsem to rvát jak šílený, podobně otec na lodi, to slezl ze židle a oběma rukama rval páku by dal zpátečku :D

Já chci pohodlné řazení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je potřeba dobře spočítat krok všech pák. pokud to jde na převodovce zlehka, můžeš na ovládací páce mít menší krok než na páce u převodovky a naopak.


kamarád to měl tak, jak jsem ti namaloval, řadil pákou nahoru / dolů a krok tak asi 15 - 20cm z dopředu na zpátečku. taky záeží, jak měkce máš uložený motor. pokud moc měkce, prodlouží se mrtvý krok ovládací páky.


já měl převodovku natvrdo a páka byla přesná, bez vůle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přišla odpověď, jak jsem očekával - netuší jak onen problém pořešit.

asi nějaký kutil co navaří trubky navrtá nějaké čepy...pružiny, vratky, plácám slova aniž bych extra tušil co přesně znamenají.

zdá se že to jinak nejde než strašidelnou pákou uprostřed.

Plánek by byl, za ten moc děkuji Davidovi, jen toho technika co to dá dohromady by to chtělo.

/výjimku tvoří muž co už mi loď upravoval!!!! on ví...ten má zákaz k lodi se přiblížit/

Lukáš


PS:


Dobrý den,


předem se omlouváme za prodlení v odpovědi. Snažili jsme se od našich blízkých spolupracovníků vypátrat nejlepší možné řešení Vašeho problému, ovšem v konečné fázi bezvýsledně. Bohužel nikdo z nich si není vědom plnohodnotného řešení, nebo nemají kvalifikaci či zkušenosti s podobnou úpravou. My vzhledem k povaze problému a našemu přímému zaměření na truhlářské služby, Vám bohužel také nejsme schopni pomoci.


Proto pouze do budoucna přejeme úspěšné vyřešení Vašeho problému a s přáním příjemného zbytku dne


S pozdravem

Za Lodní Truhlářství

O.P. Truhlářství Chrastil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že se nad tím zamýšlelo dost lidí a dost lidí po jisté době uznalo ,že to zase tak snadné není.

přivařit trubku na pohyblivý čep přímo u převodovky tím posunout celý mechanismus ke straně zdá se být rozumným řešením, alespoň páka nebude uprostřed, ano, otázkou zůstává přichycení.

systém napájených trubek, navrtaných, šroubem uchycených. Ne každý je vyučený zámečník, já tedy nejsem, ani truhlář a tak možná že z mého dotazu vyplynulo, že hledám způsob JAK

ale spíše mělo znít - Hledám Někoho kdo to bude umět udělat.

Třeba někdo má ve skladu hromadu veteránů a nechává se inspirovat, já auto nevlastním žádné a tuším (měl bych tušit) kde se ukrývá v motoru válec, bovden plynu...

> možná se dostaneme i k tématu : člověk je líný hledat a tak se ptá < s tím bych mohl souhlasit, s jednou výhradou - že jsem řešil pátral a že teoreticky to asi možné je, ale pro mě prakticky nemožné, já si nevařím součástky,

ani nesoustruhuji šrouby.

Prosím přátelé kapitánští, spíše než napadat tupost autora dotazu bylo by příjemné poukázat na schopného (spolehlivého!) řemeslníka.

Děkuji moc Lukáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já věřím, že nyní je velmi to snadný mechanismus, dlouhá páka uprostřed lodi hýbe na tyči připevněnou spojovací trubkou na převodovce

krásně je to patrno z této fotografie, je tam vidět převodovka... tato trubka byla říznuta (zkrácena) a navrtána by do ní šla zaháknout trubka spojující trubku na převodovce s trubkou páky.

> http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1090130.jpg

> http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1090186.jpg

zde je řadící páka vzdálená cca 2m od převodovky http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1090180.jpg

vše je "jednoduché" já chci tu páku dostat o cca metr dál a zvednout na palubní desku (pochopitelně v menším provedení.

Co se týče hnusných svárů, to je to nejmenší, většina bude ukryta, vidět bude pouze páka, doufám že jednou na palubní desce či tedy skříňce.

