Přejít na obsah
Plavidla.cz

Loď při dlouhodobém kotvení


Sullaco

Doporučené příspěvky

Ahoj,


chystám se v sezoné mít v Žernosekách zakotvenou loď a zajímalo by mne, zda vypínat proud hlavním vypínačem u baterie nebo ne? řeším také, zda mít stále připojenou nabíječku nebo ne. Poslední dotaz zní, pravděpodobně nemám auto-bilge pumpu, tzn, dokoupím plovák, má pumpa fungovat i při vypnutém hlavním vypínači, nebo se tímto vypne pouze a jen ovládání z palubky a její auto režim zůstane zachován.


Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak vypínač slouží k vypínání takže určitě vypínat.. Na pumpu se podívej, ale v lodi by být měla a je samozdřejmě funkční i při vypnutém hlavním vypínači. Jestli nabíječka ano nebo ne je na Tobě a stavu Tvých baterií. Když jsou nové a budeš jezdit často tak asi není třeba, ale pokud je baterkám pár roků, je dobré je na nabíječce nechávat aby když přijdeš k lodi, měl jsi jistotu že natočíš. V Žernosekách je to OK, 220V zásuvky na molu takže není problém to mít na nabíječce. Chce to ale koupit !dobrou! nabíječku, nenechal bych to ne nějaké z lidlu !!! To už proto aby jsi mi nepodpálil loď !!!:-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde mi o to, že na baterii bude napojen GPS Tracker a může se stát, že se na loď dostanu jednou do měsíce. Baterie je 74AH, Bosch Silver, úplně nová.


K pumpě, ta tam je nicméně není automatická, takže určitě přidělat plovák.


K nabíječce, vybral jsem CTEK MXA 5.0, vyhrála moře testů, je to švédský výrobek a umí z modu udržovacího napětí při poklesu proudu v baterii (příklad - zaplá pumpa) přejít do dobíjecího režimu a pak opět do udržovacího.


K nabíječce z Lidlu, osobně mám dvě již cca 5 let a absolutně bez problému, výrobce je Německo a dávám jí dost pokouřit. A co vím od mých motorkářských přátel, řada z nich ji má a nedá na ni dopustit takže v tomto případě se tohoto výrobku musím zastat!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tim, ze LIDL neprodava sracky jako treba Kaufland, ale skutecne nabidne zbozi za dobrou cenu. Prilba na motorku za par korun taky pred nejakou dobou dopadla velmi dobre v testech mezi 3x drazsima.


Edit: Ovsem u nabijecky je to jiny, levna, byt dobre udelana na jednorazovy dobiti baterky, bez slusne chytry elektroniky bude pro tenhle ucel naprd.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mam v lodi taky alarm s trackerem a proto ji nechávám na nabíječce pořád. Ta z Lidlu není špatná, ale jak to nemam na očích, bál bych se aby to neblaflo. Co se čerpadla týká, nevyplatilo by se ho vyměnit za automat??? Než vymýšlet plovák, koupil bych origoš který jde jak automaticky tak manuálně. Takhle mam v lodi tři čerpadla a uplná spokojenost.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takjsem to myslel, že ke stávající pumpě dokoupím plovák který ji při vyklopení sepne. Snad to je snadné propojit nebo ne? Repsektive kdybych sehnal pumpu automatickou se stejnou základnou co mám přišroubovanou ke dnu, tak bych jí koupil jenže tuasi neseženu a nové díry vrtat nechci, tak proto chci dokoupit plovák.


Drogon: objednám tu CTEK MXS 5.0, je odolná vodě a kvalitní tak snad nic nepodpálí :) Jinak jak moc máš zabezpečenou loď na Žernosekách (piš třeba do SZ) ??? Plánuju uzamknout nádrž, kromě lan i řetěz se zámkem, nejlépe i zamknutý motorový prostor. Bylo mi řečeno, že tam prý mají dát opět kameru tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové na Žernosekách jsem měl lod také, moc se nespoléhej,že ti poběží nabíječka když tam nebudeš mají jednu větev pro x lodí ojištěnou jedním jističem snad 10A a bylo to pořád vypadlé.

Jinak všude v HR marínách možná i tady je předpis jak opouštíš loď tak odpojuješ břehovou přípojku 230V.V HR když to nevypneš sám tak to vypne obsluha jak vidí zaplachtovanou loď a bez posádky.

