Sullaco Zveřejněno 14. Duben 2013 Sdílet Zveřejněno 14. Duben 2013 Ahoj, mají všechny Mercruisery 3,0 LX výstražný bzučák motoru nebo ne? Jde o to, že mě nic neoípá a ani ten repráček nemohu nalézt, avšak kupříkladu od nádobky na převoďák se táhnou ze dna zapojené kabely... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 28. Duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 Byť mi nikdo teda neporadil, tak se chci zeptat zda uvažuju správně nebo ne. Pokud mám ukazatele tlaku oleje, teploty vody v kokpitu, logicky tyhle data sbírají nějaké čidla. Stačilo by tedy v kokpitu propojit kabely od čidel co jdou do budíků s tím bzučákem nebo je to volovina? Pak si ještě říkám, že by eventuelně něco mělo hlídat danou teplotu a tlak tzn. pokud by to stávající čidla neuměla tak by stačilo koupit ta, co to ještě navíc umí ne? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 28. Duben 2013 Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 na ukazatele - měřáky - to nejde. na kotrolky ano, ale musí se každá oddělit diodou, jinak svítí všechny najednou a nepoznáš, co se pos.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 28. Duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 Asi jsem blbej ale nerozumim :) Myslíš to tak, že k těm ukazatelům bzučák připojit nejde ale diody ano? Já bych to chtěl jako origo tzn. jeden bzučák na všechno. Chceš teda říct, že stávající čidla co tam jsou umí zahlásit (jakkoliv) nízký tlak či vysokou teplotu nebo nízký stav oleje v noze? Divný fakt je, že třeba v tý nádobce na převoďák jsou zapojený dva káble. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 28. Duben 2013 Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 Pokud je to ukazatel rucickovej, tak bzucak nenapojis. Pokud je ukazatel jenom zarovka (jako ze kontrolka), tak to napojis.Mohl by bejt problem s kontrolkou nabijeni, tam by bzucak mohl nadelat paseku.Predpoklada se, ze zarovkovy ukazatele spinaji vsechny proti zemi, pokud jo, tak se bzucak pomoci diod (ne sviticich diod, ale normalnich usmernovacich) propoji tak, aby bzucakoval kdyz se rozdviti kterakoliv kontrolka. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 28. Duben 2013 Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 bzučák jde připojit jen k čidlům od kontrolek, nebo k čidlům, která spínají jen vypnuto/ zapnuto a kontrolka není zapojenáí. ne k čidlům měřáků s ručičkou. přes diody je jen jeden bzučák pro všechno. je tedy třeba na oleji osazeno čidlo k měřáku a druhé ke kontrolce, případně taky jsou čidla, co umí měřák i kontrolku Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 28. Duben 2013 Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 Predpoklada se, ze zarovkovy ukazatele spinaji vsechny proti zemi.na lodních motorech kvůli galvanickýmu oddělení bejvaj čidla se dvěma vývody a nic proti motoru jsou je asi tak pět druhů: jeden vývod - měřák / motor jeden vývod kontrolka / motor dva vývody - měřák + kontrolka / motor dva vývody - měřák , kostra se bere zvlášť drátem dva vývody - kontrolka, kostra se bere zvlášť drátem Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 28. Duben 2013 Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 koukni sem: http://www.filemount.com/2010/06/mercruiser-electrical-system-wiring-diagrams/ http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/13/13E4R2.PDF Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 28. Duben 2013 Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 (upraveno) jo, a jestli ti pod přístrojovkou čouhaj dva volný dráty a jsou jeden purpurovej a druhej bronzovo/modrej, jsou to ony, jen bacha na polaritubzučák je na přání, ne běžně Upraveno 28. Duben 2013 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 28. Duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 (upraveno) Díky Davide za info. Jestli to ale chápu dobře tak ale ten motor bude mít vždy jeden vstup na čidlo kupříkladu na olej. A podle verze tam bude to čidlo s jedním nebo dvěma vývody. Nebo když si člověk objednal bzučák, tak