Upraveno uživatelem lvvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím zda-li jsem správně pochopil dotaz, je tam jen malý akční rádius, tzn stačí malý pohyb z přesunu mezi rychlostmi, dokonce je nesnadné poznat neutrál. řazení je lehké, skutečně jde mi hlavně o přesunutí té páky mimo prostory středu lodi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm.... az si najdu cas, budu si trochu malovat.


Ty chces tu paku dostat na ten pultik hned vedle kousek pred ni? Staci doprostred, nebo to chces na levou stranu? Kolik mista je v tom pultiku?


Paka ted funguje spravne? (Tzn. paka dopredu je pohon dopredu?)

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není třeba aby byla přímo na horní části řídící skříně (tedy u budíků) stačí aby byla umístěna tak aby nepřekážela ani otvíraným dveřím do kajuty, zde bude asi zádrhel

http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1090431.jpg

z tohoto obrázku patrno že by bylo fajn umístit spíše páku spíše na levou stranu, na boku lodi (uvnitř kormidelny) mám páku plynu.

Kdybychom chtěli řešit páku na pravdou stranu tedy kdybychom jen posunuli součastnou páku, dostali bychom se do kolize s řetězem kormidelního převodu. Tam bych se skutečně nechtěl pouštět.

tzn posunout páku už od spojky převodovce co nejvíce k bortu lodi, pozor nezapomenout na jisté prohnutí dna lodi. a následně vést trubku pod podlážkou lodi (což bude dosti boj) ke skříni řazení, na této straně není žádná překážka.

teď už jen zvednout vzhůru a máme vyhráno.

Zde je trošku vidět ozubené kolo kormidla - http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#img090.jpg

 

PS: Palubní deska - http://kapitanlukas.rajce.idnes.cz/Alka/#P1090133.jpg levá strana volná. dokonce je i v oné části volná podlážka, zatím nedořeženo, ale nepřekáží.

Upraveno uživatelem lvvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele a nedalo by se to vest celou dobu po na boku misto pod podlazkou?


Kdyby se na LEWO dal homokinetickej hridel z auta, podle myho nazoru by mohl jit rovnou sikmo nahoru doleva a prepakovani udelat v boku lodi, kde je predpokladam nejen dost mista ale i slusnej pristup.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jistě není problém když nedojde k větším zásahům na trámech lodi. bude-li řazení bokem bude rozhodně snazší instalace než rozebrat znovu podlážku, která je nyní dvoupatrová. To by byl záhul.

Jen si říkám - pod podlážkou se to stejně bude muset vést ale jen v zadní část lodě...tedy od motoru k bortu a pak se to bude zvedat až k místu, kde bude páka nalézat se (následně) výborně.

pak to není ani třeba umístit na řídící pult, ale může to být podobně jako páka plynová umístěno na boku lodi, hlavně aby to nebylo na středu ;) to by určitě bylo dle mých představ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted nevim presne, jestli ta hridel z LEWO je v urovni ty steny, pred ni, nebo za ni.


Podle toho by se musel ten hridel tahnout vrchem nebo spodem.


Edit: Prolejzam fotky jak se da a prd vidim. Nedala by se ta pricka posunout trochu dopredu, aby se hridel mohl tahnout az za ni? Nebudes tam mit nejakej sedak pod kterym se to schova?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel netuším o jakou příčku se jedná, pokud o žebro podlahy, tak čistě teoreticky ano, ale to už by byl trošku větší zásah, neb mám žebra k sobě ještě přišroubována L vinglíky ;) Pokud v tom směru od převodovky k boku lodi bude překážet nějaká stojna, pořešil bych to.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 10 months later...

získal jsem neuplné jednopakove řazení+plyn (po zasahu kutila domacího) a marne hledam nejake foto nebo video jak ty ,,střeva,, vypadají (než něco vymejšlet)-nemate nekdo něco?-vyhodit to mužu vždycky ale třeba.........

je to dost podobne jako ULTRAFLEX B90

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo-normalní jednopaka-nejdřiv zařadí a pak zacne přidavat plyn-akorat že puvodní majitel ji chtel,, upravit,,a ztratil tu kulisu nebo co tam je-zbyl akorat obal a páka-ja ji nemam(mam klasiku) a rozebírat to nikomu nechci ale nemel by byt problem to udelat akorat vedet jak to vypadalo (než to vymejšlet)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...