Přejít na obsah
Plavidla.cz

Stabilita přívěsu


Lubor

Doporučené příspěvky

Dosud jsem tahal svou loď za Kia Ceed (hatchback) k plné spokojenosti. Nebyl problém to rozjet např při předjíždění až k rychosti 130km/hod. Jelo to jak po kolejích.

Nyní jsem přešel na Kia Ceed SW (kombik) a jsem zděšený! Při stejném přívěsu a nákladu (cca 30 až 40 kg na kouli) se souprava již při rychlosti lehce nad 100km/hod začíná nebezpečně vlnit. Je to nepříjemně citlivé na boční vítr a nepříjemně nestabilní. Zdá se, že větší převis koule za zadní nápravou zásadně mění jízdní vlastnosti s vlekem.

Máte někdo podobnou zkušenost, případně povědomí zda to lze nějak vylepšit? (vyvážení přívěsu, nahuštěnost pneu, naložení auta ...)

Příves je profi (Thule), rok starý, má povoleno 100km/hod, na nápravě jsou tlumiče, je velmi tuhý (V oj).

Podělte se prosím o svoje zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.


Neboj, jsem na tom uplne stejne. S vlekem mohu frcet maximalne do 100 a to jen za bezvetri a perfektne rovne silnici bez vyjetych koleji :). Zrejme na to ma v tvem pripade nejakej podil ta vic vystrcena koule i kdyz mne se toto nejak neprojevilo. Nyni mam auto tezsi a kouli dal od zadni napravy a je to podle mne stejne, jako na predeslem aute, kde nebyla koule tak vzdalena od napravy. Vcelku ani nepomohlo vetsi zatizeni na oji. Tak nejak jsem se s tim jiz smiril, uprime s tema trema tunama za zadkem se stejne rychleji jet neodvazim :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problem je v tom previsu. Staci se trochu zamyslet a zjistis ze ti na dylce oje ubejva dvojnasobek previsu.


Kdyz tahnu lod kratkou Fabii, jako bych za sebou nic nemel (myslim stabilitu, vaha poznat je) a kdyz to tahnu za Rapidem, tak se mi to houpe jak americky auto.


A pridavat kombiku vahu na kouli je docela naprd. Mozna by pomohlo trosku prefouknout kola nebo snizit ET, aby to lip vedlo stopu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlek je jednoosý, celková hmotnost 1300kg, okamžitá cca 1000kg. Auto smí tahat 1400kg, takže ve všech parametrech je slušná rezerva.

Jak jsem psal, zhoršení přikládám hlavně většímu převisu tažného zařízení za zadní nápravou a vaše názory to zřejmě potvrzují. Když zacloumám na místě bočně s lodí, celé auto to vychyluje ze směru, jako by pneu měly měkké boky, plave to na nich. Tak mne ještě napadlo, jestli mají pneu na tento fenomén také vliv. Nahuštěné jsou dle předpisu. Profil pneu je 55.

Při pohledu z boku je náprava přívěsu mnohem více vzadu, nežli pomyslné težiště boční plochy, takže boční vítr způsobuje zřejmě boční síly na tažné zařízení. U toho hatchbacku to nějak nevadilo ....


viky, co je ET?

Upraveno uživatelem Lubor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ET je parametr disku na aute. Cim mensi ET, tim vic je kolo venku z blatniku. Vicemene jde o to nejak "nenapadne" rozsirit zadni napravu. Daji se na to koupit i podlozky. Je to sice takovy ne uplne legalni, ale zato se tim auto slusne usadi na silnici (na ukor zivotnosti ovsem - zalezi jak moc rozsiris). Normalni ET je vetsinou kolem 40mm. Na Fiatu mam predepsano myslim 43, ale na leto mam disky ET25, takze kazdy kolo skoro o 2cm vic venku nez normalne.


Ta tuhost boku je docela dulezitej parametr, mozna by pomohlo dat gumy s vetsim vahovym indexem. Je to docela veda, levny gumy vetsinou nebejvaji az tak tuhy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu tak akorát zkusit nahustit víc kola. Auto je služební, sám do něj investovat nebudu a těžko bych si odůvodnil výdaje na jiná kola. :-(

Kromě toho tam mám kola dost široká, při zatížení jsou už těsně za blatníkem, není kam rozšiřovat.

