Přejít na obsah
Plavidla.cz

Předělávka z vestavěného motoru na závěsný


ivo

Doporučené příspěvky

Ahoj,zkuste mi někdo poradit jestli je technicky možné předělat loď s momentálně vestavěným motorem na závěsný motor.Loď má vysokou záď.Lodě se závěsákem mají vždy(co jsem viděl) v zádi vybrání ve tvaru písmene U pro motor.Chci to předělat z důvodů častých poruch jak motoru,tak Z nohy.

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, viděl jsem takovouhle předělávku u lodě DRAGO, dělali to v CZECH MARINE CENTER v českých Budějovicích www.czechmarine.cz tak se u nich zkus zeptat jak to řešily. Místo prostoru pro vestavěný motor měli spaní. Našel jsem k tomu nějaké fotky tak ti posílám odkaz

http://www.czmarine.cz/bazar_nove/Drago22SUZUKI225/index.html

A jaký motor budeš vyhazovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky mrknu na to a poptám se.Motor který půjde možná pryč je automobilový Peugeot 1,9D z roku 1988.Je fajn,malá spotřeba cca.3l/mhpři max výkonu.Loď jezdí ve výtlaku.Momentálně se rychle přehřívá a houf mechaniků už neví kudy kam.Zbývá poslední krok,demontáž hlavy.Z noha OMC výroba 1978.Mechanické závady odstraněny novými díly z USA,takže momentálně v pohodě.K té předělávce ještě nejsem rozhodnutý,jenom se děsím toho až to opravím,že se objeví nový problém.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Nekde jsem uz take videl, ze predelavali zabudovanej motor na lodi na zavesak. Myslim si, ze by to nemel bejt velkej problem, jde jen o to prelaminovani zadniho cela. Z vlastni zkusenosti bych uz ale do toho zavesaku nesel. Precijenom zabudovanej motor mi pripada lepsi kvuli jizdnimu komfortu a jestli mas Z-nahon "zgeneralkovanej" tak si myslim, ze by bylo rozumejsi a urcite i mene finacne narocne, sehnat nekde novejsi stejnej motor a vymenit ho. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předělat loď na přívěsný motor je možné, ne v každém případě je to ale vhodné. Zrcadlo člunu je nutné sesílit tak, aby motor spolehlivě udrželo. Nejde jen o váhu motoru nebo tah vrtule, konstrukce musí vydržet i případné rány, které noha motoru někdy utrží. Pokud byl v zrcadle usazený Z-náhon, neměl by být s přívěsným motorem velkým problém, záleží ale na konkrétním případu. Konstrukci zrcadla je vhodné propojit s výztuhami dna, často se k tomu využívají výztuhy pro původní motor. Další věcí je vnější úprava zádě, motor musí být usazen ve správné výšce a musí být možné ho vyklopit. Někdy je dobré taky pouvažovat, jak to bude s váhou, těžištěm lodi a v neposlední řadě i se spotřebou. Pokud jde o poruchy a spolehlivost, domnívám se, že obecně jsou na tom zabudované motory jako takové lépe. Proto bych se zrovna z důvodu spolehlivosti do výměny nepouštěl. Přívěsný motor může vyjít levněji než zabudovaný se Z-náhonem, bude i o něco lehčí. Mohu-li však radit, lepší je vyměnit zabudovaný motor, než si s nejistým výsledkem rozřezat celou loď , která vám zřejmě jinak vyhovuje. Nikde není psáno, že ten přívěsný motor bude spolehlivý.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Může někdo odpovědět jaké jsou výhody a nevýhody:

1) ZÁVěSNéHO MOTORU

2) VESTAVěNéHO MOTORU

3) Z NÁHONU?

Osobně zasávám názor, že polámané věci se opravují. To co jedou fungovalo, by po kvalitně provedené opravě mělo fungovat opět.

Jaké byly závady na vestavěném motoru a na Z náhonu? Jaká je váha a výkon vestavěného motoru? Jaká je váha a rozměry lodě? Z jakého materálu je loď postavena?

Podle mého názoru, vestavěný motor se Z náhonem je nejlepší řešení. Motor je blízko těžiště lodě, při jakékoliv opravě na vodě všechny součástky a nářadí padají do lodi nééé do vody. Vrtule vytažená z vody umožňuje přistání v mělké vodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se asi těžko posuzuje výhody a naopak nevýhody závěsného a vestavěného motoru. Záleží co od toho kdo očekává a na jaké lodi je ten který motor namontován. Osobně jsem měl tři závěsné motory 5 - 8 a 60 HP, momentálně mám vestavěný motor se "Z" nohou a vždy mi připadalo, že u té lodi kde jsem měl ten který motor osazen (gumák 3,0m - 5 a 8 HP, pevný člun s řídící konzolí 5,5m - 60 HP) to bylo to správné ořechové.

Jinak co se týče težiště lodi, tak jak závěsný motor, tak vestavba se "Z" nohou jen na zádi lodi a vždy umístěn co nejblíže hladině, umístění na zádi lodi vždy vyžaduje správné rozložení váhy na člunu.Ono pokud je vše na zadku včetně posádky a není to zrovna překoňovaný motor tak dostat to z vody do skluzu je docela problém a vždy se musí zvolit nějaký kompromis (třeba hodit posádku přes palubu - ha ha).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se dicky snazim vyhazet babinec na prid :-).

Ale k tematu. Asi nejde jednoznacne rici pro ktery z motoru se rozhodnout. Drive v dobe dvoutaktu to byla jednoznacne vaha, ktera tyto dva segmenty rozdelovala. Takze na predchozi lodi jsme meli zavesak, protoze se zabudovanym by jsme to uz nemohli s tehdejsim autem tahat. Druh motoru ale vicemene jednoznacne urci typ a velikost lodi kterou si vybereme.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 8 months later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...