Přejít na obsah
Plavidla.cz

Výběr akumulátoru


Doporučené příspěvky

Dobry den vsem. Vyresil jsem tady zdarne lednici a vodoinstalaci, ted doufam, ze to budou uz jenom autobaterie.

Je to na Hausbot, uz dost velky, spotreba bude zhruba tak 50Ah na den, spis min, ale nekdy malinko vic. Jezdim tam vetsinou jenom vikendy, obcas pres tyden, ale to prijdu vecer, ani nezapinam lednici, jenom diodove svetla, takze temer nic. Chci tam dat kolem 700Ah. Mel jsem v planu trakcni Varta 4x 180Ah, cena zhruba 17 000. Ale s tim uz asi koncim, vsichni mi rikaji, ze je to blbost a jsou to sunty.

Jsou mi doporucovany AGM , napr. Varta 150Ah by pri koupi 4ks - 600Ah stali kolem 30 000.

No a pak Trojan, ze pry vydrzi neskutecne moc a z udrzbovych kyselin nejlepsi volba. Cena vyjde stejne jako Varta AGM.

 

Staci mi tech 600-700Ah? Co by jste doporucili Vy? Je to drahe, ale uz se neda delat nic, koupit to musim. Kdyz bude nutno, dokoupim jeste jednu 150 ah, at to je 750Ah, to uz musi byt dost. Radsi to predimenzuju, at se nevybiji hluboko. Budou tam 2 panely po 240W, ale spis 2x 280W. Je to na dobre ceste za 4800 za panel. Regulator tento

http://eshop.neosolar.cz/mppt-solarni-regu...520-1040wp . Baterie budou pod predni palubou, jde mi i o to, jestli tam ty udrzbove Trojan muzou byt z duvodu bezpecnosti. Vite, jako to na Hausbotu vypada, hodne mista, ale v lete je tam dost teplo. Ale neni problem tam dat odvetravani ventilatorem 12V.

 

Je to dost velka investice, takze se ptam, kde muzu, ale vetsinou kazdy radi jinak. Dekuji moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

trochu mi unikají tvoje myšlenkový pochody,Píšeš,že většinou tam jezdíž jen na víkend a někdy v týdnu a že ani nezapínáš lednici a světla máš diodová,tak vůbec nevím proč chceš tak vysokou kapacitu AKU - budeš tam mít el.troubu,mikrovlnku a často vařit?Vypadá to ,že né! A na víc tam budeš mít cca 500w v solárkách! Já si myslím,že by ti bohatě stačilo cca 400AH a nebál bych se obyčejných startovacích AHU ,ale s technologií Ca/Ca , sám je používám již 5 let a absolutně žádný problém! A nákupní cena třetinová!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevim kdo ti co povidal. Varty klasiku bezudrzbove mam na lodi uz 4 rokem, nijak se o ne zasadne nestaram vybiju skoro na minimum, ze prakticky neotoci starterem a pak zase nabiju "do plna", takze z pohledu baterky naprosta prasecina a neni sebemensi problem. AGM se mi dvakrat na lodi neosvedcily takze jsem je poslal do sveta a nahradily je klasika bezudrzbovky. A s ohledem na cenu tech AGM bych uz vubec nerozmejslel.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, souhlasim, ze kolem 400ah stacit bude. Proc ne ten AGM? V cem jsou spatne? Je fakt, ze cena je jednou tolik vyssi, jako klasika trakcni bezudrzbova.


A kdo mi co rikal ohledem Vart Deep Cycle bezudrzbovych??? Kdyz reknu pravdu, tak z 10-ti lidi 8, nebo spis 9. Nemam proc lhat. Je to vetsi investice, tak proto vybiram peclive. Ptam se, kde muzu, kde je jake forum ohledem baterek a solarnich systemu, tak se ptam. Muzu to tady zkopirovat, neni problem. Je to tak. Pritelkyne ma Firmu v Nemecku, uz 14 let, je tam da se rict uplne doma. Tak obvolala nejake obchody s lodnim prislusenstvim a pod.

