Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nastavení karburátoru Mercruiser 3.0 (140)


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 130
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ten to taky není - měl jsem ho odpojený když jsem to zkoušel. Měl jsem na tom připojený všechny měřáky co jsem doma vyhrabal a to včetně osciloskopu kterej jsem měl nejdřív na výstupu z rozdělovače a pak i na cívce. Nenašel jsem žádné falešné nebo vynechané impulzy ani žádnou špatnou kostru prostě nic. Předstih teď naměřím tak jak je v grafu v manuálu, takže zapalování je v pořádku. Výkon to má dobrý a spotřeba mi vychází 0,85L/Km což je asi taky dobré. Motor chytá na cvrknutí studený i teplý, ale zavřený sytič nezvedne otáčky ani o píď takže to má bohatou směs. Dával jsem nová všechna těsnění karburátoru, nový plovákový ventil a všechny věci co byly v sadě na repasi. Hladinu jsem měřil dvakrát, ale teď ne. Proto mě napadl ten vysoký tlak pal. čerpadla. To čerpadlo není originál s konektorem, ale je s drátovýma vývodama a konektorem na konci. číslo teď nevím, ale kdoví co tam kdo nacpal. šroubení ale pasuje - není tam nic dobastlené. Zkusím to schválně změřit a uvidíme. Příští víkend na to zase budu mít snad čas.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...

Dneska jsem s kolegou v práci probíral, proč mi karbec nedrží nastavený volnoběžný otáčky.

Zkrátím to.... došli jsme k tomu, že nejspíš špatně drží hladinu benzínu. Takže jednoduchý repas.

Ovšem vzhledem k tomu, že jak tohle opravim, tak bude nejspíš potřeba zprovoznit sytič, dále je otázka v jakym stavu jsou další části.... Prostě spíš zvažuju koupit novej karbec.

Co říkáte na tento? https://www.marinecarburetors.com/collections/mercruiser/products/marine-carburetor-4-cylinder-2-barrel-rochester-mercarb-replacement-3-0l-807504

jak je to tam se sytičem? Teď mám bimetal ohřívaný vzduchem nasávaným z víka ventilů. U tohoto je to ohřívaný elektrickým proudem? Takže jen připojit kostru a plus?

Díky za rady.

 

Případně jestli ho má někdo skladem tady a za obdobný peníze, tak to samozřejmě nutně nepotřebuju čekat měsíc. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dáš mi na něj link? Doteď jsem hledal co nejshodnější s tím, co tam mám. U aut se taky snažim dávat je spíš do stavu jak sjely z linky.... Vůbec mě nenapadlo, že by mohlo bejt něco lepšího. :)

Pasuje na původní rozměry?


k tomu starší vs. nový:

Jde mi o to, že u novýho nebudu muset přemýšlet, jestli někdo někdy nepřetáhl nějaký šroubek, neponičil sedlo, neprotáhl trysku ocelovym kartáčem atd. atd.

Teď bych mohl muj starej zrepasovat, ale pořád bude nějak vyběhanej a mít něco za sebou.

Navíc rozdíl v ceně není ekonomická sebevražda. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na mezistupeň mezi dvoukomorou a čtyřkomorou se dává adapter, např. https://www.ebay.de/itm/EDELBROCK-VERGASERADAPTER-Rochester-auf-Holley-Edelbrock-Vergaser-Adapter-2696/250967659240?epid=22017008610&hash=item3a6ed692e8:g:LaMAAOSwKQ9Z8IYR

ale chce to znát rozměry a hlavně jestli zvolíš edelbrock, nebo holley karburátor.

Typ karburátoru zvolíš přímo na stránkách výrobce mají tam konfigurátor dle motorů. No a potom už jsem jen čekal až se na ebay objeví za slušný peníz. - měl jsem na to přes zimu dost času.

Je dobré si také přečíst různé diskuze o tom jaký je rozdíl mezi karburátorem na motor lodní a automobilový (názor ať si každý udělá sám)

link na ebelbrock https://www.edelbrock.com/shop/carburetors.html

link na holley https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetors/

Mě vyšel i s dopravou celními poplatky na 10 t. Kč.

