Přejít na obsah
Plavidla.cz

Bzučák motoru


Sullaco

Doporučené příspěvky

  • 2 weeks later...
Byť mi nikdo teda neporadil, tak se chci zeptat zda uvažuju správně nebo ne. Pokud mám ukazatele tlaku oleje, teploty vody v kokpitu, logicky tyhle data sbírají nějaké čidla. Stačilo by tedy v kokpitu propojit kabely od čidel co jdou do budíků s tím bzučákem nebo je to volovina? Pak si ještě říkám, že by eventuelně něco mělo hlídat danou teplotu a tlak tzn. pokud by to stávající čidla neuměla tak by stačilo koupit ta, co to ještě navíc umí ne?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem blbej ale nerozumim :) Myslíš to tak, že k těm ukazatelům bzučák připojit nejde ale diody ano? Já bych to chtěl jako origo tzn. jeden bzučák na všechno. Chceš teda říct, že stávající čidla co tam jsou umí zahlásit (jakkoliv) nízký tlak či vysokou teplotu nebo nízký stav oleje v noze? Divný fakt je, že třeba v tý nádobce na převoďák jsou zapojený dva káble.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to ukazatel rucickovej, tak bzucak nenapojis. Pokud je ukazatel jenom zarovka (jako ze kontrolka), tak to napojis.


Mohl by bejt problem s kontrolkou nabijeni, tam by bzucak mohl nadelat paseku.


Predpoklada se, ze zarovkovy ukazatele spinaji vsechny proti zemi, pokud jo, tak se bzucak pomoci diod (ne sviticich diod, ale normalnich usmernovacich) propoji tak, aby bzucakoval kdyz se rozdviti kterakoliv kontrolka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bzučák jde připojit jen k čidlům od kontrolek, nebo k čidlům, která spínají jen vypnuto/ zapnuto a kontrolka není zapojenáí. ne k čidlům měřáků s ručičkou. přes diody je jen jeden bzučák pro všechno. je tedy třeba na oleji osazeno čidlo k měřáku a druhé ke kontrolce, případně taky jsou čidla, co umí měřák i kontrolku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predpoklada se, ze zarovkovy ukazatele spinaji vsechny proti zemi.

na lodních motorech kvůli galvanickýmu oddělení bejvaj čidla se dvěma vývody a nic proti motoru

 

jsou je asi tak pět druhů:

 

jeden vývod - měřák / motor

 

jeden vývod kontrolka / motor

 

dva vývody - měřák + kontrolka / motor

 

dva vývody - měřák , kostra se bere zvlášť drátem

 

dva vývody - kontrolka, kostra se bere zvlášť drátem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, a jestli ti pod přístrojovkou čouhaj dva volný dráty a jsou jeden purpurovej a druhej bronzovo/modrej, jsou to ony, jen bacha na polaritu


bzučák je na přání, ne běžně

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Davide za info. Jestli to ale chápu dobře tak ale ten motor bude mít vždy jeden vstup na čidlo kupříkladu na olej. A podle verze tam bude to čidlo s jedním nebo dvěma vývody. Nebo když si člověk objednal bzučák, tak dostal jinej blok motoru? Pokud to bude ta první alternativa, neměl by být tedy problém dokoupit čidlo se dvěma vývody, dotáhnout kabel do palubky a tam zapojit bzučák ne?

 

Našel jsem třeba toto. chápu že nepotřebuju SENDER (ty mám) ale SWITCH, ty jsou v týhle sadě, otázka je kam to namontovat, jestli je vůbec kam.

http://www.iboats.com/WARNING-KIT-OIL-PRESSURE-TEMP-Sierra/dm/cart_id.581339850--session_id.508937901--view_id.926956

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud si pamatuju, když jsem koukal mercruiser wiring diagram, tak jsou osazená u vody i oleje obě čidla. tedy jak ke kontrolce, tak pro měřák. blok je každopádně stejný.

 

napojíš se na drát co vede DO KONTROLKY OLEJE OD MOTORU ( od čidla ), dáš diodu tak, aby při zapnutém klíčku bzučák bzučel. JE TO MINUS přívod do bzučáku . druhý fous bzučáku

 

připojíš na skříňku zapalování tam, kde je při poloze „ zapnuté zapalování“ šťáva - tedy PLUS DO BZUčÁKU.

 

potom dáš stejně orientovanou diodu zase mezi kontrolku vody a bzučák. to bude řvát jen při přehřátém motoru, nebo když vytáhneš drát na tom správném čidle a opřeš ho o blok motoru

 

. kup jakoukoli malou piezo sirénku na 12V třeba u GM a dvě malý křemíkový usměrňovací diody . dohromady tak za 100Kč

 

 

edit - doplněno

 

třeba tuhle:

 

http://www.gme.cz/piezosirenky-zapouzdrene/kpl21n30w-p641-022/

 

a k tomu dvě tyhle:

 

http://www.gme.cz/univerzalni-a-rychle-diody-do-10-a/1n5408-p221-001/

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to snad pozná podle toho, jestli má budíky + kontrolky ( kontrolka v budíku nebo samostatně ),, nebo jen budíky, případně jen kontrolky.


kvůli tomu nemusí ani otevírat dekl motoru, natož někam jezdit

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davide,Davide, myslel jsem,že jsi jeden z mála kdo motorům rozumí,ale vidím,že zabudované motory nejsou tvojí silnou stránkou!!Kontrolky v budíku a nebo samostatně NIKDY nebývají standartně montovány k motorum MCM 3,0 L !!!

