Přejít na obsah
Plavidla.cz

Kolik "Fridexu" se spotřebuje na zazimování moturu Volvo Penta 3,0?


Doporučené příspěvky

Jsem začátečník, koupili jsme člun Starcraft s motorem VOLVO PENTA 3.0 r.v. 2005. K lodi nebyl žádný manuál. Z netu jsem si stáhl nějaký manuál k motoru v angličtině. Jestli jsem to správně pochopil, tak čerpadlo je asi na motoru.

Předpokládal jsem, že tady budou lidé, kteří motor Volvo penta 3.0 mají a znají ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom manuálu je dobře popsáno kde co rozebrat a které vypouštěcí šrouby povolit, vyndat. Hlavně nezapomenout vypustit výfukové sběrače.

Jen samotné vypláchnutí fridexem, bez předchozího vypuštění celého systému, bych nebral jako dostatečné, protože při zavřeném termostatu není žádná jistota, že se vypláchne blok komplet. 

Pokud bys to chtěl propláchnout předem, měl by stačit kýbl nasátej hadicí od čerpadla. Pak stejně všechno vypustit. 

 

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, david napsal:

V tom manuálu je dobře popsáno kde co rozebrat a které vypouštěcí šrouby povolit, vyndat. Hlavně nezapomenout vypustit výfukové sběrače.

Jen samotné vypláchnutí fridexem, bez předchozího vypuštění celého systému, bych nebral jako dostatečné, protože při zavřeném termostatu není žádná jistota, že se vypláchne blok komplet. 

Pokud bys to chtěl propláchnout předem, měl by stačit kýbl nasátej hadicí od čerpadla. Pak stejně všechno vypustit. 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 10. 2024 at 7:54, PavelP napsal:

Dá se postupovat podle tohoto videa?

 

Měl jsem 3.0 Mercruiser. Koukám, že jsou ty motory dost podobné.

Za mě je postup OK. Já jsem jen nevypouštěl vodu pod motor, protože mi to přijde jako prasečina. Rozhodně bych tam nevypouštěl fridex z proplachu, aby mi to pak celé léto smrdělo. Taky jsem nedělal proplach, ale po vypuštění vody jsem do motoru nalil směs fridexu. Vedou se kolem toho diskuze zda zalejt, nebo ne. U mě zvítězila myšlenka, že co je pod vodou, to nekoroduje. 

Po zalití motoru jsem ještě motor nastartoval a stříkal konzervační olej do karbece dokud motor nechcípnul. Jestli máš v noze impeller, tak je potřeba před nastartováním buď nohu sundat, nebo dát na jaře nový impeller. Prý se chodem na sucho spálí. Mě se za tu chvilku nikdy nespálil, ale správně prostě na sucho běžet nemá.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...