Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zazimovani zabudovaneho motoru


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 68
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

U motorek se to dělá kvůli reznutí nádrže. ve člunu je nádrž plastová, takže není co by rezlo.

Benzín ti zvodnatí takže je lepší ho tam mít co nejméně. Pokud použiješ stabilizátor tak by to mělo být v pohodě, důležité je nalít stabilizátor a nechat motor běžet aby se dostal i do karburace.

Samozřejmě pokud tak necháš benzín a nedáš stabilizátor, tak s největší pravděpodobností to normálně natočíš a budeš bez problému jezdit akorát je potřeba vypustit karburátor, který bych ze zkušenosti s motorkama vypustil stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oddělám tu silnou hadici od termostatu,přes uši to nenasávám.

Anachy dík

 

 

Jak jste řešili nasátí fridexu o motoru? Myslíte, že bude stačit k uším připojit hadici s kanystrem nebo jinou nádobou s Fridexem, nastartovat a nechat dokud nezačne zpět vytékat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A přes tu hadici od termostatu se to dostane komplet do nohy jo? To se mi nezdá. Proto se mi zdá i zbytečné nějak složitě vypouštět vodu když to ten frifdex vytlačí. Nedělám chytrýho, jen čtu i na zahraničních forech a všichni to nasávaj přes uši a nikdo nijak neodvodňuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nohu na zimu sundávám.

A přes tu hadici od termostatu se to dostane komplet do nohy jo? To se mi nezdá. Proto se mi zdá i zbytečné nějak složitě vypouštět vodu když to ten frifdex vytlačí. Nedělám chytrýho, jen čtu i na zahraničních forech a všichni to nasávaj přes uši a nikdo nijak neodvodňuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nohu na zimu sundávám.
A přes tu hadici od termostatu se to dostane komplet do nohy jo? To se mi nezdá. Proto se mi zdá i zbytečné nějak složitě vypouštět vodu když to ten frifdex vytlačí. Nedělám chytrýho, jen čtu i na zahraničních forech a všichni to nasávaj přes uši a nikdo nijak neodvodňuje.

Proč?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na hřídeli která jde skrz transom do motoru jsou 3 O kroužky,gumové těsmění ,které každý rok měním sada těsnění nestojí svět,dále zkontroluji kardan.

nohu na zimu sundávám.
A přes tu hadici od termostatu se to dostane komplet do nohy jo? To se mi nezdá. Proto se mi zdá i zbytečné nějak složitě vypouštět vodu když to ten frifdex vytlačí. Nedělám chytrýho, jen čtu i na zahraničních forech a všichni to nasávaj přes uši a nikdo nijak neodvodňuje.

Proč?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš jde asi o to, kolik za sezónu najedeš. Předpokládám, že to dělá hlavně kvůli kontrole impeleru a při té příležitosti vymění o-kroužky, které stojí pár korun.

Samozřejmě, že pokud najezdíš 50hod. za rok tak to nemá význam. Ale zase má jistotu. Já bych to ale rozhodně každý rok nedělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kuci. Delat to muze kazdej po svem to je jeho vec. Ja po par zkusenostech naprosto souhlasim s alesem a delam to take tak. Motor a svody odvodnim pak seshora od termostatu zaleju fridexem, tak mam jistotu ze se dostane vsude a nohu kazdou zimu sundavam. Mozna se to zda jako zbytecnost. Ale zaprve skontroluju kardan jestli se tam nedostala nejaka voda a za druhe uz se mi stalo ze se mi dostala voda k tahlu rizeni v z -noze. A kdybych to bejval nesundal a nechal to pres zimu tak bych mel zase o par starosti vic. Takze radsi obetuju kazdej rok penize za tesneni ale mam to trochu pod kontrolou:). Stejne je dobre kazdej rok skouknout impeler a olej v noze. Tak je to pro mne jeste jednodusi protoze to muzu delat doma uz kdyz je lod zazimovana v hale. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...
To mi přijde jako zbytečnost, měnit to každý rok. Nebo to má skutečně význam? Jsou ty O kroužky po roce sežrané? Tohle slyším opravdu prvně.

ono je dobré po sezoně překontrolovat těsnost manžety hřídele a zároveň i ložisko hřídele...viděl jsem co dovede slaná voda v kombinaci s nětěsnou manžetou....kloub hřídele i ložisko,, total ,,sežrané....a taktéž část osazení ve kterém je ono ložisko uloženo...a to je potom o jiných penězích..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malý dotaz: řeším nasátí fridexu do chladícího okruhu. Nejdřív jsem počítal, že vezmu kanystr a samospádem to půjde do nohy ale teď mě napadlo, že ten motor si to nasaje sám i z kýble, který bude na zemi pod nohou ne? Vodu při plavbě to taky cucá zespodu. Co vy na to? Pro mě by to bylo jednodušší řešení, páč bych nemusel konstuovat kanystr s kohoutem ale dal bych obyč kýbl a z něj hadici do uší na noze.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když dáš kýbl a buděš v něm mít dostatečné množství nemrznoucí kapaliny aby si nasál tak ok. To co popišuješ podle mě fungovat nebude protože buděš mít tu hadici a impeller zavdušněný a myslím, že to sát nebude. Přidělat na kanystr ventil s rychlouzávěrem je podle mě otázkou 10min. práce a máš jistotu, že je vše ok.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ze bych to zkousel, ale ciste teoreticky by si to mel ten motor umet sam nasat. Cerpadlo, ktery je v noze je principielne delano, tak, ze by melo byt schopno si samo nasat vodu aniz by bylo ponorene ve vode. Kdyz startuju lod na vode kdyz ji spoustim, tak mam potopenou nohu tak, ze to prvni kridelko je jeste na suchu a jsou potopene jenom saci otvory. To znamena ze vodni cerpadlo je jeste ve vzduchu a neni zavodnene a vodu si to natahne bez problemu.

Takze si myslim, ze by si to nasat melo, ale radsi bych take hodil ten kanystr trochu vejs :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na konec hadice co hodíš do kýble s fridexem dej malé ponorné čerpadlo na 12V, to posune kapalinu k "brejlím" na noze. Už to takato dělám leta bez problémů. Zapnu čerpadlo, nastartuju motor a když začne plivat výfuk fridex je zazimováno. Operace na 5 minut. Jo a předtím sklopit nohu a nechat jí sklopenou celou zimu, aby pak nenatekla voda (déšť) do obalu a nazamrzla tam....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Někdo u toho popíjí ještě pivínko :)

 

jinak mne to letos čeká poprvé v životě, jelikož jsem minulý týden koupil bayliner 2150 motor Volvo Penta 4.3 GL V6 , tak to asi udělám jako chlapi na videu akorát , mám problém kde seberu data o množství oleje do motoru , jaký air filter atd ... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...