Přejít na obsah
Plavidla.cz

Registrace motorove lodi s privesem dovezene z usa


Tomik06

Doporučené příspěvky

Přívěs zkus poptat u firmy MEDD z Kladna, zabývají se otypovanim přivesů z USA. Já mám lod na originál vleku z USA dvouosém s původními nápravami i brzdami pouze se změněnými zadními světly. Nevím jak to majitel prede mnou dokazal, ale kupoval to cele nové u Marine, tak asi oni. Videl jsem ale takových vleku víc, takže to asi nejak jde, nebo dřív šlo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud jsi si přivezl loď sám tak potřebuje CE certifikaci, kterou ti například vystaví Davle Marina - ale cena je poměrně vysoká kolem 30tis. Jinak vlek musíš přestavět (náprava, brzda, kola, světla) a přihlásit to jako stavbu. Pokud jsi trochu zručný tak to zvládneš sám. MEDD za to chce kolem 40tis. bez DPH, dá se to zvládnout něco přes 30tis i s dph. Pokud chceš můžu ti poslat více detailů, přestavbu jsem absolvoval sám a loď mám téměř stejnou jako ty. Jinak pokud má někdo přihlášený vlek na origo amerických nápravách, tak je to nějaká levá a pokud by se něco stalo, tak bude problém. Americké firmy nemají EU homologaci, což je logické a proto není možné tyto vleky v EU používat a tedy ani ofiko přihlásit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě existuje možnost jak to udělat a přihlásit to na původních nápravách. Kdysi jsem měl kontakt na člověka co by mi přihlásil muj vlek za 8 tis. Na nápravy se neptal. Prej má typový listy na všechno možný.

Napadá mě ale otázka čím se liší US nápravy od EU?

Jedna věc je přihlášení, ale aby pak nebyly problémy na stk, při silničních kontrolách, nebo nedej bože při bouračce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta přestavba bez výměny brzd a náprav musí stale fungovat, dnes u me byli pro jesterku s velkým americkým privesem-platakem, pry nedávno prihlasenym. Dve nápravy, hydraulické brzdy, bohuzel řidič nevěděl kdo jim to dělal. Tak nevím. Jedno ale vím jistě, měl jsem před tím lod s dvouosakem české výroby s Knott nápravami a ten americky ma lepší jízdní vlastnosti. Sedí ve vyšších rychlostech jak pribity, neskáče a netancuje za mnou. U Knottu po třech letech totálně kaput ložiska, dostala se do nich vlhkost. U amerického letos po 4.letech kontrola, ložiska v olejové naplní a nedotčena. Macham vleky hodne často ve slané i sladké vode.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, že je spousta chytráků, kteří ti to zařídí, ale pořád je to neofiko. Při kontrole můžeš mít problém a to nemluvím o tom kdyby se něco stalo (bouračka) tak to pěkně odneseš. Problém je v tom, že v EU jsou pouze povolený nápravy a brzdy výrobce, který má evropskou homologaci a to je pouze AL-KO a KNOTT. Samozřejmě můžeš si nechat homologovat ten tvůj vlek, když uděláš nějaké úpravy tak by to teoreticky šlo, ale cena bude nesmyslná. Jak již někdo zmiňoval jeden problém jsou hadraulické brzdy, které nejsou vEU povoleny a druhý je, že musíš mít automaticky odaretovatelnou nájezdovou brzdu, to jsou podmínky evropské homologace. Jediná možnost jak to mít legálně je to přestavět.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to vysvětlili tak, že u starých a už zakázaných systémů jsi před couváním musel z auta vylézt a aretovat nájezdovku, aby to nebrzdilo.

Nový systémy vyřadí brzdy hned jak se kola otočí dozadu.


Jestli to tak je i v reálu nevim. Na přívěsech ale žádnou páčku nemam, tak to asi nějak funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, takto to funguje, jenom v tom nevidim nic moc vyhodneho, krome toho, ze kdyz s vozejkem jednou za cestu couvam, tak nemusim aretovat najezdovku. Diky tomu, ale vozejk nezabrzdim kdyz jsem s nim zrovna couval, takze nejak nevim co si o tom myslet.

Jedine cim si to vysvetluju, ze je to v EU zakazany, tak asi jde o to, aby si to clovek nezapomel odaretovat kdyz pojede dopredu a vozejk by pak nebrzdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celej systém je uvnitř bubnu, předělat by to šlo, ale už je to zásah do brzd. U Al-ko náprav ručka prostě dozadu nebrzí, u Peitz taky ne, u Knottu ale ručka brzdí i dozadu, holt jinej systém, ale vnitřnosti knotu jsem ještě neviděl, ale už vlek s knott nápravama mám, tak na jaře bude repas, tak se jim podívám na zoubek.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No... takze krome Knottu nema nejspis cenu ji tam ani davat, aspon se nikdo nepokusi ji pouzit. :)


Mne nastesti brzdeny napravy netrapi. Kdyz chci vozejk zabrzdit na miste, tak treti kolecko vzpricim pod oji a dotahnu.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v těchto vyhláškách význam nehledejte. V minulosti se dělali i elektromagnetické aretace kdy cívka s magnetem reagovala na zařazenou zpátečku a zaaretovala nájezdovku při couvání. Proč musí být automaticky odaretovatelná a zrovna tímto způsobem netuším. Vedlejší efekt je opravdu to, že to dozadu nebrzdí, takže při manipulaci s odpojeným vlekem jsou klíny opravdu důležité.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...