Přejít na obsah
Plavidla.cz

Aky nafukovaci cln??? rada a postrehy...


robino

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 115
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Promiň, ale mám trochu pocit, že vlastně nevíš, co chceš. Začal jsi u obyč gumáku s menším motorem a teď se zajímáš o téměř stokoňový motor. Že sis přečetl inzerát č.035148 kde nabízí tento motor na pětimetrovým Valiantu ještě k tomu s hengrem za pouhých 109 000českých. Na fotkách to vypadá dobře, hned bych do toho šel (nevím jak je to starý),ale ta cena mně přijde podezřele nízká. Co se týče zkušeností s tímto motorem ti asi každý řekne, že záleží v jakým je stavu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se starou verzi Mystraly 430 (u nas se prodava jako Seemaster 430) je zkusenosti dost a majitele najdes snadno i tady na foru. Trup povazuju za dost povedenej, ja ovsem vlastnim verzi prehistorickou a na mori jsem s ni nikdy nebyl.


Tahle nova ma bohuzel trochu jinej tvar, i kdyz je hodne podobna a nevim o nikom kdo ji ma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Jirko, taky se mi to moc líbí, ale radši bych šel do Mystraly Cora 470Sport. Je sice trochu dražší, ale těch 40cm navíc přijde na moři určitě vhod. Navíc je (podle mého názoru) hezčí, taková sportovnější a profil dna bude asi taky lepší. Já mám 4m RIBs se kterým jsem toho na moři najezdil docela dost (předtím ještě se dvěma menšími gumáky) ale teď nevím, jestli jit zase do RIBsu (5m), anebo do té Cory, kde mě láká ten prostor, ovšem asi za cenu menší stability, tím myslím kolébaní kolem podélné osy. Ještě se mi moc líbí Oceanmaster 470.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když gumák, tak RIBs.

Jasně už jsem měl gumák 3m 10HP , 4m 20HP, pevný člun 6m s mini kajutou, no teď koupím gumák s kýlem 4,7m 50HP (dvoutakt se vstřikem). Můj cíl je člun s kajutou + WC + lednice + vařič. To ale znamená velká hmotnost tak min. 2200Kg plus vlek a to musím vyměnit auto. Do HR na výlety stačí guma s kýlem. Od velkého pevného mě odrazují ty starosti a náklady. Loni jsem s tím pevným nechal jen za benol asi 25t, ale na druhou stranu bez člunu bych tam nejel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já mám nejraději právě ten RIB, ale min. 5m. Pořád je to ryze sportovní záležitost, pokud je to dost přemotorovaný, mám loď na výlety, na lyže a na kraviny na adrenalin. Kajutu nepotřebuju, na lodi nebydlím a s velkou krávou si člověk moic zábavy neužije, tohle co mám se dá v pohodě kdekoliv spustit a vytáhnout, vozit za běžným osobákem, spotřeba únosná, prostor dostatečnej, velký ležení vpředu s mopžností stolku, halda úložnejch prostor, prostě paráda. A fakt je ta stabilita, na moři je to neskutečný, naopak nevýhoda gumáku jsou borty v rychlých ostrých zatáčkách, tam se bort položí na vodu a dál náklon nepustí a když za to člověk vezme víc, tak se člun utrhne, ustřelí o půl metru a zase se zakousne, ale v plný rychlosti je to mazec, takhle vymetat zatáčky. Hlevně nešetřit na výkonu, není nic smutnějšího, než loď, co sotva leze a je ráda, že se udrží ve skluzu. Teď jsem ji otestoval se 7 lidma na palubě a pořád to frčí parádně, kolem 50km/h, vsadil bych se, že bych pořád v pohodě i s těma 7 lidma vytáhnul lyžaře. A o tom to je
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no bol som pozriet ten valiant 490...za ten peniaz sa to oplati...neni tam co riesit...proste ta cena je dobra....motor neviem v akom je stave ale podla oka...je dobra cisty ....aj sme skusali startovat len bateria bola slaba neslo tocit riadne....samotna lod ok...co sa balonov tyka a kylu ok....paluba..trosku je horsie na tom ale nic co by sa nedalo skraslit...nejake kozmeticke vady..a vpredu bola dorabana nerezova nadrz ..sluziaca na vodu,..na zataz...trochu amatersky urobene...ale inak by som to zobral len by som mal problem pri prihlaseni..lebo je tam vacsi motor ako tam moze ist....a s tym by som mal problem to prihlasit....tak ze..podla mna sa to oplati...len som sa rozhodol ze to nezoberiem..lebo by som to s tym motorom neprihlasil....ako sem viem dat foto???
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Tak uz si pekne brazdim vody dunaja....a uz teraz mozem povedat ze urcite pojdem do silnejsieho motora..aj ked tento na moje prekvapenie ide dobre.....ked idem sam a mam plne nadrze vzadu 44litrov..tak do sklzu som za 3-4 sekundy...ak je este jedna osoba tak 5-6....a ide cca 40-50km....musim to este odskusat s GPS..... Upraveno uživatelem robino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
noo dnes som zmeral rychlosti: Bratislava od pristavneho mostu proti prudu podla gps 31km/hod, po prude 46km/hod...a niekde v okoli pod vysokym napatim proti prudu 36km/hod....na 25 hp motor celkom v pohode...ale aj tak taky optimal aj po sluchu otacok motora to ide 30km/hod..spotreba max cca 4-5 litrov....noo tak na dalsi rok mozem hladat silnejsi motor:) Upraveno uživatelem robino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robino, myslím, že o moc výš už tě to asi nepustí, 4,4m mívá strop 30-35HP, vyjímečně 40HP, to už by bylo znát, tak hodně štěstí při nákupu motoru. Už ti to začíná, tak vítej v kolotoči výměn a nákupů :-)

