VítekZ Zveřejněno 14. prosince Sdílet Zveřejněno 14. prosince (upraveno) Vytvořil jsem novou webovou stránku. Všichni koho to zajímá, zde najdou kalkulačku prokluzu vrtule (propelleru) a výpočet přirozené i mezní rychlosti lodě. Pokud objevíte problém, dejte mi vědět. Použité vzorce výpočtů jsem si nevymyslel, ale vzal z odborné literatury. Vítek Zde je odkaz Upraveno 14. prosince uživatelem VítekZ překlep Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno Úterý v 09:29 Sdílet Odesláno Úterý v 09:29 Hezký počin. Mně skluz vyšel 23%. 🙂 Jen bych si dovolil trochu polemizovat nad konstatováním: "Skluz je ztráta účinnosti vrtule", který může evokovat závěr, že čím větší skluz, tím větší ztráty na vrtuli. Podle mne tam přímá závislost těchto dvou parametrů není. Všichni se snažíme najít vrtuli, která bude optimální pro nejčastější režim jízdy a přijatelná pro režimy méně používané. Není možné objektivně zjistit jaký skluz pro konkrétní loď, motor, vrtuli, režim jízdy je ten správný a tím pádem nějak nevidím důvod proč se zabývat otázkou snížení skluzu. Když najdu vyhovující vrtuli, tak už mne skutečný skluz nezajímá. Pokud je tu na fóru vůbec ještě někdo další aktivní, tak bychom pro zábavu mohli zkusit sdílet své skluzy. 😉 Každý by si dosadil do tabulky svoje hodnoty a napsal sem jaký má skluz a jak a proč mu jeho pohonná soustava vyhovuje. Začnu u sebe. Mercury 175HP převodový poměr 1,85 vrtule 14.25x21 max. rychlost 73km/h otáčky motoru při max. rychlosti 5 500 (max. výkon motoru při 5400 až 6000) cestovní rychlost 45km/h při 3500 ot. vypočtený prokluz 23% při max. rychlosti, 26% při cestovní Pro mne naprosto ideální parametry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VítekZ Odesláno Středa v 20:31 Autor Sdílet Odesláno Středa v 20:31 Blahopřeji k uvedenému prokluzu, mě se tak nízkého čísla nikdy nepodařilo dosáhnout. (přetížená loď, domácí stavba, hrubý povrch zanořené části lodi, atd). V současnosti mám prokluz 40%. Souhlasím s tím, že pokud jsem s plavbou lodi spokojený, nemá smysl si dělat těžkou hlavu s prokluzem. Pokud nejsem, můžu přemýšlet, ověřit si prokluz i další okolnosti... Termín "Skluz je ztráta účinnosti vrtule", je správný, na tom trvám. Pokud by se šroub pohyboval v pevném závitu, byl by prokluz 0%. Je také pravda, že prokluz závisí i na konstrukci vrtule. Teorie je na netu dostatek. Více se mi nechci k tématu rozepisovat. Koho to zajímá, používejte stránky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno Čtvrtek v 20:02 Sdílet Odesláno Čtvrtek v 20:02 Hm. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.