Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nastavení karburátoru Mercruiser 3.0 (140)


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 130
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak asi budu muset karburátor rozebrat.

Přijde mi, že je někde ucpanej. Motor špatně startuje, pak nechce jít do otáček.....

Koukal jsem, že uvnitř jsou dvě komory. Ta druhá komora je úplně suchá. V první je vidět jak to nasává směs.


Na šrouby bohatosti to nijak nereaguje.


Poměrně dost se toho bojim. Je něco na co bych si měl dát pozor? Tohle jsem ještě nikdy nedělal. Jen karbece na čtyčkolkách, ale to je úplně jiný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to přecejen rozdělal. řekl bych, že karbec to má za sebou.


Je různě poslepovanej eprosinem. Původního majitele bych pověsil za koule do průvanu. A to to byl automechanik. Pomalu se začínám bát jak je udělaná ta údajná generálka motoru. Nejspíš to budu muset udělat celý znovu. :-(


Asi na to budu muset nejdřív našetřit. Takže letos se už nesvezu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mam novej karbec. Díky Anachy.


Pořád ale nejedu. Přešel jsem celou elektřinu a vykopal všechnu shnilou kabeláž. Původní majitel ji prý natáhl nově. Velký H..... Jen jí obandážoval.

Karbec jsem napojil na přímo a nádrž dal nad motor.


Normálně nastartuju (teda chvilku to točí). Pak to běží, ale střílí to do vejfuku.... a pak to zdechne. Nějakej tip? Karbec je prej nastavenej z původního motoru, kde běžel normálně. Sytič je odpojenej.



Tak v pátek přijede známej automechanik. Doufám, že se v tom nějak zorientuje. Je to jeden z těch starejch dobrejch fachmanů.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kabely? nevim.... Nejvíc mě zaráží to, že ještě na jaře jsem vzal za klíček a okamžitě to naskočilo, šlo pravidelně a trochu i do otáček. Ten motor teda nešel nikdy úplně normálně.

Nic jsem s tim ale nedělal. Pak jsem chtěl koncem léta vyrazit, tak jsem to vytáhl z garáže dal novej olej a nic! Nyní to po útrapách nastartuju, ale škytá to, klepe se, střílí a zdechne.


Co se tam mohlo pos.... bez jakýhokoliv zásahu?

Našel jsem problém v kabeláži. Tu jsem natáhl novou. Ale co dalšího? Musím přiznat, že když jsem dělal výměnu oleje tak tam nebyla ani kapka (opravdu). Takže ty tři starty začátkem léta byly asi na sucho. (neukamenujte mě proč jsem se nepodíval na měrku oleje).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Strileni znamena nespalena smes ve vyfuku, takze treba jenom odesla svicka. Kolik to ma vubec valcu? 4? 6? 8?


(Jestli to teda nestrili proti skrz karburator, to by bylo jedine prehozenejma kabelama / pootocenym rozdelovacem)


((Kdyz nepocitam tezce podpaleny ventily, coz se nepouzivanim asi tezko povede.))

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to 4 vál. Občas to při startování frkne do karbecu a to pak ta směs vycákne ven. Při běhu to ale střílí do vejfuku.

Podívám se taky na rozdělovač. Třeba v něm něco odešlo. Snad zítra dojede ten mechanik. Taky zkoukneme svíčky. Dával jsem je ale nový. Najely tak půl hodinky před 2 lety. Pak to stálo. Dělal jsem interiér a neměl jsem moc času a prostory.


Jinak díky všem za rady. Tomuhle vůbec nehovim. Několikrát jsem se u předchozího majitele ujišťoval, že motoru si nemusim všímat..... No a jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor bude pooooodstatně starší. Je to ještě stará dobrá klasika. Karbec, rozdělovač s kladívkem a zapalovací cívka.

Tuším, že první regulace předstihu byla podtlaková..... tu to taky ještě nemá.

Loď je podle papírů ze 76 roku.



Oprava: Nějaká regulace na rozdělovači je.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže otázka pro odborníky:


Dneska motor ani neškytl. Rozebral a vyčistil jsem co šlo, všechno OK. Nakonec jsem zjistil, že ani jedna svíčka nehází jiskru. Dal jsem tam ty starý a motor jede luxusně na škrtnutí. Bohužel jsem našel jen 3, takže jeden válec nejede a škytá to. Půjdu koupit nový svíčky.


Otázkou ale je:

1. Jak je možný, že odešly všechny 4 svíčky prakticky najednou. Ty nový byly NGK BR6FS

2. Bude se to opakovat i s dalšíma svíčkama? Tedy může být někde nějaký jiný problém?

3. Jak je možný, že začátkem léta to jelo normálně a pak nic?

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...

Sice nemám 3L, ale karbec mám podobný. Mám s ním trochu problém, že mi nejde kloudně nastavit. Celou sezonu jsem musel jezdit tak, že po chvilce pomalé plavby jsem ho musel vždycky pořádně protáhnout, jinak mi zasvinil svíčky bohatou směsí a začalo to kuckat a někdy i chcípl. Karbec jsem celý přetěsnil, včetně všech kuliček, pružinek a pumpičky. šel pak sice líp seřídit, ale pořád to nebylo správně a směs na nízkých otáčkách byla stále bohatá. Když pojedu dýl na vyšší otáčky, tak je to v pohodě a svíčky jsou do hněda, ale na nízkých jsou černý jak bota. Napadlo mě jestli to nemůže být vysokou hladinou, ale nastavoval jsem ji podle návodu a originál měrkou ze sady, ale kdoví jestli to nechce trochu snížit. Jaké má být vlastně nastavení volnoběhu? V manuálu toho mnoho není, Nedáte sem někdo nějaký rady nebo návod jak postupovat? Zkoušel jsem to jako u klasickýho jednokomorovýho karbecu, akorát tady jsem točil dvouma šroubkama současně. Vyčetl jsem jen, že mám mít 800-850 ot. Nic moc víc tam není a v opravné sadě byl jen návod na seřízení hladiny.

Mám karbec Rochester 2GC

Teď mě ještě napadlo - jak se Vám ohřívají motory s jednookruhovým chlazením? Jestli to nemůže být taky jedna z příčin. Mě se při otáčkách do 2000 - což jezdím převážně, neohřeje víc jak 60st. Když ho honím, tak se drží kolem 80, ale jak zpomalím, tak zase 60. Termostat jsem zkoušel a jevil se dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nastavuje se stejně jako každej jinej. zavíráš volnoběžnou směs dokud jdou otáčky nahoru a motor má ještě sílu. otáčky průběžně snižuješ a udržuješ v mezích volnoběhu šroubem vzduch klapky


když část teplé vody odcházející z motoru dáš zpátky na vstup do bloku jseš za vodou,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyborne se mi osvedcilo do vejfuku dat lambdu, volnobeh serizuju podle ni, kdyz to jde. Normalne jsem na vejfukovy potrubi dovaril matku a lambda tam jde nasroubovat. Indikator k lambde jsem si vyrobil doma, ale da se i koupit.

 

Zde napriklad: http://www.scooter-tuning.cz/lambdasonda-koso-4t

 

Kdyz to jede normalne, tak se toho na tom moc nepozna, ale v pripade problemu je diagnostika mnohem snazsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...