Přejít na obsah
Plavidla.cz

vlek na loď z plaťáku na auta


Peaty

Doporučené příspěvky

Ahoj kapitáni, sháním lodní vlek na mou motorovou loď 5.50x2.20, ale je jich pomálu a nebo jsou strašně drahý. Napadlo mě, že bych si koupil auto přepravník, dodělal kýlové rolny, boční, dopředu sloupek na doraz a udělal odpojovací elektro. Boční by byly sundavací, aby bylo možné vlek používat jak pro auta tak i pro mou loď. Je to bláznivej nápád? :) Budu rád za každý názor.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky bys do toho vleku nemel tolik technicky zasahovat. Jinak vozit lod na plataku ti obecne nikdo nemuze zakazat, jelikoz to je taky jenom naklad a tvoji jedinou povinnosti je ho radne upevnit.

 

Pokud patris pod dopravni odbor MU, kde maji trochu rozum, tak by nebylo spatny koupit starsi vlek (nejlip s papirama "vlastni vyroba") a udelat ofiko prestavbu, nevyjde to zas tak draho. Akorat teda bys zrejme mel povoleno jenom 80km/h.

 

Nevim jestli jsi to uz necetl, ale teorii i praxi jsem resil (a nejak i vyresil) zde: http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=458

Je to taky takovej kockopes na lod i naklad, akorat asi o dost mensi nez ty potrebujes.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělat to samozřejmě jde, já si pod 8m plachetnici taky koupil vlek na dvě auta, ale jen z důvodu že byl hodně levnej a spíše jako nouzovku - zatím neplánuju nějaký dlouhý cesty - loď budu nechávat kousek od vody.


Jinak autopřepravníku jsou celkem těžký, je tam zbytečněj materiál, kterej pod loď nepotřebuješ. Potom jsou taky celkem vysoký (pokud maj kola pod plošinama) - já mám ten dvouvlek vysojek 80cm takže v těch 80cm je teprve nejnižší bod lodi.


Každopádně jakmile začnu s lodí cestovat (např. do zahraničí) tak stejně budu pořizovat vlek přímo pod loď i za tu cenu že bych si ho sám postavil - protože bych ho chtěl na 10" kolech kvůli co nejnižší výšce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám taky vlek pod plachetnici udělanej z plaťáku. Už jsem to tak teda koupil. Je tam vestavěnej rám pod kýl a boční podpěry. celkem asi jednoduchá přestavba. Otázkou je jak to pak bude s přihlašováním..... :-)

Pod motorákem mám domácí stavbu. Centrální jokl asi 80 - 100 čtverec, na něj navařenej rám pro nápravu. Je to poměrně jednoduchý, ale stavitel asi moc nehleděl na hmotnost.

Já bych volil klasickou V konstrukci a to z hliníku. Myslím, že je to lepší než předělávat vlek na auta.


Záleží kolik toho s tim vlekem chceš najezdit. Jestli máš vodu jako já 5 km za barákem tak to neřeš a dej rolny na plaťák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám vlek taky vyrobenenej doma , je to jak origo s rolnama navijákem a V-dorazem, takže to laik nepozná. Jenom na to přehodím značku z nákl. vleku, který je taky vlastní výroba. Už mě dvakrát kontrolovali policajti, čtyřikrát to bylo přes hranice v HR a prošlo to. Moc bych to ale nikomu nedoporučoval, dělal jsem to protože jsem měl nápravu, žehličku, světla a jiné. Až koupím větší člun, určitě půjdu do origo vleku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie, s těma 10" to nedělej, měl jsem s nima 2 vleky a každou jízdu jsem dělal kola, strašnej vopruz, odchází ložiska, kola mají skoro 2x vyšší otáčky, blbě drží stopu a jsou sjetý po 2-3 tisících, sehnat kvalitní 10" gumu je skoro nemožný, za to těch pár cm výška nestojí, min. 12" raději 13" v "C" a máš klid, to je lepší udělat lámací voj a nebo vozit 4-5m prodlužovací tyč a spustíš to všude.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já stím moc daleko jezdit nebudu, max po čR. A sem tam potřebuju i vlek na auta. Jinak výška vleku na auta je +- 80 cm taky, takže to asi hrozný nebude. Sice váha bude větší tak o 200 kg ale to taky není hrozný. A pokud jde o zásah do vleku, tak to bude minimální, uprostřed ty rolny budou napevno k příčným výztuhám a ty ničemu vadit nebudou, ve předu doraz taky ne a bočnice musim udělat nějak nasazovací. To půjde :) nebo bych si musel koupit nějaký lodní vlek např. z Německa, nový který uveze tunu stojí 40 tis Kč. U nás v čR to je tak 60. Hrůza. Kdyby někdo tady o nějakém věděl, za rozumný peníz, dejte prosím vědět.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pristi rok budu mit na prodej ten muj vlek pod lod. Nicmene to je 2700kg a na 8m lod, tak to by asi bylo pro tebe velky :).

