Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zimní údržba, nebo spíše motor z lodi ven.


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 74
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ale pokud ten motor už byl zapsaný v dokladech jiného plavidla v EU tak ten přihlásíš.


Požadavky na motor malého plavidla


Motor malého plavidla nově uváděného do provozu a motor nově instalovaný na malém plavidle v provozu musí splňovat základní technické požadavky pro uvedení na trh Evropského společenství včetně připojení ES prohlášení o shodě k motoru a opatření označením CE. Toto se nevztahuje, s výjimkou rekreačních plavidel a vodních skútrů*, na výměnu zabudovaného motoru za stejný typ, instalaci motoru plavidla, jehož stavba byla povolena do 31.12.2009, a plavidla, které bude nově uvedeno do provozu do 31. 12. 2010, a na motory, které budou nově instalovány na malém plavidle do 31. 12. 2010.


*Kurzívou vyznačená část textu bude na základě požadavku Evropské komise na zrušení přechodného období pro rekreační plavidla vložena další novelou vyhlášky.


Každé rekreační malé plavidlo, které má být od 7.11.2009 v české republice nově uvedeno do provozu v rámci Evropského společenství a rekreační malé plavidlo v provozu, jehož motor má být vyměněn, musí být vybaveno motorem splňujícím emisní limity ES. Motor, který není zapsaný v dokladu o předchozí evidenci v jiném státě Evropského společenství, se považuje za motor nově instalovaný. Pro motory jiných než rekreačních malých plavidel platí výše uvedená přechodná období.


Lodní motor malého plavidla, který je již zapsaný v lodním osvědčení tohoto malého plavidla, může být na tomto plavidle nadále používán s výjimkou přívěsných motorů straších 25 let a motorů, jejichž způsobilost nebude při technické prohlídce schválena.


Tohle mi přišlo z SPS když jsem se radil ohledně přihlášené dovezené lodě s motorem z roku 1986 a když jsem zabudovával motor do plachetnice ke kterému jsem neměl žádný doklady, jen kupní smlouvu, tak jsem ještě stihl výjmku do konce roku 2010.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro "Zdenda"

asi jsi mne špatně pochopil. Zabudované motory,které jsou již v lodi a ta je zaevidovaná kdekoliv v EU,můžeš samozřejmně provozovat bez ohledu na jejich stáří,tak jak uvádíš!

Ale já jsem mněl na mysli,že by jsi chtěl v lodi měnit zabudovaný motor za jiný,který který nemá doklad CE,tak ti ho SPS neschválí a lod tudíž nevezme do evidence,popřípadě tuto zruší!!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo to je ten 120 hp 2,5l. není to tak zlé jak jsem si myslel i tlaky jsou v pohodě cca 120-130 PSI. Až zprovozním ten druhý (dělám tam nějaké úpravy) tak bude na prodej.

Ty odkazy na shopy jsou v jiném vláknu, takže stačí pohledat a najít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak motor mám na vozejku, odstrojenej a chystám se s ním do dílny. Jsem zvědavej jaký poklady najdeme až ho rozloupneme. :-)


Jinak jsem zjistil, že je prasklá vana. Kape z ní olej. Než jsem dával novej olej tak jsem na ní šahal a byla suchá. Asi v tom motoru původně nebyla ani kapka. Takže už víme kam se ztratil olej z motoru při vyjížďce..... je pod motorem. Je tam dvojitá podlaha, takže to nebylo vidět. Když jsem vyndal motor a sáhnul pod tu podlahu, tak je tam 5 - 8 cm hladina oleje.

Takže už i vim proč to v motorovym prostoru tak strašně smrdí.... Jak to všechno začíná do sebe zapadat. :-) Nedokážete si představit jak se těšim na jaro až ten motor bude po GO a v lodi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 7 months later...

Tak se opět vracím k tematu výměny motoru a prosím o radu nebo nějaký nápad.

