Přejít na obsah
Plavidla.cz

Osazení čidel teploty chladící vody a oleje


Doporučené příspěvky

Chtěl bych si k motoru dodělat ukazatele teploty chladící vody (dvouokruhový chlazení) a teploty - případně i tlaku oleje. Dají se čidla na motor nějak jednoduše osadit? A kam je přesně dát? Zatím je na motoru čidlo tlaku oleje pro kontrolku a alarm chlazení. Motor Sole Mini 14 Diesel - fotky v galerii zde: http://sanru.rajce.idnes.cz/Sole_Mini_14/#
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ideálně bych to viděl na klasický ručičkový budíky. Na teplotu a tlak oleje jsem našel tenhle adaptér pod olejový filtr: http://www.pistonpower.cz/adapter-sendvic-na-cidlo-oleje-tlaku-a-teploty-p26 myslíte že by to mohlo fungovat, aby to ukazovalo správně a nenarušilo se mazání? Na montáž by to bylo velice jednoduchý.

 

Na teplotu vody nabízejí mezikus do hadice. Ze zadní části výměníku (strana u výfuku) jde trubka k čerpadlu, šlo by to vložit tam?

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ta trubka je na vnitřním okruhu, je v ní nemrzka. Je to ta silná (průměr 32mm) je vidět na prvním obrázku po levá straně, vychází z výměníku a jde k pumpě - na druhým obrázku je vidět napravo, je spojená s pumpou kouskem hadice.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ležet se u toho dá :-) ba dokonce musí.


Tčko by tam asi dát šlo, nebo implantovat šroubení rovnou do té trubky.


Akorát ještě musím pořešit napojení té trubky do okruhu, protože jsem dneska trubku vyndal a trubka má vnější průměr 32mm, nátrubek na výměníku taky 32mm - tam je to spojený dobře kusek hadice, ale napojení na vodní pumpu má průměr 28mm a tam byl kus nějaký zahradní hadice a moc spolehlivě mi to teda nepřipadalo, takže asi budu muset vyrobit redukci z 28 na 32mm a do tý by to čidlo pak šlo taky dát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem koukal na ty adaptéry pod olejový filtr a dělají se i s přípojkama na chladič oleje. Má eventuelně smysl dávat k takovýmu motoru chladič oleje? Rozdíl v ceně adaptéru je zanedbatelnej.


Vím že jako pomocnej motor na plachetnici to smysl asi nemá ale plánuju do budoucna že se loď bude využívat i na dlouhý plavby výhradně na motor - kanály a tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v tomhle rozmezí jsem je našel a dělají se i sdružený s dvouma vývodama jak pro alarm tak pro budík teploměru takže bych stávající čidlo jen pro alarm vyměnil za to sdružený proto mi zajímá jakou teplotu zvolit. Odstupňovaný jsou po 5stupních.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zalezi na poloze cidla a pracovni teplote, jestli mas bezne teplotu 80°C, mohl bys dat i min nez 95°C. Taky je dobry vedet na kolik mas termostat.


120ka ma cidlo daleko od motoru a tam je 95°C uz moc, protoze motor uz casto jde pres 100°C, takze kdyz je netesny vicko na vodu, tak to muze varit. Uz 5 let mam danej spinac 85°C a maximalni spokojenost.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
Nevi nekdo jaky je rozsah budiku teploty, ktery neni ocejchovany cislicemi, ale ma jen tri dily barevne odlisene a to na krajich cervene pole a uprostred zelene. Proc se ptam, mam tenhle budik v pristrojovce a loni jsem mel spise problem motor ohrat, rucicka byla vecne v prvni tretine zeleneho pole. Vyndal jsem termostat, vycistil a ted se pri vytlacne plavbe usadi rucicka veprosted zeleneho pole a pri kluzu na konci zeleneho pole cca ve trictvrte, pri prechodu do vytlaku prejde rucicka do cerveneho a cca behem 10 minut se vrati doprostred zeleneho pole. Tak jen nevim zda je to normal a jake teploty to asi tak jsou. Pokud nekdo ma zkusenost s timto budikem teploty bez cisel tak prosim info.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je vše jak má být,tak by se to takto rozhodně chovat nemělo!

Při výtlaku je motor vždy trochu studenější,při skluzu je více namáhán a má snahu se více ohřívat,ale i tak je rozdíl v pohybu ručičky cca 1-2mm.Máš někde problém,třeba vodní čerpadlo v noze,oběhové čerpadlo na motoru a nebo taky přicpané a zkorodované chlazené výfuky.Zkus tyto 3 eventuality řádně zkontrolovat-může být i špatné a neodborně vyrobené těsnění v termostatdomečku a jinde.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za inspiraci, vypadá to, že se to nejspíš někde přicpalo, zkusím to profouknout přes hadici zpětně nohou do vody, začlo to z ničehož nic, těsnění jsou origo, a pumpa oběhová v motoru mi už kdysi jednou odešla ale né, že by začala málo dávat ale začala téct, takže nevím jak bych poznal, že dává málo. ta možnost že by to byl impeller v noze je také možná ale měl jsem to před sezonou rozhozené a nejevil známky opotřebení, je tam druhým rokem tak by asi chvilku mohl vydržet, naštěstí mam ještě náhradní ale to by musela loď z vody ven - no pokud to neodhalím tak bude muset stejně abych na to přišel. Stejně už nám na Slapech začala sezóna výtlaku, takže si až do září moc nezaskluzuji, takže pokud by to zůstalo a chovalo se to jak teď tak mi to zatím postačí, ještě zkusím příložný teploměr abych znal skutečné teploty.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že ti přelítla teplota po kluzu do volnoběhu není až tak divné. zkus si někde půjčit bezdotykovej infrateploměr a změř si teploty na hlavě a hadicích

Jo to míním udělat, měřil jsem teplotu na hadici - té sílné která zajištuje okruh mezi čerpadlem v motoru a blokem a tam se nedostala nad 70 st. C. čidlo pro budík je ale v domečku termostatu, takže ještě chci změřit teplotu tam , bohužel mi upadlo čidlo od teploměru co mám k pp tak je musím objednat a připájet na kabeláž, potom budu moudřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem provedl měření ale nejdříve jsem profoukl hadici přivádějící vodu z nohy do domečku termostatu a vyčistil nasávací otvory na noze. Bohudíky to asi bylo tím :)

Měřil jsem příložným teploměrem na domečku termostatu na vývodu z motoru, tady by to měla být asi ta nejteplejší voda v motoru - z čela je čidlo pro budík teploty. ¨

Při jízdě ve výtlaku teplota 65 st. C, při kluzu teplota 68-69 st. C. Po zastavení a vypnutí motoru se teplota vyšplhala na cca 71 st. C . Teplota vody v řece cca 19 st. C .

Budík červena- zelená - červena už neukazoval takové výkyvy jako jsem popisoval výše.

Takže snad OK :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...