Přejít na obsah
Plavidla.cz

Vistula Cruiser


Kocour

Doporučené příspěvky

EDIT - Tomas80: Presunuta diskuze z vlakna Lode na vode 2013

Prehodil bych to driv, ale bohuzel chripka mne zamestnala vic :D

 

Ahoj. Kupuji novou kajutovou loď z Polska. Výrobce se zajímá o výstavu Lodě na vodě. Já jsem tam nikdy nebyl, má cenu tam vystavovat?
Tak se pochlub, jakou kajutovku kupujes a my ti rekneme, jestli ma cenu ji tam vystavovat. ;)
Jo přesně tak :), jakou ?
Hmm... to bych rekl ze muze stat za ukazovani.
Nechce se mi moc gůglit - jaká je cena?
No v plné palbě by cena neměla přesáhnout na našem trhu 1,3 mil bez DPH. Do konce dubna by měla být na vodě. Hodně jsem s ní jezdil po Visle, kanalu Elblaskim a přilehlých jezerech a zjistil jsem, že to je to co chci. Když jeli začátkem zimy z veletrhu v Berlíně, samozřejmě po vodě, tak to vzali i po Labi k nám do Kolína. Tam jsme vytahovali, v Týnci už byl led. Plul jsem v těch prosincových mrazech s nima od Hřenska a byl jsem nadšený. Topení v pohodě, do rána v klidu 18 stupňů a sníh na střeše nerostál, je to kvalitně odizolovaný.
To je ta reportáž na "Blechovi"?
Jo, Josef jel už od Drážďan.
V češtině jsem toho moc nenašel a luštit polský stránky se mi moc nechce. Kdyby jsi měl náladu a chvíli času, mohl by si sem hodit nějaké konkrétnější info (nebo spíš Tvoje poznatky) o lodi - manévrovatelnost, jestli by šla i na nějakou příbřežní plavbu, materiály a zpracování, vhodnou motorizaci a tak. Ta loď se mi docela líbí, cena by asi byla taky OK. Určitě by to nezajímalo jenom mě.
Jo napíšu. A na příbřežní plavbu je taky schválená, sám jsem s ní v celkem pěkném větru přeplul zátoku Wislanou v ústí Visly :-)

A od prvního května začnou předváděcí plavby na Moravě.

Jak jsem slíbil, něco k té mojí Vistule. Roků přibývá, a tak jsem se začal ohlížet po pohodlné lodi. Odpustil jsem si nějaké mezistupně se starými neckami a šel jsem do nové. Chtěl jsem, aby loď byla pohodlná nejen pro mne, ale i pro děti a psy. Mám ji odzkoušenou na moři, na jezeře, kanále i řece. Tak že, trup je litý laminátový, tloušťka 10mm, zadní stěna s motorem 38mm. Já jsem si nechal ještě udělat dodatečné podélné výztuhy a okutí přídě nerezovým plechem, nabízené výrobcem pro půjčovny. Tloušťka kabiny je ve stěně i v pochůzkové střeše 28mm, dvě vrstvy, uprostřed vypěněno. Izolace perfektní. To bylo pro mne velmi důležité, chci mít sezónu co nejdelší. Krom toho je dobrá ventilace, takže se za vlka a zimy stěna a strop potí jen minimálně. Paluba okolo kabiny je u zábradlí opatřena zvednutou obrubou, takže dětem a psům nehrozí za mokra pád do hlubin. Konstruktér je známy cestovatel vyšší postavy, takže loď je v kabině vysoká dva metry. Dno spíše ploché s kýlem, ponor minimální, na šroubu 450mm. Od kýlu ochrana šroubu z nerezových trubek. Boční stabilita perfektní, směrová rovněž, ta ale závisí jak známo hodně od použitého motoru a jeho umístění. Kormidelna je na palubě, ale to pro mne není žádná přítěž, jsem starý tramp a vodák, chci mít kontakt s řekou a okolím a chci se kochat. Nad kormidelnou je možné rozložit kvalitní stan na nerezové konstrukci, objednal jsem vývod topení i tam. Konstrukci mám objednanou v horní části skládací, kvůli nízkým mostům, jinak tam bývají umístěné na střeše držáky šesti kol. Zadní paluba je vzadu uzavřen oddělávacím čelem, opět výhoda pro děti a psy. Zadní závěsná koupací plata se schůdkama. Okolo lodi a střechy nerezové zábradlí. Délka 9,5m, šířka 2,85, výška nad hladinou 1,95m, se stanem 3m. Na hmotnost jsem zvědavý, mám slíbeno 2700kg bez motoru. Tolik zatím konstrukce a vnější popis. Pokud pochopím vkládání obrázků, nějaké vložím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za ty peníze to zní víc než dobře. Možná budu za blbce - ale co je "litý laminátový"? Jinak vidím, že to máš zmáknuté tak ještě jeden dotaz (asi ne poslední :)) - od jakého roku je to ve výrobě a jestli se v PL vyskytují nějaké ne moc jeté na prodej? Omlouvám se za dotazy, na které jde odpovědi určitě najít na netu, ale já a polština ...

edit - Anachy, Tomasi - prosím, šoupněte sem ten začátek diskuse z lodí na vodě - takhle je to takový "z polovičky".

