Přejít na obsah
Plavidla.cz

Chci větší lod - poradte prosím :-)


Fany1000

Doporučené příspěvky

Ahojky


Jelikož mám hlavu jak patrací balon , napadlo mě tedy obrátit se jěště sem :-)

Chci koupi menší cruiser aby tam bylo spaní pro 4 osoby , zachod atd ale mam jednoznacnou podminku chci aby se to oficialne dalo tahnou za autem , kouli mam na 3,5tuny ale nevim jak je to s rozmerama kdyz maji napsano ze jsou 2.56metru tak uz ji tahnout nemuzu? Mel jsem predstavu neco jako bayliner 2655 ?

Co poradite a kde nejlepe koupit? penezma nejsem nejak extra limitovan uvazoval jsem i o koupi noveho Rinker 260 Express Cruiser ,ale je faktem ze tolik penez v tom utopit nechci rad bych se vesel do milionu nebo koupil polovrak za 400 - 500 a ja si to vymazlim :-) (coz by ja uplne nejradsi mam to rad :-) )


Tak co poradite? a jak je to s tema rozmerama?



Fany

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já mam loď 2.65 ofiko šíře ( to je maximum bez nutnosti povolení), na délce nezáleží (moje je s vlekem cca 10m). S váhou je to horší, při posledním vážení měla 3890 kg s courákem. Tahám to na kouli do 3500 kg a v pohodě, nikdy mne nevážili a to ani při cestě do Chorvatska. Kdyby mě zvážili, musel bych asi něco přeházet do auta. Takováhle loď je ale asi už maximum co se dá za osobákem tahat, ale i taková cesta do Chorvatska byla v poho. Všichni kdo si tahaj postel sebou vědí, jaká je to paráda se na cestě pořádně vyspat. Nevím jakou máš představu, ale tahle má 8,9 m což je opravdu už co se místa týká paráda! Jako jedna z mála má oddělenou ložnici, úložného míta tolik, že jsem to ještě nikdy nevyužil. Jen by jsi se asi nevešel do ceny :-( Upraveno uživatelem dragon333399
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlek by měl být správně max. 8m - speciální vleky 9,5m dlouhý - některé vleky však mají výjmku zapsanou v TP tak pozor na to. Já mám třeba u dvouvleku na auta uvedenou výjmku, protože je 9,3m dlouhej. Počítá se od koule.

 

Na to že tě nikde nezváží bych moc nespolehal, protože když budou mít blbej den a pošlou tě na váhu, tak je to celkem ranec za pokutu + tě odstaví a nemůžeš jet dál, což jsou další problémy.

 

šířka je maximálně povolená u vleků 2,55m

 

Tak to říká vyhláška 341/2002 sb paragraf 16 : http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2002-341

 

a) největší povolená šířka

 

2. vozidel kategorií M2, M3, N, O, OT, T................................................................ 2,55 m,

 

 

c) největší povolená délka

 

2. přípojného vozidla kategorie O1 nebo O2 vybaveného spojovacím zařízením třídy B50-X (pro kouli ISO 50) ..... 8,00 m,

 

3. speciálního přívěsu nebo nákladního přívěsu pro přepravu letadel kategorie O1 nebo O2 vybaveného spojovacím zařízením třídy B50-X (pro kouli ISO 50) ... 9,50 m,

 

8. soupravy motorového vozidla s jedním přívěsem ............................... 18,75 m

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uplne nejvic ze vseho se mi libi tahle fotka (a taky tahle lod, 8.5 x 2.15m je paradni rozmer), jenom skoda, ze to nema motor a kajuty.

 

http://www.soloplavba.estranky.cz/img/mid/22/mistrovstvi-polska-v-lodni-tride-dz-01.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bych měl prašule a nevěděl co s nimi šel by do Drago 29 http://www.czmarine.cz/drago-29-lode.html , samozřejmě co člověk to názor. Kdybych nechtěl skluz a uvažoval jen o výtlaku tak se mi líbí toto : http://northman.pl/jachty_motorowe_nexus850.htm .

Co se starší lodě týče myslím, že je toho teď na výběr celkem dost a pokud nebudeš spěchat a máš čas se na to dojet podívat prošel bych již zde někde doporučované internetové bazary - SRN a Nizozemí, možná ještě španělsko ale to je to samé jako italové a většinou jsou ty lodě dost zhuntované.

Doufám, že dáš vědět až něco pořídíš, tvůj miniseriál o opravě lodě byl super :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bych měl prašule a nevěděl co s nimi šel by do Drago 29 http://www.czmarine.cz/drago-29-lode.html , samozřejmě co člověk to názor. Kdybych nechtěl skluz a uvažoval jen o výtlaku tak se mi líbí toto : http://northman.pl/jachty_motorowe_nexus850.htm .

Co se starší lodě týče myslím, že je toho teď na výběr celkem dost a pokud nebudeš spěchat a máš čas se na to dojet podívat prošel bych již zde někde doporučované internetové bazary - SRN a Nizozemí, možná ještě španělsko ale to je to samé jako italové a většinou jsou ty lodě dost zhuntované.

