Tomik06 Zveřejněno 23. Září 2012 Sdílet Zveřejněno 23. Září 2012 Zdravim, Dovezl sem si 2004 maxum 1800mx z usa s privesem a chtel bych je prihlasit. Muze mi prosim nekdo poradit jake kroky musim postupne podniknout? Dekuji za odpoved.S pozdravem, Tomas Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 23. Září 2012 Sdílet Odesláno 23. Září 2012 Ten prives se pravdepodobne prihlasi jako novostavba, musis ale vymenit napravy, spojovaci zarizeni a elektriku. Je s tim docela dost papirovani ale jde to.(S lodi musi radit nekdo jinej.) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomik06 Odesláno 23. Září 2012 Autor Sdílet Odesláno 23. Září 2012 Dekuji moc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 23. Září 2012 Sdílet Odesláno 23. Září 2012 Ohledně lodi, zajdi si na SPS, vem všechny doklady co od lodi máš a tam ti řeknou co po tobě budou chtít. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mitous6 Odesláno 24. Září 2012 Sdílet Odesláno 24. Září 2012 Přívěs zkus poptat u firmy MEDD z Kladna, zabývají se otypovanim přivesů z USA. Já mám lod na originál vleku z USA dvouosém s původními nápravami i brzdami pouze se změněnými zadními světly. Nevím jak to majitel prede mnou dokazal, ale kupoval to cele nové u Marine, tak asi oni. Videl jsem ale takových vleku víc, takže to asi nejak jde, nebo dřív šlo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 25. Září 2012 Sdílet Odesláno 25. Září 2012 pokud jsi si přivezl loď sám tak potřebuje CE certifikaci, kterou ti například vystaví Davle Marina - ale cena je poměrně vysoká kolem 30tis. Jinak vlek musíš přestavět (náprava, brzda, kola, světla) a přihlásit to jako stavbu. Pokud jsi trochu zručný tak to zvládneš sám. MEDD za to chce kolem 40tis. bez DPH, dá se to zvládnout něco přes 30tis i s dph. Pokud chceš můžu ti poslat více detailů, přestavbu jsem absolvoval sám a loď mám téměř stejnou jako ty. Jinak pokud má někdo přihlášený vlek na origo amerických nápravách, tak je to nějaká levá a pokud by se něco stalo, tak bude problém. Americké firmy nemají EU homologaci, což je logické a proto není možné tyto vleky v EU používat a tedy ani ofiko přihlásit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 25. Září 2012 Sdílet Odesláno 25. Září 2012 To s tema napravama je sice oficialni stanovisko (a pomerne beznej postup), ale celkem verim, ze nejaka klicka tu mozna bude, kdyz americky auto se tu da po nejakejch upravach taky prihlasit a nemyslim, ze by to zrovna byla vymena naprav. ;) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 25. Září 2012 Sdílet Odesláno 25. Září 2012 Určitě existuje možnost jak to udělat a přihlásit to na původních nápravách. Kdysi jsem měl kontakt na člověka co by mi přihlásil muj vlek za 8 tis. Na nápravy se neptal. Prej má typový listy na všechno možný. Napadá mě ale otázka čím se liší US nápravy od EU?Jedna věc je přihlášení, ale aby pak nebyly problémy na stk, při silničních kontrolách, nebo nedej bože při bouračce. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 25. Září 2012 Sdílet Odesláno 25. Září 2012 Mam obavy, ze zakladni rozdil je v tom, ze USA napravy jsou hydraulicky a ty, cemuz jaksi moc nerozumim, nejsou v Evrope povoleny. Respektive spise jde asi o lobby firmy Knott atd.U auta je to asi o neco jednodussi. Tam jsou napravy hydraulicky tak jako tak :). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 25. Září 2012 Sdílet Odesláno 25. Září 2012 Já myslím, že je hlavně problém v systému brzd,ten mají Amíci jinej, nápravy bývají bez problémů Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mitous6 Odesláno 25. Září 2012 Sdílet Odesláno 25. Září 2012 Ta přestavba bez výměny brzd a náprav musí stale fungovat, dnes u me byli pro jesterku s velkým americkým privesem-platakem, pry nedávno prihlasenym. Dve nápravy, hydraulické brzdy, bohuzel řidič nevěděl kdo jim to dělal. Tak nevím. Jedno ale vím jistě, měl jsem před tím lod s dvouosakem české výroby s Knott nápravami a ten americky ma lepší jízdní vlastnosti. Sedí ve vyšších rychlostech jak pribity, neskáče a netancuje za mnou. U Knottu po třech letech totálně kaput ložiska, dostala se do nich vlhkost. U amerického letos po 4.letech kontrola, ložiska v olejové naplní a nedotčena. Macham vleky hodne často ve slané i sladké vode. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 26. Září 2012 Sdílet Odesláno 26. Září 2012 někde jsem četl inzerát, že to někdo zařizuje,,,,ale kde, možná i tady v bazáru? