Charlie Zveřejněno 9. Říjen 2012 Sdílet Zveřejněno 9. Říjen 2012 Chtěl bych si k motoru dodělat ukazatele teploty chladící vody (dvouokruhový chlazení) a teploty - případně i tlaku oleje. Dají se čidla na motor nějak jednoduše osadit? A kam je přesně dát? Zatím je na motoru čidlo tlaku oleje pro kontrolku a alarm chlazení. Motor Sole Mini 14 Diesel - fotky v galerii zde: http://sanru.rajce.idnes.cz/Sole_Mini_14/# Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 9. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 9. Říjen 2012 Tak v každém případě by šli pro teploty osadit jen příložné čidla teploměrů, otázka je do čeho je zapojit, jestli dodělat nějaký sdružený přístroj nebo někde sehnat budíky pro každou teplotu zvlášť a k nim čidla. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 9. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 9. Říjen 2012 (upraveno) No ideálně bych to viděl na klasický ručičkový budíky. Na teplotu a tlak oleje jsem našel tenhle adaptér pod olejový filtr: http://www.pistonpower.cz/adapter-sendvic-na-cidlo-oleje-tlaku-a-teploty-p26 myslíte že by to mohlo fungovat, aby to ukazovalo správně a nenarušilo se mazání? Na montáž by to bylo velice jednoduchý. Na teplotu vody nabízejí mezikus do hadice. Ze zadní části výměníku (strana u výfuku) jde trubka k čerpadlu, šlo by to vložit tam? Upraveno 9. Říjen 2012 uživatelem Charlie Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 9. Říjen 2012 proč chceš měřit vnější okruh? tam se dává max čidlo, když to nechladí vůbec, bys neupálil plasty na vejfuku Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 9. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 9. Říjen 2012 Ne ta trubka je na vnitřním okruhu, je v ní nemrzka. Je to ta silná (průměr 32mm) je vidět na prvním obrázku po levá straně, vychází z výměníku a jde k pumpě - na druhým obrázku je vidět napravo, je spojená s pumpou kouskem hadice. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 10. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 10. Říjen 2012 Trochu O.T. - Koukam, ze pri oprave motoru si u toho muzes klidne lezet, to je sikovny :)Jinak, neslo by na trubku dat vodovodni T-cko ( spis z mosazi, kvuli korozi) a do nej si pak muzes nasroubovat nejakej snimac teploty? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 10. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 10. Říjen 2012 Jo ležet se u toho dá :-) ba dokonce musí. Tčko by tam asi dát šlo, nebo implantovat šroubení rovnou do té trubky. Akorát ještě musím pořešit napojení té trubky do okruhu, protože jsem dneska trubku vyndal a trubka má vnější průměr 32mm, nátrubek na výměníku taky 32mm - tam je to spojený dobře kusek hadice, ale napojení na vodní pumpu má průměr 28mm a tam byl kus nějaký zahradní hadice a moc spolehlivě mi to teda nepřipadalo, takže asi budu muset vyrobit redukci z 28 na 32mm a do tý by to čidlo pak šlo taky dát. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 10. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 10. Říjen 2012 Ještě jsem koukal na ty adaptéry pod olejový filtr a dělají se i s přípojkama na chladič oleje. Má eventuelně smysl dávat k takovýmu motoru chladič oleje? Rozdíl v ceně adaptéru je zanedbatelnej.Vím že jako pomocnej motor na plachetnici to smysl asi nemá ale plánuju do budoucna že se loď bude využívat i na dlouhý plavby výhradně na motor - kanály a tak. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 15. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 15. Říjen 2012 Nevíte někdo při kolika °C by měl spínat varovný alarm pro teplotu chladící kapaliny? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 15. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 15. Říjen 2012 Podle predepsanyho tlaku chladici kapaliny, 95 - 110°C.Na lodi bych spis cekal tech 95. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 15. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 15. Říjen 2012 No v tomhle rozmezí jsem je našel a dělají se i sdružený s dvouma vývodama jak pro alarm tak pro budík teploměru takže bych stávající čidlo jen pro alarm vyměnil za to sdružený proto mi zajímá jakou teplotu zvolit. Odstupňovaný jsou po 5stupních. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 15. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 15. Říjen 2012 (upraveno) lodní motory byly dycky stavěný na 85°C, na rozdíl od silnice, kde je 95°C a víc Upraveno 15. Říjen 2012 uživatelem david Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 16. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 16. Říjen 2012 85°C provozní teplota? Takže když dám čidlo alarmu teploty na 95°C tak by to mělo být dobré Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 16. