Přejít na obsah
Plavidla.cz

Technická prohlídka


nach32

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 110
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jsem v kontaktu s lidmi co do německa lodě z USA dováží a co vím tak CE je nutně potřeba

Jak to tak vypadá, u sousedů se přijalo šalamounské řešení: Certifikáty jsou potřeba, upustilo se od jejich předkládání.

Znovu opakuji. Je třeba rozlišit uvedení či dodání plavidla na trh a evidenci a provozování plavidla na vodní cestě.

Při uvedení či dodání plavidla na trh, ať již výrobcem v daném státě nebo dovozem z jiného státu, je třeba certifikát CE.

Při evidenci plavidla a jeho provozování na vodní cestě nikoho již certifikát CE nezajímá.

U nás SPS na základě CE provede při schvalování způsobilosti plavidla před vydáním osvědčení zjednodušenou prohlídku oproti případu, kdy certifikát CE není.

WSA v Německu při evidenci plavidla vůbec jeho technickou způsobilost k provozu na rozdíl od SPS neposuzuje. Prostě předpisy v Německu jsou jiné než u nás. Přesto WSA na svých webových stránkách na certifikaci CE u rekreačních plavidel upozorňuje, jak jsem uvedl v předcházejícím příspěvku. úředníci WSA vycházejí z toho, že takové upozornění stačí a všichni budou příslušný předpis respektovat a dodržovat.

Podle mého názoru certifikace CE není důvod proč evidovat plavidlo jinde než v čR.

S autem musím jet na pravidelnou technickou prohlídku, proč tedy ne s plavidlem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

buzerace s revizemi,s TK,s přihlašováním motorů je jen a pouze účelově vytvořený trh pro pár zbytečných darmožroutů,jsou to vyhozené peníze,nic to neřeší a hlavně ničemu nepomáhá,protože pak by nebylo možné potkat na vodě vraky,které nestartují či jim nejde zařadit reverz a vytváří pak na vodě nebezpečné situace,oba tyto vraky jsem měl bohužel tu čest zažít na Vltavě a oba měly znaky začínající číslicí 1 a určitě i platnou TK...


nedivím se proto nikomu,kdo českou registraci raději odhlásí a zvolí nekonfliktní holandskou bez pravidelné buzerace

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Význam TK vidím snad jen v tom, že chrání neznalé majitele. Aby se náhodou nestávalo, že při kontrolách na vodě budou padat vysoké pokuty za nevyhovující stav lodě, tak se nařídí povinná TK. Například nezákonné vývody odpadních vod apod. Buď na to upozorní technik při TK, nebo za to padne flastr při kontrole na vodě.


Zase takový ten socializmus. Prostě ořadové chrání neschopné za peníze nás všech. Takový příjemný bonus je, že má hromada darmožroutů zaplacený koryto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TK pro větší lodě, kajutové apod., kde se dá vegetovat delší dobu a s tím souvisí i odpadní vody a WC, to bych ještě pochopil, ale když jsem byl předloni poprvé na TK (mám jen 4m RIB pro courání na moři v dovolené) a viděl jsem jak vytahovali z aut 3m gumáky, rozbalovali je a technik je důležitě nafocoval, tak mi to přišlo dost trapný. Hlavně že všichni zaplatili tuším od 1500Kč výše. To je asi největší význam TK.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Význam TK vidím snad jen v tom, že chrání neznalé majitele. Aby se náhodou nestávalo, že při kontrolách na vodě budou padat vysoké pokuty za nevyhovující stav lodě, tak se nařídí povinná TK. Například nezákonné vývody odpadních vod apod. Buď na to upozorní technik při TK, nebo za to padne flastr při kontrole na vodě.

 

Zase takový ten socializmus. Prostě ořadové chrání neschopné za peníze nás všech. Takový příjemný bonus je, že má hromada darmožroutů zaplacený koryto.

Jistě souhlas. U aut by se také měly technické na STK zrušit. Jsou zbytečné. Vždyť po silnicích jezdí také spousta vraků.

