Přejít na obsah
Plavidla.cz

řadový šestiválec


Doporučené příspěvky

Tak pomalu ale jistě zprovozňuji na vodě motůrek který jsem si osadil do své kocábky a potřeboval bych poradit, nebo získat názor ostatních.

Motor běží bez problémů do otáček jde velice ochotně, motor běží celkem vyrovnaně jak ve volnoběhu tak v otáčkách bez zjevných či slyšitelných výkyvů.

Ale pozoruji tento jev - svíčky na první až třetím válci mají již celkem ucházející barvu, ale svíčky na čtvrtém až šestém válci stále celkem černé , napadá mě několik příčin :

1/ směs stále ještě bohatá

2/ Propeller nebo převodový poměr v noze není optimální a motor je na tuto sestavu silný a jelikož není optimálně zatížen nespaluje všechno palivo - ale to by asi mělo jít dořešit nastavením bohatosti.

3/ čtvrtý až šestý válec je víceméně od karburátoru dolů (jednořadý šestiválec má karburátor uprostřed sacího a výfukového potrubí) jelikož loď je při jízdě přeci jen častěji nakloněna na zadek tak tam asi teče více benzínu než na první tři válce a směs není optimální.

Pokud někdo zná příčinu nebo jej napadá nějaké vysvětlení budu velice rád za Vaše příspěvky. Přede všem moc děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Komprese OK , to jsem měřil hned jak jsem motor přivezl, svíčky jsem dal nové možná že jsem to překombinoval, dal jsem místo klasických tříbodové, zkusím ještě vyměnit za jednobodové. Sání jsem měl dole a dával zpět na těsnění a ještě speciální silokon pro vysoké teploty a agresivní prostředí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mého laického názrou to zatížením nebude. Ty motory musí běžet i při nižším zatížení optimálně.

Nakloněním lodě to snad taky nebude. Ta směs tam proudí tak rychle, že gravitace v tom nehraje žádnou roli. To by pak letecký motory ani nemohly fungovat.


Jak vypadá to sání zevnitř? Neni zanesený? Co elektroinstalace? Pálí 4 - 6 jak má? Rozdělovač?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo zapalování OK, myslím, že pokud by bylo rozhašené zapalování tak by to třeba občas škublo, nebo by to špatně startovalo, ale to je bez problémů i po delším stání chytá na první nastartování. Sání jsem měl vyndané a celé jsem jej čistil, zatím jsem se jen dočetl na zahraničním foru že je tento motor hodně choulostivý na nastavení bohatosti směsi, tak ty fora ještě budu projíždět třeba na něco narazím, co se týče zapalování tak možná vyměnit kabely ty jsou původní ale jak říkám pokud by to házelo jiskru jinak než má tak by to asi bylo slyšet - každopádně ještě vezmu stroboskop a zkontroluji nastavení předstihu. Když jsem zkoušel postupně odpojovat válce - sundaval jsem kabely tak to je slyšet , že ten konkrétní válec vynechává.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je odkaz na video motoru

Jde o lodní motor není to přestavba s auta. I když původně to stejně amíci udělali s chevroletu chevy :)

Co se týče svíček to možná bude ten problém dal jsem tam na zkoušku BRISK EXTRA - BR LR15TC. Dle výrobce by měli být osazeny např. NGK BR6ES. Jako ekvivalent mi to vyšlo z přepočtové tabulky.

V zadní části sání je podtlaková snímač pro budík na přístrojovce, v přední části sání nic není, vlastně je - zaslepený výstup pro sytič ale ten nejde až do sání ale je tam jen komůrka pro ohřev vzduchu. Sací a výfukové potrubí jsem měl oddělané a kontroloval jsem jej.

