Přejít na obsah
Plavidla.cz

Technická prohlídka


nach32

Doporučené příspěvky

add 1) Kontrolující technik skutečně není povinen se při vstupu na plavidlo zouvat. Lze jej však požádat, aby si očistil boty o nabídnutou rohožku nebo lze položit nějaké hadry, aby po nich mohl šlapat.

S tímhle se neumím smířit. Společenskou povinností návštěvy je chovat se dle pokynů hostitele, pokud nejsou nepřiměřené. Pokud by nepřiměřené byly, má technik možnost prohlídku ukončit, odejít a nést pak za takové rozhodnutí odpovědnost. Technik není vyhláškou povinen k mnoha dalším společenským konvencím a nelze tím obhajovat jeho možnost chovat se nevhodně.

 

Je snad někde napsáno : " Lze jej však požádat, aby si očistil boty o nabídnutou rohožku nebo lze položit nějaké hadry, aby po nich mohl šlapat."? Nebo je to jen osobní výklad dle typického českého poníženého postoje před úředníky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 110
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

add 5) V návěstních svítilnách se již běžně používají ledky. Musí však být zajištěna dostatečná viditelnost signálního světla, tedy jeho intenzita. V případě bílého světla je to 2 NM.

Opět mám vážný problém se situací u Sullaca.

 

Má snad technik v oku a hlavě spektrometr, aby objektivně určil co je a co není OK?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

add 7) S odebíráním odpadních vod z plavidel je bohužel u nás dosti problém. Fekálka asi hned tak někam nepřijede.

Nikde jsem nenašel, co jsou to odpadní vody. Ve vyhlášce je neurčitá zmínka, že v plavidle má být systém sběru a ukládání odpadní vody a že WC musí být vždy svedeno do této nádrže. Není z toho jasné, kam může téci voda z umytí rukou bez použití mýdla. To podle mne není odpadní voda. To by pak někdo taky mohl tvrdit, že když mám na zádi u schůdků sprchu s čistou vodou, že jí mám při sprchování zachytávat a ukládat do odpadní nádrže. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte kluci,


předem doufám že se zde nerozjede nějaký flame, jak jsem již psal, technik sice pičoval a dělal instrukce ale ve finále přimhuřoval oči a nakonec vše uznal. Jediné že byl fakt překvapený a ano i neochotný že se musel zouvat.


Lubore, prý i všechna umyvadla, kamarád to dostal (při jiné kontrole a na jiném místě) i do zápisu. Tvůj argument je ale velice zajímavý a myslím správný. Do umyvadla teče čistá voda :) Zkusím příště haha :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná by stačilo si přečíst při!ohy vyhl. 334/2015 a měli by ste po dohadech. Tím nechci říct, že některé požadavky nejsou píčoviny, respektive když není servis ani na molech za miliony, co maj mit tu drzost zakázat trojcestný ventil a fekál pumpu.


Že to pak technik vyžaduje, to už jen patří k jeho práci. Na ně nenadávejme. Problém vznikl daleko vejš.

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

§ 9

(1) Technická prohlídka rekreačního plavidla nebo vodního skútru, ke kterému bylo vydáno EU prohlášení o shodě a je opatřeno označením CE podle nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech, se provádí podle § 7 odst. 1 písm. c) v omezeném rozsahu zahrnujícím kontrolu identifikačního čísla lodního trupu malého plavidla a štítku výrobce plavidla, údajů identifikujících hnací motor a kontrolu splnění požadavků stanovených v části 7 přílohy č. 2 k této vyhlášce.


§ 7

(1) Technická prohlídka plavidla, pro které nebylo vydáno EU prohlášení o shodě a není opatřeno označením CE podle nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech nebo pro ně nebylo vydáno typové osvědčení plavidla, zahrnuje

c) prohlídku plavidla na souši nebo na vodě a


čÁST 7.

ZVLÁšTNí POŽADAVKY A VLASTNOSTI PLAVIDLA

7.01. Rekreační plavidla a vodní skútry.

7.01.1. U plavidla, které je rekreačním plavidlem a pro které bylo vydáno EU prohlášení o shodě a je označeno CE podle nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech, plavební úřad při technické prohlídce podle § 9

a) za účelem schválení jeho technické způsobilosti zkontroluje shodu s ustanoveními této přílohy podle článků 6.05.2. a 6.05.4., bylo-li plavidlo v období nejvýše 8 let před podáním žádosti o schválení jeho technické způsobilosti uvedeno na trh, zapsáno do plavebního rejstříku nebo obdobné evidence plavidel v jiném členském státě Evropské unie nebo uvedeno do provozu v jiném členském státě Evropské unie, a

b) v ostatních případech zkontroluje shodu s ustanoveními této přílohy podle článků...…..



