Přejít na obsah
Plavidla.cz

Dolaminování koupacího plata a šachty na motor


Zdenda

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, tak lednici jsme snad pořešili (zatim jen teoreticky) ve vlákně motorových lodí.


Ještě bych chtěl dolaminovat šachtu na motor a koupací plato na záď. Celkově se loď prodlouží o metr.

Mam v plánu vyrobit kostru asi z dubu, potáhnout jí 2x vodovzdornou překližkou 4mm a na to 2 vrstvy laminátu. Kostru bych k zádi přišrouboval šrouby skrz, asi jí i důkladně něčim napustim. Dutiny vypěnim studnařskou montážní pěnou. Už jsem jí dával do podlahy na motoráku. Má téměř nulovou nasákavost a zvýší tuhost skeletu. Chci to napojit na trup bez přechodu.

Jo a laminovat budu buď tlakově, nebo vakuově. Ještě jsem to nepočítal, ale doufám, že nezvednu hmotnost lodě o víc než 40 kilo.


Klidně mě tu myšlenku rozcupujte. Rád bych znal vaše názory. Taky na co si dát pozor. Nejrizikovějším místem vidim napojení na stávající trup. aby to ve vlnách nepraskalo.


Kormidlo udělam celý nový. Použiju původní hliníkovej list kormidla a uchytim ho do nerezový konstrukce. Musim zachovat sklápění kormidla. Plavim se hodně po našich řekách.


Co vy na tu myšlenku?


a to nejzásadnější...

1. ví někdo co na to legislativa? Nerad bych dělal nějakou nepovolenou úpravu.

2. jak se změní plavební vlastnosti lodě? Viděl jsem někde nějakej dokument o počítání délky lodě tak, aby se kvůli rychlosti vzájemně rušila vlna, kterou dělá příď a kterou dělá záď.


Díky za rady, i za ty "nepouštěj se do toho".... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 52
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

zdendo-moje osobni zkusenost s penou je dost negativni-vypenena dutina mezi podlahou a dnem u pramicky MONIKA-po roce v suchu byla porad jako bahno(ri zmacknuti z ni tekla voda-byla v lodi tak 3-4 roky pak jsme to vykuchli (desna prace to dostat od sebe) udeli zebra z husiho krku a ted je to OK-relkl bych ze rozdil mezi studnarskou a stavebni zas takovy neni-ale to je muj nazor)

osobne bych radeji pouzil tvrzeny polystyren a z nej udelal kopyto-hodne k tomu najdes na www.jachtinginfo.cz-na ty ostatni otazky taky

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík. Taky jsem se bál pěny. Nemam jí dlouhodobě vyzkoušenou. Než jsem dělal motorák, tak jsem z tý pěny udělal kouli a zvážil jí. Pak jsem to nechal měsíc potopený v kýbli s vodou. Nárůst váhy prakticky neměřitelnej. Použi ljsem v práci laboratorní váhu. V řezu úplně suchá. Otázkou samozřejmě je, co by se stalo, kdyby se porušila vrchní slupka.... to jsem nezkoušel. Minulý týden jsem ale rozkuchal podlahu pod motorovym prostorem v motoráku. Taky to tam bylo z části vypěněný. Stála tam voda. Počítám, že už od loňskýho roku, kdy jsem to pěnil a pak mi napršelo do lodě. Pěna je ale úplně suchá, i když jsem jí tehdy i ořezával, takže struktura byla porušená.


Pokusim se najít odkaz na tu studnařskou. Stejně jí ještě budu potřebovat. Blbě se to u nás shání. Výrobce garantuje maximální nasákavost 00 nic.


Třeba si za rok budu tlouct do hlavy, co jsem to tam nacpal za svinstvo..... :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co máš za loď, celolaminát, nebo překližkovou šarpiji, podle toho bych pak volil postup, aby jsi plynule navázal na tvar trupu. Legislativně bych si s tím nedělal hlavu, můžeš se informovat na SPS, ale normálně to bude změna, přijedou se podívat - defakto technická - a zapíší ti změnu do papírů lodi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle myho je lepsi to napojeni udelat zamerne viditelny, nez to delat "neviditelny" a pak si rvat vlasy ze je to videt.

Jeste by premejslel o tom, jak moc to bude namoceny ve vode, protoze u plachetnice to muze celkem vyrazne zmenit navetrnost a takovy ty veci (co jim nerozumim), ale na druhou stranu prodlouzeni na vodorysce muze zvednout hull speed (to je ten vypocet co jsi vzpominal).

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo, máš pravdu, to mě vůbec nenapadlo. Nějak to souvisí s těžištěm laterálu apod. Budu asi zase muset otevřít chytrý knížky. Mam doma jedu asi 50 let starou. Jsou v ní všechny výpočty pro stavbu lodě..... do kterých se mi vůbec nechce :-) Asi to nějak odhadnu. Zase tak moc velká část ve vodě nebude, takže by to laterál snad nemuselo nijak významě ovlivnit.

Jinak jak píšeš, čim delší délka vodorysky, tím větší přirozená rychlost (je na to nějakej pojem).