 

Ale vážně. Uvědomte si laskavě, že u nás je bohužel velký odpor k plavbě a zejména k plavbě rekreačních plavidel se spalovacím motorem. Pravidelné prohlídky jsou jedním z argumentů, který ministerstvo dopravy a SPS používají při nejrůznějších jednáních s ministerstvem životního prostředí a ministerstvem zemědělství nebo různými ekologistickými aktivitami, například na ochranu slapské krajiny.

Je to určitá úlitba. Vzpomeňte si jak to bylo před rokem 2002, kdy se nesmělo s motorovým člunem plout ani na Slapech ani na Orlíku a jiných přehradách a v Praze se smělo plout pouze od pátku odpoledne do pondělního rána. To byly doby! Pravidelná technická prohlídka je proti tomu naprosto nicotná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TK pro větší lodě, kajutové apod., kde se dá vegetovat delší dobu a s tím souvisí i odpadní vody a WC, to bych ještě pochopil, ale když jsem byl předloni poprvé na TK (mám jen 4m RIB pro courání na moři v dovolené) a viděl jsem jak vytahovali z aut 3m gumáky, rozbalovali je a technik je důležitě nafocoval, tak mi to přišlo dost trapný. Hlavně že všichni zaplatili tuším od 1500Kč výše. To je asi největší význam TK.

Technik SPS asi fotil především HIN a štítek výrobce. Je to mimochodem i pro případ zcizení plavidla, kdyby jej chtěl někdo jiný přihlásit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpadní flexi nádrž mě kdysi stála 3.500,-Kč,čerpadlo 6.000,-Kč, elektrika,pojistka,vypínač,průchodky,dřezový sifon,spojky,pásky a hadice jsou už drobný materiál úhrnem za cca 3.500,-Kč,práci jsem si dělal sám,a to vše jen proto,že to po mě chtěla SPS kvůli přihlášení lodě, tovární výrobek provozovaný v celé EU bez této "bastl-úpravy" jaksi nebrali či brát nemohli vůbec v potaz stejně jako fakt,že na vodě odsávačky v čR skoro nejsou a stejně tak ani na Dunaji od Německa po Srbsko,ale v lodi mám v celé rakouské marině jako jediný podle nařízení české SPS uzavřený odpadní systém, naštěstí mám alespoň chemický WC,na který tam však nemají výlevky,Rakušáci,Slováci i Maďaři fekál ze sportovních lodí vypouštějí za plavby do vody na hlavním toku,komerční plavidla to budou mít zřejmě zařízené jinak,ale každopádně je Dunaj velmi čistý a těch pár litrů fekálu z malých sportovních lodiček mu zatím nijak viditelně neublížilo a dokonce na rozdíl od Vltavy pod Prahou krásně voní,asi do něj nevypouštějí domovní odpady z celého pražského nábřeží...něco je tedy špatně,nebo ne?


netuším,jak přísnou lodní legislativu mají rakouští kolegové,ale pochybuji,že jejich plavebním úřadem přidělený komisař UTZ,pokud tam vůbec něco takového existuje, si dovolí okrást klienta o 500,-Kč,pochybuji,že mu udělá revizi na 12V místo na požadovaných 230V,pochybuji,že mu loď při té příležitosti zašpiní botami či ji naplní zápachem ze svých tělesných plynů,a to vše samozřejmě za nemalé peníze majitele lodě...


proto nesouhlasím se saturninem obhajovanou buzerací od existencí,které nikdy na vlastní kloudnou loď mít nebudou,maximálně tak na něco s pádlem a jen ze své samozvané moci a hlavně ze závisti a kvůli prachům vyrábí uměle vytvořené a státem posvěcené problémy,které si navíc jako majitlé drahých lodí zaplatíte a


není pravdou,že ke zrušení zákazu plavby se spalovacím motorem,což byl normalizační dárek Brežněva čechoslovákům v roce 1972 ,došlo na základě pravidelných TK na registrovaných plavidlech,ale hlavně na základě tlaku z EU na otevření trhu a podporu cestovního ruchu,byť se to bohužel stále živým soudruhům nelíbilo a nelíbí...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vážně. Uvědomte si laskavě, že u nás je bohužel velký odpor k plavbě a zejména k plavbě rekreačních plavidel se spalovacím motorem. Pravidelné prohlídky jsou jedním z argumentů, který ministerstvo dopravy a SPS používají při nejrůznějších jednáních s ministerstvem životního prostředí a ministerstvem zemědělství nebo různými ekologistickými aktivitami, například na ochranu slapské krajiny.

