Přejít na obsah
Plavidla.cz

Plavba Chvaletice-Bratislava


Doporučené příspěvky

Ahoj,

před dvěma roky jsem si vymyslel, že bych zajel na lodi do Hamburku. Začal jsem na tom pracovat, pořídil loď a začal "sát" informace a zkušenosti ostatních. No myšlenku jsem vylepšil o to, že když už budu v Hamburku, tak proč nezajet do Bratislavy. Zpět se loď naloží a vrátí po silnici. Předpokládám, že to je cesta tak na dva měsíce. Chtěl bych vyjet ke konci června. Chtěl byc se tu zeptat:

-máte někdo s takovou cestou zkušenosti? Chtěli by jste poradit?

-nechtěl by jste někdo na takovou cestu vyjet také? Miloš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No lod to není velká. Shettland 530. Ještě nevím jakým motorem ji osadím abych nemusel stále běhat pro benzín. Na cestě z Chvaletic do Týna nad Vltavou mám vyzkoušený docela úsporný 4t Tohatsu 9,8 a jako druhý je Mercury 15 a nebo Yamaha 25. To jsou ale dvojtakty. Ty by připadaly v úvahu právě na Rýn.

Plout se s tímhle musí vnitrozemím nejsem sebevrah. Trochu větší vítr na moři by mě v tom lepším případě vyplavil na břeh.

Jelikož na to mám dost času a nemám podpůrný pobřežní tým, tak to musím proplout celé. Z Rýna mám trochu strach, je tam prý v některých místech docela svižný proud. Proto hlavně potřebuji vyzvědět před cestou co nejvíc podrobností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, no výtlačnou samozřejmě. S tím 9,8 to jede cca 10km/hod na klidný vodě. Pokud jsem jezdil v Holandsku i tady po řekách tak to stačí. Není kam spěchat. Strach mám právě z Rýna kde je údajně v dolní části právě těch skoro 10km. Potřebuji vědět kam až to je a skusit se dostat co nejvýš po kanálech.

Jestli mě zrak neklame, tak máš patrně stejnou lod jako já Shetland Family4. Miloš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc bych na tu 25ku nesazel, ten Shetland ma nalozenej urcite pres tunu a 40kg/HP neni pro skluz zadnej zazrak.


Kdyz se s ni dostanes na 20km/h budes rad, spotreba muze bejt kolem 10 litru a proti proudu realna rychlost 10km/h. Co kilometr, to litr paliva. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v dokumentaci má 610kg na váze jsem s tím zatím nebyl. času mám podstatně víc než koní v motoru :-) s tím nic neudělám. Cestu chci podniknout. No apak když selžou všechny možnosti, tak plán "Z" : přítel na telefonu a potupná deportace na vleku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele vim o chlapikovi co koupil lod v holandsku a v tom terminu bude absolvovat tu samou trasu-je od bratislavy-co ho zkusit- treba by privital spolecnost-kontakt ti muzu poslat e-mailem Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych to nevidel tak tragicky. 2-3km/h je taky rychlost, vono to mozna misty potece kolem 10, ale v prumeru to podle me tolik nebude. A prinehorsim 30m lano, par lahvi rumu po ruce a on se proti proudu clovek vzdycky nejak dostane, na Rynu nebude zadny pusto prazdno.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No také si myslím, že to nějak dopadne. Vždy je pak nějaký náhradní plán "Z" :-)

Beru to tak, že jestliže to neskusím, tak nebudu vědět jestli to jde. Dle mých zatímních zkušeností předpokládám, že to nějak projedu.

Tak jsme si pěkně popovídali ale chlapi nějaké relevantní informace by nebyly? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Takže expedice je definitivně odložena na příští rok. Nemá cenu jet zdevastovanou krajinou plnou komárů.

Jinak testy s motory:

10Hp 4t-max. rychost 11km/hod-cestovní 9km/hod-spotřeba cca 15l/100km

25Hp 2t-max. rychost 14km/hod-cestovní 9km/hod-spotřeba cca 22l/100km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, akorat to nevyhovuje proti proudu. Pred mesicem v Litomericich jsem to zazil. Maximalku mam taky kolem 11km/h, ale voda tekla 4km/h a uz to bylo naprd. Na plnej plyn 6.5km/h, na pul plynu 5km/h (dle GPS). To uz ti spotreba na ujetou vzdalenost s kazdym km/h proudu vyrazne stoupa.


Jinak oblibenej trik prodejcu je, ze ti dodaji motor s vrtuli s nejvetsim stoupanim aby sis musel koupit silnejsi motor. Tvoje spotreba 2l/h a 1.35l/h odpovida cca 6HP a 4HP vyuzityho vykonu.... vedel bys jaky stoupani maji propelery na tech tvych motorech?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je to Tohatsu 9,8. Nějak jsem se o to z kraje zajímal a dospěl jsem k názoru, že tam je vrtule na sílu. Kamarád má stejný motor a na gumáku dal rychlejší vrtuli a rychleji to nejelo.

Na rychlou vodu mám v záloze ještě variantu záložního motoru na pantografu. Mám ještě 15Hp 2t Mercury. No a pokud bych spěchal, nebo stál na místě při silném proudu :-) tak ho hodím do vody a uvidím. Tohle jsem ale ještě nevyzkoušel. Měl jsem trochu porouchanou klikovku. No minulý týden jsem to opravil a tak jak opadne voda jde se na Labe a uvidím do jaké míry je to funkční. Ovšem to bude jenom řešení v nouzi nejvyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsme uz trochu OT. Jestli mas Tohatsu MFS9.8 mas moznost mit stoupani 5,6,7,8 a 9". Teoreticka rychlost pri 5000rpm je 3.66km/h na palec stoupani, to by znamenalo, ze bys dobre vyuzil 5" stoupani, mozna jeste 6".


O 8" a 9" se neda ani uvazovat, uz 7" je moc, protoze pri 11km/h bys mel asi jenom 2200ot. To je docela malo, motor ma vykon tak nejvic 5HP. Proti tomu s 5" vrtuli bys mel narust tlacny sily kolem 40% a pri 3000ot by motor sel o hodne lip.


To je ovsem vsechno pouha teorie, az praxe ukaze co na to Rynsky proud. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za trochu teorie :-) takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Hned zítra kouknu co tam vlastně mám. Z Rýna mám trochu lufta. Podařilo se mi najít docela dobré internetové mapy Německa a ten Rýn vypadá na necelých 300km plavby. Spíš bych řekl něco přes 200km. Uvidím jak to bude doopravdy. Je to z Duitzburgu do Maintzu.

Na vltavě u Chvatěrub to bylo také docela svižné. No asi s Rýnem se to moc nedá srovnat. Jenže pokud jsem mluvil s lidma kteří tam byli, tak nikdo nebyl schopen říct konkrétní místa a už vůbec rychlost vody. S ponorem cca 35cm si myslím, že nemusím jet tím největším proudem, zvlášť když mám dost času. Ted spíš dumám kam jet letos, když to s vodou takhle dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem mrknul na tu vrtuli. No katastrofa on se tímto asi nikdo u takto malých motorů nezabývá. Jediný údaj tam je F8,5 no nic dalšího. Na netu jsem našel, že se vyrábí 8,5x7, 8,5x8 a 8,5x9. Bohužel se mi nepodařilo najít jak to mám doměřit na té své. Předpokládám, že 8,5 je průměr druhý údaj předpokládám stoupání na jednu otáčku. No ale nevím jestli to měřit u kořene, nebo na konci listu. Prosím porad.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...