Přejít na obsah
Plavidla.cz

čech skončil s motorákem na útesu.


Doporučené příspěvky

povinné jsem měl u rakouské HDI/nebo německé... ted si nejsem jist../

každopádně po vyzdvižení se mě ptali .. jestli mám nebo nemám kASKO,po jejich zjištění tak trochu zklamání na jejich straně , protože bez papíru jsem to měl za 4 tis eur..vyzdvižení .. a kdybych to měl pojištěné/mnuli si ruce/ tak by cena stála 9 tis eur../ tak asi tak :-)

každopádně .. pravda.. amortizace.. kdo to likviduje.. vlastní nedbalost ?? procenta dolů a pod..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 80
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Posledni dobou pri slove pojistovna se mi otevira kudla v kapse. Momentalne se totiz dohaduji se dvema pojistovnama. S jednou jiz pul roku protoze stale oddaluje vyplatu plneni a u druhe jsem prisel o 15 litru kdy jsem si v dobre vire u autorizovaneho prodejce nechal prodlouzit zaruku na svoje auto. Nicmene to bylo delany formou pojisteni u nejake madarske pojistovny. No a nekdy pred mesicem mi prisel takovej vcelku obycejnej mail ze pojistovna v lednu skrachovala a od te doby pojisteni neplati a jestli chci tak si muzu za dalsich 15 litru uzavrit dalsi prodlouzenou zaruku. Pri dotazu jestli nekdy uvidim sve penize mi bylo odpovezeno ze snad jo ale hlavne bylo reseno kdy se zastavim podepsat novou smlouvu. Takze uz jsem se na dalsi sponzoring vykaslal a tedko cekam jestli dostanu alespon neco zpatky.

Chtel jsem tim rici ze mam obavy ze i kdyby mel David tu lod pojistenou tak by se pojistovna zacala tocit na neprizni pocasi ze tam nemel jezdit a stejne by nic nedala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

Po delší době se hlásím..zdravím všechny zůčastněné..


Logické vyústění nakonec celého příběhu..

Po peripetiích mému životu vlastních je loď v čechách..

Vyplatila se příprava.. na transport .. výborný dopravce , načasování.. atd..

Musím přiznat i vstřícné a pomocné jednání v marině Malij Lošinj..ma také velmi pomohla ..

Teď už tedy jen práce a práce..

Motory ven , vratky také , hřídele..zbytky nábytku , vybavení výdřevy interieru , vše ven , nádrže / hlavně !!/ také - komnečně je otevřít a zjistit co tam je za problém - tedy jen v jedné....

laminace , broušení , tmelení , atd atd..letos když to dobře půjde tak jedině na podzim na vodu..

a to bůhví jestli.. ale uvidíme.

Jinak všem ještě jednou děkuji za účast , a o další zkušenosti se nadále můžeme dělit.. práce na lodi , cesta , transport 3,05 m š. .. 4,5 t. lodi..atd.

Takže.. díky. Všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Diky, ze jsi se ozval jak pokracujes. Takze bojujes dal, za coz klobouk dolu, nicmene jak sam pises, je to logicke vyusteni tveho pribehu.

Bude to drina, ale urcite se to vyplati. Hlavne s tim nespechej. Letos stejne neni o co stat. Ta trinactka na konci letosniho letopoctu, neni zrejme jen symbolická.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si chtel pred spanim jen trochu zalistovat forem, ale po precteni vlakna mi to proste neda nereagovat. Podle popsaneho klobouk dolu pred tebou. Jsou situace kterym se na mori dost dobre predejit neda. Podobnou stresovou situaci, jen s mensi lodkou a navic se se stastnejsim koncem jsem si uzil taky. Zavadil jsem nevedomky pri zdolavani ryby o razeni, dodriftoval jsem pri tom k utesu, samozrejme zady (zajimala mne jen ryba) a pak jsem ve zmatku utrh startovaci snuru. Lod jsem zachranil, po pul roce oprav a nemalych prostredku zprovoznil a po tydnu na vode mi ji dalsi boure stejne vzala - uplne (pochopitelne nepojisteno). Dnes je to uz dva roky stara zalezitost, nic se nezmenilo, jezdim dal jen bohatsi o dalsi zkusenosti, byt v mem pripade zapricinene toliko vlastni blbosti. Drzim palce at jsi rychle z5 na vode.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky..

možná více držet palce těm , kterým velká česká voda odplavila lodě a potrápila..

vše má svoje..

v podstatě jsem tuto varianru zvolil po velkých a dlouhých propočtech atd..

takže během týdne jsem KOMPLETNě demontoval do šroubku oba motory , díky katalogům které mám na VšECHNY Mercruisery a Merury jsem objednal díly potřebné , hlavně těsnění..svíčky filtry a pod.. , kliky jsem lehce přeleštil , písty rozhýbal , hlavy očistil , válce také přeleštil..