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomik06 Odesláno 26. Září 2012 Autor Sdílet Odesláno 26. Září 2012 Diky vsem za rady. Tomas Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 26. Září 2012 Sdílet Odesláno 26. Září 2012 jasně, že je spousta chytráků, kteří ti to zařídí, ale pořád je to neofiko. Při kontrole můžeš mít problém a to nemluvím o tom kdyby se něco stalo (bouračka) tak to pěkně odneseš. Problém je v tom, že v EU jsou pouze povolený nápravy a brzdy výrobce, který má evropskou homologaci a to je pouze AL-KO a KNOTT. Samozřejmě můžeš si nechat homologovat ten tvůj vlek, když uděláš nějaké úpravy tak by to teoreticky šlo, ale cena bude nesmyslná. Jak již někdo zmiňoval jeden problém jsou hadraulické brzdy, které nejsou vEU povoleny a druhý je, že musíš mít automaticky odaretovatelnou nájezdovou brzdu, to jsou podmínky evropské homologace. Jediná možnost jak to mít legálně je to přestavět. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 26. Září 2012 Sdílet Odesláno 26. Září 2012 Zeptam se asi trochu blbe, ale muze mi nekdo vysvetlit, proc musej byt brzdy automaticky odaretovatelny? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 26. Září 2012 Sdílet Odesláno 26. Září 2012 Mě to vysvětlili tak, že u starých a už zakázaných systémů jsi před couváním musel z auta vylézt a aretovat nájezdovku, aby to nebrzdilo. Nový systémy vyřadí brzdy hned jak se kola otočí dozadu.Jestli to tak je i v reálu nevim. Na přívěsech ale žádnou páčku nemam, tak to asi nějak funguje. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 26. Září 2012 Sdílet Odesláno 26. Září 2012 Ale jo, takto to funguje, jenom v tom nevidim nic moc vyhodneho, krome toho, ze kdyz s vozejkem jednou za cestu couvam, tak nemusim aretovat najezdovku. Diky tomu, ale vozejk nezabrzdim kdyz jsem s nim zrovna couval, takze nejak nevim co si o tom myslet.Jedine cim si to vysvetluju, ze je to v EU zakazany, tak asi jde o to, aby si to clovek nezapomel odaretovat kdyz pojede dopredu a vozejk by pak nebrzdil. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 27. Září 2012 Sdílet Odesláno 27. Září 2012 To se odaretovávalo prý samo. Hned jak jsi popojel dopředu tak to vyskočilo. Představuju si to jako slušnou komedii. Když couváš někam za roh, málo místa.... jak furt běháš a po každym popojetí dopředu zase aretuješ brzdu...... :-))))) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 27. Září 2012 Sdílet Odesláno 27. Září 2012 Jo a dobrá komedie je, když zatáhneš ručku na 2tunovym vleku odpřahneš a on ti ujede z kopce - zcouvá. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 27. Září 2012 Sdílet Odesláno 27. Září 2012 U toho bych bejt nechtel a kdyz tak aspon ne pod kopcem. ;)Asi celkem chapu, ze to tak musi bejt, protoze rucka nema zadny extra vedeni mimo provozni brzdu, ale je to cely pekna picovina, to tam ta rucka nemusi bejt. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 27. Září 2012 Sdílet Odesláno 27. Září 2012 Celej systém je uvnitř bubnu, předělat by to šlo, ale už je to zásah do brzd. U Al-ko náprav ručka prostě dozadu nebrzí, u Peitz taky ne, u Knottu ale ručka brzdí i dozadu, holt jinej systém, ale vnitřnosti knotu jsem ještě neviděl, ale už vlek s knott nápravama mám, tak na jaře bude repas, tak se jim podívám na zoubek. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 27. Září 2012 Sdílet Odesláno 27. Září 2012 (upraveno) No... takze krome Knottu nema nejspis cenu ji tam ani davat, aspon se nikdo nepokusi ji pouzit. :)Mne nastesti brzdeny napravy netrapi. Kdyz chci vozejk zabrzdit na miste, tak treti kolecko vzpricim pod oji a dotahnu. Upraveno 27. Září 2012 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 27. Září 2012 Sdílet Odesláno 27. Září 2012 No je tam dobrá, když potřebuješ brzdit dopředu, to funguje. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 1. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 1. Říjen 2012 v těchto vyhláškách význam nehledejte. V minulosti se dělali i elektromagnetické aretace kdy cívka s magnetem reagovala na zařazenou zpátečku a zaaretovala nájezdovku při couvání. Proč musí být automaticky odaretovatelná a zrovna tímto způsobem netuším. Vedlejší efekt je opravdu to, že to dozadu nebrzdí, takže při manipulaci s odpojeným vlekem jsou klíny opravdu důležité. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 1. Říjen 2012 Sdílet Odesláno 1. Říjen 2012 To zase slo jenom s 13kolikovou zasuvkou ze jo.. coz se u nas prilis nenosilo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se