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 16. Říjen 2012 (upraveno) Zalezi na poloze cidla a pracovni teplote, jestli mas bezne teplotu 80°C, mohl bys dat i min nez 95°C. Taky je dobry vedet na kolik mas termostat.120ka ma cidlo daleko od motoru a tam je 95°C uz moc, protoze motor uz casto jde pres 100°C, takze kdyz je netesny vicko na vodu, tak to muze varit. Uz 5 let mam danej spinac 85°C a maximalni spokojenost. Upraveno 16. Říjen 2012 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 14. Červen 2014 Sdílet Odesláno 14. Červen 2014 Nevi nekdo jaky je rozsah budiku teploty, ktery neni ocejchovany cislicemi, ale ma jen tri dily barevne odlisene a to na krajich cervene pole a uprostred zelene. Proc se ptam, mam tenhle budik v pristrojovce a loni jsem mel spise problem motor ohrat, rucicka byla vecne v prvni tretine zeleneho pole. Vyndal jsem termostat, vycistil a ted se pri vytlacne plavbe usadi rucicka veprosted zeleneho pole a pri kluzu na konci zeleneho pole cca ve trictvrte, pri prechodu do vytlaku prejde rucicka do cerveneho a cca behem 10 minut se vrati doprostred zeleneho pole. Tak jen nevim zda je to normal a jake teploty to asi tak jsou. Pokud nekdo ma zkusenost s timto budikem teploty bez cisel tak prosim info. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 14. Červen 2014 Sdílet Odesláno 14. Červen 2014 Pokud je vše jak má být,tak by se to takto rozhodně chovat nemělo!Při výtlaku je motor vždy trochu studenější,při skluzu je více namáhán a má snahu se více ohřívat,ale i tak je rozdíl v pohybu ručičky cca 1-2mm.Máš někde problém,třeba vodní čerpadlo v noze,oběhové čerpadlo na motoru a nebo taky přicpané a zkorodované chlazené výfuky.Zkus tyto 3 eventuality řádně zkontrolovat-může být i špatné a neodborně vyrobené těsnění v termostatdomečku a jinde.bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 15. Červen 2014 Sdílet Odesláno 15. Červen 2014 Díky za inspiraci, vypadá to, že se to nejspíš někde přicpalo, zkusím to profouknout přes hadici zpětně nohou do vody, začlo to z ničehož nic, těsnění jsou origo, a pumpa oběhová v motoru mi už kdysi jednou odešla ale né, že by začala málo dávat ale začala téct, takže nevím jak bych poznal, že dává málo. ta možnost že by to byl impeller v noze je také možná ale měl jsem to před sezonou rozhozené a nejevil známky opotřebení, je tam druhým rokem tak by asi chvilku mohl vydržet, naštěstí mam ještě náhradní ale to by musela loď z vody ven - no pokud to neodhalím tak bude muset stejně abych na to přišel. Stejně už nám na Slapech začala sezóna výtlaku, takže si až do září moc nezaskluzuji, takže pokud by to zůstalo a chovalo se to jak teď tak mi to zatím postačí, ještě zkusím příložný teploměr abych znal skutečné teploty. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 15. Červen 2014 Sdílet Odesláno 15. Červen 2014 že ti přelítla teplota po kluzu do volnoběhu není až tak divné. zkus si někde půjčit bezdotykovej infrateploměr a změř si teploty na hlavě a hadicích Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 16. Červen 2014 Sdílet Odesláno 16. Červen 2014 že ti přelítla teplota po kluzu do volnoběhu není až tak divné. zkus si někde půjčit bezdotykovej infrateploměr a změř si teploty na hlavě a hadicíchJo to míním udělat, měřil jsem teplotu na hadici - té sílné která zajištuje okruh mezi čerpadlem v motoru a blokem a tam se nedostala nad 70 st. C. čidlo pro budík je ale v domečku termostatu, takže ještě chci změřit teplotu tam , bohužel mi upadlo čidlo od teploměru co mám k pp tak je musím objednat a připájet na kabeláž, potom budu moudřejší. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 16. Červen 2014 Sdílet Odesláno 16. Červen 2014 Jen pro informaci k tvému měření.Mám digitální teploměr a teplotu termostat drží až dost přesně.pod 70 neklesne a přes 73 nepustí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 16. Červen 2014 Sdílet Odesláno 16. Červen 2014 Jen pro informaci k tvému měření.Mám digitální teploměr a teplotu termostat drží až dost přesně.pod 70 neklesne a přes 73 nepustí.Dík za konkrétní údaj - to se hodí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 17. Červen 2014 Sdílet Odesláno 17. Červen 2014 Tak dnes jsem provedl měření ale nejdříve jsem profoukl hadici přivádějící vodu z nohy do domečku termostatu a vyčistil nasávací otvory na noze. Bohudíky to asi bylo tím :)Měřil jsem příložným teploměrem na domečku termostatu na vývodu z motoru, tady by to měla být asi ta nejteplejší voda v motoru - z čela je čidlo pro budík teploty. ¨Při jízdě ve výtlaku teplota 65 st. C, při kluzu teplota 68-69 st. C. Po zastavení a vypnutí motoru se teplota vyšplhala na cca 71 st. C . Teplota vody v řece cca 19 st. C . Budík červena- zelená - červena už neukazoval takové výkyvy jako jsem popisoval výše. Takže snad OK :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 17. Červen 2014 Sdílet Odesláno 17. Červen 2014 Tak snad :).Jinak bych začal výměnou termostatu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se