6.05.2. Plavidlo je vybaveno záchrannými vestami, jejichž počet odpovídá počtu osob při maximálním obsazení plavidla. V případě plavidla provozovaného pouze pro vlastní potřebu k rekreaci a sportu postačuje počet záchranných vest podle aktuálního počtu osob na plavidle. Záchranné vesty nejsou nutné na plavidle, které je provedeno jako nepotopitelné. Záchranná vesta pro dospělou osobu má minimální vztlak 100 N. Na plavidle kategorie „D“ a vodním skútru lze použít plovací pomůcku s minimálním vztlakem 50 N. Záchranná vesta je kontrolována podle pokynů výrobce. Záchranná vesta nebo plovací pomůcka je označena značkou CE shody se schváleným typem.


6.05.4. Plavidlo s výtlakem Dmax nad 500 kg je vybaveno lékárničkou s vybavením odpovídajícím minimálně autolékárničce pro osobní automobily a instrukcemi k záchraně nebo oživování osob na plavidle.


Takže pokud mám CE, loď jsem nijak nepřestavoval, tak 99% vyhlášky nemusím řešit a technický inspektor po mně nemůže chtít např. dodělávat fekální nádrž schraňující vodu z původního umyvadla na umytí rukou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

add 7) S odebíráním odpadních vod z plavidel je bohužel u nás dosti problém. Fekálka asi hned tak někam nepřijede.

Nikde jsem nenašel, co jsou to odpadní vody. Ve vyhlášce je neurčitá zmínka, že v plavidle má být systém sběru a ukládání odpadní vody a že WC musí být vždy svedeno do této nádrže. Není z toho jasné, kam může téci voda z umytí rukou bez použití mýdla. To podle mne není odpadní voda. To by pak někdo taky mohl tvrdit, že když mám na zádi u schůdků sprchu s čistou vodou, že jí mám při sprchování zachytávat a ukládat do odpadní nádrže. :-)

Ahoj. Dovolím si pár citací, z nichž je vidět vývoj v Evropě (té lepší).

Směrnice 94/25/ES

5.8 Zabránění odtoku nečistot

Plavidlo musí být konstruováno tak, aby bylo zabráněno nechtěnému odtoku znečisťujících látek (olej, palivo apod.) mimo plavidlo.

Plavidlo vybavené toaletami musí mít buď

a) fekální nádrže, nebo

b) místa k dočasnému uchycení fekálních nádrží, pokud se plavidlo provozuje tam, kde je omezeno vypouštění fekálií.

Kromě toho musí být každé potrubí fekální soustavy procházející trupem vybaveno uzávěrem, který lze těsně uzavřít.

Směrnice 2003/44/ES

5.8 Zabránění odtoku nečistot a zařízení usnadňující zneškodnění odpadu na břehu

Plavidlo musí být konstruováno tak, aby se zabránilo nechtěnému odtoku znečisťujících látek (olej, palivo apod.) mimo plavidlo.

Plavidlo vybavené toaletami musí mít buď

a) fekální nádrže, nebo

b) místa k uchycení fekálních nádrží.

Plavidlo s trvale instalovanými fekálními nádržemi musí být vybaveno normalizovanou potrubní přípojkou pro odpadní vody umožňující připojení potrubí sběrných zařízení k odpadnímu potrubí plavidla.

Kromě toho musí být každé potrubí fekální soustavy procházející trupem vybaveno uzávěrem, který lze těsně uzavřít

Směrnice 2013/53/EU

Plavidlo je konstruováno tak, aby bylo zabráněno nechtěnému odtoku znečisťujících látek (olej, palivo apod.) mimo plavidlo.

Každá toaleta, jíž je rekreační plavidlo vybaveno, je napojena pouze k systému fekálních nádrží nebo k systému čištění vody.

Rekreační plavidlo s trvale instalovanými fekálními nádržemi je vybaveno normalizovanou potrubní přípojkou pro odpadní vody umožňující připojení potrubí sběrných zařízení k odpadnímu potrubí rekreačního plavidla.

Kromě toho je každé potrubí fekální soustavy procházející trupem vybaveno uzávěrem, který lze zajistit v uzavřené poloze.

