romanva Odesláno 24. Leden 2013 Sdílet Odesláno 24. Leden 2013 66KW tak to je přesně to co tam mají napsaný, akorát na teplým, takže když to seřídím takhle na studeným, tak asi neudělám chybu.Super , moc dík za informace. Hlavu mám utaženou, tak zítra můžu pokračovat.Kde ty informace berete? Já k tomuhle motoru nenašel nic Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 24. Leden 2013 Sdílet Odesláno 24. Leden 2013 Jakej máš obsah?1564 nebo 1647? Kdyz budeš náky hodnoty potřebovat tak dej vědět. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 24. Leden 2013 Sdílet Odesláno 24. Leden 2013 Vypočítal jsem 1564Dík za pomoc. Já mám servisní manuál na zmarinizovaný, ale je to v angličtině a všechno v americkejch jednotkách, tak se tím prokousávám. Jsou ale věci které neumím přeložit a pak si nejsem jistej, tak pak budou informace z původního motoru cenné.Určitě se ozvu.Podařilo se mi dokonce sehnat originál nové olejové čerpadlo. Našel jsem ho ve Francii, tak teď si motorek pomlaská. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Pokud to má hydroštely tak za chodu a teplého motoru a chce to motoráře, spíše se to dělá citem a samozřejmě na měrky :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Měl jsem za to, že u hydroštelů není co seřizovat.Viděl jsem zatím jen jeden motor, kde se vůle dala nastavit a pak myslím u Fiata, kde byly na pružinách navlečený misky s hydroštelama a na vrchu se měnily podložky různé tloušťky. Tady to je klasicky šroubkem na vahadle. Měrky samozřejmě používám, mám metrické i palcové. V mým případě to je na teplým motoru dost nereálné. Podle všeho se ale ten motor shoduje s tovární R17, a tam uvádějí vůle na studeným, tak to tak nastavím a uvidíme jak to bude znít. Většinou jsem to ještě po pár hodinách provozu seřizoval znova, někdy to bylo dobré a někdy si to dosedlo.Jedině, že by Mercruiser použil jinou vačku. To by to pak mohlo být jinak. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Tak nevím chlapci co je to za názory,štelovat hydroštely za chodu a na teplém motoru.Pokud má motor hydroštely,ty se nastavují pouze /čili seřizují do určité polohy/ pouze při stavbě nového motoru a nebo když byl motor rozebrán,i při výměně těsnení pod hlavou a podobně.Jinak se na ně nesahá.Samozřejmně je možné,že odejde nějaký hydroštel při provozu.potom se vše kontroluje a nastavuje základní nastavení!!bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Anachy to myslel jako foooor :) a =) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sedivak Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Dávají se hydroštely i na přívěsné motory, nebo jen na zabudované? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Sranda musí být néééééééééééé, jinak by jsme se z té zimy asi už zvencli :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Jak poznam, že jsou hydroštely OK?Dělám GO motoru (3.0 mercruiser 140). Něco v něm za chodu klepalo. Teda kromě jinýho. :-) Dneska jsem přijel z brusírny. Mam komplet přebroušeno. Prej ale nenašli nic co by tam mohlo klepat. Napadaji mě už jen ty hydroštely. Daji se nějak zkontrolovat? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 25. Leden 2013 Sdílet Odesláno 25. Leden 2013 Gdyž delaš GO tak je dej nove.Jinak to poznaš tak že po vypnuti motoru shodíš vyko a zatlačíš postupně na všechny .(v uvolněnem stavu)ten co nedrží tlak se propadá více než ostatní a nebo je naopak uplně tvrdej.Vždy je porovnej mezi sebou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 5. Květen 2013 Sdílet Odesláno 5. Květen 2013 Tak jsem tu s dalším dotazem. Musel jsem motor zase rozhodit - vlítla mi voda do válců. Pod vložkama bylo "papírové!!" těsnění a jak jsem to dotáhl, tak jsem zamáčkl vložky dolů a byl průšvih. Teď už mám nové těsnění a u něj je napsaný moment 60Nm, pak ohřát, nechat zchladnout a znova 60Nm - prostě klasika.V manuálu k motoru se ale píše po přepočtu 80Nm. Tak co teď? Je pravda, že tohle těsnění je takové to lepší s těma obrysama z nějaké barvy, nebo gumy či co to je. Je to hliníkový blok a šrouby jsou M11x1,5 a asi 20cm dlouhé. Tak nevím. Těch 80 se mizdálo skoro dost - až jsem měl strach o závity v bloku. Nerad bych to dělal znova, tak se radši ptám. Musel jsem vytáhnout druhý motor - ten původní dostal zabrat hrozným způsobem - dva válce se zalily vodou aniž by to bylo poznat a po otočení klíčkem motor chytl?! na dva válce. Samozřejmě ten tlak musel někam jít, tak to odnesl blok - v nejslabším místě to ruplo a bylo po srandě, takže musí projít kompletní GO. Nechat opravit blok, pak uvidíme jak hodně jsem ublížil klice a ojnicím - ty na domácí měření vypadají dobře, ale je potřeba to změřit profíkama. Prostě mám zase zábavu na následující zimu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 5. Květen 2013 Sdílet Odesláno 5. Květen 2013 (upraveno) Pod vložkama?Myslíš těsnění pod hlavou?Voda do valcu se ti mohla dostat prorezlym vyfukovym potrubim.Pod vložkama byvají měděne kroužky .Jinak moment Hlavy je 75-80Nm. Upraveno 5. Květen 2013 uživatelem Jbenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 5. Květen 2013 Sdílet Odesláno 5. Květen 2013 Já právě vím, že pod vložkama mají být měděné kroužky kterýma se nastavuje přesah válců. Poláci co dělali motor přede mnou tam dali papír.Právě, že u těsnění pod hlavu byl papír s návodem a tam napsaný moment 60Nm. Takže to utáhnout na těch 80? Nemůže se to těsnění třeba nějak zmrvit?Teoreticky by měl větší moment být lepší Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 5. Květen 2013 Sdílet Odesláno 5. Květen 2013 Jinak výfukové potrubí vypadá dobře, ale chci to celý natlakovat než do toho pustím vodu a i tak se může prasklina objevit až po ohřátí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 6. Květen 2013 Sdílet Odesláno 6. Květen 2013 pro"Zdenda" nejdříve zkontroluj plochu hydroštelů v míste dosedaní na vačkovou hřídel -musí být perfektní a hladká-žádné drobné poškození nebo "propadlá " plocha, pak to chce rovnou vyměnit i vačkovou hřídel,v případě,že je to vše v pořádku je nutné vrátit hydroštely na svoje místo a né je přeházet jak ti to příjde do ruky!! Dále je to chce komplet rozdělat a vyčistit!! a nebo rovnou nové!! Mám když tak sklademBootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Květen 2013 Sdílet Odesláno 7. Květen 2013 Dík za radu. Už dorazily nové, včetně nové vačkovky.Snad bude čas to taky někdy složit. :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se