Přejít na obsah
Plavidla.cz

Zimní údržba, nebo spíše motor z lodi ven.


Doporučené příspěvky

Tak jsem včera vyndal loď z vody a hned jsem se vrhnul na plánovanou výměnu motoru. Zatím postupuji jen zlehka, včera jsem loď umyl a dnes začal sundavat "Z nohu" - tedy mám ji už dole ale s tou toho moc dělat nemusím jen ji rozhodím, zřejmě vyměním propeller pumpy a ostatní zůstane původní. Přetěsňoval jsem ji předloni a vypadá že to drží. Jen se ji chystám řádně vybrousit a nastříkat, takže pokud někdo dělal tak sem s radou co použít, jaký základ a jakou vrchní barvu. Né že bych to nedělal skoro každý rok ale nic mi na noze nevydrží vždycky je po sezoně olezlá.

Co se týče motoru jen jsem zatím sundal karbec půjde na "nový" motor a musím uzpůsobit uchycení na sání motoru. Na původní motor dám zpět karburator z "nového" motoru. To slovo "nový" dávám do úvozovek jelikož se nejedná o nový motor ale jen jiný - pro mě nový.

Do konce týdne musím sestavit nějakou kozu (asi haky lešení) a původní 4válec půjde ven. Stále je funkční a bude na prodej jakmile usadím "nový" do lodě, tak kdyby někdo projevil zájem bude k mání jde o 120hp 4válec rok v. cca 1980 - klasika karburátor, rozdělovač. Pro mě je fakt slabej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 74
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Mno, kdyby tam byly ty 4 valce 2x tak bych ho bral :).

Jinak tu nohu uz nejak neresim. Jeste u zavesaku jsme to take kolikrat strikali a kazdej rok to bylo v haji. Tak jsme se pak uz na to vykaslali, protoze to je stejne pod vodou a nechali to bejt.

Hlavne at "novej" motor slouzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem ten inline 6válec jak se tady na plavidlech objevil v létě v bazaru. Zatím jsem jej jen hodil na paletu, změřil tlaky, změřil olejové čerpadlo, seřídil předstih a nastartoval. Pokud někdo chce vidět jak vrčí tak tady je odkaz

.

Každopádně jak říká jeden můj známy "objem ničím nenahradíš" a myslím, že oproti 2,5l to bude trochu rozdíl :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No uvidíme, ještě mě čekají nějaké úpravy a co se týče té spotřeby, myslím, že asi opravdu bude větší než u toho 2,5l ale jak zde již bylo několikrát v jiných vláknech zmíněno, záleží na způsobu provozu, propelleru, zatížení lodě, vytrimování nohy a dalších faktorech. Myslím že i karburátor který budu osazovat bude mít určitý kladný vliv na spotřebu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera vyndal loď z vody a hned jsem se vrhnul na plánovanou výměnu motoru. Zatím postupuji jen zlehka, včera jsem loď umyl a dnes začal sundavat "Z nohu" - tedy mám ji už dole ale s tou toho moc dělat nemusím jen ji rozhodím, zřejmě vyměním propeller pumpy a ostatní zůstane původní. Přetěsňoval jsem ji předloni a vypadá že to drží. Jen se ji chystám řádně vybrousit a nastříkat, takže pokud někdo dělal tak sem s radou co použít, jaký základ a jakou vrchní barvu. Né že bych to nedělal skoro každý rok ale nic mi na noze nevydrží vždycky je po sezoně olezlá.

Co se týče motoru jen jsem zatím sundal karbec půjde na "nový" motor a musím uzpůsobit uchycení na sání motoru. Na původní motor dám zpět karburator z "nového" motoru. To slovo "nový" dávám do úvozovek jelikož se nejedná o nový motor ale jen jiný - pro mě nový.

Do konce týdne musím sestavit nějakou kozu (asi haky lešení) a původní 4válec půjde ven. Stále je funkční a bude na prodej jakmile usadím "nový" do lodě, tak kdyby někdo projevil zájem bude k mání jde o 120hp 4válec rok v. cca 1980 - klasika karburátor, rozdělovač. Pro mě je fakt slabej.