Doufám, že dáš vědět až něco pořídíš, tvůj miniseriál o opravě lodě byl super :)

Dekuji , ta drago vypada opravdu moc hezky , to se mi zacina libit :-) a ty penize na to ze je to nova lod jsou asi docela v pohode :-))

Kazdopadne vubec nespecham , spis pocitam ze pristi rok dam jeste HR s tim mym baylinerem :-) a,ale pak uz bych chtel neco vetsiho. Nejradsi bych si vzal opravdu nejakej vrak a zase to vymazlil,ale pokud se mi bude darit jako doted tak to koupim neco noveho a bude to na cely zivot :-)

 

Kazdopadne u toho draga je super ty zaviraci kabiny , ze ma kazdy aspon trochu soukromi :-)

 

Nejake dalsi navrhy? jeste co se tyce motorizace na takhle velkou lod mam pocitat aspon 5.7 litru?

 

 

Dik Fany

 

PS: kdyby nekdo na neco narazil klidne mi sem hodte odkaz :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho Draga bych asi sel do nafty, obrázky jsou pěkný ale byl jsem se v ni i podívat, to uspořádání které tam udělali je fakt super, myslím, že v této třídě a cenové relaci asi nemá konkurenci . Občas projíždím zahraniční bazary, tak když na něco kápnu hodím ti odkaz.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, šířku couráku ma 2,30m, lodě ale 2,55 to jsem se špatně podíval. Délka je ale 10,2 - 12 m (s vysunutým zadním rámem. Nikde jsem se ale v TP nedočetl o žádné vyjímce a na magistrátu jsem se ptal na délku a řekli mi že je to jedno, že neschválej provoz ničemu co by na silnici nesmělo. S tou váhou máš asi pravdu, ale trochu spoléhám na štěstí a taky je to sporné když každ váha váží trochu jinak :-) A co se DRAGO 29 týká, vřele doporučuji a když budeš mít v sezóně čas, můžeš přijet do Litoměřic a prohlédnout si ji. Jen ji "z druhé ruky" budeš schánět asi dost těžko, u nás vůbec. Možná něco na www.ebay.de nebo http://www2.best-boats24.net/?L=6 jezdí jich pomálu páč se lidi bojej že je moc velká na převoz.

http://dragon33.rajce.idnes.cz/Drasnice#P4270565.jpg Takhle to vypadá na couráku.... to malinký auto je pajero sport V8 !!! :-)

Upraveno uživatelem dragon333399
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady všichni to DRAGO chválí,já bohužel nikoliv.Vám se v interieru líbí to množství holého laminátu? já myslím,že je to dost hrůza! Podívejte se do Sea Ray - v interiéru žádný holý laminát-vše počalouněno.tak má vypadat jachta!

A kvalita laminátu -to se nedá srovnat!! ale bohužel ani cena není srovnatelná.

Já osobně jdu raději do kvalitní i když starší lodě,kde je mnoho problému,např.se zatékáním vody na zabudovaný motor,již vyřešeno výrobcem a vše kvalitně zpracováno a zaručeny vynikající jízdní vlastnosti!! A zejmena lod musí mít ochozy kolem dokola!! Žádné šplhání po integrovaných schodech u přístrojovky a přes otevírací větrný štít,a různé "klouzání"přes vršek přední kajuty,když se chci dostat na špici lodě!!!To je špatná konstrukce,bohužel dnes velmi oblíbená téměř všemi výrobci "cruizrů",kteří se honí za co nejširším prostotrem kokpitu a když to vezmem do detailů tak jsou téměř všechny/ USA / vyráběny v šíří 2,56 - 2,59 cm, což je,a nejenom u nás,ale snad v celé Evropě,bez problému nepřepravitelné za OA .


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo s tím ochozem má Bootcenrum pravdu, bohudík jej na své malé "bárce" mám, ikdyž na úkor vnitřku ale když je mokro a potřebuji dopředu je to lepší než šplhat po bokách jak kamzík :) .

Co se týče zpracování měl jsem letos možnost vidět fungl nový Crowline. Koupil si jej kamarád - čalounění a ty sarapatičky okolo fakt pěkný ale že by zpracování bylo nějak super se říci nedá, no je to o lidech a možná to zrovna dával dohromady nějakej lempl - šroubky nakřivo, občas zapuštěný jen napůl slícování také nic moc a to bych u lodi za dvě mega fakt nečekal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, šířku couráku ma 2,30m, lodě ale 2,55 to jsem se špatně podíval. Délka je ale 10,2 - 12 m (s vysunutým zadním rámem. Nikde jsem se ale v TP nedočetl o žádné vyjímce a na magistrátu jsem se ptal na délku a řekli mi že je to jedno, že neschválej provoz ničemu co by na silnici nesmělo. S tou váhou máš asi pravdu, ale trochu spoléhám na štěstí a taky je to sporné když každ váha váží trochu jinak :-) A co se DRAGO 29 týká, vřele doporučuji a když budeš mít v sezóně čas, můžeš přijet do Litoměřic a prohlédnout si ji. Jen ji "z druhé ruky" budeš schánět asi dost těžko, u nás vůbec. Možná něco na www.ebay.de nebo http://www2.best-boats24.net/?L=6 jezdí jich pomálu páč se lidi bojej že je moc velká na převoz.