Motor je již v lodi a kupodivu se točí, všechny přístroje fungují a zatím vše vypadá OK. jen mám jeden malý problém. Už venku mě zlobil otáčkoměr, mám tam takový co se dá přepínat 2,4,6 válců - venku mi ještě ukazoval a teď v lodi ani prd. Snímám pro něj údaj z rozdělovače - tak to bylo i předtím a tak to fungovalo i venku. Půjčil jsem si od kamoše dva jiné otáčkoměry a starý ze žigula funguje a ukazuje myslím jak má, má jen velký průměr a také není vzhledově nic moc a jeden malý VDO a ten ukazuje nesmysli (vypadá to že těch šest válců je na něho moc, nebo by měl být zapojen někde jinde?) Napadá někoho něco, nebo prosím o nějaké doporučení - vím, že koupit nový OT zas takový problém asi není.


A druhý problém který jsem dnes zaznamenal je že když jsem chtěl složit nohu, tak jak byla dlouho rozebraná a bez oleje tak se mi dost špatně podařilo otáčet hřídelí s kardany na horním díle nohy - teď jsem to prolil olejem a postavil do polohy aby se to promázlo ale nedělá to na mě dobrý dojem, přitom před obroušením otryskováním a nastříkáním se to otáčelo (ozubení bylo zakryto aby se tam nic nedostalo) Mohlo to někde zareznout? Bylo to v suchu.


Děkuji za každou reakci, třeba se to také někomu již přihodilo a ví v čem je zakopaný pes :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ze by to zrezlo je divne, protoze i kdyz olej vypustis, tak prece nejakej film na tech dilech zustane. Tedy pokud by jsi to mel nekde v mokru tak budiz mohlo by se stat, ale jestli to bylo v suchu, tak se mi to zda divny. Ja mel letos pres zimu taky nohu bez oleje v garazi, kde sice s autama neparkujem, ale extra sucho tam neni a tedko nepozoruju zadnej problem. Nicmene na podzim jsem s tim neotacel tak nemohu posoudit. Spis me napada, jelikoz bude vrtulka cerpadla zcela na suchu a za zimu tam zatvrdly nejake nanosy a rasy z vody, tak bych to spise prikladal tomuto.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne vrtulka propeleru to nebude - nohu mám rozpulenou, takze ta spodni cast se toci normalne a dela to jen ta horni kde je hridel s kardany ktera se strká do hrušky. Noha byl v suchu pohledove na ni nic videt neni ale také si již nepamatuji jak volně nebo fest se to na podzim po rozebrání točilo ale takhle utažené to asi nebylo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo a jakým zpusobem to tryskal? Pokud to nebylo vše super utěsněný,a ten co to tryskal byl trochu čuně,fouknul písek třeba na gufero a máš ho ve vnitř,tak se ti pravděpodobně dostal písek dovnitř a pokud tu nohu nechceš zlikvidovat,musíš to do šroubku rozebrat a dokonale vyčistit a propláchnout včetně ložisek a pak to složit.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se opět vracím k tematu výměny motoru a prosím o radu nebo nějaký nápad.

Motor je již v lodi a kupodivu se točí, všechny přístroje fungují a zatím vše vypadá OK. jen mám jeden malý problém. Už venku mě zlobil otáčkoměr, mám tam takový co se dá přepínat 2,4,6 válců - venku mi ještě ukazoval a teď v lodi ani prd. Snímám pro něj údaj z rozdělovače - tak to bylo i předtím a tak to fungovalo i venku. Půjčil jsem si od kamoše dva jiné otáčkoměry a starý ze žigula funguje a ukazuje myslím jak má, má jen velký průměr a také není vzhledově nic moc a jeden malý VDO a ten ukazuje nesmysli (vypadá to že těch šest válců je na něho moc, nebo by měl být zapojen někde jinde?) Napadá někoho něco, nebo prosím o nějaké doporučení - vím, že koupit nový OT zas takový problém asi není.

 

A druhý problém který jsem dnes zaznamenal je že když jsem chtěl složit nohu, tak jak byla dlouho rozebraná a bez oleje tak se mi dost špatně podařilo otáčet hřídelí s kardany na horním díle nohy - teď jsem to prolil olejem a postavil do polohy aby se to promázlo ale nedělá to na mě dobrý dojem, přitom před obroušením otryskováním a nastříkáním se to otáčelo (ozubení bylo zakryto aby se tam nic nedostalo) Mohlo to někde zareznout? Bylo to v suchu.

