Přejít na obsah
Plavidla.cz

Spravny trim privesneho motoru


Puffin206

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosim zkusenejsi o radu. Prave jsem si poridil na ryby novou lodku a jsem trochu nesvuj z ovladani na vode. Predevsim nevim jak spravne za jizdy pracovat s hydraulickym trimem na motoru, nejsem si jistej jak poznam ze uz je neco spatne. Nerad bych metodou pokus-omyl oddelal motor. Doposud jsem mel otevrenou 620 lod s 20 hk a nove kabina 560 se 100 hk. Necekal jsem ze rozdil bude tak dramaticky, takze jsem vlastne uplny zacatecnik. Budu vdecny za kazdy tip.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, diky za reakci. Jedna se o Bella 572c ( 700 kg ), 100 hk Mercury. Coz o to, do skluzu to jde raz dva, ale jde mi spis o to kam az si s tim trimem muzu hrat. (mysleno uhel odklonu, mozna mam nesmyslny obavy abych to nevyklopil moc a neprerusil tak chlazeni). Prvni jizdy jsem se docela dobre bavil vlastni neschopnosti, ale do budoucna bych rad potencial te lodky preci jen nejak vyuzil. Chapu, ze se ptam na absolutni zaklady, ale pro mne jsou to docela dulezity veci, ktere jsem se starou lodkou vzhledem k vykonu neresil. Zeptam se uplne trivialne: trim az dole 3000 ot, mirne prizvednu motor lod jde do skluzu... ted aniz bych pridaval ot se samy zvysi asi na 4000 s tim samozrejme i rychlost, spicka se srovna s hladinou, to je predpokladam normalni. Problem je ze po chvili zacne predek poskakovat a placat o hladinu, cili ubrat plyn nebo vratit naklon?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jakmile ti lod zacne pridi placat o hladinu tak jak pise david uz mas moc odklonenou nohu. Takze staci malinku tuknout na trim smerem dolu a bude to v poradku. Chlazeni se neboj driv nez by ti prestal motor chladit tak ti zacne vrtule sat vzduch a to poznas jak na otackach tak na okamzite ztrate tahu motoru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl dnes skoro cely den na vode a musim konstatovat, ze jsem v tom asi hledal zbytecny slozitosti. Jednak si tahle lodka necha dost libit a na klidne hladine je to celkem snadna zalezitost. Na vlnach je to o necem jinem, tam je to stale docela rodeo, ale casem to snad taky dostanu nejak do ruky. :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se v trimu celkem placam.Kdyz jedu v kluzu lehce tuknu nahoru a lod se jakoby odlepí.Nemam ukazatel trimu a vubec nevím kde mam nohu.Dnes jsem to nejak přehnal a skoro jsem přetočil motor(strata proudnice)Tak jak s trimem?Jak ve vytlaku?Jak v kluzu ?Jak v přechodu? :) a
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikoz predpokladam, ze asi nebudes mit posilovac rizeni, tak je to velice jednoduche. Pri vytlaku a prechodu do skluzu sklopena noha uplne dolu. Alespon pri vytlaku to takto delam ja, protoze se s tim trochu eliminuje klickovani. Po vyjeti do skluzu, kdyz uz je citit, ze se prdel vytahla z vody, tak zacnes zvedat nohu. Zacnou se dit dve veci. Zacnou ti jit nahoru otacky, ale ta dulezitejsi je, ze dokud nebudes mit spravne vytrimovanou nohu, tak ti stale rizeni nekam potahne. Jakmile ucejtis na volantu, ze tah zmizel, tak mas vcelku spravne vytrimovano. Kdyz budes dal zvedat nohu, tak ti volant zacne tahnout na druhou stranu az do te faze, nez se stane to co popisujes. Nohu pretrimujes, ta ztrati tah a vyletej otacky motoru. Ukazatel trimu je samozrejme dobra vec, ale toto se da vysledovat a naucit :). Ten posilovac jsem zminil proto, protoze v pripade, ze uz ho mas tak je to o dost horsi, protoze tah do volantu ti eliminuje posilovac a tim padem je jiz problematictejsi to trimovani odhadnout.

