Přejít na obsah
Plavidla.cz

Kolik "Fridexu" se spotřebuje na zazimování moturu Volvo Penta 3,0?


Doporučené příspěvky

Jsem začátečník, koupili jsme člun Starcraft s motorem VOLVO PENTA 3.0 r.v. 2005. K lodi nebyl žádný manuál. Z netu jsem si stáhl nějaký manuál k motoru v angličtině. Jestli jsem to správně pochopil, tak čerpadlo je asi na motoru.

Předpokládal jsem, že tady budou lidé, kteří motor Volvo penta 3.0 mají a znají ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom manuálu je dobře popsáno kde co rozebrat a které vypouštěcí šrouby povolit, vyndat. Hlavně nezapomenout vypustit výfukové sběrače.

Jen samotné vypláchnutí fridexem, bez předchozího vypuštění celého systému, bych nebral jako dostatečné, protože při zavřeném termostatu není žádná jistota, že se vypláchne blok komplet. 

Pokud bys to chtěl propláchnout předem, měl by stačit kýbl nasátej hadicí od čerpadla. Pak stejně všechno vypustit. 

 

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, david napsal:

V tom manuálu je dobře popsáno kde co rozebrat a které vypouštěcí šrouby povolit, vyndat. Hlavně nezapomenout vypustit výfukové sběrače.

Jen samotné vypláchnutí fridexem, bez předchozího vypuštění celého systému, bych nebral jako dostatečné, protože při zavřeném termostatu není žádná jistota, že se vypláchne blok komplet. 

Pokud bys to chtěl propláchnout předem, měl by stačit kýbl nasátej hadicí od čerpadla. Pak stejně všechno vypustit. 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 10. 2024 at 7:54, PavelP napsal:

Dá se postupovat podle tohoto videa?

 

Měl jsem 3.0 Mercruiser. Koukám, že jsou ty motory dost podobné.

Za mě je postup OK. Já jsem jen nevypouštěl vodu pod motor, protože mi to přijde jako prasečina. Rozhodně bych tam nevypouštěl fridex z proplachu, aby mi to pak celé léto smrdělo. Taky jsem nedělal proplach, ale po vypuštění vody jsem do motoru nalil směs fridexu. Vedou se kolem toho diskuze zda zalejt, nebo ne. U mě zvítězila myšlenka, že co je pod vodou, to nekoroduje. 

Po zalití motoru jsem ještě motor nastartoval a stříkal konzervační olej do karbece dokud motor nechcípnul. Jestli máš v noze impeller, tak je potřeba před nastartováním buď nohu sundat, nebo dát na jaře nový impeller. Prý se chodem na sucho spálí. Mě se za tu chvilku nikdy nespálil, ale správně prostě na sucho běžet nemá.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, není lepší svěřit zazimování motoru profíkům, relativně za pár kaček, než riskovat fatální poškození bloku nebo hlavy motoru? Já, když si nejsem fakt jistý postupem, raději to svěřím těm způsobilým😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...