 

Děkuji za každou reakci, třeba se to také někomu již přihodilo a ví v čem je zakopaný pes :)

Ohledně otáčkoměru to jeden známí udělal z nějakýho cyklocomputeru, na řemenici udělal malou drážku a snímač měl z nějakýho toho cyklobazmektu a je spokojenej. Jinak pak se dá vzít asi z hodně aut. Nedávno jsem si ho dodělával do starého mercedesu kde byl při výrobě za příplatek a zapojení triviální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem navrknul motor i s nohu - konečně mi přišel olej a naplnil jsem nohu - a ono to běží :) .

jen se mi to zdá trochu hlučnější - hučí kapku v noze ale přičítám to tomu, že to bylo celé rozhozené a snad si to musí sednout, no uvidíme případně ještě jedna sborka a rozborka. Nic se nehřeje a hluk se s delším chodem motoru pomalu stává méně slyšitelnějším, tak uvidím až to dám na vodu a kapku zahejbu s nohu a protočím to na jiné otáčky co to udělá.

Vzpomínám, že v loni po zimě jsem měl obdobný problém a

noha byla hlučnější než jsem to párkrát projel , snad to bude obdobný problém, při skládání, jsem žádné vůle nezaznamenal a kupodivu mi po sestavení nic nezbylo (možná že to byla chyba říka se že vždy musí něco zbýt :) - blbost ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejsem si jist ale mělo by to mít o cca 40 hp více ale hlavně ten šesti hrnec má jiný krouták, tak počítám že budu laborovat s vrtulí a tím bych tomu mohl kapku pomoci k jinému průběhu. no nebudu předbíhat snad se mi podaří se dostat tento týden na vodu a vyzkoušet to, ikdyž to počasí :(
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
Tak jsem se konečně v pátek dostal na vodu a v neděli dokonce již zkusil jak motor funguje. Bohužel zatím jsem bez otáčkoměru tak jsem neriskoval plný plyn abych nenapáchal nějaké zbytečné škody. Ještě mě čeká nějaké nastavování bohatosti směsi (měl jsem to na suchu hodně stažené a na vodě se tomu ze začátku vůbec nechtělo tak jsem tomu zbytečně přidal moc , takže teď mě čeká ubírání aby to tam neteklo tak hrrrr) a hlavně asi laborování s propelerem. Zatím jsem zkusil vzhledem k tomu jak voda vypadá jen hliníkový čtyřlist 14,5 x 18" a myslím, že to bude malé stoupání. Motor se nechá vytočit velice ochotně a ve skluzu je loď skoro okamžitě po přidání plynu. Takže jakmile bude otáčkoměr zkusím nejprve otáčky při tomto propeleru a potom zkusím nasadit vyšší stoupání. No teď zatím hlídám loď abych ji neměl na suchu od pátku do neděle s tím pěkně zahejbali (2,2m) - prý aby byla rezerva pro to co naprší (to ale měli asi udělat už před týdnem než se stalo to co se stalo). Naštěstí mám i při tomto stavu pod lodí cca 1-1,5m vody a jelikož stojím vyvázán na bojce může to celkem slušně reagovat na výkyvy hladiny.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedu se na loď dnes podívat, tak poreferuji jak to vypada s vodou, ale podle posledních zpráv když jsem volal na Slapy v neděli (606656432 - klidně si tam zavolej a řeknou Ti jestli budou ještě upouštět) tak poslední pokles byl v neděli. šlo to o 2,2 m oproti pátku. Jinak jsem také přemýšlel o vyndání ale břehy jsou tak rozměklé, že bych to ani čtyřkolkou na Zrůbku nevyndal, takže zkusím vydržel na vodě, snad se to vrátí do normálu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Jak to vypada na Slapech? Prestali uz upoustet? Plave jeste hodne bordelu? Mam tam sice zaplacene kotveni, ale kdyz jsem to tam v sobotu videl, ani jsem tam lod nevezl.

Voda se celkem začíná čistit ,tam kde je přítok nějakého potoka tak záleží na podloží, například z Brziny stále ještě teče spíše bahno, ale na Rovišti už voda začíná vypadat jako voda. Jen se v ní válí spousty zřejmě Tolstolobiků kteří nepřežily sjezd po přepadech , škoda jsou to pěkně velký kusy. Stav vody je cca 2,0 m pod normálem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...