Přejít na obsah
Plavidla.cz

Dolaminování koupacího plata a šachty na motor


Zdenda

Doporučené příspěvky

Kýl uřízněte hned u trupu. Zabrušte do hladka a pak důkladně zalaminujte.

Z fotky to není moc vidět. Připadá mi, že je laminátový, takže nebude šroubovaný. Bývá v něm olovo. To určitě nevyhazujte. Odhaduju, že v lodi bude min. 300kg olova.


Packo: proč je motor v šachtě na hovno? Já jsem s tím spokojený. I když jsem se ještě nedokopal ke zvukové izolaci, tak se motor už teď výrazně ztišil. Navíc se nemusim bát nenechavců, když jdeme do hospody, nebo nakoupit a zakotvíme někde loď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 52
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Loď ti bude plout rovně, toho se neboj.

Průkaz VMP (vůdce malého plavidla) nepotřebuješ na plavidla s motorem do 5 koní výkonu a 1000kg výtlaku. Výtlak je jako u auta celková hmotnost. Tedy vlastní hmotnost + náklad a posádka.


Jestli je kýl šroubovací, tak bych ho jen odšrouboval a podle toho jak je to vyřešený místo něj přišrouboval kus plechu jako přírubu. Budete se moct do budoucna kdykoliv vrátit k plachtám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže když ted ma lid cca 1000kg a kýl dame pryč bude vážit cca 700kg 5konovy motor a nepotřebuji nic. Nemám od lodi žádné papíry, dá se to do budoucna nějak řešit kdybych chtěla papíry pro loď a řidičák pro mě?

Jak myslíte, ze tam bude kýl pridelany? šrouby + nějaké těsnění? Ma někdo zkušenost jak ho dostat ven? Pro kolik lidi je tahle lid myslíš??

Je pro mě jeste neco důležitého na co nesmím zapomenout jakou mam povinnost atd. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mišo-že se ptaš na každou blbost je v pořadku-lepší se dvakrat zeptat než si jednou .....

zdendo-nevim jak to je u tebe ale Petr ma treba problem s ovladanim pri male rychlosti nebo couvaní-kormido vubec nereaguje+ blbej pristup k motoru ale je mi jasny že to muže byt i konstrukcí, že bude plout rovne?zase to same-zaleží na tvaru -petrovi klikovala-musel ji trochu dovažit a -nejlíp by bylo aby to nekdo okouk (samo ten kdo ma s prestavenou plachetnicí zkusenost a posoudil)

jinak ten kyl se sundaval na sloupovem autoheveru a v pohode-ovsem musis mít vysokou dílnu-zajedeš,nadzvedneš,vytahnes vlek, spusíš do upraveneho paletaku,odsroubujes....... a tak dal-prace na chvilku-to potom je horsí :D

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VMP - vše potřebné najdeš zde: http://plavebniurad.cz/

Loď ti na vodě nikdo vážit nebude. Spíš počítej s tím, že s lodí délky 7m bez registrace budete magnetem na policajty. Bude na vás jestli to obhájíte.

 

Vaší loď odhaduju pro 4-6 lidí.

 

V lodi musíš mít povinnou výbavu. Neregistrované lodě musí mít štítek se jménem a adresou provozovatele.

 

Dodatečné přihlášení bys asi musela řešit jako já. Já jsem měl k lodi jen kupní smlouvu a navíc neověřenou. To je ale spíš na soukromou diskuzi. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdendo-nevim jak to je u tebe ale Petr ma treba problem s ovladanim pri male rychlosti nebo couvaní-kormido vubec nereaguje+ blbej pristup k motoru ale je mi jasny že to muže byt i konstrukcí, že bude plout rovne?

Motor v šachtě se co do ovládání chová jako vestavěnej motor v plachetnici. Loď se ovládá kormidlem. Nemůžu otočit motor na zrcadlu a otočit se na místě. Při couvání kormidlo reaguje až při nějaký minimální rychlosti. Při dopřednym chodu reaguje kormidlo už na místě.

Výrazně lepší je to ale při plavbě. Kormidlo je za motorem. Loď přestala kličkovat. Už jí můžu svěřit i manželce. :) Teda jen na pikosekundu. Celý ty roky si pořád plete pravou a levou. U píny bych to ještě pochopil. Nejvtipnější ale je, že si to plete i na motoráku, kde je volant. pořád jí říkám, že je to jako v autě, ale nic platný. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loď ti bude plout rovně, toho se neboj.

Průkaz VMP (vůdce malého plavidla) nepotřebuješ na plavidla s motorem do 5 koní výkonu a 1000kg výtlaku. Výtlak je jako u auta celková hmotnost. Tedy vlastní hmotnost + náklad a posádka.

