Přejít na obsah
Plavidla.cz

seřízení vůle ventilů


Doporučené příspěvky

Měl bych takovou prosbu,stal jsem se majitelem dvou motorů-mercury f15 čtyřtakt a suzuki df 9.9 čtyřtakt a jelikož servis není zrovna levný,chci si ho dělat sám,ale jediné co nevím,je v jaké poloze musí být válec při nastavování vůle. je to u každého motoru jiné,nebo stačí natočit válce do horní ůvrati? za odpovědi předem děkuji.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 66
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nevíte náhodou, kolik má být vůle ventilů u motoru TOHATSU 5 MFS? Učinil jsem dotaz do servisu a slušně mi řekli, že tyto údaje neposkytují. Chápu, přicházeli by o kšeft. Nebo, kde tyto údaje najdu. Dík.

sací 0,06 - 0,14

výfuk 0,11 - 0,19

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a vůle se dělaj, když druhý ventily stříhaj. ne, když se jen uvolní, jak psáno výše


píšu o těch dvou dvouválcích suzu a merc


u jednoválce to je v horní úvrati nepracovního zdvihu, je to ale nějak zkomplikovaný dekompresí ventilu.

jak, to nevím.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od oka.Rozměr vačky se ti v tom místě nemění.Ono ti to stejně vyjde na risku H.U.Napřed si to změř je dost možné že to bude OK.Vule se kontrolujou zhruba po 500h /5let.(Musi tam bejt jinak se upálí ventil) Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vůle se dělá menší ( na dolní hranici ) = větší doba otevření ventilů = větší výkon + menší namáhání celého rozvodu. nesmí se to ovšem přehnat, pak podpálíš ventily.


ventily se seřizují oba najednou


rozvod OHV má vždyvětší vůli než OHC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že by pálil jednou po půl otáčce a podruhý po jedenapůl? :D :D :D

No samozrejme. Pokud se nemylim, tak dvouvalcovy Zetory to tak delaji. Pozna se to podle zvuku.

 

Edit: Podle dostupnych obrazku klikovky to urcite tak ma Zetor 25. Vim, ze soubezny pisty maji u dvouvalcovyho 4taktu logiku, ale nikdy jsem neresil co je beznejsi (kor ne u lodnich motoru). Motory co znam maji nesoubezny, proto jsem se ptal.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak kdy-u lodniho motoru nevim-mam ctyrtakt teprv 3 roky ale kdyz jsem mel skodu 105-120................

neni nad to to obcas zkontrolovat a pokud mozno to nechat nastelovat odbornikum-sparovou merku koupis u kazdeho lepsiho vetvicky(vietnamce)

Upraveno uživatelem packa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...