Přejít na obsah
Plavidla.cz

Jaguar 25 - s/y Sanru


Charlie

Doporučené příspěvky

Tak loni v srpnu jsem se rozhodl (nebo spíše byl donucen cenovkou na nové lodi) vyměnit plachetnici za větší.


Objevil jsem v Holandsku inzerát na Jaguar 25 s dvojitým kýlem za 6900Euro, jelikož byla v inzerátu jen jedna fotka, tak jsem zkusil kontaktovat prodejce. Ten mi odpověděl, že loď mají momentálně v hale a že dělají nový nátěr trupu a podponorové části, takže jakmile bude hotovo, zašle mi více fotek. Ještě mi poslal dvě fotky z haly. Po cca týdnu přišli fotky a v inzerci se objevila aktualizace s detailním popisem. Zjišťoval jsem ještě od prodejce další informace, které mě zajímali - vše přes google překladač - vždy jsme se nějak domluvili. A nabídl nižší cenu 5500Euro - v tom se objevil v inzerci další Jaguar 25, ale jednokýlová verze, podle fotek v trošku lepším stavu za 4950Euro, tak jsem prodejci napsal, že konkurence je levnější - okamžitě dorovnal cenu na 4950Euro, tak jsme se domluvili na prohlídce lodě. Trval na tom, že pokud budeme mít o loď opravdu zájem, je nutné hned uhradit plnou kupní cenu a do měsíce je třeba loď odvézt, nebo si zaplatit marinu. Ještě jsem po něm potřeboval doklad o kotvení v marině a pojistku od původního majitele, aby bylo v čechách bezproblémové přihlášení lodě (v holandsku registraci nepotřebovala) vše prodejce zaslal e-mailem, abych to mohl zkonzultovat na SPS.


Tak jsme domluvili prohlídku na neděli a vyrazili ve 03:00 směr Holandsko - Spakenburg (cca 900km přes Rozvadov, Frankfurt, Dusseldorf, Utrecht) měli jsme v Utrechtu sraz s kamarádovo sestrou, která tam žije a bude nám tlumočit. Na místo jsme dorazili ve 12:30 a vydali se do mariny Spakenburg, kde jsme byli domluveni s prodejce na 13:00 (prodejce nebyl soukromník ale firma, která v marině prodává víc lodí, u velké lodě s cenou kolem 100.000Euro) loď byla připravená u mola, dovedl nás k ní, odemkl a nechal čas si vše pořádně prohlédnout. Měli jsme vyrazit i na zkušební plavbu, ale omlouval se, že jim nejde nastartovat motor a že v neděli tam nemá žádného mechanika.


Loď jsme tedy pořádně prohlédly - první co bylo, že je uvnitř dost cítit nafta - ale loď byla dlouho uzavřená. Dále se mi nelíbila voda pod motorem na které plavalo dost oleje. Loď má dvojitou podlahu, po nahlédnutí pod ní, všude voda. Jinak plachetnice celkem v pěkném stavu. Bylo mi jasné odkud zjištěné závady pochází (voda pod motorem i pod podlahou byla napršená z kokpitu, kde je velký poklop nad motorem, který nebyl utěsněn ani přišroubován, olej pod motorem byl z výměny oleje, který se z motoru vypumpovává pumpou a něco zřejmě vycmrndali), ale přesto jsem je prodejci nahlásil a chtěl se domluvit na nějakém řešení.


S cenou již níž jít nechtěl, zapsal si všechny zjištěné závady a že je odstraní a pošle video že je vše v pořádku (a hlavně že motor běží). Dále jsem s ním dohod, že nám loď zdarma vyjeřábují na vlek, platit že budeme až při převzetí lodě a že pokud bude vše v pořádku, tak přijedeme v pátek dokončit obchod a v sobotu že loď odvezeme.


Cca v 15:30 jsme se vydali na cestu zpět, dorazili jsme domů v pondělí v 01:00 - celou cestu tam i zpět jsem řídil sám (ale jeli jsme ve dvou) celkem 1800km, průměrná spotřeba 5,7litru, jeli jsme s Peugeotem 607 2,2HDi - po dálnici jsem se přes den držel 130km/h, ale v noci jsem to místy pálil 160-180 dle nálady.


V týdnu tedy přišli slíbená videa a ještě jsem byl dojednat přepravu lodi s panem Linhartem, kterému nakládka v sobotu vyhovovala. Domluvili jsme tedy s prodejcem že v pátek dorazíme, přespíme v lodi a v sobotu ji odvezeme.


Vyrazili jsme v pátek v 6:00 stejnou cestou opět do Spakenburgu, v Utrechtu jsme ještě vyzvedli naši "tlumočnici" a v 16:00 jsme byli domluvení v marině. Udělali jsme na lodi krátkou plavbu, motor opravdu pěkně šlapal (dvouválcový diesel motor 600ccm 13Hp při 3000ot.), zakotvili pod jeřábem a šli vyřídit papíry. Prodejce byl velmi vstřícný, vše ochotně zařídil, dal nám klíče od mariny, WC, sprch, atd. A po dokončení obchodu jsme se domluvili, že přijde v sobotu ráno v 8:00, kdy měl přijet přepravce pro loď. Večer jsme si ještě prošli marinu - moc pěkně upravená, paráda. Sčíhli pár vytažení motorových člunů na skluzu hned vedle jeřábu a šli spát do naší nové lodi.


Ráno přijel přesně na čas pan Linhart, prodejce chvilku po něm, který nám uvařil kávu a šlo se na věc. Loď jsme vyjeřábovali na vlek, do kufru přeložili spoustu příslušenství k lodi, zbytek nandali do lodě a v 10:30 jsme vyrazili směr domů. Pan Linhart jel ještě obhlédnout nějaké lodě do bazaru poblíž a v 16:00 se vydal s naší lodí do čech.


My dorazili domů v sobotu ve 21:00 a pan Linhart s lodí dorazil v neděli ve 12:30, kdy byl domluvený jeřáb Praga V3S na složení lodě.


Celková cena na pořízení lodi včetně přepravy, cest do Holandska, atd byla 168.000Kč


To je tedy náš příběh pořízení větší lodě.


Po prvním větším dešti doma jsem zjistil nedostatky - jako zatékání kolem okének (které stejně bylo v plánu vyměnit), kolem palubního kování, atd. Takže jsem loď přikryl a pomalu se pustil do práce. Něco už je hotové, na něčem se ještě pracuje s něčím se čeká na lepší počasí, ale do sezony bude loď v rámci možností hotová. I když loď není hotová asi nikdy, vždy je co vylepšovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...