Zdenda Zveřejněno 6. Prosinec 2012 Sdílet Zveřejněno 6. Prosinec 2012 Ahoj všem, tak lednici jsme snad pořešili (zatim jen teoreticky) ve vlákně motorových lodí. Ještě bych chtěl dolaminovat šachtu na motor a koupací plato na záď. Celkově se loď prodlouží o metr.Mam v plánu vyrobit kostru asi z dubu, potáhnout jí 2x vodovzdornou překližkou 4mm a na to 2 vrstvy laminátu. Kostru bych k zádi přišrouboval šrouby skrz, asi jí i důkladně něčim napustim. Dutiny vypěnim studnařskou montážní pěnou. Už jsem jí dával do podlahy na motoráku. Má téměř nulovou nasákavost a zvýší tuhost skeletu. Chci to napojit na trup bez přechodu.Jo a laminovat budu buď tlakově, nebo vakuově. Ještě jsem to nepočítal, ale doufám, že nezvednu hmotnost lodě o víc než 40 kilo.Klidně mě tu myšlenku rozcupujte. Rád bych znal vaše názory. Taky na co si dát pozor. Nejrizikovějším místem vidim napojení na stávající trup. aby to ve vlnách nepraskalo.Kormidlo udělam celý nový. Použiju původní hliníkovej list kormidla a uchytim ho do nerezový konstrukce. Musim zachovat sklápění kormidla. Plavim se hodně po našich řekách.Co vy na tu myšlenku? a to nejzásadnější... 1. ví někdo co na to legislativa? Nerad bych dělal nějakou nepovolenou úpravu.2. jak se změní plavební vlastnosti lodě? Viděl jsem někde nějakej dokument o počítání délky lodě tak, aby se kvůli rychlosti vzájemně rušila vlna, kterou dělá příď a kterou dělá záď.Díky za rady, i za ty "nepouštěj se do toho".... :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 6. Prosinec 2012 Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2012 (upraveno) zdendo-moje osobni zkusenost s penou je dost negativni-vypenena dutina mezi podlahou a dnem u pramicky MONIKA-po roce v suchu byla porad jako bahno(ri zmacknuti z ni tekla voda-byla v lodi tak 3-4 roky pak jsme to vykuchli (desna prace to dostat od sebe) udeli zebra z husiho krku a ted je to OK-relkl bych ze rozdil mezi studnarskou a stavebni zas takovy neni-ale to je muj nazor)osobne bych radeji pouzil tvrzeny polystyren a z nej udelal kopyto-hodne k tomu najdes na www.jachtinginfo.cz-na ty ostatni otazky taky Upraveno 6. Prosinec 2012 uživatelem packa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 6. Prosinec 2012 Autor Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2012 Dík. Taky jsem se bál pěny. Nemam jí dlouhodobě vyzkoušenou. Než jsem dělal motorák, tak jsem z tý pěny udělal kouli a zvážil jí. Pak jsem to nechal měsíc potopený v kýbli s vodou. Nárůst váhy prakticky neměřitelnej. Použi ljsem v práci laboratorní váhu. V řezu úplně suchá. Otázkou samozřejmě je, co by se stalo, kdyby se porušila vrchní slupka.... to jsem nezkoušel. Minulý týden jsem ale rozkuchal podlahu pod motorovym prostorem v motoráku. Taky to tam bylo z části vypěněný. Stála tam voda. Počítám, že už od loňskýho roku, kdy jsem to pěnil a pak mi napršelo do lodě. Pěna je ale úplně suchá, i když jsem jí tehdy i ořezával, takže struktura byla porušená.Pokusim se najít odkaz na tu studnařskou. Stejně jí ještě budu potřebovat. Blbě se to u nás shání. Výrobce garantuje maximální nasákavost 00 nic.Třeba si za rok budu tlouct do hlavy, co jsem to tam nacpal za svinstvo..... :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 6. Prosinec 2012 Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2012 Co máš za loď, celolaminát, nebo překližkovou šarpiji, podle toho bych pak volil postup, aby jsi plynule navázal na tvar trupu. Legislativně bych si s tím nedělal hlavu, můžeš se informovat na SPS, ale normálně to bude změna, přijedou se podívat - defakto technická - a zapíší ti změnu do papírů lodi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 6. Prosinec 2012 Autor Sdílet Odesláno 6. Prosinec 2012 Je to celolaminát. Počítám, že bych laminát v místě spoje vybrousil tak 1mm do hloubky v pásu tak asi 100mm. Že bych tu tkaninu přetáhl až na současnej trup.Mam strach, aby to pak v tom spoji nepraskalo. No a přiznaná spára mi přijde, že by to degradovala. