Přejít na obsah
Plavidla.cz

Labe


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 272
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

  • 2 weeks later...

Při plavbě dolů jsem omrk zmiňované přistávadlo v Dolních Zálezlech. Věci mají být estetické a funkční, tedy především funkční. Můstek OLD v podobě lodi s plachtou, budiž. V ústí byl už loni a vypadá pořád dobře. Sice na podobnej luxus nemá ani Saskej Dampfschiffahrt, no my jo. Ale to molo pro malé lodě! Kdo to vymyslel? Majitel 2m gumáku? šikmé stání v proudu, byť nevelkém, s fousem dlouhým, teda spíš krátkým, 4m? Každej s větší lodí se tam okamžitě šprajcne, záď mu vezme voda nebo vítr. To umístění je taky dokonalý – pod silnicí je sice tunel směr benzínka, ale zamřížovanej. Druhej je až pod můstkem OLD, tak že k pumpě je pěknej kus. Ne ty metry, co píše Vicky. Běhat přes jedinou státovku do ústí s dvěma 20l kanistrama v ruce bych nechtěl, nemluvě o tom, že silnice je od vody na dost vysokým pešunku, tak 3m.

Kdyby mysleli, dali tohle malé molo pod OLD proti otevřenýmu tunelu a místo fousů by ho ze stejného množství materiálu mohli udělat 2x delší.

Podobnou kravinu jsem zatím na řece, která teče a kde fouká, v Německu neviděl. Nová mola, například na Dolní Havole, maj tak 25m dlouhá, dostatečně vysoká pro nalejzání na větší lodě, plovoucí, z bezúdržbovýho hliníku a to u každý vesnice.


|No, ještě blbější molo je to z těch modrejch plastovejch kostek v Litoměřicích. To vůbec nemá chybu a kdo ho prosadil, za jistě nemalej peníz, by potřeboval nakopat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano..zde překlad:

" Bez ohledu na výše uvedenou tabulku je maximální povolená rychlost

ve vzdálenosti od břehu jezera a

vodní plochy -jako rozšíření s šířkou kanálu

více než 250 m pro sportovní lodě se strojním pohonem mimo břehové

Ochranný pás 25 km / h.

jako pobřežní ochranný pás platí 100 m široký rovnoběžně

běžící s vodní plochou .

Toto neplatí na vnitrozemských vodních cestách uvedených níže: - a viz další tabulka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska jsem dostal do ruky pozvanku na zajímavou akci ktera se da spojitt s plavbou po Labi

16.8.2014 se kona v Koline na Kmochove ostrove historicka akce s nazvem,,Císařsky den,,-da se vyvazat u Koliei nebo pobliz mola se slapadlama-doporucuju vzit kolik a palicku

vice na www.panizkolina.cz

 

jo a tuto sobotu-slavnosti piva v Nymburce-je to taky hned u vody

www.postriziny.cz

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem si nejak vzpomnel na Davidovu zdrcujici recenzi nového pristaviste Dolni Zalezly.

 

šikmé stání v proudu, byť nevelkém, s fousem dlouhým, teda spíš krátkým, 4m?

Cestou z NLD jsem se tam byl podivat, koupit si na benzince něco k piti a tak podobne. S molem jako takovym jsem při me miniaturni lodce samozrejme nemel nejmensi problém. Postavil jsem se pod "fous", lodku vyvesil na lano za dva vazaky, takze jsem zbytecne neotloukal molo. Ty sikmy casti nejsou 4m, ale asitak 6m, coz povazuju za slusnej kompromis. A celkem mile mne potesilo technicky reseni, kdy staci vytahnout takovej megakolik a sklopi se to samo k hlavnímu molu. Je jasny, ze dylka sikmy casti je omezena jejich rozteci, aby se to dalo slozit do roviny. Technicky mi to prijde docela chytre vymysleny.

 

Sice jsem nepochopil, jak se z kiosku ziska elektrika, ale to je asi jedno. Mam prece "solar". :)

 

Cestu k benzince jsme si proslapali, je to fakt docela daleko, ale aspoň mají k benzince ze strany vesnice takovy schudky, takze se tam da pomerne dustojne dojit (nez jsme to zjistili, tak jsme s detickama splhali po srazu nahoru, coz bylo opravdu vtipne). Na benzince mají zachody pro zakazniky a z nejakyho duvoodu pani hlasila, ze jenom damske. No... mne to bylo fuk, ja neotravoval, to holcicky, ale bud pansky byly rozbity nebo nevim.

