Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zazimovani zabudovaneho motoru


Doporučené příspěvky

Jako teda a proč takový sraní, ty nádrže, čerpadýlko atd? Kvůli pár litrům fridexu? Jeden plastovej kanystr, zespodu naroubovat hadici a konec te hadice pripojit k usim. Kanystr naplnim smesi fridexu, polozim na badeplato, pustim motor a druhej clovek kouka zezadu a az zacne lod plivat fridex, da mi echo a motor vypnu. Ja ho teda udusim pac strikam do karbecu smes na konzervaci valcu. Opravdu nechapu proc to delat nejak dramaticky.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 68
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jako teda a proč takový sraní, ty nádrže, čerpadýlko atd? Kvůli pár litrům fridexu? Jeden plastovej kanystr, zespodu naroubovat hadici a konec te hadice pripojit k usim. Kanystr naplnim smesi fridexu, polozim na badeplato, pustim motor a druhej clovek kouka zezadu a az zacne lod plivat fridex, da mi echo a motor vypnu. Ja ho teda udusim pac strikam do karbecu smes na konzervaci valcu. Opravdu nechapu proc to delat nejak dramaticky.

Dělal jsem to obdobně, jen jsem ještě předtím vypustil vodu z bloku a výfuků, abych měl 100% jistotu, že směs bude opravdu nemrznoucí. Potom ale co na jaře s fridexem z motoru?

Upraveno uživatelem JirkaXt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to dělal tak, že jsem vypustil vodu z motoru, pak jsem motor zalil fridexem, nastartoval a nastříkal do karbecu ten konzervační sprej. Všechno v pohodě.


Taky jsem odpojil hadici a nalil jsem vodu do nohy. Někde jsem četl, že když je loď venku, tak se musí dát uši přes sací otvory v noze, aby do ní nenatekla voda. Asi to je ten důvod, proč byla moje noha roztržená, když jsem loď koupil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dam pod motor kybl a je to. Motor tocim po zime jeste pred garazi. Navic teprve pak davam novy palivovy filtr. Uz se mi stalo, ze jsem ho dal pred zimou a do jara se uplne zalepil. Samozrejme kdo vypusti fridex na vode, tak je to kokot. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové a co si dát trochu práce,vyšroubovat na motoru vypouštěcí zátky,tím fridex vyteče do lodě pod motor a vypouštěcí zátkou v zrcadle lodi pod transomem, vám vyteče do připravené nádoby a můžete jej zase použít další roky a tím ušetříte a hlavně chráníte také přírodu !!!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslim ze by ho ta noha byla plna ale par decek jiste v noze zustane, kdyz fridex taham do motoru nohou. Aspon si to myslim ale treba jsem blbej no :-)

A když sundáš "uši" tak ti všechna voda /fridex/ z nohy vyteče!!! Samozřejmně nohu nesmíš nechat zvednutou!!!Potom ti zůstává chladící voda v prostoru výfuku nohy pod vrtulí!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 10 years later...

Prosim vysvetlete mi jeste chladici okruhy. Motor 4,3, noha alfa one 1gen. Nahore na motoru domecek do ktereho vedou 4 hadice. Dve silnejsi a dve tenci. Ve kterych je fridex a ve kterych voda? Mam tam 5 vypoustecich modrych zatek, ty kdyz vsechny povolim mam jistotu, ze nikde voda nezustane? Nebo je potreba udelat jeste neco? Dle videii na youtube jsem do tech silnych hadic lil fridex dokud nevytekal z modrych vypusti a i z nohy, ze dvou modrych zatek ktere jsou pod vymenikem nevytekal, predpokladam ze tam ma byt fridex celorocne? To je okruh chlazeni motoru? Na youtube to urcite vysvetluje, ale ja mu nerozumim. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšeš o výměníku, ale domeček termostatu máš se 4 hadicema to je, jestli se nepletu na otevřený okruh.

https://uloz.to/file/bvttG7i3/10942006-mercruiser-marine-engines-18-gm-v-6-262-cid-4-3l-balance-shaft-including-gen-engines-service-repair-manual-download-rar#

Chlazení začíná na straně 524 a uzavřený okruh s výměníkem na straně 546.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

poraďte prosím ještě někdo jak funguje termostat? nějak to nechápu. Je to tak, že při zahřátí motoru termostat otevře a pustí vodu do výfuku? Pokud ano kam teče voda při zavřeném termostatu? Zpět do motoru? Rozdělaný ten domeček ještě nemám a dle nákresu v manuálu to není moc vidět. Ptám se proto, jestli je nutné mít termostat pro zazimování otevřený. Aktuálně jsem zazimoval při studeném motoru, tedy při zavřeném termostatu a teď přemýšlím, jestli kvůli termostatu se dostal fridex všude. Zazimoval jsem tak, viz youtube, že jsem odpojil hadici nahoře na doměčku tu nejsilnější a lit fridex dokud netekl z modrých zátek a také z nohy. díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim jestli se tady to zazimování trochu nepřeceňuje,když vypustíš vodu jak se má tak tam nemá co zmrznout a antifreez s inhibitorama koroze se leje proto aby to nebylo suchý a nerezla tolik litina,možná to dělá dobře i těsněním. Ale že by sladká voda sežrala litinu sem neviděl :classic_unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...