To těsnění pod karbecem mě taky napadlo, to jsem dával na suchu a jako jediné jsem jej nepodmázl silikonem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Značku Brisk vubec nekupuju.Měl jsem s ní velké problemy u zakazníka .Fabie po servisu neustale houpala (jako kdyz je KO klapka a po vekkych peripetiich jsme zjistili že jsou to kopie z chiny .Po vyměně svíček vše OK.Je to přes 5 let ale brisku se uz bojim.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Tak jsem z toho stale tak trochu na rozpacich, vcera rano jsem dal nove svicky ngk, nove kabely (tesla blatna na miru delane) stroboskopem znovu nastavil predstih a motor sel jak hodinky. Odpoledne pianko projizdka k cholinu, obcas pod plynem abych to zkusil, par zastavek a startovani. No a na vecer cesta zpet jsem chtel pridat a najednou rana jako hrom, tak jsem hned ubral ale motor ani nechcipl a stale bezel, pro jstotu jsem dojel na kotviste na nizsi otacky a az doma zjistil, ze mi to strili do sani pod karbec. Dost divny z ceho tak najednou. Dnes jsem chvilku serizoval predstih a bohatost a nakonec jsem se toho strileni zbavil ale nejsem si zcela jist duvodu proc to delalo. Napada nekoho neco - diky za rady.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do toho jsem vubec nešahal a myslím, že pokud by to tak bylo tak by to asi zlobilo stále, spíš to na mě dělá dojem bordelu v palivu a přicpanej karbec a tím málo benzínu do válce, někde jsem se dočetl, že by to taky mohlo kvůli tomu střílet do karbecu, další možnost vůle ventilů, ale stále tady je ta otázka proč to nedělalo hned ale až po nějaké době, když jsem karbec jakoby propláchl - otevřel jsem bohatost skoro na maximum tak se to tím zřejmě asi pročistilo a teď to mám stažení na původní hodnotu. No fakt nevím :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tam elektrickou :) , vyměním ještě palivový filtr a rozhodím karbec zda se mi tam nenatáhli nějaký svinstva, když jsem dával loď na vodu měl jsem dost prázdnou nádrž tak bych to viděl na nějakej bordel z nádrže. No chytám se každé možné varianty.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až ti to bude střílet zpět tak jukni stroboskopem na předstih.Alspon tím vyloučíš problem v natavení a rozdělovači.Na otazku proč by se v případně špatnych vulí va ventilech stříleni oběvilo později je odpověd na snadě.Z male vule se ohřatim motoru stane žadná a ventil nedosedne.Unik spět do sacího potrubí a od toho vzníceni směsi pod karbcem.Ted ale čtu znova tvuj příspěvek a nerozluštil jsem zda se ti to dělo u tepleho nebo studeneho motoru?Jinak mě 4,3l chodí jak hodinky ,ale kdyz bych mu chtel naložit zcela studenemu (hned po rozjezdu)tak taky střelí spět což je normální.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady, vše ještě projdu a na karbec se chystám , rozhodím jej a vyčistím a plovákovku zkontroluji, střílelo to při teplém což by odpovídalo té vůli ventilů, ale včera už to nedělalo ani u teplého ani u studeného, stále více mi to ukazuje na ten bordel v karburátoru. Cos e týče svíček než jsem je měnil tak už byli všechny barevně stejné a spíše do šediva což by už ukazovalo na chudou směs. No zkusím ten karbec a uvidím, snad to bude ono.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše ukazuje na bordel v karburátoru, v sobotu mi to prásklo asi jen dvakrát tak jsem večer karbec otevřel a v plovákovém komoře to byla taková divná směs benzín s "něčím". vysál jsem to ale nevyčistil trysky což se samozřejmě projevilo hned, to jsem motor už neroztočil vůbec a střílelo to jak u Verdunu. takže jsem karbec vyndal úplně a musím jej rozhodit doma na stole - což udělám dnes.

Jen takový dotaz u tohoto obsahu spotřeba cca 10l/h při nějakých cca 1300-1500 otáčkách se asi dá předpokládat, nebo se pletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...