 

Toaleta je podle mne záchod, umyvadlo a případně sprcha. Do fekálu bych asi svedl i dřez kvůli mastnotě a saponátům. Sprchu na zádi bych neřešil, nejvýše do vody vrátím zředěné co z ní na mně při koupání zůstalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Saturnine, vážím si Tvého právního přehledu, který jsi tu mnohokrát ukázal. Nesouhlasím ale s tím co píšeš na konci:

Toaleta je podle mne záchod, umyvadlo a případně sprcha. Do fekálu bych asi svedl i dřez kvůli mastnotě a saponátům. Sprchu na zádi bych neřešil, nejvýše do vody vrátím zředěné co z ní na mně při koupání zůstalo.

To je podle mne jádro problému.

český úředník, pod tlakem veřejného mínění že lodě jezdí 100km/h na místech kde je to nebezpečné, přikáže pro jistotu plavbu ve výtlaku, protože neumí měřit rychlost.....

úředník se obává, aby nekotvily lodě volně po celém břehu jezera, tak zakáže noční kotvení.....

Neumí kontrolovat vliv motoru na přírodní prostředí, chce přispět ekologii a tak zakáže motory starší 25 let bez ohledu na jejich stav....

 

Já např. ve vyhlášce vnímám zásadní rozdělení provádění technických prohlídek u lodí co jsou již přihlášené a mají CE a u lodí starších. Je to logické a vychází to z principu, proč byl systém prohlášení o shodě zavedený. Vydání CE není jen lehkomyslné a seběvědomé prohlášení výrobce, že jeho výrobek je vyrobený v souladu se všemi předpisy. Výrobce to musí vše zajistit a být schopen kdykoli prokázat.

Pořád se u nás nějak nedaří dotáhnout tento systém do konce a vysvětlit ho státním úředníkům, kteří stále mají tendenci povyšovat své subjektivní posouzení nad cerifikace, kterými výrobek musel projít. Pořád se setkávám s tím, že po mně různí úředníci požadují např. další a další protokoly z dílčích zkoušek výrobku, na který bylo CE řádně vydáno....

 

Takže sorry úředníku. Moje plavidlo bylo vyrobeno v souladu s předpisy tohoto státu. Tady je vylepené to Vaše zázračné CE, kvůli které nás tady už roky buzerujete při koupi starších lodí. Žádné změny tu provedené nebyly. Potlač své zákonodárné ambice, zkontroluj číslo a lékárničku jak Ti předepisuje vyhláška v části 7 a zapomeň na desítky dílčích paragrafů o konstrukčních detailech uvedené v dalších částech vyhlášky. Ty jsou všechny v cajku, protože loď má to Vaše CE a vyhláška jasně uvádí, že to nemáš kontrolovat!

 

Je na úředníkovi, aby mi prokázal, že voda odtékající z umyvadla má negativní vliv na přírodu a tak musí být svedena do odpadní nádrže. Klidně si u umyvadla vylepím zákaz používání jakýchkoli prostředků, které poškozují životní prostředí a budu ho dodržovat. To je v souladu s mou ideologií. Nenechám se ale buzerovat, že každá kapka vody co se vygeneruje na lodi musí jít do odpadní nádrže. To je přesně princip výše uvedených nesmyslných zákazů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Dovolím si pár citací, z nichž je vidět vývoj v Evropě (té lepší).........

Já bych si dovolil poznámku k té lepší Evropě: Od listopadu 2017 se v sousedním Německu pod tlakem veřejnosti zcela upustilo od vyžadování CE jak u motorů, tak i u lodí. Jde jak o přihlašování lodí nových tak i starších. Ověřeno osobně minulý měsíc u WSA Regensburg. To jen tak na okraj, abychom rozproudili debatu o nezbytnosti našeho úřednictva kvůli jednomu potoku a několika rybníkům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě, dneska už jsou i takové možnosti. Jaké s tím máš zkušenosti?

No hele, sice jsem samozřejmě všem kolem asi k smíchu, ale myslím, že tu přírodu ničíme svinským krokem a pokud můžu udělat něco málo tak to udělám. Samozřejmě si nemyslím, že tímto něco spasím, ale furt lepší udělat něco málo než vůbec. Nádobí meju na lodi díky dětem vcelku dost a těch pár korun navíc mne fakt neposere kor když jsem za 3 roky spotřeboval ani ne litr. Používám prostředek https://www.drmax.cz/feel-eco-na-nadobi-1l?gclid=CjwKCAjwgr3ZBRAAEiwAGVssnWvhN2tqUTzBD0b3HxQX2HxwKP8BPTtLoVrvq0TyMQUJTBc6fzVVqBoCeYgQAvD_BwE a ačkoliv jsem k tomu přistupoval s despektem jako ke všem těmto eko věcem, mohu říci, že jsem fakt překvapen. Dětem s tím mohu omývat zeleninu, krásně to voní a funguje to na mytí lépe než obyčejný jar. To že to je šetrné k vodě je jen bonus. Kupuju do lodi půlitrové balení bo je menší. Daleko více mne ale sere spotřeba plastů, snažim se to třídit jak se dá, nepoužívat plastový nádobí atd. Když se podívám do vod, břehů a lesů tak bych brečel co člověk plastama způsobil.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Dovolím si pár citací, z nichž je vidět vývoj v Evropě (té lepší).........

