Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zimní údržba, nebo spíše motor z lodi ven.


Doporučené příspěvky

Výměna 3,0 za 4,3 je možná,ale záleží jak jsou udělané závity v transomu na přišroubování výfukových parohů.je rozdíl mezi výfukem z 3,0 a ze 4,3- jeden šroub je jinde a někdy je transom univerzální a někdy ne - již jsem se s tím několikrát setkal !! Pravidlo nevím a neznám!! Je nutno to zkontrolovat po vyndání motoru a demontáži výfuku od transomu zda tam půjdou parohy do V pro 6 i 8 válec stejné


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 74
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Toto je uz stejne tema na pristi rok, uvidime jak vse dopadne. Samozrejme bych se tomu v pripade vymeny motoru nebranil, pokud ho tam dostanes z hlediska prostoru. Nicmene nevim jak by to bylo s prihlasenim, protoze to je motor z 95 roku a nekde jsem cetl, ze neprihlasis motor starsi roku 2000 a pokud nema CE, coz ja samozrejme nemam, protoze to bylo origo na lodi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neplatí náhodou ty věci kolem přihlášení a CE jen pro závěsný motory?


Jinak Anachy držim palce ať vše klapne. Já jedu zítra na vodu, tak zkusim ten karbec od tebe. Dneska jsem dal nový svíčky, komplet novej rozvod elektro. Zatim jde motor pěkně a pravidelně. Těšim se jak malej kluk.... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,

tak jsem se už vrátil. Skore neni nijak povzbudivý.... :-)

Loď letí neuvěřitelně lehce a je krásně ovladatelná. Prakticky okamžitě jde z vody do skluzu a ve skluzu točí kolem 2 tis. otáček. Spotřeba super. Za hodinu blbnutí asi 10 l (měl jsem jen přídavou nádrž 12l). Sám jsem se neviděl, ale myslim, že tak širokej úsměv jsem míval jen jako dítě u vánočního stromečku.... :-)


Pak ale začaly problémy. Vyletěla teplota vody a hned na to jsem pozoroval jak klesá tlak oleje (nemuselo to nutně bejt v tomto pořadí). Zatim jsem to nerozdělával tak nevim co tomu chybí. Nejvíc mě ale děsí ten olej. Přitom mi nepřijde, že by to nějak kouřilo. Kdyby to sežralo 3 - 4 l oleje za hodinu, tak je za mnou modro. Kouknu pod motor. Pořád mě děsí GO. Možná, že kdyby někdo prodával výhodně motor v dobrym stavu tak bych do toho šel. Nebo se zkusim domluvit s někym kdo se vyzná a prubli bychom GO tohohle motoru. Minimálně kliku bych líznul.

Jo a po chcípnutí motor ještě párkrát zaškytal.... nějakej samozápal?


Pak ještě kouknu na to chlacení. Impeler je novej a na trubku z čerpadla uvnitř nohy jsem dával nový pouzdra. Leda by tam něco vypadlo. To mě tak netrápí jako ten motor a olej.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem opet postoupil o krucek dál, vycistil jsem motorový prostor - vcera jsem jeste demontoval celý transom, a jelikoz není prostor pod motorem nastríkaný , tak mám dotaz jakou barvu tam mám pouzít, nekdo se na to vyfláknul a je tam jen laminátový základ a kdyz uz mám motor venku tak at to taky nejak vypadá i okolo :)

Objednal jsem také nutné náhradní díly, nohu již mám očistěnou a tak časem mohu začít stříkat jen co mi dojdou barvičky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Zdenda-je dost nesmysl aby jsi s tvojí lodí"krásně vylétl z vody" a jel dál ve skluzu na 2000ot - zřejmně ti špatně ukazuje otáčkoměr.!!!

Když ted nastartuješ studený motor,co ti ukazuje tlakoměr oleje? A při dalším zahřívání ti stále klesal tlak oleje?

Můžeš zkusit průchodnost chlazeného výfukového potrubí zda není zaneseno rezem a jiným sajrajtem!Odpoj přivodní hadici vody z transomu na domečku termostatu a zkus kolik dává vody.Nic nezkazíš,když změříš kompresi motoru!

Jinak bych mněl motor 3,0L.Mám na něm sundanou hlavu aby si případný kupec mohl zkontrolovat,že blok je nevyběhaný a písty O.K. cena od 25000,-


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Bootcentrum

otáčkoměr na volnoběh ukazuje 800 ot. Předpokládal jsem tedy, že ukazuje správně. O to tu ale neběží. :-)

Zatím jsem nepovoloval výpouštěcí šroub oleje na vaně, ale na rysce neni vůbec nic. Když se tlak oleje blížil nule tak jsem to už chcípl. Posledních asi 500m jsem raději dopádloval.

S chlazením si pohraju. To je to nejjednoduší. Impeler jsem dával novej a na zahradě to čerpalo vody dost.


