Přejít na obsah
Plavidla.cz

seřízení vůle ventilů


Doporučené příspěvky

66KW tak to je přesně to co tam mají napsaný, akorát na teplým, takže když to seřídím takhle na studeným, tak asi neudělám chybu.

Super , moc dík za informace. Hlavu mám utaženou, tak zítra můžu pokračovat.

Kde ty informace berete? Já k tomuhle motoru nenašel nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 66
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Vypočítal jsem 1564

Dík za pomoc. Já mám servisní manuál na zmarinizovaný, ale je to v angličtině a všechno v americkejch jednotkách, tak se tím prokousávám. Jsou ale věci které neumím přeložit a pak si nejsem jistej, tak pak budou informace z původního motoru cenné.

Určitě se ozvu.

Podařilo se mi dokonce sehnat originál nové olejové čerpadlo. Našel jsem ho ve Francii, tak teď si motorek pomlaská.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem za to, že u hydroštelů není co seřizovat.Viděl jsem zatím jen jeden motor, kde se vůle dala nastavit a pak myslím u Fiata, kde byly na pružinách navlečený misky s hydroštelama a na vrchu se měnily podložky různé tloušťky. Tady to je klasicky šroubkem na vahadle. Měrky samozřejmě používám, mám metrické i palcové. V mým případě to je na teplým motoru dost nereálné. Podle všeho se ale ten motor shoduje s tovární R17, a tam uvádějí vůle na studeným, tak to tak nastavím a uvidíme jak to bude znít. Většinou jsem to ještě po pár hodinách provozu seřizoval znova, někdy to bylo dobré a někdy si to dosedlo.

Jedině, že by Mercruiser použil jinou vačku. To by to pak mohlo být jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím chlapci co je to za názory,štelovat hydroštely za chodu a na teplém motoru.Pokud má motor hydroštely,ty se nastavují pouze /čili seřizují do určité polohy/ pouze při stavbě nového motoru a nebo když byl motor rozebrán,i při výměně těsnení pod hlavou a podobně.Jinak se na ně nesahá.Samozřejmně je možné,že odejde nějaký hydroštel při provozu.potom se vše kontroluje a nastavuje základní nastavení!!



bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak poznam, že jsou hydroštely OK?

Dělám GO motoru (3.0 mercruiser 140). Něco v něm za chodu klepalo. Teda kromě jinýho. :-) Dneska jsem přijel z brusírny. Mam komplet přebroušeno. Prej ale nenašli nic co by tam mohlo klepat.


Napadaji mě už jen ty hydroštely. Daji se nějak zkontrolovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gdyž delaš GO tak je dej nove.Jinak to poznaš tak že po vypnuti motoru shodíš vyko a zatlačíš postupně na všechny .(v uvolněnem stavu)ten co nedrží tlak se propadá více než ostatní a nebo je naopak uplně tvrdej.Vždy je porovnej mezi sebou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 months later...

Tak jsem tu s dalším dotazem. Musel jsem motor zase rozhodit - vlítla mi voda do válců. Pod vložkama bylo "papírové!!" těsnění a jak jsem to dotáhl, tak jsem zamáčkl vložky dolů a byl průšvih. Teď už mám nové těsnění a u něj je napsaný moment 60Nm, pak ohřát, nechat zchladnout a znova 60Nm - prostě klasika.

V manuálu k motoru se ale píše po přepočtu 80Nm. Tak co teď? Je pravda, že tohle těsnění je takové to lepší s těma obrysama z nějaké barvy, nebo gumy či co to je. Je to hliníkový blok a šrouby jsou M11x1,5 a asi 20cm dlouhé. Tak nevím. Těch 80 se mizdálo skoro dost - až jsem měl strach o závity v bloku. Nerad bych to dělal znova, tak se radši ptám. Musel jsem vytáhnout druhý motor - ten původní dostal zabrat hrozným způsobem - dva válce se zalily vodou aniž by to bylo poznat a po otočení klíčkem motor chytl?! na dva válce. Samozřejmě ten tlak musel někam jít, tak to odnesl blok - v nejslabším místě to ruplo a bylo po srandě, takže musí projít kompletní GO. Nechat opravit blok, pak uvidíme jak hodně jsem ublížil klice a ojnicím - ty na domácí měření vypadají dobře, ale je potřeba to změřit profíkama. Prostě mám zase zábavu na následující zimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě vím, že pod vložkama mají být měděné kroužky kterýma se nastavuje přesah válců. Poláci co dělali motor přede mnou tam dali papír.

Právě, že u těsnění pod hlavu byl papír s návodem a tam napsaný moment 60Nm. Takže to utáhnout na těch 80? Nemůže se to těsnění třeba nějak zmrvit?

Teoreticky by měl větší moment být lepší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro"Zdenda" nejdříve zkontroluj plochu hydroštelů v míste dosedaní na vačkovou hřídel -musí být perfektní a hladká-žádné drobné poškození nebo "propadlá " plocha, pak to chce rovnou vyměnit i vačkovou hřídel,v případě,že je to vše v pořádku je nutné vrátit hydroštely na svoje místo a né je přeházet jak ti to příjde do ruky!! Dále je to chce komplet rozdělat a vyčistit!! a nebo rovnou nové!! Mám když tak skladem


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...