prostě dřu jak kůň

..teď přijde na řadu vnitřní očista a kompl.vytrhání všeho interieru v lodi , pak broušení , laminování pošk.částí.... to bude trochu boj , máám jednoho pomocníka ale uvidím,jak to půjde , moc zkušeností s laminováním nemám , tak nějaké malé otvory a tak , ale ne díra délky 3,5 m a výšky 15 cm..


do toho kormidla ven , nádrže ven .. vrtule narovnat/ tady bych prosil o jakoukoliv radu nebo kontakt na kohokoliv ohledně vrtulí a narovnání kormidel /slitina nerezu - amerika../ jinak čaalouníka , truhláře , elektrikáře ,motoráře - JÁ - a pod. mám..

ještě i k té laminaci bych rád možná nějakou radu nebo konzultaci , je to zrovna trochu ošidné místo/místa.. kterých se to týká.. veškerá fota jsou na : nemam1.rajce.idnes.cz v sekci chyba-osud.. atd../..


takže uvidím , jestli to do konce sezony stihnu.. motory jsou příští týden hotovy, i s vratkami..ale ten zbytek..


no prostě válčím jak se dá..

A mimochodem , jsem konečně detekoval na 100 procent příčinu celé nehody..

V podstatě se stalo TO , o čem jsem byl vnitřně přesvědčen , ale v trochu jiné variantě..


při plavbě přídí proti těm 3 m vlnám docházelo v podstatě pravidelně pokaždé při najetí na nějakou velkou , takovou tu nakopávací vlnu k postupnému drobnému uvolňování upínacích ocelových pasů , které drží nádrž na jejím určeném místě..to trvalo asi 2 hodiny ,..

Palivové vedení od levé nádrže vede asi 10 cm od hrany této nádrže..

v momentě kdy jsem u Iloviku točil vlevo kolem jižního okraje Lošinju , jsem dostával rázy vln z boku .. a v ten moment se začala při každé velké vlně nádrž posouvat do stranu.. směrem k palivovému vedení..

no a po pár minutách již uvolněná nádrž na jedné z těch posledních větších vln vyskočila z uložení a přiskřípla palivové vedení.. a tím zamezila přísunu paliva..


banalita , že ,když se 200 kg nádrž/včetně 150 l ben./ kousek po kousku posouvá až se to prostě STANE..

Foto mohu zde vystavit , jen mi někdo poraďte jak :-)

jinak bude to také na tom rajčeti.. příští týden..


Musím říci , že tohle bych nepředvídal asi nikdy..

nicméně..asi bych příště neměl do takového počasí jít po hlavě..a uvědomit si že už jsem starší člověk :-) a že na vodě se nikdy nikam nespěchá ..ani s rychlou lodí..

tak si to prostě teď všechno za jednou otočku zpět a 4 hodinové posečkání u Veli Vrat na lošinju .. vyžeru .. :-( každý den si to ale musím a budu opakovat.. a každé ráno je to to prvnéí na co vždy myslím..


Je to na konci dubna , co jsem poprvé v Holandských kanálech zachraňoval tonoucího.. a to jsem si říkal že už je to asi tak vše , co jsem v životě potřeboval jako zkušenost absolvovat..


asi to teprve v tom životě začíná být .. zajímavé..


přesto opět díky všem..

díky za každou radu a pomoc.. hlavně s tou laminací..

/ mimochodem nejsem pro reklamu nebo tak něco .. když jsem hledal skel.tkaninu , mají dobrý výprodej na www.bokatech.cz/

jsou to spíše proužky , ale dá se tam dohodnout a něco jsem už koupil..

tak uvidím..budu střídat tkaninu a rohož a uvidíme../

zatím se všichni mějte..

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardubice- Staré Hradiště..

spíš mi jde o teorii .. praxi jsem jakž takž zvládal..

spíš jestli začít ospoda , kolik překrývat přes sebe ..jak stávající laminát na stranách narušit .. a kolik..a tak..

na těch fotkách na rajčeti si myslím že to bude dost patrno.. / viz přístup k nim pár odkazů zpět.. /

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

pro všechny , kteří se účastnili diskuze po mé AKCI v Chorvatsku..

jen jsem vlastně sdělit.. že od rána do večera makám jako šroub , abych loď dostal do stavu nové.. takže zde již zatím nic nového nevkládám.. a jestli do té doby neumřu , tak na závěr jsem pak zvědav na výsledek a Vaše ohlasy či hodnocení..

jinak během celkové G.O. motorů i lodi dost nových zkušeností .. takže se klidně podělím..zdravím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Tak nejen čech na útesu, ale i Polák na pláži. Při pondělním orkánu Christoph u Hamburku, to kolegu dva dny po mém odjezdu hodilo na břeh. Vlny až pět metrů, chlazení si přisávalo nad vodou vzduch, motor se přehřál a vypnul. Naštěstí vše dobře dopadlo a dnes pokračuje dál.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...