Je to určitá úlitba. Vzpomeňte si jak to bylo před rokem 2002, kdy se nesmělo s motorovým člunem plout ani na Slapech ani na Orlíku a jiných přehradách a v Praze se smělo plout pouze od pátku odpoledne do pondělního rána. To byly doby! Pravidelná technická prohlídka je proti tomu naprosto nicotná.

Jako že s tebou obvykle souhlasím, to teď budu oponovat:

Povinnost technických a VMP vznikla kolem roku 1976, tedy těsně před zákazem plavby od Prahy , respektive Vraného, nahoru. Vzápětí byla využita pro likvidaci slapských hausbótů. Po Praze se nesmělo naopak o víkendu, max. v pátek a neděli odpoledne na průjezd domů.

Rozdíl mezi technickou na auto a loď je v tom, že auto mi komplet proklepnou a zjistí závady. Na lodi se max dozvím, že nemůžu strát do vody, a to za větší peníze.

Ne za by mi to extra vadilo, snažím se mít vše Ok, tak jako tak. Je a!e spousta jiných, co o technice ví prd, a ti by kontrolu třeba řízení, ovládání motoru, 12V el.instalace atd. potřebovali jako prase drbání. Taktéž by neškodilo několika exotům změřit hlučnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víte,všichni jsme jenom lidi,ale mne nejvíc nasere když vidím,že nějaký podvodník prodává lod /cruiser 8,5m/ a inzeruje ,že je třeba r.v.1997.Ten nový dotyčný majitel,který lod koupí,vůbec lodím nerozumí a vychází z toho,že když za ní zaplatil 270000 jak jí dobře koupil a prodávající ho v zimě ujištoval,že motor startoval a že je vše plně funkční..Je potom velice rozčarován,když přijedu k lodi na srvis a vidím lod která ma vzadu VIN a dle něj je to r.1979!! Jak je to možné,že v LO této lodě je podepsán technik ze SPS a to pod r.v.1997??? Na samotné lodi je velice patrné jak je tvarově stará.

Zajímalo by mne jak by dopadl soud nového majitele s prodávajícím a zejména s pracovníkem SPS,který to vše posvětil.

A samozřejmně na lodi téměř nic nefunguje,ani motor,ani budíky a další.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale vážně. Uvědomte si laskavě, že u nás je bohužel velký odpor k plavbě a zejména k plavbě rekreačních plavidel se spalovacím motorem. Pravidelné prohlídky jsou jedním z argumentů, který ministerstvo dopravy a SPS používají při nejrůznějších jednáních s ministerstvem životního prostředí a ministerstvem zemědělství nebo různými ekologistickými aktivitami, například na ochranu slapské krajiny.

Je to určitá úlitba. Vzpomeňte si jak to bylo před rokem 2002, kdy se nesmělo s motorovým člunem plout ani na Slapech ani na Orlíku a jiných přehradách a v Praze se smělo plout pouze od pátku odpoledne do pondělního rána. To byly doby! Pravidelná technická prohlídka je proti tomu naprosto nicotná.

Jako že s tebou obvykle souhlasím, to teď budu oponovat:

Povinnost technických a VMP vznikla kolem roku 1976, tedy těsně před zákazem plavby od Prahy , respektive Vraného, nahoru. Vzápětí byla využita pro likvidaci slapských hausbótů. Po Praze se nesmělo naopak o víkendu, max. v pátek a neděli odpoledne na průjezd domů.