Primo Mike Keser od ktereho jsem v Bootcenter Keser kupoval motor ji rekl, ze to nedoporucuje vubec. Neslysel, ze by jsi nekdo dal do lode k solarnimu systemu Varta Profesional Deep Cycle. I kdyz ja ji mam na starem hausbote 2 roky a fakt bez problemu, ale tahala jenom diodove svetla, 8x po 3W, taky ne vsechny najednou a obcas dobit telefon a notebook na chvilku. Ma jenom 140Ah a k tomu 20W solar a bez problemu. No, ale co znal hned a velmi dobre, to je Trojan. Mam to napsane na papirku, je to baterie T105, 6V, spojite si kolik chcete. Jinak, ze dava vsude AGM.

Ale, ze Trojan je spicka. A urcite by ji nelhal, nema proc. Baterie Trojan znaji v Nemecku vsude. Nebo Hopecke.


Tak silne byterky jsem chtel z duvodu maleho procentualniho vybijeni, ale mate pravdu, 700Ah je zbytecne moc a dokoupit se da vzdy.


Dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ty AGM nerikam, ze jsou spatny. Pokud to budes mit k solarum, tak uz nabijeni budes mit predpokladam rizeno "inteligentne" a nebude problem. Ja to beru z meho pohledu, ze na lodi byla klasicka nabijecka a s tou neni mozne tento typ baterii dobijet. Takze jsem sel cestou klasiky a neni sebemensi problem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, plynování, to je jedine, co me odrazuje od T 105 plus od Trojan. Co jsem dostal informace a neni jich malo, je to mimoradne kvalitni baterka. Zatim nikdo, kdo by na ni rekl neco spatneho.

 

http://www.battery-import.cz/trojan-vysoce-odolne-trakcni-baterie/trakcni-baterie-trojan-t-105-plus--225ah--6v

 

Jsou ve vice vykonovych variantach.

 

Nemam zadne zkusenosti s plynovanim baterek, jak to je v praxi u sorarnich systemu? Je to plynovani tak velke? Vzdyd to solarko dobiji neustale, samo, krom noci. Kdyz ty baterky vybijete max na 30 procent, je to plynováni tak velke? Jak to s tim vubec je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já šel do AGM (EXIDE) z duvdu nulovych vyparu a moznosti startovaci a trakční kombinace.Tak uvidíme.

No, pokud tam bude 700AH, a je to houseboat s 50HP motorem, tak trakcni baterky ve funkci startovacich budou v pohode. Ten starter bude brat kolem 350A, coz ale pri dany kapacite je vybijeni 0.5C a to ani trakcni baterce nebude nijak vadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Startér na benzinovým přívěsu, že by bral 350A? Že by měl nějakejch 4,6 koně? To tak startér na 2,5l dýzlák.


Některé údržbové baterky mají centrální odvětrání, na které se připojí hadička a vyvede ven z lodě. Trojan to podle obrázků zřejmě nemá, Hoppecke vypadá, že jo – ta tmavá dírka na boku baterky.

Taky se prodávají / prodávaly? delší šrouby uzávěrů článků s odvětrávacím mezikusem propojeným hadičkou, zas k vyvedení ven.


Eventuelně se to dá řešit větranou bednou, ale nesmí v ní zajiskřit. :D

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor ma svoji aku, normalni, startovaci, nebudu ty okruhy davat do sebe, chtel jsem, ale ne. Ty solary uz mam silnejsi, 2x280W, jeden za 4800 Kc, dobra cena a kdyz tak dokoupim jeste jeden, mista mam dost, ale toto bude dostatecne.

 

Hoppecke - http://www.1alphasolar.eu/98,cz_hoppecke-5-opzs-solar.power-520-2-volt-lead-ac.html Je to zhruba 50Kc za 1 Ah.

 

Trojan - http://www.auto-elektro.cz/trakcni-baterie-trojan-t105-plus-6v/-225ah-c20 vyjde o neco levneji, zhruba necelych 40 Kc za 1 Ah.

 

Varta AGM - http://www.battery-import.cz/varta-professional-deep-cycle-agm-2/trakcni-baterie-varta-professional-dc-agm-150ah--20h-12v vyjde 1 Ah zhruba 50 Kc.

 

Pravdepodobne, kdyz koupim AGM, budu bez starosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po mých zkušenostech už bych nikdy nešel do klasické baterie ale jen do hermeticky uzavřené AGM nebo GEL.

Dají se koupit už cca od 50kč za Ah ( při 12V ) a ubyde spousta starostí s oxidací kontaktů a odvětráním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, souhlasim, jdu do AGM. Varta 2x 260Ah, da se koupit za 11 400 Kc jedna. Co jsem ruzne koukal, je to fakt slusna cena.

