Přejít na obsah
Plavidla.cz

Chci větší lod - poradte prosím :-)


Fany1000

Doporučené příspěvky

Fany, už jsi spal v lodi na moři ????? My ano a docela jsme byli rádi, že tam máme apartmán :-) Větší loď je samozřejmě složitější přepravovat, ale je to daleko vynahrazeno tím pohodlím. Hlavní výhoda ale je dle mého bezpečnost plavby! Já mám psáno, že loď je do 2m vlny, to je teorie, prakticky zvládne i 5m vlnu když jsi při smyslech a víš jak do ní najet. Ne že bych už takovou potkal, ale to prostě poznáš. Vidíš jak se chová na 1,5m vlnách a jak se chovají lodě menší. Já při cca 1m vlnách můžu bez potíží 40-50 km/h, kámoš co tam měl cca 6,5m quicksilvera jel na bublačku. Na moři nikdy nevíš do čeho vjedeš a i za krásného počasí se najednou objeví metrové vlny. Další problém nastává ve známých místech s neustálým větrem viz Korčulský kanál. Na otevřeném moři např při cestě na Vis už vůbec nevíš co Tě potká... Takže v těchto případech se rád potrápím s dovozem větší lodě, zaplatím o něco navíc při spuštění i kotvení, ale cítím se bezpečněji... No a nechávat kocábku na moři? Jo, bazva nápad, ale až budu v důchodu a budu si moct dovolit tam být třeba dva měsíce a ještě tam několikrát ročně zajet. Nyní jsem rád, že se mi povede vzít dovolenou na tři týdny aby to stálo za to. A užití si lodě tady je taky bezva záležitost...:-) takže prozatím si ji budu tahat za sebou, alespoň se na cestě můžu pohodlně vyspinkat :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky uvažuju o větší lodi, ale odrazuje mě váha, spotřeba, přepravitelnost. Líbilo by se mi něco kolem 24-28. Při brouzdání jsem narazil na: http://www.odin-marine.com/index.php?dz=2 napůl motorák napůl plachetka, ale nevím jestli to není paskvil.

Toho bych se asi trochu obaval, protoze co si budeme povidat vsichni vime jak tyto univerzalni veci fungujou. Mam obavy, ze to nebude zadna slava jak na plachty, tak na motor. Vzhledem k relativne plochemu dnu to bude asi pekny placadlo na vlnach kdyz pojedes ve skluzu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem zrovna odborníkem na motoráky, ale kdysi jsem četl, že čim hlubší V trup, tim lepší ovladatelnost ve skluzu. Ten "paskvil" má plochý dno, takže to ve skluzu asi nebude žádná sláva. Teď vařim z vody, ale taky odpor kýlu stěžně a lanoví ti ve větších rychlostech bude dělat problémy. Nehledě na hvízdání. Stoupni si někdy do mariny když fouká 50 km/h vítr. :-)

Další věc je ta, že na plachty to bude děs. Těžiště lodě výrazně mimo těžiště laterálu....


Neříkam, že to nemůže fungovat, ale postavit univerzální věc, která funguje je těžký. Záleží na tom co od toho očekáváš. Jestli potřebuješ občas (výjimečně) s plachetnicí přidat a vzít jí do skluzu, pak proč ne, ale asi bych šel do závěsnýho motoru.

Taky si občas na řece říkám, že bych bral víc než 5 koníků. Hlavně když pospícham na čas do komory. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co McGregor 26M to je motorsailer, který funguje velice dobře jak na plachty, tak na motor - dávají 50Hp. Má zatahovací ploutev, vodní balast, který při plavbách na motor můžeš úplně vypustit a vnitřním prostorem je dost povedenej. A snadno přepravitelnej za osobním autem - vejdeš se i s jejich hliníkovým vlekem do 2t. Miloš o něm dost píše na JI, byl jsem se v tom jeho i podívat, měl ho v Praze na lodě na vodě.


Toho Imexuse jsem vyděl na barlínský výstavě a také vypadá moc pěkně, bohužel popovídat jsem si tam nemohl. Ale byl ve velkém obležení návštěvníků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fany, už jsi spal v lodi na moři ????? My ano a docela jsme byli rádi, že tam máme apartmán :-) Větší loď je samozřejmě složitější přepravovat, ale je to daleko vynahrazeno tím pohodlím. Hlavní výhoda ale je dle mého bezpečnost plavby! Já mám psáno, že loď je do 2m vlny, to je teorie, prakticky zvládne i 5m vlnu když jsi při smyslech a víš jak do ní najet. Ne že bych už takovou potkal, ale to prostě poznáš. Vidíš jak se chová na 1,5m vlnách a jak se chovají lodě menší. Já při cca 1m vlnách můžu bez potíží 40-50 km/h, kámoš co tam měl cca 6,5m quicksilvera jel na bublačku. Na moři nikdy nevíš do čeho vjedeš a i za krásného počasí se najednou objeví metrové vlny. Další problém nastává ve známých místech s neustálým větrem viz Korčulský kanál. Na otevřeném moři např při cestě na Vis už vůbec nevíš co Tě potká... Takže v těchto případech se rád potrápím s dovozem větší lodě, zaplatím o něco navíc při spuštění i kotvení, ale cítím se bezpečněji... No a nechávat kocábku na moři? Jo, bazva nápad, ale až budu v důchodu a budu si moct dovolit tam být třeba dva měsíce a ještě tam několikrát ročně zajet. Nyní jsem rád, že se mi povede vzít dovolenou na tři týdny aby to stálo za to. A užití si lodě tady je taky bezva záležitost...:-) takže prozatím si ji budu tahat za sebou, alespoň se na cestě můžu pohodlně vyspinkat :-)

Já jsem již zažil na moři 5m vlny s 10m motorovou půjčenou lodí a nebylo to nic moc. Byli jsme rádi, že jsme se během cca 30min. boje dostali mezi ostrovi kde již vlny nebyly.