A jediná šance je se skutečně podívat,zda jsou čidla namontována protože tyto motory je někdy mají a jindy nikoliv,zejména né ty starší 4R !!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum, Bootcentrum, od té doby, co jsem přičuch k naftě a vestavěl první dieselák a na něj později přisochal turbo a ještě později i mezichladič a v dalším kole po 10 letech stání BEZ PROBLéMU rozchodil lodního profi DAFíka DT 615 vybavenýho všemi čidly standardně, KTERÝ MI UŽ 14 LET v zimě/ v létě PILNě SLOUŽí, nevyžadujíce nic než naftu, olej a dost chladicí vody, mně benzíňáky typu "plesure craft" tolik neberou.


nicméně oboje čidla - k měřáku i ke kontrolce jsou v manuálu Merce elektriky malovaný jako běžné vybavení, včetně vývodů pro bzučák - ten je "option". tedy nejdřív bych kouk na palubku, a kdyby nebyly kontrolky, tak kouknu pod dekl. jak prosté:) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se byl mrknout v garáži. Pro úplnost uvedu, že mám pouze a jen holé ukazatele-budíky, bez jakých koliv kontrolek. Na motoru z boku jsem nalezl čidlo oleje s jedním vývodem a kabelem modré barvy. Nahoře, u hadice s vodou jsem nalezl čidlo teploty vody, které má teké jeden vývod a vede z něj hnědej kabel. U toho ale ještě visí hnědomodrej kabel, kterej je nezapojenej. Takže co teď, koupit potřebná čidla která umí obě funkce, koupit bzučák a natáhnout káble? Jinak z nádobky na drive oil jak už jsem psal, vedou zapojené dva kabely, tudíž předpokládám že tam je čidlo hlídající pokles.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davide,Davide-nevím proč opakuješ stále stejnou chybu - žádné kontrolky se nikdy nedávaly,jak jsem již výše psal.Já nemusím koukat do žádného manualu,stačí když se kouknu na motor a vídím co tam je a co tam není a co je potřeba dodat a jak to jednoduše udělat a nejsou potřeba žádné dlouhé zbytečné ůvahy a řečí okolo. já nikterak nepochybuji o tvých shopnostech vestavět a opravit vestavěný motor,ale evidentně neznáš dopodrobna vestvěné MCM a jejich instalované příslušenství,proto jsem psal,že může Sullaco přijet a já mu hned řeknu jak to udělat a nebo může dále spoléhat na různé dohady a laické rady,které ho ve finále mohou státi vice financí nežli bude nutné!!

Tak a končím na toto téma!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bootcentrum, Bootcentrum, lépe číst bych doporučoval- nepíšu, že se dávaly kontrolky, ale že se dávala čidla pro kontrolky - tedy čidla on/off.


na tahle čidla paralelně zapojená se dával jeden bzučák, co bzučel, když došel olej v piksle, nebyl tlak oleje v motoru, nebo se to přehřálo. bzučel a nepoznal jsi proč, leda na měřákách.



znát MCM ani jinej motor dopodrobna fakt znát nemusím, stačí se na něj kouknout.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se kluci nehádejte :)


Davide: číslo dodám


Boot centrum: problém je, že jsem relativně z daleka a nemám jak tam tu kocábku dotáhnout. Po sezoně budiž. Proto zatím teď sonduju co se dá a co se nedá. Stačila by ti v tuto chvíli fotka, kde bych ti nafotil vše potřebné?


Díky za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro skodavrs a Sullaco:Pokud budete potřebovat pomoc jsem ze severních čech a přes sezonu na Žernosekách tak se můžete ozvat.


Pro davida: včera 13.10.35 jsi napsal-jestli má budíky + kontrolky ( kontrolka v budíku nebo samostatně ),, nebo jen budíky, případně jen kontrolky.

dnes 8.33.45 jsi napsal- Bootcentrum, Bootcentrum, lépe číst bych doporučoval- nepíšu, že se dávaly kontrolky, ale že se dávala čidla pro kontrolky - tedy čidla on/off.

Tak nevím :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem na tom stejně akorát mám i bzučák, ale čidla chybí.

Na kolik by mne ta čidla vyšla? Potřebuji čidlo tlaku oleje a teploty vody (pouze on/off) tedy pro bzučák. Rok výroby lodi i motoru 2004. Motor MCM 3.0L

Cidla jako takova majlant stat nebudou spis vedet ktera presne koupit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro Sullaco. ty spínače nejsou zrovna nejlevnějí,pro motory vyráběné cca posledních 7 let,je katalog.cena s daní:

Spínač tlaku oleje 1427,- a spínač vody/její přehřátí/ 2414,-

ale pro přesnou identifikaci je třeba Ser.NR. motoru!! Pokud je budeš chtít stačí napsat Ser.Nr. a já ti je objednám.k dodání cca 10 dnů.


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...