Já bych si dovolil poznámku k té lepší Evropě: Od listopadu 2017 se v sousedním Německu pod tlakem veřejnosti zcela upustilo od vyžadování CE jak u motorů, tak i u lodí. Jde jak o přihlašování lodí nových tak i starších. Ověřeno osobně minulý měsíc u WSA Regensburg. To jen tak na okraj, abychom rozproudili debatu o nezbytnosti našeho úřednictva kvůli jednomu potoku a několika rybníkům.

Myslím, že jde o zásadní nepochopení co CE na plavidle znamená ve vztahu k technické prohlídce. Pokud je na plavidle CE, měla by při vydání osvědčení plavidla proběhnout zjednodušená technická prohlídka, při které se nebude znovu ověřovat splnění technických požadavků stanovených v nařízení vlády o rekreačních plavidlech a vodních skútrech (transpozice směrnice 2013/53/EU do našeho právního řádu a navazující na zákon o uvádění výrobků na trh), ale pouze to co v nařízení vlády není. Je však požadováno, aby nové plavidlo nebo nový motor plavidla, které jsou uváděny poprvé do provozu, měly CE. To odpovídá požadavku zmíněné směrnice a pochybuji, že zrovna v Německu by to nerespektovali. Je to právě Německo, které harmonizaci technických požadavků na plavidla v rámci EU vehementně prosazuje.

Němci při evidenci plavidla a vydání dokladu o evidenci technickou prohlídku v případě rekreačních plavidel neprovádějí. Spoléhají na zakořeněný smysl pro pořádek a dodržování předpisů svými občany. Přepokládají, že každý bude mít plavidlo v pořádku. To ovšem neznamená, že říční policie nemůže zkontrolovat kdykoli technický stav plavidla a případě porušení příslušných předpisů to náležitě ohodnotit v eurech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to zjednodušil až k pochopení: éra vyžadování CE certifikátů v Německu byla ukončena listopadem 2017 a od té doby nikdo nevyžaduje jejich předkládání během přihlašování jak nových plavidel, tak i během změn jako je prodej či koupě či dokonce při dovozu ze zemí mimo Evropu. Chápu, že je to pro byrokraticky založené jedince těžká rána, pro běžné obyvatele je to naopak podstatné zjednodušení řízení na úřadu.


Vážně pochybuji o tom, že by Německo ještě nyní vehementně prosazovalo onu harmonizaci, to se zřejmě jedná o nějaké zastaralé informace a právě proto jsem si dovolil upozornit na poměrně nedávnou úpravu.


Co se technických prohlídek v Německu týče, zde máš naprostou pravdu: Technický stav a vybavení kontroluje říční policie. Totéž se děje ovšem i u nás, pokud se nemýlím. Zde nevidím žádného rozdílu, pokud mi ovšem něco neuniklo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to zjednodušil až k pochopení: éra vyžadování CE certifikátů v Německu byla ukončena listopadem 2017 a od té doby nikdo nevyžaduje jejich předkládání během přihlašování jak nových plavidel, tak i během změn jako je prodej či koupě či dokonce při dovozu ze zemí mimo Evropu. Chápu, že je to pro byrokraticky založené jedince těžká rána, pro běžné obyvatele je to naopak podstatné zjednodušení řízení na úřadu.

 

Vážně pochybuji o tom, že by Německo ještě nyní vehementně prosazovalo onu harmonizaci, to se zřejmě jedná o nějaké zastaralé informace a právě proto jsem si dovolil upozornit na poměrně nedávnou úpravu.

 

Co se technických prohlídek v Německu týče, zde máš naprostou pravdu: Technický stav a vybavení kontroluje říční policie. Totéž se děje ovšem i u nás, pokud se nemýlím. Zde nevidím žádného rozdílu, pokud mi ovšem něco neuniklo?

Nechce se mi věřit,že by němci běžně povolovali dovoz lodí od 12/2017 / i použitých/ do své země bez CE certifikatů a tyto zde bez dalšího běžně povolovali k provozu.