 

Jestli je kýl šroubovací, tak bych ho jen odšrouboval a podle toho jak je to vyřešený místo něj přišrouboval kus plechu jako přírubu. Budete se moct do budoucna kdykoliv vrátit k plachtám.

sice jsem to neviděl, není fotka, ale ze zkušenosti bych tam nechal nějakou flosnu - vnější kýl, stačí nízký a delši, jinak to bude nejspíš neřiditelné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sice jsem to neviděl, není fotka, ale ze zkušenosti bych tam nechal nějakou flosnu - vnější kýl, stačí nízký a delši, jinak to bude nejspíš neřiditelné

Ovladatelnost bude asi jako u každý ploutvový plachetnice se zataženou ploutví. Ale flosna určitě pomůže hodně. Já si taky občas pustím kousek ploutve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo zitra ti vse vyfotim pres den za světla a pošlu do mailu, i s podvalnikem to váží ted 1400 kg a podval je dvounápravový takže váží max 400 myslíme ze kýl nebude duty. Myslíš, ze by šel uriznout autogenem nebo čím? Nemáš zkušenost?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem ale už psal, že bych na vašem místě ten kýl neřezal. Orlík je pěkný místo i na plachtění. Třeba časem zatoužíte po plachtách. Ta chvíle, kdy se chcípne motor, všude kolem je klid a plachetnice majestátně pluje kupředu je úžasná. Prostě možnost kdykoliv ten kýl vrátit bych nezatracoval.


Zásadní je, jak je tam kýl přišroubovanej a jak náročný by bylo dát tam něco místo něj. Uvidím podle fotek. Když bude potřeba, tak můžeme ten plech nechat uříznout u nás v práci na laseru. Nebo jestli to půjde, tak se tam taky může dát voděvzdorná překližka. To už se uvidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda chlapi jste skvěly, moc diky za každou pro mě hrozne cenou radu a názor. Loď nechceme na bydlení, snad jen prespani, dobrodruzo pro děti atd. Máme strach ohledně manipulace tam ten kýl nechat, ale po tom co jsem četla Zdendo tvůj mail mam strach ho Uriznout :-) pokud se stejne váha bude muset nahradit a pak loď složité vyvažovat by pro nás byl asi nadlidský úkol. Určitě jeste dnes pošlu fotky hned jak se tam dostanu. Chceme si tuhle lid nechat, moc neinvestovat a naučit se na ni co pujde, pokud se nam plutí zalíbí a zamilujeme se, neni vyloučeno, ze třeba koupíme neco lepšího...ale začínáme :-) jeste jednou diky pánové
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mišo-koukam ze z toho zacinaš mít dobrej gulaš-co človek-to jinej nazor

nejlepe bude když ve svem okolí si najdeš nekoho kdo si takhle plachetnici upravil aby se ti na to kouknul a poradil na míste

zkus jeste rozhodit sítě na www.jachtinginfo.cz-urcite nekoho z blízkeho okolí najdeš kdo by se ti na tu lodičku kouknul

v každem pripade pevny kyl pokud nehodlaš prioritne plachtit je blbost už jenom kvuli ponoru a vyšce na prepravu-za me uriznout(demontovat) a dat tam nízky(to prkno) nebo 2 nízke(aspon ti to na tom bude sedet pri prevozu)

ale jeste jednou-chceto videt na vlastní oci(hlavne zevnitř a od nekoho kdo s tim ma tak trochu zkušenost)-pro rejpaly -ja to nejsem ale mohu te zkontaktovat s kamaradem od Kolina co takhle upravenou plachetnici provozuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to Míšo v mejlu asi blbě napsal? Psal jsem, že kýl má význam při plavbě na plachty.

Myslel jsem tím to, že jednak vyrovnává klopný moment sil působících na plachty a jednak omezuje splouvání lodě při bočním a předobočním větru. Při plavbě na motor nepotřebujete ani jedno z toho.


Z toho všeho, co píšeš mi přijde vhodnější ten kýl normálně odšroubovat a dle potřeby utěsnit. Buď jen díry po šroubech, nebo celý otvor v trupu. Podle toho jak je to udělaný.


Podle fotek to vypadá, že kýl je min. 10cm hrubej. Bude asi plnej olova. Buď nasypaná drť, nebo vylito. Na fotkách nevidim šrouby. Jsou zevnitř, nebo z venku? Jak to vypadá zevnitř? Je tam přístup do kýlu, nebo je to zalaminovaný?

Z venku je to opatlaný od nějakýho tmelu. To by všechno šlo dolu.


Loď vypadá jako motorsailer. Bude sloužit dobře. Je na ní dost práce, ale to asi víte. :) Na bydlení je samozřejmě malá. Na přespání, nebo na dovolenou poskytne dostatečný komfort. My máme o pár cm menší a byli jsme na ní celá rodina mj. 3 týdny v chorvatsku.

Všiml jsem si registračního čísla. To by k ní měly být i doklady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Packo, dvoukýlovku bych z toho nedělal. Ne že by to nešlo, ale zase to není úplná legrace.

Já bych loď zvednul, normálně odšrouboval ten kýl a podle potřeby utěsnil. Flosnu bych řešil až podle plavebních vlastností. Na trhu je hromada ploutvových lodí, který nemají ani flosnu, ani nic podobnýho. Předpokládám, že jsou normálně ovladatelné. Bavíme se o pětikoňce motoru. Nebude to žádnej rychlík.

Navíc kdyby se ukázalo, že tomu ta flosna chybí, tak se dá kdykoliv dodělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fotku nemam-vařím z vody,pokud to ma registraci-neruš to a zkus prodiskutovat upravu s SPS-budeš tam moct dat treba do budoucna silnejsí motor(a to se vyplatí :D )akorat si holt budes muset udelat VPM a absolvovat jednou za 4 roky technickou- na tu ti prijedou až na dvur tak to není tak strašny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...