sako Zveřejněno 3. Říjen 2012 Sdílet Zveřejněno 3. Říjen 2012 Dobry den, chci poprosit o par rad. Podotykam, ze nejsem znalec teto problematiky. Jaky motor a jakou vrtuli by jste pouzili k hausbotu 13.5x3.9m? Jizda v tlacnem rezimu, v klidu, jde mi o co nejvetsi ovladatelnost. Projel jsem se na Orliku s hausbotem 12x3.6m s motorem Mercury 30. Nebylo to spatne, ale nemam s cim porovnavat. Co tam dat Mercury 50 ELPT?. Vetsina, myslim i prodejce mi rikaji, ze mezi 50 kou a 30-kou je obrovsky rozdil. Ze pry je to neporovnatelne, kultura chodu, tah, samozrejme i cena. U nas tak kolem 215000-182000. Nekde k tomu davaji i smartcraft zdarma. Pak dlouhe kabely a montaz, tak do 20000. Mozna min. A co koupit primo Yamahu 50 v tlacnem modelu. Je Yamaha horsi od Mercury? Take vsichni rikaji, ze Mercury je Mercury. To priznavaji i ti, co ho neprodavaji. Nebo koupit v Nemecku, tam Mercury 50 ELPT vyjde kolem 6300 Euro. To je obrovsky rozdil. A dlouhe kabely k tomu udelaji taky. Nevim, kolik najezdim, ale vic, jak 100 hod. za sezonu to urcite nebude, spis min. Moc dik za odpovedi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 3. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 3. Říjen 2012 (upraveno) 50HP na hausbot se mi zda trochu prehnany. Jak rychle jsi jezdil s tim 30HP motorem?Mozna kecam, ale videl bych to tak na 15-25HP ale s vrtuli pro tezky lode. Myslim ze tim i usetris dost penez za motor a nasledne i za palivo. Upraveno 3. Říjen 2012 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.sefrna Odesláno 3. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 3. Říjen 2012 Totéž jako Viky, jediný, co budeš občas překonávat je protivítr a víc, jak 11-12km/h ti to nepojede ani s 50HP, na to není hausbot stavěnej, běžně na Orlíku kluci používají 10-20HP a pohoda, cestovní rychlost je okolo 6-8km/h, což je ideální. Hausbot má výhodu, že se přesouváš a zároveň normálně bydlíš a funguješ, většina lodí se ti vyhne. S tím, jak málo budeš jezdit, bych se nebál ani nějakýho Parsuna, ten je docela v pohodě, co vím, tak mu vadí slaná voda, na sladký s ním nejsou problémy. S tlačnou vrtulí se stoupáním cca 7-8" je to dobrá kombinace se spotřebou do 4l/h. Investice komplet kolem 50-70 tisíc, což není ani půlka tvé plánované, za ušetřený si pořiď přední a zadní manévrovací motory a otočíš se s tím pak i na pětníku, to s normálním motorem nikdy neuděláš.Co se týče Mercury, tak nevím, "zatím" je stále světově nejprodávanější, ale Yamaha a Honda do dotáhly a jsou dle mě srovnatelné, možná dnes už i lepší, osobně mám nejraději Suzuki, jsou ve 4T nejúspornější a hlavně nejtišší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 3. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 3. Říjen 2012 přívěsné motory!!!všechny světové značky jsou na téměř stejné úrovni!!Ale jsou značné rozdíly v rychlosti pořízení ND při závadě.Já osobně preferuji též Mercury-není žádný problém s ND i když někdy jejich dodání trvá cca týden.Nejrychleji jsou díly od Tohatsu - cca 24 hod, ale jak jsem zjistil od zákazníku,motory jsou na tom velice bídně s ochrannými nátěry,motor starý 1-2 roky a jsou značně "ožrané" všechny hrany pod vodou, to jsem nikdy nezažil právě u doporučovaného Mercury!Bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 4. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Tak fakt nevim, musim se rozhodnout do mesice, mozna ani ne. Ten hausbot, co jsem s nim zkusebne jezdil, je na Orliku je v Puknovske zatoce, je tam rok, je novy, ma 30 Ps Mercury, jede na 4000 ot 14 km/h, jede to fakt dost rychle, byl jsem prekvapenej. Zatacelo to taky pekne. Ale mne o rychlost moc nejde, jak pisete, 6-8 km/h, pomalu, v klidu, jde mi o manevrovatelnost. Pak je tam jeste varianta Mercury 30 BF se zesilenou prevodovkou a uz namontovanou tlacnou vrtuli. Je za 5600 Eur. Ale 50 - ka je jenom o 700 Eur vys. Jdu s naklady na pul s pritelkyni, takze to az tak neboli. Ceny Yamahy a Suzuki jsou v Nemecku jeste vyssi, nez Mercury. Mene nez 30 Ps nechci jit, je to prece jen veliky hausbot, a zase cenove 30 a 50 je rozdil ne az tak hrozne veliky. Jeste mne napadnul Evinrude E-Tec, ale ty jsou moc drahe, jake jsou s tim zkusenosti, vite nekdo? Musim se rozhodnout, nevim jak, dik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Jestli jel 14km/h na 4000ot, tak to byla urcite tlacna vrtule. Jeslti ti to vyhovovalo, jdi do takovy sestavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 4. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Ano, byla tam tlacna vrtule, je to tak. A co tohle???http://www.bootsmotorenhandel.de/outboards/aussenborder_evinrude_etec.htm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Kanadská firma Evinrude patří k nejstarším výrobcům přívěsných motorů na světě...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.sefrna Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Z nových motorů znám od Evinrude jen E-TEC a to je mám pocit stříkanej dvoutakt, ne? Na výtlačnej režim je podle mě 4T motor ideální, nicméně jestli s 50HP pojedeš na 4000 ot, tak počítej s min. 10-12l/h, to mi přijde dost drsný (tj 70l/100km), přitom na 2000 ot pojedeš tak 8-9km za 5l/h. Na tak velkej hausbout je ideální, co vím od kluků, co je mají vestavěnej diesel, do 150.000,-Kč se dá novej sehnat, cca 20-30 HP, což stačí bohatě a jezdíš za 2-3litry. Určitě bych objel na Orlíku ty větší hausboty a s majitelema bych dal řeč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 4. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Asi pujdu do Mercury 30 ELPT EFI, da se sehnat u nas za 130 000, tento typ neni ani v Nemecku levnejsi. Nejlevnejsi 50 ELPT EFI jsem sehnal v CR za 170 000, myslim, ze by slo jeste 5 tis. dolu. K tomu kabely, prevodovka, prodluzka, kormidlo, asi 4- listou tlacnou vrtuli a montaz, to vse za 22000. Mozna o 2 tis. min. Takhle, penize na to mam, ale, ma smysl priplatit 35-40 tis. za 50 - ku??? Ta uz je 4-valec, obsah litr, namisto 750ccm. Kroutak a manevrovatelnost bude urcite jinde. Myslim, ze spotreba pri rozumnych otackach bude podobna, nechci jezdit na rychlost. Myslite, ze to ma smysl? Pujdu urcite do 4- taktu. A asi ten Mercury, je levnejsi, nez Yamaha a Honda. Tak co teda??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Podle mne je 50 koní na takový necky prostě zbytečně moc a s tou spotřebou je to pravda, já bych šel taky do dieslu , a když závěs tak max 30tku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 něco takovýho: http://www.ebay.de/itm/PERKINS-DIESEL-70PS-KOMPLETT-MOTOR-WENDEGETRIEBE-/230859589989?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35c04dc965#ht_959wt_1186 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.sefrna Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Určitě bych nekupoval přívěšák novej, jsou to vyhozený prachy, loni jsem kupoval 3 roky starý Mercury 30HP EFI v plný palbě za 70 litrů, to je za půlku, ale ten Perkins z Ebay za 25 000,-Kč je paráda, to co ušetříš ti zaplatí na min. 5 sezon palivo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 4. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Dekuji, uvidim, ale pujdu do novyho motoru. Bude to asi 30 ELPT Mercury. Musi to snad stacit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Proč trváš na přívěsným motoru? Na zabudovanej není prostor? Máš nějak promyšlený zabezpečení přívěsnýho motoru proti ukradení? Nebo bude přívěšák instalovanej někde uvnitř? Pokud by byl prostor pro vestavbu dieselu tak bych neváhal, jediný co vidím jako negativní je horší manévrovatelnost - nadá se natáčet jako přívěšák, ale zase možnost většího výkonu, nižší provozní otáčky, nižší spotřeba, možnost navázat další aplikace - bojler na teplou vodu, topení za plavby, atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.sefrna Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 Už jsem psal, že je možný dokoupit příďový motor, nestojí to takovej balík a je to na manévrování pecka, např.http://www.marinesport.cz/store/goods-A_617220-314-pridove-dokormidlovaci-motory-lewmar-140tt-22-12v.