Příště zkusím vyšší tlak v pneu a více auto vzadu naložit. Pokud se to ale zásadně nezlepší (nestane se zázrak), tak pojedeme na dovolenou se starým. Je to k vzteku, to nové je automat a tahání z vody bylo fakt fajnové!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je skoda, ze neni kam rozsirovat, podlozky na zadni napravu bys koupil za par stovek, k tomu delsi srouby a nemusel bys to v praci rikat, je to sundavaci zastamdaci.


Jestli ti na "lite disky zdarma ke kazdemu vozu" dali nejlevnejsi gumy, tak se neni cemu divit. Tlak to chce drzet na horni hranici povolenych hodnot, coz je predpokladam kolem 2,5 atm, mozna vic.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu OT. Docela hledím na to, že ceed může tahat 1400 kg. To se někdo musel splést ne?!!


Manželka má krátkýho ceeda (bez tažnýho). To auto je tak lehký a má tak fórový brzdy, že má co dělat samo se sebou. To by znamenalo, že bys tahal víc, než váží samo auto. Cokoliv nad tunu je snad holej hazard. Manželka má teda jen 1,6 naftu.


Teď to říkam manželce. Prej by se na tom kiáček roztrhal na kusy. :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom by se trochu natahla :lol:

Tedko vazne. Zkus co nejvic veci nahazet do auta a na lodi dat veci do spicky, aby se zatizila oj. Pokud chces jeste laborovat, tak si zvaz kolik mas na oji pri prazdne lodi a pak treba pokud to pujde tak posun napravu na vozejku dozadu, mohlo by take trochu pomoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krátkého Ceeda jsem před 4-mi lety vybíral právě pro možnost tahání lodě. Potřeboval jsem něco na denní ježdění s možností odtáhnout loď o víkendu a dovolené. Ve své kategorii aut má největší povolenou celkovou hmotnost přívěsu. Při naftě 1,6 a manuální převodovce to je 1400kg. Před těmi čtyřmi lety motor vynikal i kroutícím momentem, což se v praxi potvrdilo. Tahání tunového vleku byla radost. To auto s tím jezdí svižně a stabilně! Spotřebu na cestě do Chorvatska jsem měl pod 8l a to jsem se rozhodně necoural!

Najezdil jsem s touhle soupravou už asi 8 tis. km a jsem naprosto spokojený. Teď jsem se těšil na mírné zlepšení při přechodu na nový model a verzi kombi (automat, o 10KW více, větší kufr) a místo toho s tím nemůžu ani předjet bezpečně kamion na dálnici. :-(

Já teda Ceeda nepovažuju za lehké auto. Na silnici je to s vlekem 1t zcela stabilní (tedy ten krátký Ceed) dynamika překvapující.

Moje žena se zase Ceeda bojí. Považuje ho za velký auto! :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Tedko vazne. Zkus co nejvic veci nahazet do auta a na lodi dat veci do spicky, aby se zatizila oj. Pokud chces jeste laborovat, tak si zvaz kolik mas na oji pri prazdne lodi a pak treba pokud to pujde tak posun napravu na vozejku dozadu, mohlo by take trochu pomoci.

To mám v plánu, teda pokud mi do toho manželka ještě jednou sedne. Po výletu s kymácející se soupravou v minulém týdnu už moc chutě nemá a chce jezdit se starým autem. Je fakt, že i já z toho neměl vůbec dobrý pocit a doma se to se mnou ještě dlouho houpalo. Nedělám si moc naděje, že se to nějak zásadně zlepší. Zřejmě se starým autem byla souhra mnoha maličkostí příznivá a s novým se to všechno sečetlo obráceně.

Přdám větší váhu na kouli, zatížím kufr, nahustím více pneu. Víc asi neudělám. Pokud to nepomůže tak mám asi smůlu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen abych to uvedl na pravou míru. Mě se ceed moooc líbí. Doporučil jsem ho tátovi, kterej je s nim spokojenej. Koupil jsem ho i manželce. Je to malý a svižný auto. Tak do 50 km/h mi to manželka se ceedem v klidu nandá (já mám BMW 530d).