 

K té lovosické komoře:

jelikož jsem z Litoměřic tak dávám loď na vodu v Jachťáku, ale mezi jezy kopisty - lovosice nic zajímavého není, takže vždy přes komory lovosice, kde se mi již několikrát stalo, že jsem tam čekal více jak půl hodiny něž mne přeplavili. A jednou jim vypli proud a byl jsem namydlenej. Já navíc dám ráno loď na vodu a odpoledne vytahuji, takže jet 2x přes komoru je pro mne hrozná ztráta času. Sjezd v lovosicích znám jen ten druhý a tam mi to nepřijde nic moc. Já potřebuji sjezd celkem prudký jelikož nemůžu moc autem do vody (Audi S line - nízké) jinak auto je quattro takže se jentak nezahrabe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové,dříve /za mlada a za zdrava/ jsem trávil mnoho času přes léto v lodi na moři v Chorvatsku.Lod jsme vždy převáželi z čR /i 2x za sezonu/,poslédní léta to byly plně obytné "cruisry" komplet vybavené-kuchyně,lednice,mořské WC,solárka,pomocný motor -velikosti 24-26 stop.Váha včetně vleku vždy na hranici 3,5tuny.Vždy jsme si předem naplánovali cestu,kde lod dáme do vody,vždy to byla nějaká Marina,kde jsme nechali za hříšný peníz,zaparkovaný vlek a tažné auto a vydali jsme se na cestu,téměř každý den kotvení jinde v co nejvíc uzavřených zátokách-žádné mariny.Všichni cizáci začali uderem 17 hod.mizet ze zátok a v 18 hod.jsme již byli mnohdy sami v zátoce a ted teprve byl ten nádherný klid a možnost vychutnat okolní přírodu plnými doušky.Musíte si umnět vybrat misto,aby byla lod v klidu a dobře se spinkalo,to znamená zakotvit vždy až v samém cípu zátoky,klidně i 2 m od skal,hlavní kotvu zatížit ještě pomocnými kameny a 2x se vyvázat ke břehu.takto jsme přečkali i několik bouřek!! Ovšem taky bylo dost horor když hlásili Boru tak jsme podle toho vybrali kotvení a místo bory přišlo třeba Jugo a začaly se do zátoky valit vlny a jednou nám nezbylo nic jiného nežli vyrazit vstříc vlnám /pokud jsme nechtěli být roztřískáni o skály/,zátoka byla dosti mělká a nebylo se kam schovat,ale i to jsme zvládli a dojeli na kolem ostrova na druhou stranu do závětří,je pravda,že tu noc jsme se moc nevyspali ale zato byl ráno důvod k patřičné oslavě,že jme přežili.ještě závěrem,jezdili jsme vždy 2 nebo 3 lodě společně-lépe se řeší všechny problémy-třeba když ti odejde motor do věčných lovišt a podobně.Proto dnes jezdím výlučně z loděma,které mají vždy 2 motory-zabudované,jen tak je téměř 100% jistota,že dojedeš!!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím. jezdili jsme jako parta 2-3 lodí, pozdějc i sám, dovolené, které čítaly kol 1800 - 2300km v Německu. S motory Vichr, dva Vichry na jednej lodi, Crescent, Wartburg, Avia. Tolik, si myslím, v Jugině nenaplavete. A vždycky jsme se dostali domů. Po svejch.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řekl bych, že bootcentrum to myslel tak, že motor ti většinou klekne v tu nejmíň vhodnou situaci. Např. seš kousek od skály a vítr tě žene přímo na ní, nebo se pos. počasí a ty se potřebuješ rychle schovat...... V takový chvíle ti jen tak nikdo nepomůže. Většinou má každej dost starostí sám se sebou. :-)


Měl jsem stařičkou Yamahu. Parádní, jednoduchej, vzduchem chlazenej motor. Fungoval jako hodinky. Startoval teplej, studenej na cuknutí. Poprvé s ním na moři jsem nafoukl gumák, dopádloval (asi půl hodiny) za bojky na pláži a ....... ani neškytnul darebák...... :-))) Vlhkej mořskej vzduch dělá svý. Koupil jsem mu novou svíčku a zase OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně že může i takováto situace nastat, ale to neváhám a házím kotvu... Vytáhnout ji mohu vždycky... Ale už se mi taky stalo, že při 1,5m vlnách jsem chtěl odjet do mariny a když jsem vytahoval kotvu, vytáhl jsem i s ní nějaký prastarý tlustý lano co leželo na dně... dost blbá situace. Naštěstí po několika pokusech povolit a znovu vytáhnout kotvu spadlo a mohl jsem odjet.

Kolikrát je na dně pěknej starej habrajs a nevíš za co zachytneš... pak asi nezbývá než vzít pilku a uříznout řetěz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...