Přejít na obsah
Plavidla.cz

Motorizace 4,3 Mercruiser


Jbenda

Doporučené příspěvky

Zdravím.Chtel bych přejít na větsí člun a přemýšlím o motorizaci 4,3 Mercruiser s nohou Alpha One .Napište prosím vše co o tomto mužete říct(solehlivost,životnost,spotřeba atd.)člun Bayliner 2052(6m).Dík všem za poznatky. Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

co se týká objemu motoru, tak to jsem taky řešil, jaký motor, 3L nebo 4,3L, zjišťoval, konzultoval, zkoušel, vyptával a nakonec jsem se držel hesla "Objem ničím nenahradíš" zvolil jsem 4,3 a jsem moc spokojený. Ale dost záleží kde a jak s tím chceš na vodě řádit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Onehda jsem slysel, ze nejlepsi motory co se tyce pomer objem vs. kroutak jsou 4,3 a 5,7 litru. Jestli planujes Bajlose 2052 a sezenes ji s 4,3-kou, tak to bude pekna raketa. Pokud to bude jeste karburator, tak sice budes mit o trochu mensi vykon, ale zase je to motor, kterymu nebude vadit i horsi benzin nekde u more. Co se tyce zivotnosti, tak to ti nikdo nerekne. Principielne jsou na tom vsechny motory stejne, co si budeme povidat je to "obycejnej kafemlejnek" a zalezi na tom, jak se k tomu predchozi majitel choval a jak pristupoval k udrzbe. Do motoru nevidis, takze samozrejme si to nechat predvest, ale to jeste nemas vyhrano, viz. moje peripetie s hlavama. Spotreba bude logicky u 4,3-ky vetsi, ale zase mas vic kobyl na blbnuti a ve finale kdyz pouzijes vetsi vrtuli, tak se dostanes na nizsi otacky a tim trochu redukujes spotrebu vuci 3,0l, motor nebudes tolik honit a samozrejme i cestovani pri nizsich otackach je uchu prijemnejsi. Co se tyce nakladu na udrzbu, tak te to bude prakticky stat jenom o dve svicky navic, kdyz je jednou za par let budes menit, o par litru vic fridexu pri zazimovani a mozna oleje pri vymene. Za mne ti doporucim jit do vetsiho objemu, protoze jak jiz zde bylo zmineno, objem nicim nenahradis a my jsme sli s nasi lodi do mensiho objemu, protoze mi kazdej tenkrat rikal, ze ta 5,7-ka mne sezere, no a nyni toho lituji, protoze samozrejme lod se stale necim zatezuje, tim padem aby to jelo tak se zmensuje stoupani vrtule a ona mne nyni jiz zere i ta 4,3-ka. Takze za mne je asi doporuceni jasny, v tvem pripade Mercruiser 4,3l :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,


chtěl jsem se zeptat na díly k motoru OMC 4.3, potřebuju hlavně těsnění k motoru a k noze. Kde bych nejlaciněji v čR sehnal, a nebo z US? Tam jsou ceny supr, ale pak je horší ta doprava no :(

Upraveno uživatelem Peaty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam zálusk na r.v.1996 ,takže asi karbec.Jedu se na ni kouknout v neděli,tak mi držte palce.Měla by mít najeto 150hod.Majitel po telefonu je hodně solidní. Doufám,že to nebude vrak.Jezdit budu jako doted Slapy, Orlík, Vltava a Labe.Měl jsem problem při výletu ze Slap na Orlík,že jsme honili čas na přeplavení zpět.Proto ta kajutka na přespáni.Jak tak čtu spotřebu těchto člunu tak jsem rád že na Živohošti udelali benzinku na vodě :) a =)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jěště jsem neviděl v česku lod,která by mněla najeto za 16 let pouze 150mhod!!!

To snad jedině v případě,že by jí mnel jako první majitel již novou. Jinak moje zkušenost je,že všichni nakupují v cizině to nejlevnější a pak to taky dopadá,po první jízdě generálka!!

Mášli zájem,pošli fotky a napiš ke komu jí jedeš koupit-odpovím,zda jí znám,zda třeba nebyla u mne v servisu a její stav mi není znám!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak maš pravdu.Má najeto 450mhod.Jsou tam náké kosmetiky ale jinak se zdá dobrá(mam ji doma).Motor suchy,hadice jak nové,interier ok(je vyndany a byl uloženy v obyváku v četně volantu :) a =) Baterka KO.6 let se jen občas nastartovala a na zimu zalila fridexem.Jsou na ní samolepky že je vyrobena ke 40cátému výročí Baylineru.Jak to tak bývá určitě časem náký problém najdu ale to uvidíme.Zatím mě děsi spoustu volných konektoru po celé lodi včetně motoru.Majiteli prý bylo řečeno že je to normální.Je to normální???
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víka ventilů s nápisem VORTEC jsou z plastu a jdou i na starší motory!

Motor 4,3 Vortec má vyvažovací hřídel,na rozdíl od ostatních 4,3 které jej nemají a která je umístěná pod sacím potrubím karbesu,dále jej jednoduše poznáš i podle tvaru krycího deklu rozvodů,ty první modely mněly taktéž plech ale již dlouho se používá výhradně plast.Ten dekl Vortec sahá až k hornímu okraji bloku motoru,tj.až pod sací klín karbesu nebo stříkačky!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,je to motor s vyvažovací hřídelí.Výkon záleží zda má motor 4bbl nebo 2bbl karbes.V případě dvojitého je výkon jen 190HP. Taky jde vidět,že nějaký "patlal" vše lepil na silikon -červený,tak je otázka zda tam vůbec vyvažovací hřídel nechybí??!! Taky jsem to zažil!!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten silikon je hnus.Celkově chce motor nakou péči.Začistit silikon,vsechny matky co jsou zrezle vyměnit a poopravit lak.Duležite je hlavně at neni problem uvnitř.Zatim běží skvěle ale uvidí se na vodě.Tahle zima bude asi dlouhá.:) a =) Mam tam jen 2bbl Tak doufam ze to bude stačit :) a =) .člun má 1300kg.Není nikde na netu naka stranka kde je vše o motorech mercruiser?(od kdy do kdy se co delalo , jake byli rozdíly a vykony)Celkem mě to zajímá a nic nemohu najít.Jen teoreticky na 4BBL je jinej i manifold(saci potrubi)??? Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...