Přejít na obsah
Plavidla.cz

Určování stáří motorů


Doporučené příspěvky

Já mám malej člun, 4,85x1,8 váhově jsem ok - ale to stejně nikdo na vodě nezváží.


Jinak je to do 12m plachet a do 1000kg výtlaku včetně povolenýho zatížení.


Registraci plánuju v zahraničí - není problém registrovat na Slovensku - ale musí se tam s lodí na technickou, nebo registrovat v Holandsku. Jen pod vlajkou by taky neměl být problém, ale měla by být loď pojištěná - a to také zachvíli skončí, protože když nebudeš mít schválenou technickou způsobilost někde v EU, tak si budeš muset udělat u nás technickou - aspoň to tak zatím mají v připravované vyhlášce.


Já stejnak jezdím pouze na plachetnici a zabudovaných staříků se to naštěstí netýká. A s člunem pluje děda a plut s 50Hp dvoutaktem ve výtlaku je celkem nanic a co ta 50Hp vezme za hodinu výtlačný plavby, za to s tím 2Hp co tam budu zatím dávat bude plout celej den. A na Orlíku ty 2Hp na takovej člun v pohodě stačej, když to utáhlo v klidu 1500kg plachetnici, tak o tom člunu nebude ani vědět. Napojím ho na ovládání od volantu a bude to v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktualizovaná tabulka autorizovaných míst, kde určí stáří motorů, pokud není jasné, např. z výrobního štítku.

 

Letos mi už neudělali technickou na člunu z důvodu stáří motoru, tak na léto osadím motor do 5hp a budu "neregistrovanej"

a když tak osadím 3x motor do 5 HP tak jsme co? Taky neregistrovanej? Nebo se bere celkový součet výkonu motoru....?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Registraci podléhá plavidlo, které má výkon motoru nad 4kw, plochu základního oplachtění nad 12m2, výtlak včetně povoleného zatížení nad 1000kg - stačí překročit jeden z těchto parametrů a musíš mít registraci a VMP.


Citace z webu spspraha.cz:


"Podle zákona o vnitrozemské plavbě podléhají evidenci plavidla, jejichž provozovatelem je osoba s trvalým bydlištěm nebo sídlem na území české republiky. Evidenci nepodléhá pouze malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg, s výkonem pohonného zařízení do 4 kW a plochou plachet do 12 m2, plovoucí zařízení do celkové hmotnosti 10 000 kg, pokud žádný z jeho rozměrů nepřesahuje 10 m, a plovoucí těleso, k jehož provozování je však třeba povolení Státní plavební správy. Evidenci v plavebním rejstříku české republiky také nepodléhá plavidlo zapsané v plavebním rejstříku cizího státu. Evidence plavidel se provádí zápisem do plavebního rejstříku.


Plavební rejstřík je veřejně přístupný seznam. Do části plavebního rejstříku vedené místně příslušnou pobočkou Státní plavební správy je možno nahlédnout v úředních hodinách. Je rovněž možno požádat o výpis z plavebního rejstříku."

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Registraci podléhá plavidlo, které má výkon motoru nad 4kw, plochu základního oplachtění nad 12m2, výtlak včetně povoleného zatížení nad 1000kg - stačí překročit jeden z těchto parametrů a musíš mít registraci a VMP.

 

Citace z webu spspraha.cz:

 

"Podle zákona o vnitrozemské plavbě podléhají evidenci plavidla, jejichž provozovatelem je osoba s trvalým bydlištěm nebo sídlem na území české republiky. Evidenci nepodléhá pouze malé plavidlo o celkové hmotnosti včetně povoleného zatížení do 1000 kg, s výkonem pohonného zařízení do 4 kW a plochou plachet do 12 m2, plovoucí zařízení do celkové hmotnosti 10 000 kg, pokud žádný z jeho rozměrů nepřesahuje 10 m, a plovoucí těleso, k jehož provozování je však třeba povolení Státní plavební správy. Evidenci v plavebním rejstříku české republiky také nepodléhá plavidlo zapsané v plavebním rejstříku cizího státu. Evidence plavidel se provádí zápisem do plavebního rejstříku.

 

Plavební rejstřík je veřejně přístupný seznam. Do části plavebního rejstříku vedené místně příslušnou pobočkou Státní plavební správy je možno nahlédnout v úředních hodinách. Je rovněž možno požádat o výpis z plavebního rejstříku."

JJ, už tomu rozumím, musím si dát na motor štítek 3,99 kW:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome, to klidně můžeš, ale nebude ti to nic platný. Nečekej, že tě bude kontrolovat někdo, kdo doteď viděl závěsák jen na obrázku v tramvaji.

Nejsou to žádní blbci. :-) Každej normální člověk koukne na motor, koukne na nohu, koukne jak s tim uháníš a je mu jasno. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome, to klidně můžeš, ale nebude ti to nic platný. Nečekej, že tě bude kontrolovat někdo, kdo doteď viděl závěsák jen na obrázku v tramvaji.

Nejsou to žádní blbci. :-) Každej normální člověk koukne na motor, koukne na nohu, koukne jak s tim uháníš a je mu jasno. :-)

Já vím, já jen když by došlo na právo a právníka:) Když máme tak přilblý zákony, tak se pak musí kličkovat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já myslím, že když by se člověk s nima soudil, ohledně stáří motorů, tak že by to vyhrál. Tohle nařízení je světový unikát, v rozporu s legislativou EU, ale než zaplatit právníka a pak používat starej motor, to si můžu rovnou koupit novej.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je ale v tom, že národní soudy rozhodují podle platné legislativy. To bys to musel dotáhnout až k evropskýmu soudu. Obávám se, že i tam bys ale neuspěl. Národní legislativa je nadřazená té evropské.

ústavní soud bych vynechal..... vidíme, jak poslední dobou rozhoduje. :-)))


Výsledku by ses dobral tak za 20 let. :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...