Já lakoval nohu takto:

Kde jsem šel na hliník, tak nastříkat můstek na lehké kovy (taková žlutá voda) . Pak jsem aplikoval ve třech vrstvách epoxidový základ.Udělá docela vrstvu, trakže se dá mírně brousit jako plnič, pokud je třeba.Hlavně moc nevyhladit.Nahoru Buď epoxidový vršek, nebo acryl.Vše samozřejmě v kvalitě , kterou se lakují auta (veteráni).Každá lakovna má jiného výrobce , je potřeba prokonzultovat a dbát předpisu, v jakých časových intervalech a jak na sebe mají jednotlivé vrstvy navazovat.Vpodstatě pak dosáhneš kvality laku nové nohy.Pokud pak škrábneš-samo do jisté míry:-) , tak odřeš max. vrchní černou barvu, epoxy základ by měl zůstat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi takto- šel jsem za známým do lakovny - on se fakt vyzná- určitě máš v okolí taky někoho. Ten mi vymyslel komletní sestavu jednotlivých složek , vše od jednoho výrobce a ještě se konzultovalo s odborníkem z té firmy, zda jsme zvolili dobře a jednotlivé postupy.Pokud se to totiž posere, tak prostě něco půjde dolů,buď vršek , nebo klidně celé i se základem.Něco se taky třeba stříká tzv do živýho pro lepší spojení atd. to záleží přímo na jednotlivém výrobci.JInak jsem ještě zapoměl- předem důkladné přebroušení - NESMí tam zůstat naplácané zbytky rúzných barev, tak , jak se to většinou každý pokouší zakamuflovat.Nejlépe až na jejich základ nebo můstek-poznáš to základ je bílý nebo šedý a adhezní můstek do žluta nebo žlutozelena.A před stříkáním odmastit- nejlépe origo odmašťovadlem na autolaky ne ředidlo , ne tech benzín.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No obroušené jsem to měl vždy úplně až na čistý kov, ale zřejmě problém byl v tom, že jsem tam nedal nic co zajistilo to spojení základní barvy s podkladem a potom to dopadlo tak jak to dopadlo - naprd. Jo mám kamoše lakýru tak se na něj obrátím o radu, shodou okolností občas lakuje i veterány tak asi bude vědět co a jak.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten můstek bude asi reaktivní základ, ale pokud vím, dvousložkový epoxidový základ může jít přímo na hliník a je to asi to nejlepší. Dnes je spousta materiálů, které jsou vhodné přímo na AL nebo pozink. Navrch bych dal raději dvousložkový polyuretan. Epoxy vrchní brzy křídovatí (ztrácí lesk). Každý větší výrobce má tyto mat. v nabídce a když příjdeš do spec. obchodu pro autolakýrníky, určitě ti poradí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten můstek bude asi reaktivní základ, ale pokud vím, dvousložkový epoxidový základ může jít přímo na hliník a je to asi to nejlepší. Dnes je spousta materiálů, které jsou vhodné přímo na AL nebo pozink. Navrch bych dal raději dvousložkový polyuretan. Epoxy vrchní brzy křídovatí (ztrácí lesk). Každý větší výrobce má tyto mat. v nabídce a když příjdeš do spec. obchodu pro autolakýrníky, určitě ti poradí.

Ano předsedo :-) , máš pravdu , ale ne každý epoxy jde takto stříkat přímo na materiál bez reaktivu, záleží na konkretizaci, proto je potřeba opravdu zajít a příslušný "recept" od daného výrobce pak použít. Já mám nahoře dvousložkový acryl (nebo polyuretan??) - klasická barva na auta. Bez problému i po třech letech.Slaná i sladká voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začátkem léta jsem se tady chlubil přelakovaným motorem (snad mě konečně někdo naučí, jak to zveřejnit). Mám na tom třívrstvou perleť, což není podstatný a překrytý je to čtyřikrát akryl- autolakem od Standoxu. Ty dvě vrstvy návíc jsou přes polepy. Bylo to pět týdnů těžce nasolený a zatím OK,nebýt toho, že jsem blbě zaparkoval a trochu se to odřelo o vedlejší kocábku.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych nejradši vyhodil 3.0 Merc a dal 4.3 V6 190 nebo 210 HP. To je ale asi lepší prodat celou loď a koupit novou myslím.

Tak to jsem měl stejné úvahy :-) asi ne sám... ale jak říkáš, asi se to moc neoplatí, lépe vyměnit motor i s lodí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám postavené lešení okolo lodi a motor už jsem odšrouboval a pověsil na "kočku" , teď jen čekám až mi dorazí posila a dnes bude venku. Udělal jsem nějaké foto tak to sem potom pověsím. Držte palce ať vše vyjde OK.

Ještě přemýšlím když už mám vše venku zda sundat z trupu i zbývající část závěsu nohy transomu, když už budu lakovat tak přeci jen venku se vše očistí a nastříká lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...