Mikives Zveřejněno 10. Září 2009 Sdílet Zveřejněno 10. Září 2009 Ahoj všem,jsem tu nový a nedávno jsem si koupil krásnou, ale nedodělanou loď. Její délka je 6,5 m, váha někde kolem 1000 kg a je postavena ze dřeva, které je první vrstvou olaminované. Jinak v lodi není vůbec nic a to je zase výhoda, protože vidím jak je udělaná a zda je OK. Vše budu dělat a protože ji budu chtít používat i na moře, mám fakt co vymýšlet. Mám tedy jeden pro mne důležitý dotaz a to, zda by mi mohl někdo poradit ohledně nápadu, namontovat do lodě stabilní motor z auta. Má představa je, že disel by měl být lepší, než-li benzín a to vzhledem k krouťáku. Má někdo s tímto zkušenosti ? Druhá věc, která mne vrtá hlavou je převodovka. Jak a co použít a sehnnat, abych nejezdil jen dopředu, ale mohl si i dát zpětný chod...to je dost podstatné :-) Díky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 10. Září 2009 Sdílet Odesláno 10. Září 2009 Nastuduj příslušnou legislativu, k provozování lodě budeš potřebovat její technické schválení. Zdaleka ne každý motor můžeš použít. Zajdi na SPS a domluv se tam co a jak musí být uděláno, aby Ti loď následně zaregistrovali. Okruh Tvých úvah se zřejmě podstatně zúží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 22. Únor 2010 Sdílet Odesláno 22. Únor 2010 Další variantou může být zakoupení staršího lodního (orig. marinizovaného) motoru který se dá pořídit za slušné peníze a má již vymyšlené všechny podstatné techniské detaily - chlazení, výfuk , ... a většinou se dá sehnat i s náhonem a převodovkou - buď stern nebo Z.U těchto motorů nedělá SPS problémy při registraci, narozdíl již od přívěšáků. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 22. Únor 2010 Sdílet Odesláno 22. Únor 2010 Ahoj a docela i souhlasim s jahodakem, protoze si myslim, ze si marinizovanim klasickeho motoru pridelas akorat starosti, jak technickeho smeru, tak legislativniho.Jinak jenom takova vecna :) neni sterndrive a Z-nahon to sme? Neber to jako rejpani, ale jenom, ze jsem si to takto myslel, tak nevim jestli se pletu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 23. Únor 2010 Sdílet Odesláno 23. Únor 2010 Ahoj, jasan, drobna zamena pojmu, nemel jsem na mysli stern ale stevenku - cili rovnou hridel skrz dno lodi. :-S Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milcavrana Odesláno 25. Únor 2010 Sdílet Odesláno 25. Únor 2010 Nazdar,právě dokončuju podobnou věc co řešíš ty, mám dřeváka 6.4 m rok 1959, kompletně jsem ho zrenovoval (4 roky práce), motor jsem použil mercedes 3.0 diesel a kompletně jsem ho zmarinizoval. Kdybys chtěl nějaký info nebo fotky tak neni problem. Aspoň se vyhneš zbytečnejm chybám a vyhozenejm prachum.čau Milan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiřina Odesláno 16. Květen 2010 Sdílet Odesláno 16. Květen 2010 To milcavrana: Mám zájem si prohlédnout tvůj zmarinovaný Mercedes. Děkuji Jiřina. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viita Odesláno 16. Květen 2010 Sdílet Odesláno 16. Květen 2010 Je to asi 6 let zpátky co jsme marinizovali motor z Octavie 1,6 benzín.Loď byla olaminované dřevo, ale o to nejde. Bez perfektních znalostí a možností kovodělného obrábění, bych se nikdy do podobného nepouštěl. My jsme zvolili systém z dvouokruhovým chlazením.Asi po roce laborování, a nebylo to že se vyjelo testovat jednou za měsíc, ale každý víkend, se dá říci, že bylo vše sladěné- motor-převody, chlazení a to především výfuku až po propeller.Náhon byl přímý, bez vratky, ale i tak bylo dost potíží k řešení.Jak tu píše kolega přede mnou, koupit origo motor s nohou- dnes už to s cenam jde , tenkráte byla situlace jiná.Ale něco laborovat- přijdeš na to , že nakonec do toho nacpeš plno peněz , za který už bys dávno měl starý origo.A taky jde o čas- toho nemáme dnes nazbyt asi nikdo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milcavrana Odesláno 24. Květen 2010 Sdílet Odesláno 24. Květen 2010 lod je k videní v praze ve smíchovském přístavu, sem tam furt tak cinkni 777314720. Jinak bych souhlasil spíš s koupí už zmarinizovanýho motoru, dělal jsem dvouokruh, stálo to ranec a byl to pěknej vopruz. Ale pěkně zmarinizovaný piáno jen tak nekoupíš....čus milan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiřina Odesláno 26. Květen 2010 Sdílet Odesláno 26. Květen 2010 Z Brna do Prahy je to kousek cesty po hrozně hrbatý a nudný dálnici. Pokusím se to s něčím spojit a na prohlídku dorazit.Motor z Mercedesu je nezničitelný, ale moc těžký. Potřebuji získat jakoukoliv informaci o motoru 1.9 D, SDI, nebo TDI ze škodovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 27. Květen 2010 Sdílet Odesláno 27. Květen 2010 Já používám dieselové motory od VW,marinizace je velmi snadná,a už mají ve standartu chladič oleje! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.