Přejít na obsah
Plavidla.cz

Hausbot a jaky motor k nemu?


sako

Doporučené příspěvky

Dobry den, chci poprosit o par rad. Podotykam, ze nejsem znalec teto problematiky. Jaky motor a jakou vrtuli by jste pouzili k hausbotu 13.5x3.9m? Jizda v tlacnem rezimu, v klidu, jde mi o co nejvetsi ovladatelnost. Projel jsem se na Orliku s hausbotem 12x3.6m s motorem Mercury 30. Nebylo to spatne, ale nemam s cim porovnavat. Co tam dat Mercury 50 ELPT?. Vetsina, myslim i prodejce mi rikaji, ze mezi 50 kou a 30-kou je obrovsky rozdil. Ze pry je to neporovnatelne, kultura chodu, tah, samozrejme i cena. U nas tak kolem 215000-182000. Nekde k tomu davaji i smartcraft zdarma. Pak dlouhe kabely a montaz, tak do 20000. Mozna min. A co koupit primo Yamahu 50 v tlacnem modelu. Je Yamaha horsi od Mercury? Take vsichni rikaji, ze Mercury je Mercury. To priznavaji i ti, co ho neprodavaji. Nebo koupit v Nemecku, tam Mercury 50 ELPT vyjde kolem 6300 Euro. To je obrovsky rozdil. A dlouhe kabely k tomu udelaji taky. Nevim, kolik najezdim, ale vic, jak 100 hod. za sezonu to urcite nebude, spis min. Moc dik za odpovedi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 69
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

50HP na hausbot se mi zda trochu prehnany. Jak rychle jsi jezdil s tim 30HP motorem?


Mozna kecam, ale videl bych to tak na 15-25HP ale s vrtuli pro tezky lode. Myslim ze tim i usetris dost penez za motor a nasledne i za palivo.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Totéž jako Viky, jediný, co budeš občas překonávat je protivítr a víc, jak 11-12km/h ti to nepojede ani s 50HP, na to není hausbot stavěnej, běžně na Orlíku kluci používají 10-20HP a pohoda, cestovní rychlost je okolo 6-8km/h, což je ideální. Hausbot má výhodu, že se přesouváš a zároveň normálně bydlíš a funguješ, většina lodí se ti vyhne. S tím, jak málo budeš jezdit, bych se nebál ani nějakýho Parsuna, ten je docela v pohodě, co vím, tak mu vadí slaná voda, na sladký s ním nejsou problémy. S tlačnou vrtulí se stoupáním cca 7-8" je to dobrá kombinace se spotřebou do 4l/h. Investice komplet kolem 50-70 tisíc, což není ani půlka tvé plánované, za ušetřený si pořiď přední a zadní manévrovací motory a otočíš se s tím pak i na pětníku, to s normálním motorem nikdy neuděláš.


Co se týče Mercury, tak nevím, "zatím" je stále světově nejprodávanější, ale Yamaha a Honda do dotáhly a jsou dle mě srovnatelné, možná dnes už i lepší, osobně mám nejraději Suzuki, jsou ve 4T nejúspornější a hlavně nejtišší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přívěsné motory!!!

všechny světové značky jsou na téměř stejné úrovni!!Ale jsou značné rozdíly v rychlosti pořízení ND při závadě.