Upraveno uživatelem taurus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem se v počátku ptal po starší lodi, ale firma je původně vyráběla jen pro svůj charter. Takže zatím nic staršího není, začali zatím prodávat do Německa a první kousek k nám. Je to všechno kusová výroba. A co je litý laminát sám nevím, jedu tento měsíc na první kontrolu skeletu, vše zjistím. Jinak vnitřek má dvě oddělené kajuty, přední a zadní, oddělený záchod a sprchu. Uprostřed zůstává pěkná jídelna s kuchyní. V jídelně po spuštění stolu jsou další tři místa na spaní, celkem tedy sedm. Vestavěné skříně, kuchyň a police jsou ze světlého dubu. Okna v kuchyňském koutu, zadní kajutě a v koupelně jsou posuvná, ostatních sedm je kouřové plexi, v přední kajutě je poklop. Pod předními postelemi je nádrž užitkové vody 420litrů, nádrž na odpad ze záchodu je na 80l vzadu. Topení a ohřev vody mám plynové, rovněž plynový dvouplotýnkový vařič, dřez. Ledničku jsem dal 12V, je na podlaze, která je pod hladinou vody. Bál jsem se odvětrávání, jinak v Polsku je běžně montují plynové. Elektrika 12V, připojení s nabíječkou na 220, sdružený panel (palivoměr, pojistky, nabíjení, atd.), radio. Televizi jsem nechtěl.:-)))
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mne docela zajimalo, jak probiha vyrizovani nadmernyho nakladu za (de-facto) osobakem.


Predpokladam, ze delka vleku jen mirne (ale prece) presahuje povolenych 9.5m, sirka je 3m? Co vsechno k tomu u nas potrebovali vyridit? Ma ten vlek normalni papiry nebo nejaky specialni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše proběhlo s řSD překvapivě rychle po internetu. Z Polska plná moc, skeny techničáků, vypsal jsem žádost s datem, trasou a rozměry soupravy: celková d-14,7, š-2,9, v-3. Cena 1200,-Kč přes účet a do týdne jsem měl originál doma. Žádné speciální papíry. Platí se přece právě za překročení toho standardu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A poslední je motor. Nechal jsem si namontovat závěsný Yamaha High Trust. To pro případ, že budu někdy cestovat i s lodí, tak aby se dala váha rozdělit. Jinak výrobce nabízí i vestavěný diesel. Byl by možná lepší z hlediska ohřevu užitkové vody, ale je dražší, těžší a loď s tímto se mi zdála při plavbě po Labi hlučnější. Startování elektrické, dva akumulátory 100 Ah.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak to vám pánové podrobně neřeknu. Závěsnej benziňák při těch 8km/h na kanále nebere nic moc, ale na moři proti větru žral hodně. A s vestavěným jsem jel proti proudu na Labi a ještě se topilo naftovým topením, takže nemůžu určit, ale spotřeba jakási byla, hlavně že jsme taky přes Děčín v tom proudu jeli jednu dobu 2km/h. Asi by pomohli odborníci na motory nebo výrobci. Já jsem vyhodnotil pro svoji potřebu jako lepší závěsný.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čert vem prostor v zadní kajutě - měl bych jí pro dva lidi a to je místa hafo. Navíc pověsit na záď tak desetikoňák jako rezervu není taky od věci...

Tak pokud chceš menší loď, znám tam jiného výrobce. Loď jsem taky měl půjčenou. A cena daleko levnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz uz jsi mel ty scany technicaku, rekl bys parametry vleku na kterym to vozi? Predpokladam, ze to je vlek s kouli a celkovou hmotnosti do 3.5t, jak je dlouhej a siirokej a kolik vazi?

Jasně, vlek do 3,5t, vlastní hmotnost 700kg + loď 2800= 3500kg. A takové prkotiny jako rozměry se v Polsku do malého techničáku nepíšou.:) Tímto bych ten nadrozměr asi ukončil. :)

Upraveno uživatelem Kocour
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...

Skelet už je hotový

http://img8.rajce.idnes.cz/d0801/7/7749/7749801_26b5d2a0ba34c21a73ae4ada64dc5b84/images/skeletzepedu.jpg?ver=0

http://img8.rajce.idnes.cz/d0801/7/7749/7749801_26b5d2a0ba34c21a73ae4ada64dc5b84/images/skeletzezadu.jpg?ver=0

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ted jsem trochu mimo obraz-ja myslel ze ta co jsi v prosinci u nas vytahoval uz je na morave?asi si to budu muset jeste jednou projit:)a=)

co takhle samotny trup(k vlastni dostavbe)-vytlak-delka do 5m..neni neco v nabidce?

Tak do 5m nevím, ale skelet Weekenda 8m by byl cca za 180 000,-(nie zawierajÄ… VAT 23%), tzn. bez DPH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...