No je tam max. 60Hp... no to uz je vaha...tak urcite 2 takt..a mozno nejakych 40 hp...aby to nebolo tazke na zadku....alebo potom dat nejako nadrze na predok...neviem..uvidim...neviete nahodou kolko vazi 40 hp 2t?...alebo 35hp?...no vlastne ani neviem kolko vazi ten moj...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to čumím, i na značkovejch je většinou do 40HP, 60HP je fakt mazec, 2T 30HP má cca 60kg, 40HP 70kg, 4T 30HP má kolem 90kg a 40HP kolem 95-100kg. 60Hp ve 2T bude mít počítám kolem 80kg a ve 4T přes 120kg. Počítáno v L noze a v plný palbě včetně trimu a startéru, což může dělat i kolem 5-10kg rozdílu, nicméně bez toho by ten motor asi nikdo nechtěl.

Kamarád kupoval 60HP SELVU St Tropez ve 2T, měl jsem z toho docela obavu, ale šlape holka jak hodinky a v případě servisu to spraví v kdejaký garáži a ND za pár kaček. Na laminátce 4,3m má spotřebu kolem 10l/h, takže za 50 tisíc, za co se dá koupit je to myslím také slušná volba. 50HP ve 4T je kolem 90-100 tisíc, ale obávám se, že váhově je to už moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Noo..tak to nie su az take tazke vahy..co sa tyka 2taktov....aj mne su viac po chuti tieto motory....su podla mna menej kazove a maju dlhsiu zivotnost a nenarocnost...spotreba trochu vyssia ale co uz....no mozno keby boli tie 4takty v inych cenach..tak ok:)...nooo a tento moj neni znackovy??? :)...je to taliansky vyrobok a velmi dobre je rieseny...v predu na leziacej su dva ulozne priestory ..v sedacke na konzole mam chladiaci box...v konzole ulozny a pod sedackou nadrze plus ulozny....dost veci sa tam vojde....teraz som robil novy nater na kryte motora a mam objednane nove nalepky...trosku som sa nudil..tak aspon to bude krajsie vyzerat ...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se nečil, já myslel např. Zodiac, Bombard, Brig a pod. nepochybuju, že ten tvůj je taky fajn. Naopak, výhoda těchto ne až tak drahých člunů je v nízké váze. Já měl ty výše uvedené všechny a všechny vynikaly brutál váhou a 1cm silným laminátem, bylo to jak ledoborec i ten nejmenší Bombard 420 explorer vážil 450kg bez motoru, levnější konkurence ho umí i do 250kg, sice jke to pak kelímek od jogurtu, ale zase víc uveze a tak snese i silnější motor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Jirko, nic ve zlým, ale kam chodíš na ty váhy člunů? Jen pár příkladů: Zodiac PRO 420 -181kg, PRO 500 - 230kg, PRO 550 - 315kg, Medline 500 - 350kg, Bombard Sunrider 550 -350kg, a nakonec "Tvůj bývalý" Brig Eagle TC500 - 425kg (dle www.brigboats.com). Myslím, že právě Zodiac, potažmo Bombard jde cestou nižší váhy a to se přece nejedná o nějaký "póvl", ale prémiové značky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vláďo, to je váha úplně holého člunu jak jí prezentuje výrobce. Prostě mám možnost velké váhy a tak tam zajedu, Brig vážil i s vlekem 1190kg, vlek podle papírů 350kg, což by odpovídalo, takže váha Briga 840kg, takže vem 425kg holý člun, Johnson 90 měl 150kg, to už máš 575kg, kde je 85l benzínu, 40l vody, baterie, do váhy výrobce se nepočítá nerez rampa, u Briga ani třeba druhý laminátový sloupek (cca 40kg), polstrování, stolek a pod. Kde jsou fendry, kotvy, lana, rezervní kanystry s benzínem, záložní motor, těch zbývajících 280kg najdeš raz dva, mluvím o váze vybavené lodi na vodě. Nebudeš to všechno před jízdou přece vyndavat. I kdybych počítal jen to, co na lodi být musí, tak má Brig bez motoru 550 - 600kg. Záleží taky na třídě člunu, všimni si sám podle tvých údajů, že Zodiac PRO 500 má 230kg a stejně velký Medline má už 315kg.

Prostě se rád bavím v reálných číslech, spousta lidí čísla zkresluje ve svůj prospěch, nebo spíš potřebu, loď (i sebe) vydává za lehčí, spotřebu za menší a pod. Nevím nakolik je to kvůli případnému prodeji a nakolik pro sebeuklidnění, že to není zas tak hrozný, ale je fakt, že kdybych někomu řekl, kolik Brig opravdu žere, tak bych ho asi neprodal, on ten údaj 25l/h zní lépe, než 60l/100km :-) Ani jedno nekecá ale i tak zní mnohem lépe 15-20l/h, že? :-) To si pak kupec řekne, že jsemi to dost honil, když bude jezdit klidněji, tak to bude ještě méně. No a realita je úplně jinde, ale přece se s tím nebude člověk chlubit, že koupil loď, co žere i trávu na břehu. Jenže úsporná loď není, tak je třeba si jí alespoň vysnít.


Mimochodem, viděl jsi naživo Zodiac PRO 420? To by se vůbec Zodiac jmenovat nemělo, to je asi jako třída Zodiac Cadett, děs a hrůza, tvůj ukrajinec je proti tomu materiálově luxus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...