garda Zveřejněno 1. Květen 2013 Sdílet Zveřejněno 1. Květen 2013 Ahoj,před dvěma roky jsem si vymyslel, že bych zajel na lodi do Hamburku. Začal jsem na tom pracovat, pořídil loď a začal "sát" informace a zkušenosti ostatních. No myšlenku jsem vylepšil o to, že když už budu v Hamburku, tak proč nezajet do Bratislavy. Zpět se loď naloží a vrátí po silnici. Předpokládám, že to je cesta tak na dva měsíce. Chtěl bych vyjet ke konci června. Chtěl byc se tu zeptat:-máte někdo s takovou cestou zkušenosti? Chtěli by jste poradit?-nechtěl by jste někdo na takovou cestu vyjet také? Miloš Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 1. Květen 2013 Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 (upraveno) plan je to hezky-dej vic info-lod?-kudy(vnitrozemim nebo okolo evropy,)az poplujes treba ti ve Veletove nebo v V.Oseku zamavam Upraveno 1. Květen 2013 uživatelem packa Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kocour Odesláno 2. Květen 2013 Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 My s kamarády z Polska plánujeme na konci roku doplout do Bratislavy po veletrhu v Berlíně. Ale jen z Frankfurtu n/M, nemá asi cenu plout proti proudu Rýna. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 2. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 No lod to není velká. Shettland 530. Ještě nevím jakým motorem ji osadím abych nemusel stále běhat pro benzín. Na cestě z Chvaletic do Týna nad Vltavou mám vyzkoušený docela úsporný 4t Tohatsu 9,8 a jako druhý je Mercury 15 a nebo Yamaha 25. To jsou ale dvojtakty. Ty by připadaly v úvahu právě na Rýn. Plout se s tímhle musí vnitrozemím nejsem sebevrah. Trochu větší vítr na moři by mě v tom lepším případě vyplavil na břeh. Jelikož na to mám dost času a nemám podpůrný pobřežní tým, tak to musím proplout celé. Z Rýna mám trochu strach, je tam prý v některých místech docela svižný proud. Proto hlavně potřebuji vyzvědět před cestou co nejvíc podrobností. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrs Odesláno 2. Květen 2013 Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 To počítáš jen s výtlačnou plavbou, že ? Mám Shetlandíka 535 s Hondou BF50 a myslím si že to je minimum na to ho dostat naloženýho do skluzu.Ahoj Petr Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 2. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 Ahoj, no výtlačnou samozřejmě. S tím 9,8 to jede cca 10km/hod na klidný vodě. Pokud jsem jezdil v Holandsku i tady po řekách tak to stačí. Není kam spěchat. Strach mám právě z Rýna kde je údajně v dolní části právě těch skoro 10km. Potřebuji vědět kam až to je a skusit se dostat co nejvýš po kanálech. Jestli mě zrak neklame, tak máš patrně stejnou lod jako já Shetland Family4. Miloš Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 2. Květen 2013 Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 S maximalkou 10km/h nemuzes o ceste proti proudu ani uvazovat.Ve vytlaku bys mel spravne udelat cca 13km/h, ale i to je dost malo. S kratkou lodi muzes proti proudu jedine v kluzu, jinak to trva silene dlouho, to plati treba i pro Labe pod Strekovem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 2. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 Jasně na to plánuji druhý motor. Prostě budu mít záložní na pantografu. Budu muset ještě propočítat spotřebu na tu 25ku ta proud zvládne. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 2. Květen 2013 Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 Moc bych na tu 25ku nesazel, ten Shetland ma nalozenej urcite pres tunu a 40kg/HP neni pro skluz zadnej zazrak.Kdyz se s ni dostanes na 20km/h budes rad, spotreba muze bejt kolem 10 litru a proti proudu realna rychlost 10km/h. Co kilometr, to litr paliva. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 2. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 No v dokumentaci má 610kg na váze jsem s tím zatím nebyl. času mám podstatně víc než koní v motoru :-) s tím nic neudělám. Cestu chci podniknout. No apak když selžou všechny možnosti, tak plán "Z" : přítel na telefonu a potupná deportace na vleku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 2. Květen 2013 Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 (upraveno) hele vim o chlapikovi co koupil lod v holandsku a v tom terminu bude absolvovat tu samou trasu-je od bratislavy-co ho zkusit- treba by privital spolecnost-kontakt ti muzu poslat e-mailem Upraveno 2. Květen 2013 uživatelem packa Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bahno Odesláno 2. Květen 2013 Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 Ja bych to nevidel tak tragicky. 2-3km/h je taky rychlost, vono to mozna misty potece kolem 10, ale v prumeru to podle me tolik nebude. A prinehorsim 30m lano, par lahvi rumu po ruce a on se proti proudu clovek vzdycky nejak dostane, na Rynu nebude zadny pusto prazdno. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 2. Květen 2013 Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 Ona ta spotřeba 25ky ve dvoutaktu bude taky slušná.Kamarad jí má na gumaku a když ji nakládá tak má spotřebu jak já u me 4,3L :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 2. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 2. Květen 2013 No také si myslím, že to nějak dopadne. Vždy je pak nějaký náhradní plán "Z" :-)Beru to tak, že jestliže to neskusím, tak nebudu vědět jestli to jde. Dle mých zatímních zkušeností předpokládám, že to nějak projedu. Tak jsme si pěkně popovídali ale chlapi nějaké relevantní informace by nebyly? :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 3. Květen 2013 Sdílet Odesláno 3. Květen 2013 No já nevím, máme starýho Crescenta 25, pravda na malým člunu, ale mladej je zase závodník, a spotřeba cca 8l/hod Pravda, že motor má naběháno nějakých 50 motohodin, takže je vlastně nový. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrs Odesláno 3. Květen 2013 Sdílet Odesláno 3. Květen 2013 Poslal jsem ti mail.Ahoj Petr. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 7. Červen 2013 Autor Sdílet Odesláno 7. Červen 2013 Takže expedice je definitivně odložena na příští rok. Nemá cenu jet zdevastovanou krajinou plnou komárů. Jinak testy s motory:10Hp 4t-max. rychost 11km/hod-cestovní 9km/hod-spotřeba cca 15l/100km25Hp 2t-max. rychost 14km/hod-cestovní 9km/hod-spotřeba cca 22l/100km Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Červen 2013 Sdílet Odesláno 7. Červen 2013 Pri takhle maly maximalni rychlosti jsi musel mit ty motory na dost nizkejch otackach ne?Ta spotreba je uvadena pri rychlosti 9 km/h? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 7. Červen 2013 Autor Sdílet Odesláno 7. Červen 2013 jo vyšší rychlost nemá ani cenu. Motor jen víc vrčí a žere :-)Těch 9km ale vyhovuje pro cestování. Mám to vyzkoušené jak čR, tak Holandsku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Červen 2013 Sdílet Odesláno 7. Červen 2013 (upraveno) No jo, akorat to nevyhovuje proti proudu. Pred mesicem v Litomericich jsem to zazil. Maximalku mam taky kolem 11km/h, ale voda tekla 4km/h a uz to bylo naprd. Na plnej plyn 6.5km/h, na pul plynu 5km/h (dle GPS). To uz ti spotreba na ujetou vzdalenost s kazdym km/h proudu vyrazne stoupa.Jinak oblibenej trik prodejcu je, ze ti dodaji motor s vrtuli s nejvetsim stoupanim aby sis musel koupit silnejsi motor. Tvoje spotreba 2l/h a 1.35l/h odpovida cca 6HP a 4HP vyuzityho vykonu.... vedel bys jaky stoupani maji propelery na tech tvych motorech? Upraveno 7. Červen 2013 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 7. Červen 2013 Autor Sdílet Odesláno 7. Červen 2013 No je to Tohatsu 9,8. Nějak jsem se o to z kraje zajímal a dospěl jsem k názoru, že tam je vrtule na sílu. Kamarád má stejný motor a na gumáku dal rychlejší vrtuli a rychleji to nejelo.Na rychlou vodu mám v záloze ještě variantu záložního motoru na pantografu. Mám ještě 15Hp 2t Mercury. No a pokud bych spěchal, nebo stál na místě při silném proudu :-) tak ho hodím do vody a uvidím. Tohle jsem ale ještě nevyzkoušel. Měl jsem trochu porouchanou klikovku. No minulý týden jsem to opravil a tak jak opadne voda jde se na Labe a uvidím do jaké míry je to funkční. Ovšem to bude jenom řešení v nouzi nejvyšší. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Červen 2013 Sdílet Odesláno 7. Červen 2013 Jsme uz trochu OT. Jestli mas Tohatsu MFS9.8 mas moznost mit stoupani 5,6,7,8 a 9". Teoreticka rychlost pri 5000rpm je 3.66km/h na palec stoupani, to by znamenalo, ze bys dobre vyuzil 5" stoupani, mozna jeste 6".O 8" a 9" se neda ani uvazovat, uz 7" je moc, protoze pri 11km/h bys mel asi jenom 2200ot. To je docela malo, motor ma vykon tak nejvic 5HP. Proti tomu s 5" vrtuli bys mel narust tlacny sily kolem 40% a pri 3000ot by motor sel o hodne lip.To je ovsem vsechno pouha teorie, az praxe ukaze co na to Rynsky proud. ;) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 7. Červen 2013 Autor Sdílet Odesláno 7. Červen 2013 Dík za trochu teorie :-) takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Hned zítra kouknu co tam vlastně mám. Z Rýna mám trochu lufta. Podařilo se mi najít docela dobré internetové mapy Německa a ten Rýn vypadá na necelých 300km plavby. Spíš bych řekl něco přes 200km. Uvidím jak to bude doopravdy. Je to z Duitzburgu do Maintzu.Na vltavě u Chvatěrub to bylo také docela svižné. No asi s Rýnem se to moc nedá srovnat. Jenže pokud jsem mluvil s lidma kteří tam byli, tak nikdo nebyl schopen říct konkrétní místa a už vůbec rychlost vody. S ponorem cca 35cm si myslím, že nemusím jet tím největším proudem, zvlášť když mám dost času. Ted spíš dumám kam jet letos, když to s vodou takhle dopadlo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
garda Odesláno 8. Červen 2013 Autor Sdílet Odesláno 8. Červen 2013 Tak jsem mrknul na tu vrtuli. No katastrofa on se tímto asi nikdo u takto malých motorů nezabývá. Jediný údaj tam je F8,5 no nic dalšího. Na netu jsem našel, že se vyrábí 8,5x7, 8,5x8 a 8,5x9. Bohužel se mi nepodařilo najít jak to mám doměřit na té své. Předpokládám, že 8,5 je průměr druhý údaj předpokládám stoupání na jednu otáčku. No ale nevím jestli to měřit u kořene, nebo na konci listu. Prosím porad. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 8. Červen 2013 Sdílet Odesláno 8. Červen 2013 predpokladas spravne-jak zmerit stoupani je popsano napr v knizce od ing.Huberta-Motorove cluny Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se