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 4. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 4. Říjen 2012 (upraveno) možnost navázat další aplikace - bojler na teplou vodu, topení za plavby, atd.Myslim ze David se nekde zminoval, ze teplou vodu odebiral z privesaku, to je jenom otazka reseni. Upraveno 4. Říjen 2012 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 5. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 5. Říjen 2012 Ne, chci privesny motor, uz to tak je, rozhodoval jsem se dlouho. Uz se s tim neda nic delat, bude to Mercury 30 ELPT. Nebo, co elektrickej trim, ma to smysl? Je to 12000, jo, nezabije me to. Vrtuli 4-list a stoupani 10 palcu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 5. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 5. Říjen 2012 Myslim si, ze elektrickej trim je uzitecnej u motoraku. Ty s tim ve skluzu asi jezdit nebudes, tak to je zbytecny. Stejne to jednou nastavis a budes to mit porad stejne. Leda by jsi si chtel ulehcit praci pri zvedani nohy, kdyz nebudes motor provozovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 6. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 6. Říjen 2012 Motor bude zakrytovanej, takze elek. trim chci. Ja uz fakt nevim, neustale jine informace, nejvic mi rikaji, vem 30, nekdo, vem radsi tu 40, je uz Mercury, ma silnejsi nohu, 30-ka je od Tohatsu, nebo, kdyz mas penize, vem 50. Dnes jsem celou noc tahnul na lane hausbot po suchu, asi mi z toho hrabe. Hodne lidi mi rika, spotreba u 30 bude uplne jinde, jako u 50. Ale zase nekdo, 50 pujde v nizsich otackach, ma ohromnou silu, bude to jen o malinko vic. Vrtuli chci 4-listou, tlacnou, ale daji se koupit stoupani 8,9,10 palcu. Nebo jine stoupani? Nebo koupit dve a vyzkouset, ktera je lepsi? Cena neni moc vysoka. Poradte mi s vyberem na 30,40,50 Mercury. Dik moc. http://www.elektrolode.cz/10478-vyber-propelleru/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 6. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2012 Tak pokud nebudeš jezdit na volné řece kde je proud 4 a více km/hod. stačí ti bohatě 30HP a samozřejmně tlačnou vrtuli.Kdyby jsi uvažoval,že budeš jezdit ve větším protiproudu-vezmi 50HP.Jinak se zbytečně nervuješ,tady není téměř co řešit.Vrtule ti mohu také dodat,až budeš mít motor.Bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 6. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 6. Říjen 2012 Taky mi nekdo rikal, ze 30 - ka neni moc vhodna na tlacnou vrtuli, ze pry to noha nemusi vydrzet. ze uz 40 a 50 , tam jo. Je to tak? Nezda se mi to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 6. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 6. Říjen 2012 (upraveno) Nema ten hausbot bejt na Slapech? Az budou mit Slapy 4km/h tak v Praze bude z vody koukat jenom vez chramu sv. Vita. :)Kdyz na 30ku tlacnou vrtuli, tak se to zrejme nesmi presrat s prumerem, aby to noze nevadilo. Upraveno 6. Říjen 2012 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sako Odesláno 7. Říjen 2012 Autor Sdílet Odesláno 7. Říjen 2012 A co primo tlacny model, ma zesilenou nohu, prevodovku a jiz tlacnou vrtuli. Mercury to ma BF v 30 a 50 a jeste 50 - ka Yamaha. Myslite, ze to ma smysl? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 8. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 8. Říjen 2012 Jsem zmaten - trochu mi uniká smysl debaty o tlačné vrtuli a zesílené převodovce. Nevzpomínám si na motor s tažnou vrtulí, snad jen s výjimkou příďových elektromotorů. Možná mi něco uniklo, v katalozích se mi nechce pátrat, rád se nechám poučit :). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.