Případně mohu nějaké zkušenosti, postřehy , fotky na SZ ať to tady "nezapleveluji"

Kit pro repasy vyjde celkem dost a výsledek nemusí být vždy OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
Dneska jsem s kolegou v práci probíral, proč mi karbec nedrží nastavený volnoběžný otáčky.

Zkrátím to.... došli jsme k tomu, že nejspíš špatně drží hladinu benzínu. Takže jednoduchý repas.

Ovšem vzhledem k tomu, že jak tohle opravim, tak bude nejspíš potřeba zprovoznit sytič, dále je otázka v jakym stavu jsou další části.... Prostě spíš zvažuju koupit novej karbec.

Co říkáte na tento? https://www.marinecarburetors.com/collections/mercruiser/products/marine-carburetor-4-cylinder-2-barrel-rochester-mercarb-replacement-3-0l-807504

jak je to tam se sytičem? Teď mám bimetal ohřívaný vzduchem nasávaným z víka ventilů. U tohoto je to ohřívaný elektrickým proudem? Takže jen připojit kostru a plus?

Díky za rady.

 

Případně jestli ho má někdo skladem tady a za obdobný peníze, tak to samozřejmě nutně nepotřebuju čekat měsíc. :D

 

 

Ahoj, mozna pozde, ale nasel jsem tvuj problem kdyz jsem hledal neco na svuj karbec. Z vlastni zkusennosti, pokud se to jevi jako ze chvili je to OK a pak na <|> , zkonstoluj jestli ti nejde benzin skrz membranu benzinovy pumpy. Z pumpy do karbce je natazena pruhledna hadicka, jak je vni benal tak je to spatne. Ono to pak obohacuje vlivem otacek apod. Takze se to chova divne. Jinak me se na karbcich ktery mely udajne 100MTH (podle stavu bych tomu mozna i veril) vesely jehlovy ventily, naprsto nepochopitelne plovak sel dolu a ten ventilek tam zustal viset. Takze jsem jel a najednou nejel, ale to bude asi jinej pripad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 6 months later...

Ahoj,

potřeboval bych poradit.

Koupil jsem repasovaný karburátor. Teď okamžitě nevim, jestli jsem špatně měřil, nebo jestli mi poslali jiný typ. Ještě jsem nedohledal rozměry. Našel jsem jen objednávku a je to na můj motor správně.


Nevím, jestli můžu mít jiný svody, či co.


Každopádně dá se to nějak řešit? Nějaká redukce? Nenapadlo mě oměřit si to, ale vychází mi to, že nový karbec má otvory cca centimetr na délku.


Už to někdo řešil?


Edit:

už jsem to našel.... měl jsem v košíku 2 x 3,1/4, ale objednal jsem 2 x 3,3/4. No to jsem teda idiot.


Poradíte co teď? Výměna asi nemá smysl co?

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík!!

už je to zadaný. Nevadí, že to bude ocel?


Ptal jsem se kamaráda motoráře a ten doporučoval ocel. V podstatě ale jen kvůli tloušťce materiálu. Říkal, že z hliníku musí být tloušťka minimálně 2 x d. U oceli stačí 1,2 x d. Jsou tam 6 mm štefty.

Tak snad ta ocel neni špatná volba.

Prý čim slabší tím líp z hlediska rezonancí v sání.... ale amíci to asi moc neladili co? :)


Jinak prodejce je super. Nabízí bez problému výměnu, ale to jsem se probral pozdě. Karbec by přišel tak za 2 měsíce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

O víkendu jsem konečně narouboval karbec na motor.

Podložku jsem nakonec nedával. Rozdíl v rozteči šroubů je jen půl palce, takže by se částečně překrývaly.

Vytočil jsem excentrický šrouby s vyosením 5mm a dal to na ně.


Proč ale píšu.... Než se pustím do seřizování, tak se potřebuju ujistit.

Zatím jsem zkoušel jen studený motor. Motor startuje na škrtnutí a jde hladce do otáček. Musim mít ale otevřenou klapku sytiče, jinak se okamžitě uchlastá.