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Prosinec 2012 Sdílet Odesláno 7. Prosinec 2012 (upraveno) Podle myho je lepsi to napojeni udelat zamerne viditelny, nez to delat "neviditelny" a pak si rvat vlasy ze je to videt.Jeste by premejslel o tom, jak moc to bude namoceny ve vode, protoze u plachetnice to muze celkem vyrazne zmenit navetrnost a takovy ty veci (co jim nerozumim), ale na druhou stranu prodlouzeni na vodorysce muze zvednout hull speed (to je ten vypocet co jsi vzpominal). Upraveno 7. Prosinec 2012 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Prosinec 2012 Autor Sdílet Odesláno 7. Prosinec 2012 Ty jo, máš pravdu, to mě vůbec nenapadlo. Nějak to souvisí s těžištěm laterálu apod. Budu asi zase muset otevřít chytrý knížky. Mam doma jedu asi 50 let starou. Jsou v ní všechny výpočty pro stavbu lodě..... do kterých se mi vůbec nechce :-) Asi to nějak odhadnu. Zase tak moc velká část ve vodě nebude, takže by to laterál snad nemuselo nijak významě ovlivnit.Jinak jak píšeš, čim delší délka vodorysky, tím větší přirozená rychlost (je na to nějakej pojem). U toho napojení je pravda, že by se mi tim viditelnym napojením značně zjednodušila práce..... Navíc jsem hroznej leštič - nedokonalosti by jen vynikly. Celou loď budu stříkat a chci jí rozleštit do vysokýho lesku. Nějaký věci, který jsem stříkal domu jsou taky ve vysokym, zrcadlovym lesku.Na jaře jsem z nouze stříknul alespoň jednu vrstvu na trup. Nesnesl bych červenou loď. Lak se chová dobře, ale jedna vrstva se nedá leštit. Navíc (možná jsem paranoidní), ale občas se mi zdá, že to místy prosvítá. No ale na rychlou akci a na zkoušku barvy dobrý. Použil jsem nejakou epoxidovou dvousložkovou. Nežloutne, nekřídovatí a je poměrně dost mechanicky odolná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 7. Prosinec 2012 Sdílet Odesláno 7. Prosinec 2012 Hele Zdendo, na Sasanky se běžně dolaminovávalo ,,lízátko,, něco jako chceš Ty, a plavební vlastnosti se k horšímu neměnily, spíš naopak..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 10. Prosinec 2012 Autor Sdílet Odesláno 10. Prosinec 2012 No tak to rád slyšim. Hrubě jsem si přepočítal čísla. Na závětrnost/návětrnost to má zanedbatelnej vliv. Měla by se navíc mírně zlepšit ovladatelnost, protože se asi o 50cm posune osa kormidla dál od těžiště laterálu. Nenašel jsem ale nic o těch vlnách. Jak se to na těch sasankách napojovalo? Pořád bych to hrozně rád napojil "neviditelně".Přemejšlim, že bych žebra na kostru ohejbal místo původního záměru klížení a vyřezávání. Vyberu nějaký pěkný kusy dřeva, napařim a vrhnu se na ohýbání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 10. Duben 2013 Autor Sdílet Odesláno 10. Duben 2013 Tak vesele pokračuju na platu. Trochu jsem musel pozměnit původní plány. Plato jsem trochu zkrátil. Teď má 76cm. Kdyby bylo delší, tak už mám na konci špičku.... :-) Vůbec jsem si neuvědomil, jak se loď k zádi zužuje. Změna se týká taky šachty. Ta se musela taky zmenšit. Původně jsem chtěl udělat saně na záď a až na ně zavěsit motor. Teď budu muset vyříznout asi 20 x 40cm obdélník v zrcadlu. Motor pověsim přímo na zrcadlo. Takže šachta bude částečně i před zrcadlem v kokpitu. Snad jsem to napsal srozumitelně.Mám hotová žebra i venkovní překližku. Teď potřebuju tak den bez deště, abych mohl plato přišroubovat na loď a sesavit ho. Pak ho sestavený sundam a v teple dílny se pusitm do vnitřní strany plata a šachty. Předpokládám, že mi to zabere ještě tak týden. Pak bych se pustil do laminování.Ještě jsem si vymyslel, že bych ve schodu na platu rád měl nádrž na benzín. Nejsem si jistej, jestli se mi tam vejde origo plastová. Kdyby ne, máte nějakej tip? Napadlo mě nechat to svařit z nerezu, ale asi by to bylo drahý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Duben 2013 Sdílet Odesláno 10. Duben 2013 Jak se to na těch sasankách napojovalo? Pořád