Přejít na obsah
Plavidla.cz

Motor MOSKVA


Doporučené příspěvky

  • 4 months later...

Zdravím,

mám osobní zkušenosti s motorem MOSKVA M - tedy již ten "novější model" s hranatým delkem motoru. Tento motor je nejlepší jako kotva, jeho spolehlivost je něco neuvěřitelného.

Výkon - polovina koní běží po břehu a když vezmu v potaz řazení, kdy se každou chvíli ustřihne kolík v převodovce, ...

Elektrika se každou chvíli podělává a sůl? Nikdy!


Doporučuji se ho co nejrychleji zbavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mosquito: Co s tou Moskvou chcete dělat? pokud muzeum, tak Ok

Provozovat se už asi stejně nesmí, stejně nechvalně proslulé jsou další modely z východu - Vetěrok, Salut

je to pro zaryté kutily, co s ním nechtějí jezdit ale se v něm stále hrabat.

Poláci na nich dělali výzkumy s karburátory z motorek, sekaček a taky jiné zapalování. To ruské odcházelo celkem pravidelně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za 100 bodů, nicméně ač se to může zdát, nepřeháním. Opravdu jediné dopručení je se motoru zbavit, jsou to jen problémy, mimo to co již psal kolega, že již Vám jej stejně nikdo nepřihlásí a pořídit si (sice s poněkud vyššími pořizovacími náklady než u sovětského stroje) motor ze západní provenience. I zde se samozřejmě nachází lepší a horší "značky", ale to je asi věc názoru. Za sebe mohu doporučit Tohatsu, Johnson, Evirude, Mercury, Yamaha, ....

Ze spíše doslechu bych asi nedoporučil SELVA, Habaeg a kvůli hlučnosti způsobené vzduchovým chlazením asi ani Hondu.

Ale jak říkám, to je spíše věc názoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi mnohem lepší než ruské motory jsou čínské Parsuny (kopie Yamahy)


Honda je jedna z nejlepších značek v závěsných motorech, mají pověst vysoké spolehlivosti, ovšem taky vyšší cena

Vzduchové chlazení Honda od 5 koní žádný nemá, jsou naopak tiché.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

No jednu Moskvu M mám doma, ta šlape jak hodinky, je to neuvěřitelně jednoduchý motor a pokud se udržuje, tak je i spolehlivý. Větérka jsme měli taky, dokud nám ho na orlíku neukradli, to byl 8koňák, také jednoduchý spolehlivý motor, rád jsem s ním jezdil. Ten měl oproti moskvě výhodu v převodu na startovací šňůře, tudíž šel lehce startovat, na dvě zatažení naskočil. Ale neměl zpátečku. Ono dříve moc na výběr z motorů nebylo a paněz moc také ne. Větérka jsme měli od nova. Kdo chce informace k těmto ruským motorům, pak se jimi docela podrobně zabívá kniha Motorové čluny do Huberta. Ale dnes jsou to již motory opravdu pro kutili, použít na lodi se nedají.


Jinak dneska když koupit přívěšák, tak já bych šel jedině do Hondy, potom ještě Yamahu a Mercury.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Ještě k těm Rusákům. Koupil jsem motor Veterok 8 koní (údajných) tranzistor, voda, neutrál, chod zpět, rok výroby 1994 a zkoušel jsem ho. Výsledek dopadl, asi takto: motor chytl velice špatně po dlouhých potížích prestože jsem ho sešteloval a poté i přemlouval,šel ve vysokých otáčkách a to protože je ubírání plynu špatně a nepřesně vymyšleno/kombinace karburace a předstihu/řazením dostává převodovka štos/silné trhání/nešla vodní pumpa a tak jsem ho doma celí rozebral .Vodní pumpa je otřesně fabricky zpracovaná a bude asi navždy i po opravě nespolehlivá,zapalování s dobíjením vypadá obstojně.Celková váha motoru pro přenos ujde,jeho vybrace také.Motor je asi opravdu určen pro kutila a po urcitých rozsáhlých úpravách i mozná provozu schopný nebo jako kotva popřípadě poslouzí také Nebo tedy muzeum?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
Mám prosbu, neměl by jste někdo na prodej takovej gumovej kužel, na kterej se nasazuje vrtule na Moskvě ?? Je to vlastně gumovej unašeč mezi hřídelí vrtule a vrtulí. Kdyby měl někdo na prodej, dejte vědět, nikde ho nemůžu splašit. Díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Sice přesně nevím, jak to vypadá, ale mohl bych Ti poskytnout blok (o libovolné velikosti) tvrzené gumy. Z toho by to mělo jít vytočit - má-li to rotační tvar (předpokládám). Ta guma co zmiňuju se docela dobře dá na soustruhu opracovat. Jen Tě soustružník při čištění mašiny prokleje...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo tu tlumící vložku do vrtule moskvy nemá? Nebo i jinýho motoru.

¨¨

 

sežeň si jakoukoli starou rozbitou vrtuli z přívěšáku a odtoč hliník. všechna mají nějaké gumové futro vyvložkované kovem. vyndavací gumu měla jen Moskva a snad Věterok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem sehnal, vylisoval jsem vnitřek z vrtule z Vichra parádně mi to bude pasovat, protože guma ve vrtuli se unáší přes tři obloučky po obvodě gumy a je na 17mm hřídel, takže hřídel si už jen podle potřeby zakrátím a na konci udělám závit a pak díru pro střižnej kolík.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...