Jen když si vybavim, jak tátovi smrdí spojka když táhne svuj pidi vozejk se dřevem (vozejk uveze asi 200 kg). Ta spojka a převodovka určitě neni stavěná na 1,4t vlek. Jasně, otec má tu 1,4 benzín.


Chápu, ale že s jistou dávkou opatrnosti to lze. Vždyť co všechno jsme odtahali 120 škodovkama že?


S tim naložením.... přesně, jak tu zaznělo. Co jde nacpat do kufru, gumy na autě i na vleku nafoukat na maximum a na kouli naložit maximální povolenou zátěž. Gumy na vleku foukam těsně pod jejich konstrukční maximum (uvedeno na boku pneu). To je sakra znát!!

Na autě je i hodně znát když obuju runflaty, nebo obyč gumy. Na runfletech se to ani nehne. To se spíš já dřív pos.... strachy při představě, že se za mnou valí 1,5 tuny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Jen abych to uvedl na pravou míru. Mě se ceed moooc líbí. Doporučil jsem ho tátovi, kterej je s nim spokojenej. Koupil jsem ho i manželce. Je to malý a svižný auto. Tak do 50 km/h mi to manželka se ceedem v klidu nandá (já mám BMW 530d).

 

Jen když si vybavim, jak tátovi smrdí spojka když táhne svuj pidi vozejk se dřevem (vozejk uveze asi 200 kg). Ta spojka a převodovka určitě neni stavěná na 1,4t vlek. Jasně, otec má tu 1,4 benzín.

 

Chápu, ale že s jistou dávkou opatrnosti to lze. Vždyť co všechno jsme odtahali 120 škodovkama že?

 

S tim naložením.... přesně, jak tu zaznělo. Co jde nacpat do kufru, gumy na autě i na vleku nafoukat na maximum a na kouli naložit maximální povolenou zátěž. Gumy na vleku foukam těsně pod jejich konstrukční maximum (uvedeno na boku pneu). To je sakra znát!!

Na autě je i hodně znát když obuju runflaty, nebo obyč gumy. Na runfletech se to ani nehne. To se spíš já dřív pos.... strachy při představě, že se za mnou valí 1,5 tuny.

Co to máš Zdendo za chcíplý motor v tom bavoráku 530d,když ti ti ceed s 1,4 motorem nandal????nech si změřit výkon na kolech!!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde jsem psal, že má manželka v ceedu 1,4 benzín? :-) Bavili jsme se tu o ceedu s 1,6 ropou ne? Ta 1,6 nafta je sakra povedenej motor. Jeden z nejlepších nafťáků pro reálnej provoz!! Fakt si ten motor s převodovkou rozumí. Má to obrovskej krouťák.


Chcíplý to bavo fakt neni. Je schopný si to na dálnici i ve 150km/h prohrábnout.

Do těch 50 km/h se ale projevuje to, že ten ceed váží oproti bavu pomalu polovinu. :-) Takže na jedničku a dvojku ceed jasně vede. Na to prostě nemam trakci a výkon mi je k ho... Pak po tý padesátce už samozřejme po silnici nejezdí moc aut, který by byly ve zrychlení lepší, než bavo.


Ty kila jsou prostě znát. Další věc je ta, že bavo má převodovku odstupňovanou značně do rychla oproti jiným autům. Třeba i při 250 km/h ten motor nijak nepřetáčim. Např., jako koktávky. U tý byl problém dosáhnout 200 km/h. Motor už byl při tý rychlosti za hranicí rozumných otáček. Navíc člověk to tlačil i očima.

Bavíme se samozřejmě o reálný rychlosti. Ne o těch nesmyslech, který ukazuje tachometr vo koktávce. Ve 200 km/h pochcávka proměřuje víc, než 20 km/h. Já mam nastavený proměřování 5km/h. Dá se nastavit i nula, ale tohle mi stačí.




