Přejít na obsah
Plavidla.cz

Loď s motorem z rozebraného auta


Mikives

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

jsem tu nový a nedávno jsem si koupil krásnou, ale nedodělanou loď. Její délka je 6,5 m, váha někde kolem 1000 kg a je postavena ze dřeva, které je první vrstvou olaminované. Jinak v lodi není vůbec nic a to je zase výhoda, protože vidím jak je udělaná a zda je OK. Vše budu dělat a protože ji budu chtít používat i na moře, mám fakt co vymýšlet. Mám tedy jeden pro mne důležitý dotaz a to, zda by mi mohl někdo poradit ohledně nápadu, namontovat do lodě stabilní motor z auta. Má představa je, že disel by měl být lepší, než-li benzín a to vzhledem k krouťáku. Má někdo s tímto zkušenosti ? Druhá věc, která mne vrtá hlavou je převodovka. Jak a co použít a sehnnat, abych nejezdil jen dopředu, ale mohl si i dát zpětný chod...to je dost podstatné :-) Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastuduj příslušnou legislativu, k provozování lodě budeš potřebovat její technické schválení. Zdaleka ne každý motor můžeš použít. Zajdi na SPS a domluv se tam co a jak musí být uděláno, aby Ti loď následně zaregistrovali. Okruh Tvých úvah se zřejmě podstatně zúží.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 5 months later...

Další variantou může být zakoupení staršího lodního (orig. marinizovaného) motoru který se dá pořídit za slušné peníze a má již vymyšlené všechny podstatné techniské detaily - chlazení, výfuk , ... a většinou se dá sehnat i s náhonem a převodovkou - buď stern nebo Z.

U těchto motorů nedělá SPS problémy při registraci, narozdíl již od přívěšáků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj a docela i souhlasim s jahodakem, protoze si myslim, ze si marinizovanim klasickeho motoru pridelas akorat starosti, jak technickeho smeru, tak legislativniho.

Jinak jenom takova vecna :) neni sterndrive a Z-nahon to sme? Neber to jako rejpani, ale jenom, ze jsem si to takto myslel, tak nevim jestli se pletu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar,

právě dokončuju podobnou věc co řešíš ty, mám dřeváka 6.4 m rok 1959, kompletně jsem ho zrenovoval (4 roky práce), motor jsem použil mercedes 3.0 diesel a kompletně jsem ho zmarinizoval. Kdybys chtěl nějaký info nebo fotky tak neni problem. Aspoň se vyhneš zbytečnejm chybám a vyhozenejm prachum.

čau Milan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Je to asi 6 let zpátky co jsme marinizovali motor z Octavie 1,6 benzín.Loď byla olaminované dřevo, ale o to nejde. Bez perfektních znalostí a možností kovodělného obrábění, bych se nikdy do podobného nepouštěl. My jsme zvolili systém z dvouokruhovým chlazením.Asi po roce laborování, a nebylo to že se vyjelo testovat jednou za měsíc, ale každý víkend, se dá říci, že bylo vše sladěné- motor-převody, chlazení a to především výfuku až po propeller.Náhon byl přímý, bez vratky, ale i tak bylo dost potíží k řešení.Jak tu píše kolega přede mnou, koupit origo motor s nohou- dnes už to s cenam jde , tenkráte byla situlace jiná.Ale něco laborovat- přijdeš na to , že nakonec do toho nacpeš plno peněz , za který už bys dávno měl starý origo.A taky jde o čas- toho nemáme dnes nazbyt asi nikdo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...