Jinka predelavka plataku na lod podle mne nemusi bejt vubec nic dramatickeho. Jak pises, stredove rolny tam muzes mit stale a na kraje nejake pridelavaci vyztuhy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A za kolik počítáč, že koupíš plaťák na auta v dobrým stavu, 40tis za něj dáš, pokud to dobře dopadne a bude použitej, 1300kg jednoosej na přepravu lodí se dá koupit za 55tis fungl novej.


K těm 10" kolum, pokud se sjednou po 3tis km, tak je něco špatně, normálně se na vleky používaj a hojně i na plaťáky na auta - i když u nás to zatím moc rozšířené není, v německu se potkávaj docela často a i 3osý, na 100km/h. Já mám teď výšku lodi na plaťáku na auta 3,8m, takže už jsem skoro stejně vysokej jak kamion, no a dlouhej skoro taky, vlek má 9,2m.


to tomas80: za kolik ho cca budeš prodávat?? Podle rozměrů a váhy by mi celkem seděl, kolik papírově uveze?

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peaty


Kotvím přímo v marině Popelíky vedle Hřebenské zátoky a pohoda, dobrej přístup, příští rok už by tam měla být i voda a elektrika, parkování v kempu Popelíky přímo nad molem za 50,-kč na den, marina za cca 18 litrů na sezonu s DPH, šéfuje to Vašek Bučil, pokud budeš mít zájem, tak písni, dám ti na něj foun, místa jsou tam asi ještě 4. Jediná nevýhoda je, že je molo směrem na otevřenou vodu, takže při větru jdou vlny až na lodě a víc se to tam houpe, třeba Hřebenská je v klidu, ale zase víc lodí a horší přístup k vodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vrátím se k tématu..... liší se nějak nápravy pro přívěsy pro loď od ostatních? Použité materiály, či jiná odolnost proti vodě? Nedavno jsem narazil na někoho, komu prý za rok zrezly ložiska.

Mě čekají generálky u obou vleků. Mám si na něco dát pozor?


Mám kontakt na chlapíka z Kladna. Chce za přihlášení vleku 8 tis. Když to budu dělat sám tak to pomalu ani levnějš neumim.

Technik co sedí na u nás na úřadu na evidenci je v poho, ale jen dokud mu neřeknu, že je to vlek na loď. To hned začne s Dekrou apod. To je min. 30 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl na všech vlekách pod loď klasický kuželíkový ložiska a na utěsnění jedno gufero (ložisko stojí pár korun, já nevím, jestli jsem dával 50kč za jedno o guferu ani nemluvím) samozřejmě když s vlekem zajíždíš do vody, tak ložiska trpí, dají se koupit vodotěsné nápravy, ale pokud je na vleku nemáš a nechceš kupovat nový, tak stačí klasika, jen ty ložiska holt občas zkontrolovat, případně preventivně vyměnit. No a pořádně namazat vazelínou, to je snad jasný.


Nevím jak je to u knott náprav, kde jsou kuličkový dvouřadý ložiska, ty repasovat teprv budu.


Loď je náklad jako každej jinej. Dekru chce na co? Leda že bys chtěl vyšší rychlost než 80km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

již více let se u náprav Knott a AL.KO používají výhradně dvouřadá kuličková ložiska s kosouhlým stykem,jejichž cena je dosti vysoká proti STD kuželíkovým,ale můžeš koupit i"čínu"za cca 400,-/kus.

Ani takzvanýma"vodotěsnýma nápravama" nic moc nezachráníš!§ je tam pouze vzadu jedno gufero a v předu pod víčkem O kroužek.zadní gufero,které není v podstatě mazané,zachvíli stejně odejde a i když jde o ložiska typu "2RS" ty vodotěsnost nezaručují, jen mají udržet trvalou nápln mazadla.Mám jedno doporučení:

Použít "vodotěcné"nápravy a nebo k obyčejným dodělat zadní gufero,z původního ložiska sundat oba těsnící kroužky, do víčka náboje přidělat maznici a celý vnitřní prostor vyplnit vhodnou vodě odolnou vazelínou a pravidelně přimazávat!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...