Nabídka motoru je super. Zatím jsem ale ještě nad tím mým úplně nezlomil hůl. I když za 25 nejspíš ten muj ani nezgenerálkuju, takže si stejně asi plácneme. Potřebuju k tomu jen vnitřně dospět. Hlavně věřim tomu, že motor od tebe bude v cajku a nemusel bych už nic řešit.

Trochu pořád doufám, že u mě to bude jen hlava. Její GO stojí kolem 4 tis. Teda jestli neni prasklá. Popravdě mi trochu dochází finance. V zimě jsem koupil plachetnici a na jaře pak větší auto, abych jí utáhl. No a ten motorák má už čas celou zimu.


Upřímě co jsem čekal že? Loď jsem koupil za 50 tis. i s vlekem. Kompletní rekonstrukce trupu a interiéru mě stála cca 25 tis a 2 roky značně přerušovaný práce. Když bych k tomu přidal ještě motor od tebe tak jsem cca na 100 tis. To ještě pořád jde. Naučil jsem se hromadu věcí a hrozně mě to bavilo. Teda baví, ještě nejsem hotovej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem super návod jak otestovat motor. Prej je to fígl starých automechaniků. Dám to tu k dobru, i když zrovna tohle vlákno se na to asi moc nehodí.


Změřit kompresi je jasný, to je základ. Jen pozor - měří se na ohřátym motoru. To popisovat nebudu.


Je potřeba vzít starou svíčku a odstranit z ní vnitřek tak aby byla průchozí (pozor na úlomky). Na zbytek svíčky navařit trubičku a připojit na kompresor. Nastavit píst do horní úvrati, kdy jsou oba ventily zavřený a pustit vzduch z kompresoru. Jestli je motor OK tak to jen lehce syčí. Když to fouká do sání, tak je v háji sací ventil, když do výfuku tak výfukový a když to fouká do motorový skříně tak je to na výbrus válce.


Třeba to někomu pomůže. Já se na to taky chystám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím kde jsi vzal ten ohřátý motor, všude kam se podívám píšou měřit při studeném motoru, samozřejmě bez svíček a při plně otevřeném karbutároru.

Tak se musím opravit, je fakt, že někde uvádějí při teplém, někde při studeném - tak jak si potom má laik vybrat co je správně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to nepavožuju za stěžejní. Jako laik si myslim, že hlavní je aby tam nebyly nějak významný rozdíly. Jestli naměříš 9, nebo 10 barů už ji pro mě nepodstatnej rozdíl. A prej to dělá zhruba jeden bar rozdíl v neprospěch studenýho motoru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc pěkkný motor Aleši, myslíš, že to na Slapech využiješ? Dívím se, že ti těch hp nestačí, já mám 100hp v dieslu, točí to 4000ot a pluje cca 50km/h, do skluzu velmi rychle.

No za začátku mi stačil ale jak loď čím dál více těžkne, tak je to s tím skluzem horší a horší, takže i na vrtuli se stoupáním 14" průměr 14 1/2" už jen tak max. 3900 ot/min (max to má rozmezí 3900-4400 ot/min). Když to odlehčím tak je to samozřejmě o poznání lepší a můžu změnít stoupání vrtule až na 18".

On ten tvůj 100 hp diesel bude mít určitě větší krouťák než ten 120 hp benzín. Takže u dieselu stačí i méně hp na stejný způsob jízdy jako se silnějším benzínem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepatřim mezi nejzkušenější.

Neni to ale s motorama podobný jako s velikostí lodě? Každej říká, že by loď mohla bejt o metr delší (já to říkám taky). Třeba u motorů každej říká, že by potřeboval o "pár" koní navíc.?

Jinak si nedokážu představit co vedlo majitele motoráku na Orlíku, že měl na takový nevelký mršce 2x 220hp. :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono jde prave o to, ze tu lod si clovek nejak dodelava a treba prodluzuje ( badeplato, pasarela, atd.) no a tim padem taky zatezuje. Takze kdyz uz treba dozene ten metr delky lode, ktery mu chybel, tak ale urputne ubyva pomer konskym sil k vaze lodi, ktere puvodne stacili :)

Samozrejme 2x220 HP na necem mensim uz je asi hoooodne dostacujici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mam taky motor venku. Nakonec to byla docela legrace. Hlavně proto, že původní majitel ten motor nijak nepřišrouboval.... :-).

V zadu to bylo jen nasazený na šroubech a vepředu byly jen strčená šrouby do shnilejch děr.

Postavil jsem kolem lodě lešení a vytáhl ho elektrickym navijákem co mám na tahání lodě z vody. Muselo to teda jít přes kladku. Motor je nějakej těžkej.


Pustím se do GO celýho motoru. Naštěstí na to nebudu sám. Na jaře bude motor jako novej! Už se těším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prima alespoň nejsem sám kdo blbne s motorem.

Už i ten druhý co jsem vyndal z lodě mám v garáži na paletě a funkční viz zde :

 

pro Zdenka : kdybys potřeboval nějaký kontakty na ND do USA či SRN tak se ozvi, mám pár míst kde se docela v poho nakupuje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...