Jinak když jsem neměl loď pod dohledem tak jsem vždy vypínal hlavní vypinač od lodě.

Bilge pumpu jsem měl napojenou přes spínač z palubovky při vypnutí hl.spínače nefunkční a 2.přívod přímo z baterky přes pojistku snad 4A na plovák a pumpu.

Stejným způsobem bych napojil alarm přímo z baterky přes pojistku a celou loď bych vypínal,ale každý má jiný názor.

Při zaplé břehové přípojce 230V a nevyplém hlavním spínači by se mohlo stát ,že v případě požáru by zřejmě mohla pojišťovna krátit plnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
startovací nedobíjím jak je rok dlouhej a není to potřeba. palubní baterky mám paralelně a dobíjím je tedy najednou, většinou to stihnou soláry.

Promiň za blbý dotaz ale co se týče elektriky jsem úplně mimo :)

Jak máš zapojenou startovací aby jsi opravdu startoval jen na tuto ? potom předpokládám, že při jízdě se ti při paralelním propojení dobíjejí obě najednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky, díky na link, ale tam se řeší nabíjení z altiku za jízdy. Mě zajímá nabíjení na marině z nabíječky. Taky jsem právě používal jednu aku na start a provoz, druhou jako záložní a občas je přepnul, ale zjistil jsem, že jsem nějak tu druhou zapoměl přepnout a samozřejmě byla skoro vybitá. Něšla by nabíječka použít na obě baterie najednou aby udržovala v nabitém stavu?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

startovací nedobíjím jak je rok dlouhej a není to potřeba. palubní baterky mám paralelně a dobíjím je tedy najednou, většinou to stihnou soláry.

Promiň za blbý dotaz ale co se týče elektriky jsem úplně mimo :)

Jak máš zapojenou startovací aby jsi opravdu startoval jen na tuto ? potom předpokládám, že při jízdě se ti při paralelním propojení dobíjejí obě najednou.

dotaz jsem pochopil na nabíječku, ne na dobíjení motorem.

 

startovací jsem fakt nikdy nedobíjel, ani kdysi po zimě, když jsem ještě býval s lodí na břehu

 

startovací jsou úplně oddělené od provozních - vlastní okruhy, vlastní odpojovače. Na současné lodi mám dva altíky, čímž je elegantně vyřešeno všechno.

 

Na předchozí lodi jsem dělil šťávu z altíku diodou a přepínačem, jinak zase měly vlastní okruhy. Tak to fungovalo cca 15 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky, díky na link, ale tam se řeší nabíjení z altiku za jízdy. Mě zajímá nabíjení na marině z nabíječky. Taky jsem právě používal jednu aku na start a provoz, druhou jako záložní a občas je přepnul, ale zjistil jsem, že jsem nějak tu druhou zapoměl přepnout a samozřejmě byla skoro vybitá. Něšla by nabíječka použít na obě baterie najednou aby udržovala v nabitém stavu?

jednou nabíječkou nemůžeš nabíjet dvě baterky různě vybité, příp, různé kapacity. Ale existuji nabíječky s vývody pro dvě a více baterek - ty to umí. Nicméně je lepší mít dva okruhy.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám na bárce dvě aku a přepínač 1, 2, 1+2 většinou když přijdu , zapnu to na 1. Na tu "bydlím" i startuju, někdy při jízdě přepnu na "2" aby se dobila z altiku. Pak přehazuju nabíječku z "1" na "2", ale to tak jednou za měsíc. Teť o povodních jsem byl bez 220 V, takže celou dobu jsem jel jen na BAT č "1" a když se mi zdála vybitá, přepnul jsem na "2" - ta bohužel nízký napětí že nešlo ani nastartovat. Proto bych měl nejraději na nabíječce obě baterky pořád. No vyřeším to asi koupí ještě jednoho nabíjecího automatu a bude pokojíček... :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto provozuji baterie i ja a dodelal jsem si voltmetr s prepinacem na obe baterie, takze cas od casu kontroluju, kolik je v te druhe. Jak jsme se bavili, dva automaty a mnelo by byt po problemu. Jak pise Viky, jsou i special nabijecky, ktere maji vice okruhu, ale kdyz ti jeden odejde, tak podle mne muzes vyhodit celou nabijecku. Takhle, kdyz odejde jeden automat, tak vymenis jenom ten a jedes dal.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...