http://dragon33.rajce.idnes.cz/Drasnice#P4270565.jpg Takhle to vypadá na couráku.... to malinký auto je pajero sport V8 !!! :-)

ta fotka s autem - to je v Lovosicích?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skodavrs: v Píšťanech.

bootcentrum: je to věc názoru a já mám výhodu osobní zkušenosti. Zpracování od řeků je tak za 2, nenašel jsem nikde větší závadu nebo nedodělek. Provedení je spíše o bitelnosti a pevnosti, rozhodně ne o šetření na materiálu. Vnitřní uspořádání lodě vynikající a promyšlené, každý kousek vnitřku využitý. Ochoz kolem by byl fakt dobrý, to je pravda, ale schůdky na příď jsou plně dostačující. Je to prostě kompromis a častěji je asi potřebný ten prostor uvnitř lodě včetně výšky vnitřku. Tam se i já pohodlně s rezervou postavím, což se mi u žádné podobné lodi na výstavě "lodě na vodě" nepodařilo. Tam bohužel všechny lodě měli kajutu pro prcky protože jsem se musel ohýbat - to mě neskutečně vadilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k té délce vleku, jasně když je schválenej k provozu, tak s tím není problém. Já mám v poznámce na zadní straně TP uvedeno: výjmka z vyhlášky MD č.102/1995 sb. paragraf 22 odst. 1 písm. a) celková délka přípojného vozidla včetně oje - 9240mm


Je to zapsané v 96roce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau Fany,


myšlenka mít to trvale na moři už úplně padla? Netuším jaký jsou náklady na sezoní kotvení takovýhle lodě, ale na druhou stranu.... Kolikrát jí za autem potáhneš k moři? Jaký na takovou cestu budou náklady? Když bude trvale na moři, tak nemusíš řešit rozměry a budeš na ní určitě častějš. Navíc starší lodě, který nejsou snadno přepravitelný za OA jsou dost často levnější, než ty se šířkou 2,55 (délku netušim). Jinak rakušáci po těch rozměrech a váhách prej dost jdou.


Ta nová, která se ti líbila je v ceně 2 míče (s motorem a s daní). V týhle ceně se ve starších lodích dá celkem dobře vybírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tam dost rozvoraný (alespoň letos bylo), ale jde to. Ten "ofic" sjezd vedle v marině je sice beton, ale zas dost strmý a když je na parkovišti nad ním víc aut, tak s větší lodí je to hodně o shánění řidičů a následném organizování. Jinak pod Lovosickou komorou jsou dva OK sjezdy a dalších dost je směrem ke Střekovu - je to zrovna jeden z těch lepších úseků co se sjezdů týká. Jinak se připojuji k Davidově otázce :).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas ma pravdu, pod lovosickou komorou je ten sjezd fakt supr, pozvolný a hlavně bez proudu. V Píšťanech u mariny je taky dobrej ale pro malé lodě - hodně strmý. A ten pod kempem má ve vodě rozlámané betony a když najedeš mimo, máš dost problém, dále je cesta písková takže když je mokro musíš mít hodně dobrý auto aby jsi vyjel.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz se zase vratim ke stezejnimu tematu teto diskuze, tak za mne si myslim je lepsi mensi lod, kterou muzes vyuzit jak u nas, tak nekde v zahranici, nez neco vetsiho co muzes vyuzivat pouze na mori a nemuzes to nikam pretahnout. Uprime mit lod zakotvenou nekde u more je sice pekna romantika, ale kdyz se budu chtit projet, tak nejdriv musim zkousnout minimalne tisic kulaku autem, coz mi prijde ne zrovna idealni. Podle mne je rozumna volba lode kolem 24-26 stop, kterou vcelku bez zasadnich problemu pretahnes za autem. A co si budeme povidat ohledne hmotnosti buzerujou jenom Rakusaci, coz zase neni takovej problem se teto zemi vyhnout.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no presne to je moje predstava , nezkousnu celorocni kotveni , to za ty prachy si to tam radsi 3 odtahnu nez krmit nenazranyho chorvata radsi nakrmim svoje auto a to s 3,5tuny na kouli zere asi jen o 2,5 litru vic nez normalne takze to asi zkousnu spis :-) ,ale koukam i po levnejsich neco jako mas ty , no proste jeste nevimm :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky uvažuju o větší lodi, ale odrazuje mě váha, spotřeba, přepravitelnost. Líbilo by se mi něco kolem 24-28. Při brouzdání jsem narazil na: http://www.odin-marine.com/index.php?dz=2 napůl motorák napůl plachetka, ale nevím jestli to není paskvil. Momentálně mám Glastron 209. Momentálně auto na koouly 2,2t. Tak by musela proběhnout výměna. Do HR jezdím do apartmánu. Kdybych měl větší loďku tak bych na asi spal. Dal bych max 800. Je to težký. Babo raď.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...