U toho napojení je pravda, že by se mi tim viditelnym napojením značně zjednodušila práce..... Navíc jsem hroznej leštič - nedokonalosti by jen vynikly. Celou loď budu stříkat a chci jí rozleštit do vysokýho lesku. Nějaký věci, který jsem stříkal domu jsou taky ve vysokym, zrcadlovym lesku.

Na jaře jsem z nouze stříknul alespoň jednu vrstvu na trup. Nesnesl bych červenou loď. Lak se chová dobře, ale jedna vrstva se nedá leštit. Navíc (možná jsem paranoidní), ale občas se mi zdá, že to místy prosvítá. No ale na rychlou akci a na zkoušku barvy dobrý. Použil jsem nejakou epoxidovou dvousložkovou. Nežloutne, nekřídovatí a je poměrně dost mechanicky odolná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to rád slyšim. Hrubě jsem si přepočítal čísla. Na závětrnost/návětrnost to má zanedbatelnej vliv. Měla by se navíc mírně zlepšit ovladatelnost, protože se asi o 50cm posune osa kormidla dál od těžiště laterálu. Nenašel jsem ale nic o těch vlnách.


Jak se to na těch sasankách napojovalo? Pořád bych to hrozně rád napojil "neviditelně".

Přemejšlim, že bych žebra na kostru ohejbal místo původního záměru klížení a vyřezávání. Vyberu nějaký pěkný kusy dřeva, napařim a vrhnu se na ohýbání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Tak vesele pokračuju na platu. Trochu jsem musel pozměnit původní plány. Plato jsem trochu zkrátil. Teď má 76cm. Kdyby bylo delší, tak už mám na konci špičku.... :-) Vůbec jsem si neuvědomil, jak se loď k zádi zužuje.

Změna se týká taky šachty. Ta se musela taky zmenšit. Původně jsem chtěl udělat saně na záď a až na ně zavěsit motor. Teď budu muset vyříznout asi 20 x 40cm obdélník v zrcadlu. Motor pověsim přímo na zrcadlo. Takže šachta bude částečně i před zrcadlem v kokpitu. Snad jsem to napsal srozumitelně.


Mám hotová žebra i venkovní překližku. Teď potřebuju tak den bez deště, abych mohl plato přišroubovat na loď a sesavit ho. Pak ho sestavený sundam a v teple dílny se pusitm do vnitřní strany plata a šachty. Předpokládám, že mi to zabere ještě tak týden. Pak bych se pustil do laminování.


Ještě jsem si vymyslel, že bych ve schodu na platu rád měl nádrž na benzín. Nejsem si jistej, jestli se mi tam vejde origo plastová. Kdyby ne, máte nějakej tip? Napadlo mě nechat to svařit z nerezu, ale asi by to bylo drahý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se to na těch sasankách napojovalo? Pořád bych to hrozně rád napojil "neviditelně".

Přemejšlim, že bych žebra na kostru ohejbal místo původního záměru klížení a vyřezávání. Vyberu nějaký pěkný kusy dřeva, napařim a vrhnu se na ohýbání.

docela obyčejně se to přilaminovalo

 

kdybys nechal pod badepatem proti motoru tunel s vrškem nad hladinou, čmoudy by šly tudy ven. kdysi se to tak dělalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda by mi mohl někdo poradit. Jsem absolutní amatér-začátečník. Zdědila jsem loď je to plachetnice 7m dlouha a 2,5 široká, s možnosti pridavneho motoru. Chci loď používat jen na motor a chtěla bych vedet jestli na ni musím nechat kýl, který je dost těžký. Nejraději bych ho odrizla nebo odsroubovala. Jednak by loď byla lehčí a lépe by se dávala do vody, ale mam strach a stabilitu atd. Moc prosim o radu :-) Dekuju Míša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tvarově dost podobný trup, jako mám já. Je dost široký a má ploché dno, takže je stabilní. Jestli nebudeš plachtit, tak bych se odstranění kýlu vůbec nebál.

Je potřeba počítat s tím, že to na stabilitě samozřejmě trochu znát bude. Rozhodně to ale při týhle velikosti nebude tak, že se převrhnete, když si celá rodina sedne na jednu stranu. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč je motor v šachtě na ho.no? Máme motor v šachtě ;)

A co radite:

1)kýl Uriznout někde kousek pod lodi

2)odsroubovat ho a díru po nem zakytovat?

Co je vlastně v tom kýlu uvnitř?

A jeste jedna věc: v kajute jsou takové ty přepážky na které se položí lavice na sezení- jedna rada chybí, je tam důležitá- máme ji dolaminovat nebo neni důležitá. Diky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdendo otázka na tebe když mas podobný tvar a velikost lodi: chtěla bych motor jen 4kw musím mít na tuhle loď s takhle slabým motorem průkaz na malé plavidlo (řidičák na loď)

Chlapi omlouvám se za pro vas zkušené asi priblble dotazy...ale jsem fakt úplný amatér a tak hltám každé info :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...