Anachy Odesláno 6. Květen 2014 Autor Sdílet Odesláno 6. Květen 2014 Teda smekám, na lodě výtlačného typu super :), jo jinak proti naftě také nic nemám jen kdyby byla nějaká k mání za rozumný peníz už bych jí tam měl :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.sefrna Odesláno 7. Květen 2014 Sdílet Odesláno 7. Květen 2014 No mě tedy nafta fakt nevoní, po 1,5 mil kilometrů v kamionu jsem se jí načuchal dost a stejně mi k srdci nepřirostla. Navíc ty motory jsou těžký, hlučný, vibrujou, ale uznávám, že ekonomika provozu je někde jinde, sám ji mám v osobákách poslední 25 let.O kvalitu nafty, resp. životnost vstřiků bych se nebál, na 1,9TDi PD jsem děla vstřiky po 250 tisících kma jen preventivně, pokud člověk nejezdí na fritovací olej, nebo řepku od JZD, tak je to celkem nesmrtelný, víc mě vadí turbo efekt dieslovejch motorů. Je to sice mnohem lepší, než dříve, ale i tak se motor zvedá kolem 16-1800 ot/m a to je na rychlej start pozdě, myslím, že lepší jsou velkoobjemový 6 válce bez turba, kde je krouták i na spodu obrovskej, ale zase ty motory váží 2x tolik, že srovnatelný benzinový. U velký lodě nad 10m je to v pohodě, tam ani jiná varianta asi nejde, ale u malý si radši připlatím za vyšší spotřebu, ono ve skluzu už to takový rozdíl není oproti cca stejně jedoucímu 3 litru, Cca 17l/h u benzinu a jak píšeš 12l/h u nafty, to je při 40km/h rozdíl 12 l/100km. To nestojí za řeč, resp. za mnohem vyšší náklady na přestavění a pořízení použitelného motoru. Jezdím dost a přesto se vejdu do 30 tisíc za benzin za sezonu, takže jestli projedu 30 a nebo 23 tisíc asi nic neřeší, beru ale u lodě mého kalibru, u 300HP už to asi bude sakra výraznější rozdíl. Kamion na benzin by taky nikdo neuživil, tedy kromě armády :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Květen 2014 Sdílet Odesláno 7. Květen 2014 Já sice nemam zkušenosti s naftou v lodích, ale v autech mam jen tu nejlepší zkušenost. Se spolehlivostí bych to viděl stejně, jako u benzínu. No a co se moderních motorů týká.... Možná si budu trochu protiřečit, ale vzpomeňte si kolik jsme za komančů potkávali u silnic porouchanejch aut. A to jich jezdil zlomek toho, co dnes a měly najeto pakatel. Kdo měl 100 tis., tak už jezdil fakt hodně (a měl už min. po první generálce :) ). Možná trochu přehánim, tak mě neberte za slovo. Prostě ty složitější motory jsou většinou dokonce i spolehlivější.Dnešní motory maji nakrouceno hodně přes půl milionu (bez ohledu na to co nám svítí na tachometru). Mě třeba auto ještě nikde nenechalo. A najezdim toho sakra hodně. Kdybych věřil lodi tolik co autu, tak jsem těžce spokojenej. Navíc pravidelná diagnostika dokáže preventivně odstranit hromadu problémů o kterých běžnej uživatel ještě ani netuší, že přijdou.A s tim turboefektem.... Třeba v 535d nic takovýho neni. Je tam kompresor, kterej to krmí v nízkých otáčkách a pak turbo, který převezme štafetu hned, jak otáčky vylezou..... teda vylezou.... vystřelí. Táhne to brutálně už od volnoběhu. Takovej krouťák nedá žádnej srovnatelnej benzín. Benzín rozhodně netáhne z nízkých otáček. To pozor. Kdyby to nebylo tak složitý legislativně, tak už mam dávno v motoráku motor z bawa. Hmotností je na tom stejně, jako ta hora litiny a rozhodně bude i kultivovanější, než ten starej střep, co tam mam.Třeba někdy až si koupim kajutovej motorák, tak se do toho vrhnu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 7. Květen 2014 Sdílet Odesláno 7. Květen 2014 No, ja jsem nemel na mysli spotrebu, tu vcelku u lodi neresim, ale prave u naftaku se mi libi to, co se Jirkovi vadi. Trakotorovej chod a zvuk a zatah turba. Nicmene ta hmotnost je hodne rozhodujici v neprospech naftaku. S tou spolehlivosti je to o systemu, TDI a PD jsou podle meho vcelku nesmrtelny, ale CRDI je zabijak. Ja jsem mel na aute CR vstriky v hajzlu na 160 tis. a to neberu u zadnech shit pump a jezedarnach. Mozna to byl pech, ja nevim, ale vsude mi rikali, ze to je tema srackama do davaj tedko do nafty a nachylnosti comonrailu. Takze kdo vi.Nicmene si myslim, ze benzin bude rozhodne spolehlivejsi a jistejsi, uz jenom z toho pohledu, ze kdyz necham v lodi pul roku benzin v nadrzi, tak se vcelku nic nedeje. Kdyz tam necham klasickou naftu, tak po pul roce ji muzu vylejt a cistit celej system. Samozrejme by byl jinej pripad kdybych sehnal opravdu cistou naftu bez tech posranejch BIOsracek, ale kde ji dneska sehnat ??Sice jsou benzinky, kde udajne tuto naftu maji, ale je tomu opravdu tak? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 7. Květen 2014 Sdílet Odesláno 7. Květen 2014 (upraveno) Nicmene si myslim, ze benzin bude rozhodne spolehlivejsi a jistejsi, uz jenom z toho pohledu, ze kdyz necham v lodi pul roku benzin v nadrzi, tak se vcelku nic nedeje. Kdyz tam necham klasickou naftu, tak po pul roce ji muzu vylejt a cistit celej system. Samozrejme by byl jinej pripad kdybych sehnal opravdu cistou naftu bez tech posranejch BIOsracek, ale kde ji dneska sehnat ??mám zkušenost, že benzín odejde dřív než nafta. pravda, mám v lodi starou klasiku DAF TD 513, 6,3l, 160 hemelek, ta sežere všechno i naftu běžně po roce i dýl. Ale pila Stihl odmítla žrát benzín starej 4 měsíce - a to sem se teda dost divil. Upraveno 8. Květen 2014 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 8. Květen 2014 Sdílet Odesláno 8. Květen 2014 Jestli tam mas stary td tak to te bez problemu prezije to byl jeste motor kterej sezral vsechno a nebyl sebemensi problem. S tou pilou je to divny ale mam pocit ze uz mi to taky nekdo rikal. Holt dan za usporna opatreni pri vyrobe. Jak rikame v praci, vsechny dobre veci uz byli vyrobeny ... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 12. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 12. Říjen 2014 Kuci, tady mi znamej poslal odkaz na sikovne stranky ohledne spotreby lodnich motoru.http://www.boat-fuel-economy.com/outboard-fuel-consumption-liters Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Robert Odesláno 12. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 12. Říjen 2014 Hmm,to musel bejt dobrej znamej :D :lol: Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 12. Říjen 2014 Autor Sdílet Odesláno 12. Říjen 2014 Pěkná aplikace :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 12. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 12. Říjen 2014 Hmm,to musel bejt dobrej znamej :D :lol:Toho neznas :lol: , ne diky ti a priste takovehle veci hod klidne hnedko sem :). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 13. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 13. Říjen 2014 Nicmene si myslim, ze benzin bude rozhodne spolehlivejsi a jistejsi, uz jenom z toho pohledu, ze kdyz necham v lodi pul roku benzin v nadrzi, tak se vcelku nic nedeje. Kdyz tam necham klasickou naftu, tak po pul roce ji muzu vylejt a cistit celej system. Samozrejme by byl jinej pripad kdybych sehnal opravdu cistou naftu bez tech posranejch BIOsracek, ale kde ji dneska sehnat ??mám zkušenost, že benzín odejde dřív než nafta. pravda, mám v lodi starou klasiku DAF TD 513, 6,3l, 160 hemelek, ta sežere všechno i naftu běžně po roce i dýl. Ale pila Stihl odmítla žrát benzín starej 4 měsíce - a to sem se teda dost divil.u tý pily to nebylo benzínem, ale tím, že ti zkondenzuje voda v plovákové komoře a proto máš problém, pokud nejdříve plovákovku vypustíš, tak uvidíš, že nastaruješ hned. Měl jsem to samé u motorky Husqvarna - závodní enduro cca po 2 měsících už jsem nenastartoval, po vypuštění plovákovky okamžitě. Je to konstrukcí karburátoru, nevím přesně co na to má vliv, ale je to tak. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rimmerak Odesláno 13. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 13. Říjen 2014 Je to tak. Mě taky stačí u moto 2 měsíce a točím startérem jako blb. Suzuki Freewind 650. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 13. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 13. Říjen 2014 ]u tý pily to nebylo benzínem, ale tím, že ti zkondenzuje voda v plovákové komoře a proto máš problém, pokud nejdříve plovákovku vypustíš, tak uvidíš, že nastaruješ hned. Měl jsem to samé u motorky Husqvarna - závodní enduro cca po 2 měsících už jsem nenastartoval, po vypuštění plovákovky okamžitě. Je to konstrukcí karburátoru, nevím přesně co na to má vliv, ale je to tak.kdybys věděl o motorech o něco víc, věděl bys taky, že pily žádnou plovákovku nemaj :O Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 13. Říjen 2014 Sdílet Odesláno 13. Říjen 2014 Asi bude dost záležet na kvalitě koupených phm, já tu mám benzín do sekačky v kanystru už dva roky a pořád je dobrej. Naftu do lodě jsem kupoval u obyč benzínky a 8mi měsíční odstávku vydržela v pohodě a motor naskočil na druhý startování. Teď teda tankuju do lodě u eurooilu kde by měla být bez biosrágor. Ale vždy záleží na co člověk u pumpy zrovna narazí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se