Můžeš to nějak doložit?

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že se ti nechce věřit mnoho neznamená. Přihlásil jsem na WSA Regensburg čerstvě dovezenou loď z USA rok výroby 2005. Celá procedura trvala s předchozí telefonickou konzultací asi deset minut včetně vydání průkazu (podmínkou bylu vyplnění formuláře s údaji o lodi v čekárně, veškeré poplatky ve výši 18€ zaplaceny úřednici přímo v kanceláři. Například na můj připitomělý dotaz, zda nepotřebuje vidět celní doklady mi logicky odpověděla, jednak že to mám jistě v pořádku protože jinak by mě to celníci v přístavu nevydali a za druhé byl by to můj problém a nikoliv jejich. Pokud bys rád další podrobnosti, veškeré dostupné informace mají na stránkách http://www.wsa-regensburg.wsv.de Jedinápřekážka pro našince je nutnost prokázání bydliště v Německu, což se změnilo před lety, kdy byl prý jejich systém registrací zneužíván Poláky a Slováky. O.louvám se za případné chyby v textu, píši na telefonu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že se ti nechce věřit mnoho neznamená. Přihlásil jsem na WSA Regensburg čerstvě dovezenou loď z USA rok výroby 2005. Celá procedura trvala s předchozí telefonickou konzultací asi deset minut včetně vydání průkazu (podmínkou bylu vyplnění formuláře s údaji o lodi v čekárně, veškeré poplatky ve výši 18€ zaplaceny úřednici přímo v kanceláři. Například na můj připitomělý dotaz, zda nepotřebuje vidět celní doklady mi logicky odpověděla, jednak že to mám jistě v pořádku protože jinak by mě to celníci v přístavu nevydali a za druhé byl by to můj problém a nikoliv jejich. Pokud bys rád další podrobnosti, veškeré dostupné informace mají na stránkách http://www.wsa-regensburg.wsv.de Jedinápřekážka pro našince je nutnost prokázání bydliště v Německu, což se změnilo před lety, kdy byl prý jejich systém registrací zneužíván Poláky a Slováky. O.louvám se za případné chyby v textu, píši na telefonu.

Nějak jsem nepostřehl o jakou loď dovezenou z USA se jedná. WSA pouze eviduje plavidla, nezabývá se však vůbec posuzováním jejich technické způsobilosti. Jestli se v Německu dostává na trh nějaký výrobek - loď vyrobená ve státě mimo EU - USA, která nesplňuje stanovené technické požadavky na tyto výrobky, není skutečně věcí WSA, ale zcela jiných orgánů SRN. Stejně jako my máme v zákoně č. 90/2016 a nařízení vlády 96/2016 stanoveny povinnosti soukromého dovozce plavidla, budou je asi mít i v SRN. Jejich splnění či nesplnění je skutečně věcí soukromého dovozce a nikoli úřadu, který pouze eviduje plavidla. Doklad vystavený WSA nedokládá technickou způsobilost plavidla, je pouze dokladem o evidenci, na rozdíl od osvědčení plavidla vydávaného SPS.

Navíc není vyloučena možnost, že typ plavidla o které se jedná, je do SRN běžně z USA dovážen a proto ani celníci neměli námitky proti jeho individuálnímu dovozu. Možná, že na tom plavidle či motoru je dokonce i to CE.

 

Z webových stránek WSA Regensburg jsem vyčetl:

 

Předpisy týkající se bezpečnosti výrobků týkající se sportovních člunů a vodních skútrů

Z Desáté vyhlášky k zákonu o bezpečnosti výrobků (10) ProdSV, kterou byla provedena Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2013/53 / EU ze dne 20. listopadu 2013, o rekreačních lodích a vodních skútrech a vztahuje se na následující produkty:

• dokončené i nedokončené rekreační lodě

• dokončené i nedokončené vodní skútry

• jednotlivé nebo vestavěné motory pohonu a

• plavidla (nebo namontované a zabudované pohonné motory), u kterých je provedena velká modifikace (motoru), která jsou již v provozu

• V Německu postavené a prodané v Německu

• V Německu postavené a uvedené do provozu v EU

• postavené v jiné zemi EU a uvedené na trh v Německu

• postavené v jakékoliv jiné zemi na světě a uvedena na trh v EU (včetně Německa).

Vydáno 18. srpna 2017

V § 11 uvedené vyhlášky jsou stanoveny povinnosti soukromého dovozce. Shodují se v podstatě povinnostmi uvedenými v našich předpisech.

Nevím co k tomu více dodávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...