bych to hrozně rád napojil "neviditelně".Přemejšlim, že bych žebra na kostru ohejbal místo původního záměru klížení a vyřezávání. Vyberu nějaký pěkný kusy dřeva, napařim a vrhnu se na ohýbání.docela obyčejně se to přilaminovalo kdybys nechal pod badepatem proti motoru tunel s vrškem nad hladinou, čmoudy by šly tudy ven. kdysi se to tak dělalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 7. Květen 2013 Tak jsem trochu pokročil s platem. Dneska jsem válečkem dal základovku.Teď už to jen přebrousit do hladka a nastříkat celou loď. No a pak ještě hromada práce se zábradlím, akátovou podlahou.... atd. http://www.jachting.info/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=133166#133166 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 10. Květen 2013 Sdílet Odesláno 10. Květen 2013 Pěkná práce :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda by mi mohl někdo poradit. Jsem absolutní amatér-začátečník. Zdědila jsem loď je to plachetnice 7m dlouha a 2,5 široká, s možnosti pridavneho motoru. Chci loď používat jen na motor a chtěla bych vedet jestli na ni musím nechat kýl, který je dost těžký. Nejraději bych ho odrizla nebo odsroubovala. Jednak by loď byla lehčí a lépe by se dávala do vody, ale mam strach a stabilitu atd. Moc prosim o radu :-) Dekuju Míša Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Loni se na takovy lodi se sundanym kylem někdo utopil když se prevratila. (Nutno dodat, ze se dle dostupných info prevratila z duvodu pretizeni)Nez ji nejak nasilne predelavat na motorak, doporucil bych spis nechat jak je a nebo ji prodat a koupit motorak.Jo a jinak... vitej do klubu. :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Takže loď se chová o hodně jinak když se kýl dá pryč? Co se změní? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 29. Prosinec 2015 Autor Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Vítej Míšo, o jakou plachetnici se jedná? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Bohužel sem neumím vložit foto, pokud by si chtěl poslat foto prosim napis mail nebo mě kontaktuj na mem: michaelaklim@seznam.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 mišo maš SZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Co to je SZ :-) packo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Soukromá zpráva, Míšo. :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 29. Prosinec 2015 Autor Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Máš tvarově dost podobný trup, jako mám já. Je dost široký a má ploché dno, takže je stabilní. Jestli nebudeš plachtit, tak bych se odstranění kýlu vůbec nebál. Je potřeba počítat s tím, že to na stabilitě samozřejmě trochu znát bude. Rozhodně to ale při týhle velikosti nebude tak, že se převrhnete, když si celá rodina sedne na jednu stranu. :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 nejak se mi to nechtelo odeslat tak jsem ti poslal mejla-jinak v podstate to same co pisou ostatní plachetnici provozuje kamarad na Labi chce to neporusit moc stabilitu a vyresit pohon-napr. motor v sachte je na h..no Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Proč je motor v šachtě na ho.no? Máme motor v šachtě ;)A co radite:1)kýl Uriznout někde kousek pod lodi2)odsroubovat ho a díru po nem zakytovat?Co je vlastně v tom kýlu uvnitř? A jeste jedna věc: v kajute jsou takové ty přepážky na které se položí lavice na sezení- jedna rada chybí, je tam důležitá- máme ji dolaminovat nebo neni důležitá. Diky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Míša Odesláno 29. Prosinec 2015 Sdílet Odesláno 29. Prosinec 2015 Zdendo otázka na tebe když mas podobný tvar a velikost lodi: chtěla bych motor jen 4kw musím mít na tuhle loď s takhle slabým motorem průkaz na malé plavidlo (řidičák na loď)Chlapi omlouvám se za pro vas zkušené asi priblble dotazy...ale jsem fakt úplný amatér a tak hltám každé info :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.