Já osobně preferuji též Mercury-není žádný problém s ND i když někdy jejich dodání trvá cca týden.Nejrychleji jsou díly od Tohatsu - cca 24 hod, ale jak jsem zjistil od zákazníku,motory jsou na tom velice bídně s ochrannými nátěry,motor starý 1-2 roky a jsou značně "ožrané" všechny hrany pod vodou, to jsem nikdy nezažil právě u doporučovaného Mercury!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak fakt nevim, musim se rozhodnout do mesice, mozna ani ne. Ten hausbot, co jsem s nim zkusebne jezdil, je na Orliku je v Puknovske zatoce, je tam rok, je novy, ma 30 Ps Mercury, jede na 4000 ot 14 km/h, jede to fakt dost rychle, byl jsem prekvapenej. Zatacelo to taky pekne. Ale mne o rychlost moc nejde, jak pisete, 6-8 km/h, pomalu, v klidu, jde mi o manevrovatelnost. Pak je tam jeste varianta Mercury 30 BF se zesilenou prevodovkou a uz namontovanou tlacnou vrtuli. Je za 5600 Eur. Ale 50 - ka je jenom o 700 Eur vys. Jdu s naklady na pul s pritelkyni, takze to az tak neboli. Ceny Yamahy a Suzuki jsou v Nemecku jeste vyssi, nez Mercury. Mene nez 30 Ps nechci jit, je to prece jen veliky hausbot, a zase cenove 30 a 50 je rozdil ne az tak hrozne veliky. Jeste mne napadnul Evinrude E-Tec, ale ty jsou moc drahe, jake jsou s tim zkusenosti, vite nekdo? Musim se rozhodnout, nevim jak, dik.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z nových motorů znám od Evinrude jen E-TEC a to je mám pocit stříkanej dvoutakt, ne? Na výtlačnej režim je podle mě 4T motor ideální, nicméně jestli s 50HP pojedeš na 4000 ot, tak počítej s min. 10-12l/h, to mi přijde dost drsný (tj 70l/100km), přitom na 2000 ot pojedeš tak 8-9km za 5l/h. Na tak velkej hausbout je ideální, co vím od kluků, co je mají vestavěnej diesel, do 150.000,-Kč se dá novej sehnat, cca 20-30 HP, což stačí bohatě a jezdíš za 2-3litry. Určitě bych objel na Orlíku ty větší hausboty a s majitelema bych dal řeč.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi pujdu do Mercury 30 ELPT EFI, da se sehnat u nas za 130 000, tento typ neni ani v Nemecku levnejsi. Nejlevnejsi 50 ELPT EFI jsem sehnal v CR za 170 000, myslim, ze by slo jeste 5 tis. dolu. K tomu kabely, prevodovka, prodluzka, kormidlo, asi 4- listou tlacnou vrtuli a montaz, to vse za 22000. Mozna o 2 tis. min. Takhle, penize na to mam, ale, ma smysl priplatit 35-40 tis. za 50 - ku??? Ta uz je 4-valec, obsah litr, namisto 750ccm. Kroutak a manevrovatelnost bude urcite jinde. Myslim, ze spotreba pri rozumnych otackach bude podobna, nechci jezdit na rychlost. Myslite, ze to ma smysl? Pujdu urcite do 4- taktu. A asi ten Mercury, je levnejsi, nez Yamaha a Honda. Tak co teda???
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč trváš na přívěsným motoru? Na zabudovanej není prostor? Máš nějak promyšlený zabezpečení přívěsnýho motoru proti ukradení? Nebo bude přívěšák instalovanej někde uvnitř?


Pokud by byl prostor pro vestavbu dieselu tak bych neváhal, jediný co vidím jako negativní je horší manévrovatelnost - nadá se natáčet jako přívěšák, ale zase možnost většího výkonu, nižší provozní otáčky, nižší spotřeba, možnost navázat další aplikace - bojler na teplou vodu, topení za plavby, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor bude zakrytovanej, takze elek. trim chci. Ja uz fakt nevim, neustale jine informace, nejvic mi rikaji, vem 30, nekdo, vem radsi tu 40, je uz Mercury, ma silnejsi nohu, 30-ka je od Tohatsu, nebo, kdyz mas penize, vem 50. Dnes jsem celou noc tahnul na lane hausbot po suchu, asi mi z toho hrabe. Hodne lidi mi rika, spotreba u 30 bude uplne jinde, jako u 50. Ale zase nekdo, 50 pujde v nizsich otackach, ma ohromnou silu, bude to jen o malinko vic. Vrtuli chci 4-listou, tlacnou, ale daji se koupit stoupani 8,9,10 palcu. Nebo jine stoupani? Nebo koupit dve a vyzkouset, ktera je lepsi? Cena neni moc vysoka. Poradte mi s vyberem na 30,40,50 Mercury. Dik moc. http://www.elektrolode.cz/10478-vyber-propelleru/
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud nebudeš jezdit na volné řece kde je proud 4 a více km/hod. stačí ti bohatě 30HP a samozřejmně tlačnou vrtuli.Kdyby jsi uvažoval,že budeš jezdit ve větším protiproudu-vezmi 50HP.

Jinak se zbytečně nervuješ,tady není téměř co řešit.Vrtule ti mohu také dodat,až budeš mít motor.


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem zmaten - trochu mi uniká smysl debaty o tlačné vrtuli a zesílené převodovce. Nevzpomínám si na motor s tažnou vrtulí, snad jen s výjimkou příďových elektromotorů. Možná mi něco uniklo, v katalozích se mi nechce pátrat, rád se nechám poučit :).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...