 

 

Jinak, krom Trojan a Hoppecke jsem objevil kanadske baterie ROLLS, maji v serii, nebo se daji dokoupit specielni zatky, ve kterych se akumulují plyne vypary kyseliny a vraci se to zpet do aku. Nabizi to i Hoppecke. Moc prodejcu tyto baterky u nas nenabizi, ale ze pry je to spicka.

 

jenom pro zajimavost - http://shop.solarpartner.cz/solarni-akumulator-rolls-6v-530ah - je to 6V blok a cena za 530 Ah - cena 16 000 Kc za 530 Ah 12V je vyborna.

 

 

A jeste prodejce na slovensku - http://kremik.sk/baterie-kyselinove-solarne-ups-c-20_697_1166.html - ma vse pekne vysvetleno.

 

 

 

 

Jinak, dekuji moc vsem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já používám baterie HAZE 230Ah (GEL) nebo VISION 200Ah (AGM) a max spokojenost.

 

http://www.elektrolode.cz/16839-vision/42727-baterie-vision-deep-cycle-6fm200d-x-12v-200-0ah/?run=0

 

http://www.elektrolode.cz/11774-gel-ev/25886-haze-hzy-12-230ev-gel-hermeticky-uzavrena-bezudrzbova-/?run=0

 

Vartu AGM jsem ještě nezkoušel. Kdysi jsem měl Varty trakční kyselinové a byly OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

také přemýšlím jestli jít do nějakých dražšších provedení na svůj elektropohon nebo vzít jednodušše tohle http://www.battery-import.cz/varta-professional-deep-cycle/trakcni-baterie-varta-professional-starter-75ah--20h-12v--lfs75

Pluji tak týden dva v sezoně, v budoucnu snad více a tyhle baterky se dají pak šoupnout i do auta, takže u mě kriterium cena vyhrává.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jezdim s Minn Kota Traxxis 45 SC a mam dva roky Varta Professional deep cycle 90 Ah a zadny problem. Jenom ta kapacita obcas chybi. Kolikrat jsem vybiral pres vikend z Hausbotu 140 Ah, kdyz mi dosla 90 - ka. Ale i na tu 90 Ah fakt ujedu dost. Akorat davam trosku pozor, aby jsem ji nevycucnul uplne, nedela ji to dobre. Ten motor je moc dobry. Ale jezdim v klidu. Kdyz to dam na plny ceres, tak to laminatku 3.2m zvedne nahoru. Necekal jsem, ze to bude mat taky tah.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...
Tak dnes mě nastal první problem.Mam 2xAGM (EXIDE) 50A.Celou sezonu v pohodě.Už jsem měl pocit že nejdou ani vybit.Baterku č.1 jsem neodpojil(dřive to nečemu nevadilo)Po 14 dní neježdění jsem dal člun na vodu a ani se nerosvítily budiky.Nic zapleho nezustalo.Ještě větší udiv nastal v okamžiku kdy jsem přepnul na bat č.2 a take nic.Obě měli 5V.Po nabiti fungujou obě.Mohla je vybit vlhkost ???Okolo nich je celkem mokro ale to je v lodnim prostoru asi normalni.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je docela divny. Pokud nebudou cele pod vodou tak si myslim, ze je vlhkost vybit nemuze. Spis zkontrolovat bateriak, jestli opravdu funguje a nejde tam nekde neco ven. V nejhorsim pripade muzou bejt baterky v haji, ze by byly nekde slusly, ale u AGM nevim, jestli se to stava a ze by obe najednou ??
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemaj.Ted jsem je nabyl a normalně jdou.Hlavně jsou letos nové a takhle z ničeho nic.Bateriak take novy.V podstatě je stale zapojen minus.Kdysi mě zakaznik tvrdil ze se mu vybiji baterie i kdyz je odpojenej plus .Kdyz ji odpoji celou tak ne.Hrozně sem se mu smal že je to blbost a ted řešim to samé :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co kondenzát v odpojovači? To je tak jediné co mne napadlo, je to prý blbuvzdorné, ale !! Nebo ještě změřit zda není něco napojené natvrdo na baterku a takové čerpadlo dokáže vycucnout baterku za týden, brácha měl v lodi čerpadlo které běželo co 5 minut i naprázdno, po měsíci neježdění to bylo kaput a to baterka byla nová i loď.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...