Ve fazi, kdy uz necitis zadnej tah na volantu si jeste muzes malinko pohravat s trimem. Asi naprosto optimalni trim poznas podle toho, ze ti lod zacne placat pridi o hladinu jak zde jiz bylo zminovano ( nekdo to tu na foru krasne pojmenoval jako Kačkování :) ). Nicmene toto je pro plavbu neprijemny, takze pak malinko cunku s trimem dolu, lod se zklidni a je hotovo. Ehm teda na rece do dalsiho zastaveni kvuli privozu, jachtaku atd ..... Takze je stale o zabavu postarano :lol:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak cloveka potesi, ze v tom neni sam. :-) Ja ukazatel mam, ale moudry z toho stejne nejsem (a finstina v manualu mi to moc neosvetlila) Ona se teorie a praxe v tehle zalezitosti alespon u mne dost rozchazi. Prolezl jsem zatim kde co, ale i rady se dost rozchazeji. Jedina dve pouzitelna a celkem dulezita doporuceni jsem ziskal tady na foru za coz jsem vdecny, viz vyse. Pripada mi, ze at to rozjedu jak to rozjedu vysledek je vicemene stejny, bez ohledu na prirucky. Zacnu pridavat az dole pak si s tim chvili hraju (kdyz na to ani nesahnu je to totez) nez mi to zacne proste ujizdet pod zadkem, predek se sam srovna s hladinou a frcim. Pocitove mi to pripada zavisle jen na otackach. Nevim jestli je normalni ze se samy ve skluzu bez pridani zvysi otacky (treba ze 3000 na 4000) ale casem to snad nejak poberu. Uvital bych nejake desatero pro blbce, pripadne na co si dat pozor, kdyz nekde neco vystouram co se mi potvrdi v praxi dam vedet.


Tak nez jsem stihnul domastit a odeslat prispevek, Tomas mi na vetsinu otazek odpovedel... klobouk dolu tedy... :-) Btw, pretoceni motoru... nejsem si jisty jestli tusim... :-)

Upraveno uživatelem Puffin206
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To poznas :lol: Jak pise Jbenda, ucejtis, ze lod ztrati tah, vyletej otacky a zezadu je slyset docela velkej hukot. Pak hnedko teda tuknout trimem dolu a vrtule se zase chyti.


Apropo, kuci nezoufejte. Taky jsem po koupi lodi s motorem co uz mel el. trim zpocatku jezdil se klopenou nohou a stale mne stvalo, ze musim ten volant rvat jak debil. Pak jsem si s tim trimem jednou za jizdy zacal pohravat a najednou jsem se az vylekal, ze sel volant uplne lehce. Tak jsem si s tim zacal hrat a od te doby uz vim jak na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne popisujes moje dnesni euforicke pocity... :-) neco podobneho jsem pred mnoha lety zazil na lyzich kdyz jsem sel poprve v oblouku na hranu vnitrni lyze :-) to jak kdyz najde blazen hrebik :-) Jen mne stve ze k tomu nemam moc prostoru, po 700m je volny ocean a to se vetsinou po prvnich vetsich skocich pos... :-)))


A pomuzu si nejak vyrazne vytrimovanim pri vytlaku? Tusim ze spotreba by mohla jit pri odklonu trosku dolu...

Upraveno uživatelem Puffin206
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pripade posilovace je to horsi, ale taky se to da vycitit, chce to parkrat vyzkouset :) .

Co se tyce sklonu nohy ve vytlaku, tak to jedine vyzkouset. Ja tam nemam mereni spotreby, takze to moc nepoznam. Tu nohu mam sklopenou jak jsem psal kvuli zmenseni toho klickovani, jinak je to vcelku asi jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...