dostal jinej blok motoru? Pokud to bude ta první alternativa, neměl by být tedy problém dokoupit čidlo se dvěma vývody, dotáhnout kabel do palubky a tam zapojit bzučák ne? Našel jsem třeba toto. chápu že nepotřebuju SENDER (ty mám) ale SWITCH, ty jsou v týhle sadě, otázka je kam to namontovat, jestli je vůbec kam.http://www.iboats.com/WARNING-KIT-OIL-PRESSURE-TEMP-Sierra/dm/cart_id.581339850--session_id.508937901--view_id.926956 Upraveno 28. Duben 2013 uživatelem Sullaco Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 28. Duben 2013 Sdílet Odesláno 28. Duben 2013 (upraveno) pokud si pamatuju, když jsem koukal mercruiser wiring diagram, tak jsou osazená u vody i oleje obě čidla. tedy jak ke kontrolce, tak pro měřák. blok je každopádně stejný. napojíš se na drát co vede DO KONTROLKY OLEJE OD MOTORU ( od čidla ), dáš diodu tak, aby při zapnutém klíčku bzučák bzučel. JE TO MINUS přívod do bzučáku . druhý fous bzučáku připojíš na skříňku zapalování tam, kde je při poloze „ zapnuté zapalování“ šťáva - tedy PLUS DO BZUčÁKU. potom dáš stejně orientovanou diodu zase mezi kontrolku vody a bzučák. to bude řvát jen při přehřátém motoru, nebo když vytáhneš drát na tom správném čidle a opřeš ho o blok motoru . kup jakoukoli malou piezo sirénku na 12V třeba u GM a dvě malý křemíkový usměrňovací diody . dohromady tak za 100Kč edit - doplněno třeba tuhle: http://www.gme.cz/piezosirenky-zapouzdrene/kpl21n30w-p641-022/ a k tomu dvě tyhle: http://www.gme.cz/univerzalni-a-rychle-diody-do-10-a/1n5408-p221-001/ Upraveno 28. Duben 2013 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 29. Duben 2013 Sdílet Odesláno 29. Duben 2013 pro Sullaco: přivez tu tvoji lod a já se ti podívám zda tam máš instalovaná potřebná čidla!!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 29. Duben 2013 Sdílet Odesláno 29. Duben 2013 (upraveno) to snad pozná podle toho, jestli má budíky + kontrolky ( kontrolka v budíku nebo samostatně ),, nebo jen budíky, případně jen kontrolky.kvůli tomu nemusí ani otevírat dekl motoru, natož někam jezdit Upraveno 29. Duben 2013 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 29. Duben 2013 Sdílet Odesláno 29. Duben 2013 Davide,Davide, myslel jsem,že jsi jeden z mála kdo motorům rozumí,ale vidím,že zabudované motory nejsou tvojí silnou stránkou!!Kontrolky v budíku a nebo samostatně NIKDY nebývají standartně montovány k motorum MCM 3,0 L !!!A jediná šance je se skutečně podívat,zda jsou čidla namontována protože tyto motory je někdy mají a jindy nikoliv,zejména né ty starší 4R !!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 29. Duben 2013 Sdílet Odesláno 29. Duben 2013 Bootcentrum, Bootcentrum, od té doby, co jsem přičuch k naftě a vestavěl první dieselák a na něj později přisochal turbo a ještě později i mezichladič a v dalším kole po 10 letech stání BEZ PROBLéMU rozchodil lodního profi DAFíka DT 615 vybavenýho všemi čidly standardně, KTERÝ MI UŽ 14 LET v zimě/ v létě PILNě SLOUŽí, nevyžadujíce nic než naftu, olej a dost chladicí vody, mně benzíňáky typu "plesure craft" tolik neberou. nicméně oboje čidla - k měřáku i ke kontrolce jsou v manuálu Merce elektriky malovaný jako běžné vybavení, včetně vývodů pro bzučák - ten je "option". tedy nejdřív bych kouk na palubku, a kdyby nebyly kontrolky, tak kouknu pod dekl. jak prosté:) :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 29. Duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 29. Duben 2013 Tak jsem se byl mrknout v garáži. Pro úplnost uvedu, že mám pouze a jen holé ukazatele-budíky, bez jakých koliv kontrolek. Na motoru z boku jsem nalezl čidlo oleje s jedním vývodem a kabelem modré barvy. Nahoře, u hadice s vodou jsem nalezl čidlo teploty vody, které má teké jeden vývod a vede z něj hnědej kabel. U toho ale ještě visí hnědomodrej kabel, kterej je nezapojenej. Takže co teď, koupit potřebná čidla která umí obě funkce, koupit bzučák a natáhnout káble? Jinak z nádobky na drive oil jak už jsem psal, vedou zapojené dva kabely, tudíž předpokládám že tam je čidlo hlídající pokles. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 29. Duben 2013 Sdílet Odesláno 29. Duben 2013 nic zatím nekupuj, čidla musí hrát s budíky. spíš budou na bloku zaslepený díry na další snímače - spínače, případně se do původní díry dává T-kusserial number nebo rok výroby by nebyl?? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 30. Duben 2013 Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 Davide,Davide-nevím proč opakuješ stále stejnou chybu - žádné kontrolky se nikdy nedávaly,jak jsem již výše psal.Já nemusím koukat do žádného manualu,stačí když se kouknu na motor a vídím co tam je a co tam není a co je potřeba dodat a jak to jednoduše udělat a nejsou potřeba žádné dlouhé zbytečné ůvahy a řečí okolo. já nikterak nepochybuji o tvých shopnostech vestavět a opravit vestavěný motor,ale evidentně neznáš dopodrobna vestvěné MCM a jejich instalované příslušenství,proto jsem psal,že může Sullaco přijet a já mu hned řeknu jak to udělat a nebo může dále spoléhat na různé dohady a laické rady,které ho ve finále mohou státi vice financí nežli bude nutné!!Tak a končím na toto téma!Bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 30. Duben 2013 Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 (upraveno) Bootcentrum, Bootcentrum, lépe číst bych doporučoval- nepíšu, že se dávaly kontrolky, ale že se dávala čidla pro kontrolky - tedy čidla on/off.na tahle čidla paralelně zapojená se dával jeden bzučák, co bzučel, když došel olej v piksle, nebyl tlak oleje v motoru, nebo se to přehřálo. bzučel a nepoznal jsi proč, leda na měřákách.znát MCM ani jinej motor dopodrobna fakt znát nemusím, stačí se na něj kouknout. Upraveno 30. Duben 2013 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 30. Duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 Tak se kluci nehádejte :)Davide: číslo dodámBoot centrum: problém je, že jsem relativně z daleka a nemám jak tam tu kocábku dotáhnout. Po sezoně budiž. Proto zatím teď sonduju co se dá a co se nedá. Stačila by ti v tuto chvíli fotka, kde bych ti nafotil vše potřebné?Díky za pomoc. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 30. Duben 2013 Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 jsem na tom stejně akorát mám i bzučák, ale čidla chybí.Na kolik by mne ta čidla vyšla? Potřebuji čidlo tlaku oleje a teploty vody (pouze on/off) tedy pro bzučák. Rok výroby lodi i motoru 2004. Motor MCM 3.0L Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lodehoracek Odesláno 30. Duben 2013 Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 Pro skodavrs a Sullaco:Pokud budete potřebovat pomoc jsem ze severních čech a přes sezonu na Žernosekách tak se můžete ozvat.Pro davida: včera 13.10.35 jsi napsal-jestli má budíky + kontrolky ( kontrolka v budíku nebo samostatně ),, nebo jen budíky, případně jen kontrolky.dnes 8.33.45 jsi napsal- Bootcentrum, Bootcentrum, lépe číst bych doporučoval- nepíšu, že se dávaly kontrolky, ale že se dávala čidla pro kontrolky - tedy čidla on/off.Tak nevím :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 30. Duben 2013 Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 Tak nevím :-)no když nevíš, tak si to přečti celý ještě jednou Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 30. Duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 jsem na tom stejně akorát mám i bzučák, ale čidla chybí.Na kolik by mne ta čidla vyšla? Potřebuji čidlo tlaku oleje a teploty vody (pouze on/off) tedy pro bzučák. Rok výroby lodi i motoru 2004. Motor MCM 3.0LCidla jako takova majlant stat nebudou spis vedet ktera presne koupit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 30. Duben 2013 Sdílet Odesláno 30. Duben 2013 pro Sullaco. ty spínače nejsou zrovna nejlevnějí,pro motory vyráběné cca posledních 7 let,je katalog.cena s daní:Spínač tlaku oleje 1427,- a spínač vody/její přehřátí/ 2414,-ale pro přesnou identifikaci je třeba Ser.NR. motoru!! Pokud je budeš chtít stačí napsat Ser.Nr. a já ti je objednám.k dodání cca 10 dnů.Bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se