Sorry za OT

P.S.

omlouvám se majitelům oktávek. Já ty auta prostě nesnášim. Měl jsem 3 služební. Neřídil jsem nic jinýho z rodiny VW, ale v zásadě neni horších naftových motorů. Bohužel mezi ně spadá i ten první common rail 2.0 Občas to jede, občas ne, oleje to žere víc, než nafty.... A tak to bylo u všech služebních, který jezdily do německa. Do 140 km/h to bylo ještě dobrý. Po každym výletu do německa to pak žralo 1l oleje na 1000 km. Všem kolegům. Tedy všech cca 6 aut. Jo a pro šťouraly.... měl jsem najeto kolem 80 tis., než jsem jí poprvé pustil do takový rychlosti, takže zajetá už byla. Do tý doby to nežralo ani deci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím a potvrzuji skvělý naftový motor 1,6 starého krátkého Ceeda. Pro mně je to na tahání lodě úžasný auto. 5-ti stupňová převodovka je k tomu jak dělaná. Při rychlosti 90km/h ta pětka po rovině velmi slušně zrychluje. Dynamika vozu s lodí 1t za zadkem je úžasná, často to jiného řidiče zaskočí, když mne chce předjet ve chvíli kdy i já akceleruji (třeba na konci města). Vysoký kroutící moment umožňuje klidné vytažení přívěsu z vody při nízkých otáčkách. Chce to si s tím pohrát, a celé vytažení proběhne někde mezi 1000 až 1200 otáček. Spojka nikdy nezasmrděla, neměla důvod. Spotřeba s přívěsem 1t je u mne 8,5litru při průměrné rychlosti HR-CZ 90km/h!

Byl jsem spokojený i se starým provedení v automatu. Bohužel jsem nyní velmi zklamaný novým Ceedem v automatu (pořád nafta 1,6). Má to mít o 10KW větší výkon, ale nová převodovka (mám verzi 6st s hydrodymanickým měničem, ne DSG) je nemožná....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neco malo k tem Tdi: provozuju a hlavne jsem provozoval nekolik Passatu, Superbu a Oktavek kde je rocni najezd 100tkm a vyse a vesmes nemuzu rict, ze by se neco zasadne sralo. A to jak u prvnich Tdi rotacek pres PD az po CR. Je fakt ze u vsech aut se dba na vymeny oleje po 15 tkm nikoliv priblblej LL, poctive zahrivani motoru, ne mu hned slapat na krk, dochlazovani turba a predevsim kvalitni nafta, zadne Ono a ruzne pico oily pap oily a kdesi cosi. Jak pisu, nic zasadniho jsem nezaznamenal a nezaznamenavam a to ty auta dostavaji slusne pokourit.


Ps: a o jakem 5er Bmw se tu pise? Ty prvni nebo E60 ci snad F10? S E60 sedanem automatem mam neco najeto a rekl bych co si pamatuju, ze nejaky vozitko typu Ceed nemel nikdy sanci.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky provozuju jednu "koktávku" II 77 kw. A olej nedolévám od výměny k výměně 15000 km ani deci. Zatím jen výměna destiček a zadních kotoučů + běžná údržba. Do Německa ale nejezdím , takže rychlost do 140 km/h . Chorvatsko dělám s prům. rychlostí 105 km/h . Ale hlavně ať v zimně nebo v létě spotřeba do 5,5 lt/100km. :P
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem tu nechtěl dál plevelit vlákno o přívěsech....

Mě ta oktávka taky nebrala ani deci. Divil jsem se kolegům co s tim dělaji, že jim to tak žere olej. Bohužel hned po první služebce do německa jsem to taky pochopil. Hned při cestě tam jsem dolejval litr oleje. Pak litr cca každých 1000 km. Jak jsem jezdil jen v čechách, tak se spotřeba oleje snižovala. Bohužel jen do další služebky do německa. Zřejmě to auto neni stavěný na cestovní rychlost 200 km/h.


Ještě k tomu zrychlení. Naložte si do kufru 400 kg cihel a pak teprve se dostanete na váhu E61 bava. Pak poznáte, jak jsou kila znát na dynamice. Mě osobně to dost zklamalo. Věděl jsem, jak oktávka umí zrychlovat (když náhodou jela) a bavo má papírově 2x takovej výkon.


Ale k věci.

Nápravu na vleku je potřeba posunout tak, aby vlek tlačil na kouli max. povolenou silou (hmotností). Pak samozřejmě mít na vleku dobrý ložiska a dobře seřízený brzdy. Gumy hustim těsně pod konstrukční maximum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...