 

Pani se ptala kudy jsme prisli - tunely jsou tam totiž tri a zamrizovanej je ten prostredni (skoro to vypada ze ho při stavbe benzinky zasypali nebo co). U toho protiproudního se teoreticky da prirazit ke brehu a cestu si tak zkratit aniz by clovek prekazel na molu OLD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se konečně dokopal napsat alespoň krátký text o naší cestě :)

V sobotu 14.6. jsme dopoledne zapřáhli připravenou loď a vyrazili na cca 200 km dlouhou cestu do Mělníka.Vše prošlo dobře i se zábavnou vložkou prohlídky vnitřní Prahy v kolonách , protože zde probíhal nějaký pochod a půl Prahy bylo zavřený :-).

Loď jsme spouštěli na slepém rameni u obce Obříství. protože jsme zde měli domluvené parkování. Po 16 hodině jsme výrazili proti proudu, propluli Lobkovice a pod Kostomlaty otočili.

15.6. Druhý den jsme již vyrazili po proudu. Večer jsme spali vyvázaní u soukromého mola v obci Hrobce, takže jsme spali v hrobce :-) Je zde kiosek "Bar Tropikána", fajn pivo i buřt:)

16.6. Další den jsme se zastavili na jídlo v Žernosekách a pro benzín v Dolních Zálezlech.

Malá vsuvka o komorách. Následovalo proplavení PK Střekov . Na této jediné jsme čekali tam i zpět více jak hodinu, ale zase jsme měli velkou komoru jen pro sebe a jeden německý dvoukajak pro sebe. Hochy německý jsme pozvali aby se drželi nás , protože tam vláli jak nudle v bandě:-). Na ostatních komorách jsme nečekali více jak 20 minut! A paní komornice a páni komorníci byli vždy vstřícní a milí.

V 9 večer , hladový a žížnivý jak vlčáci jsme našli na začátku hřenska soukromé molo penzionu "Na Suché Kamenici". Majitel má rád lodníky a slavné námořní jméno Stanislav Křížek :-)! Dal nám najíst a napít i když byl zavírací den a nechal nás přespat vyvázané u jeho mola. Opravdu mohu doporučit.

Další den 17.6. jsme natankovali u benzínky v Hřensku a už jsme vpluli do Německa. Jak jsme u nás nepotkali skoroni koho, tak zde byl velmi silný provoz všech možných lodí. Od parníků ,přívozů, policie až po spoustu veslic. Pak jsme zjistili , že měli nejaké velké svátky - letnice. Průjezd Drážďany byl bezproblémový. Zakotvili jsme u ostrova pod městem Radebeul cca 75 říčních km od hranic.

Další den 18.6. otáčíme zase domu.

Další vsuvka. Celou cestu jsme si užívali a tak jsme jeli skoro pořád na bubláka :) (2000 - 2200 ot.) a do skluzu jsme šli opravdu málokrát. Jen když jsme se chtěli posunout po přehledných úsecích. Jinak v Německu to opravdu teče . Po vodě na těch 2000 ot. rychlost 12 až 14 km/h, proti proudu tak 5-6.

V 7 večer tankujeme opět v Hřensku a spíme u penzionu.

19.6. v 5 odpoledne domlouváme kotvení v ústí - Brná u mola vodních motoristů. Milí lidé , fajn kotvení, jen ten barg vedle na stavbě vedle nemusel začít pracovat po 6 ráno :). Byli jsme domluveni s Vincentem - Samolitr, že nás zde provede. Odvedl nás do super hospůdky, ňamka jídlo i pivo. Pokecali jsme , věnoval nám super koření a zase nás doprovodil zpět. Ještě jednou díky Vinci!

20.6. Bagrový budíček :-) , nákup benzínu v Zálezlech a bašta v Žernosekách. Večer kotvíme před Roudnicí u ostrova.

21.6. Když tě nebudí bagr tak určitě alespoň rybář se špláchadlem :) V PK Rodnice potkáváme nějaký závod kajotových plachetnic. Z komory se vyhrnulo 24 lodí! Už jsme mysleli, že je tam vyrábí:-) No a večer zase kotvíme u sjezdu v Obříství :(

22.6. už jen pohodová cesta domů.

Pár technických ůdajů:

Loď: Shetland 535, Honda 50BF

Posádka : 2 mladíci okolo 50ti :-)

Upluto: cca 414 ř.km

Spotřebovaný benzín :108 l ( upozorňuji, že to bylo hlavně ve výtlaku )

Natočeno 37,7 motohodin

Navigace: používali jsme VIKIho Plavební itinerář http://www.plavidla.cz/iti/ a mapu vodních cest od Zdeněka Hrdiny http://www.waterways.cz/index_cz.php tímto jim mnohokrát děkuji!

 

Nějaké fotky jsou na http://skipper3.rajce.idnes.cz/Labe_2014

 

Ahoj Petr

 

EDIT:

Tak jsem musel upravit ten benzín o 12l nahoru. Ten kanystr co měl být plný , se nějak seschnul . To bylo na Orlíku překvapení :)

Upraveno uživatelem petrs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 10 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...