Rozdíl mezi technickou na auto a loď je v tom, že auto mi komplet proklepnou a zjistí závady. Na lodi se max dozvím, že nemůžu strát do vody, a to za větší peníze.

Ne za by mi to extra vadilo, snažím se mít vše Ok, tak jako tak. Je a!e spousta jiných, co o technice ví prd, a ti by kontrolu třeba řízení, ovládání motoru, 12V el.instalace atd. potřebovali jako prase drbání. Taktéž by neškodilo několika exotům změřit hlučnost.

Davide s tím zákazem plavby v Praze jsem si to nějak popletl. Omlouvám se Tobě i ostatním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, žádnej problém. Jen by mě zajímalo, kdo jsi? Páč jsi dobrej. Známe se?

Na podobnou otázku jsem již na Fóru odpovídal v některém jiném vlákně.

Nevím jestli se známe. Někdy od osmdesátých let minulého století jsme se mohli potkat, když jsem brázdil Labe a Vltavu v rámci bývalého zaměstnání se člunem, který jsme přestavěli z hlídkového člunu dunajské pohraniční stráže na pracovní a měřící plavidlo. O provoz a údržbu tohoto plavidla jsem se převážně staral. Po tom co jej získal nějaký soukromník, stálo toto plavidlo nějaký čas v Nelahozevsi.

Spíše však jsme se mohli setkat, i když každý na jiné straně "barikády", během mého asi 15 letého působení na plavební správě. Pracoval jsem tam od roku 1994 do odchodu do důchodu. Byl jsem tak v centru dění když se s novým zákonem o vodách uvolnila některá omezení pro rekreační plavbu. Vím proto dost o pozadí různých jednání s odpůrci plavby, zejména té rekreační. Vím tedy jak je obtížné některé věci ve prospěch rekreační plavby prosadit a jak je těžké přistupovat na nějaké kompromisy. Mnoho zbytečných regulací a omezení rekreační plavby je prosazováno z míst mimo plavební správu a ministerstvo dopravy.

Myslím, že na plavební správě nejsou lidé, kteří by chtěli zbytečně omezovat rekreační plavbu a šikanovat vlastníky rekreačních plavidel. Musí však vykonávat státní dozor na vnitrozemskou plavbu, plavidla a vůdce a posádky plavidel v rámci zákonného zmocnění.

Protože jsem vnitrozemské plavbě věnoval podstatnou část svého profesního života, mám asi jiný přístup k některým problémům ventilovaným na tomto fóru než ti, kteří plavbu využívají jen pro svou rekreaci a zábavu. Proto se občas snažím vnést do diskuse trochu jiný pohled.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
Jsem v kontaktu s lidmi co do německa lodě z USA dováží a co vím tak CE je nutně potřeba

Jak to tak vypadá, u sousedů se přijalo šalamounské řešení: Certifikáty jsou potřeba, upustilo se od jejich předkládání.

Dovezl jsem si nové hračky a tak jsem se opět informoval, kde to přihlásit. U nás nemožné, Německu situace stále stejná. Vyjádřeno slovy německého kolegy: "Für die Zulassung wird generell keine CE mehr benötigt. Besser gesagt die will keiner mehr sehen." V překladu to znamená: Pro přihlášení není obecně nutné žádné CE, lépe řečeno nechtějí žádný vidět". Německá špedice toto samozřejmě vehementně popírá a velmi ochotně by mi (za tučný obolus samozřejmě) certifikát zařídila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...

Ahoj!


V květnu mě čeká technická prohlídka. V lodním osvědčení jsem zjistil, že už nemám kolonku na prodloužení platnosti. Volal jsem tedy technikovi na SPS Praha, abych se zeptal na postup. Prý nic dopředu hlásit nemusím, že je to automatické a cenu určil na 2 000,- korun.

Tu cenu jsem však na stránkách SPS nenašel... Máte někdo nějaké zkušenosti? Nerad bych nalepil kolky za 2 000,- jen tak... :-D

Díky!


PS: termín mám pochopitelně zarezervovaný on-line.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...