Motor viditelně kouří a šroubkem volnoběhu jsem musel nezvykle hodně otevřít škrtící klapky. Podle mě je to hrozně bohatý.


Předpokládám, že kdyby to někde sálo falešnej vzduch, tak to bude spíš chudý. Takže souhlasíte, že bych měl začít přivírat oba šroubky bohatosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor startuje na škrtnutí a jde hladce do otáček. Musim mít ale otevřenou klapku sytiče, jinak se okamžitě uchlastá.

Motor viditelně kouří a šroubkem volnoběhu jsem musel nezvykle hodně otevřít škrtící klapky. Podle mě je to hrozně bohatý.

 

Předpokládám, že kdyby to někde sálo falešnej vzduch, tak to bude spíš chudý. Takže souhlasíte, že bych měl začít přivírat oba šroubky bohatosti?

 

Příčin může být mnoho, od nevhodného základního otryskování až po hladinu v plovákové komoře. Také se mi jednou stalo, že jsem jako hlupák laboroval s karburátorem a měl jsem špatné svíčky (jak se na ně dostalo víc paliva, nezapálily). Ten kouř, předpokládám že černý, opravdu znamená bohatou směs, jiná barva ne. Víc pozradí svíčky.

 

Nakonec jedno varování, loď není auto, motor může pracovat třeba hodinu na maximální výkon a nesprávně naladěný poměr palivo/vzduch poměrně spolehlivě odpraví motor ať již je směs příliš chudá nebo bohatá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu.

Kouř je takový šedý. Dělalo mi to občas i na starym karbecu. Tam byl problém, že už špatně zavírala jehla u plováku a občas se karbec přeplavoval.


Na volnoběh si zkusim pohrát s nastavením bohatosti. Pak uvidim, jak se to bude chovat v otáčkách na vodě. Pravda je, že přetryskování bych řešil nerad.


U motorek platívalo základní nastavení utáhnout šroubky bohatosti a pak povolit tušim o 3,5 ot. Je to tak nějak i tady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

U motorek platívalo základní nastavení utáhnout šroubky bohatosti a pak povolit tušim o 3,5 ot. Je to tak nějak i tady?

 

Nesmysl. Doporučuji hledat tam, kde se začalo: Na jakém základě se ten konkrétní typ a velikost karburátoru pořizoval a jaké základní nastavení je doporučeno včetně konkrétního otryskování. Jestli to nemáš k dispozici, musíš se do toho položit a hledet podobně postižené jedince nebo to dát někomu, kdo už někdy něco podobného dělal. Ovšem to stojí čas a peníze. Základní nastavení u tebou zmiňovaných motorek udával vždy výrobce v manuálu, někdy 1,75, jindy 2,5 otáček od dorazu. Kdysi dávno, to mi bylo asi šestnáct, jsem z mladistvé nerozvážnosti narouboval na Jawa 21 karburátor z Jay 250 a ladil jsem to tak dlouho, až to tak nějak fungovalo: Jelo to asi o 10% víc než základ a žralo to jedno tolik. Stálo to asi měsíc práce a kilometry tlačení toho šmejdu do garáže. No ale u tunění motorů jsem zůstal dodnes a nelituji, je to vzrušující zábava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu.

 

Na volnoběh si zkusim pohrát s nastavením bohatosti. Pak uvidim, jak se to bude chovat v otáčkách na vodě.

 

Další omyl. Běžný karburátor má nejméně dva na sobě závislé okruhy, z nichž ten volnoběžný je sice víc "vidět" ovšem pro zdraví motoru je důležitější naladit motor na střed až plný výkon a až potom se zajímat o volnoběh, To, čím tam kroutíš, je vzdušník, čím víc ven tím více vzduchu a tím méně paliva. Možnosti regulace jsou ovšem omezené, určitě ale pomůže trojrozměrná tabulka od výrobce karburátoru, kde se udávají doporučené trysky pro daný objem motoru a jeho teoretický výkon za daných otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kouř je takový šedý.

 

Ještě přemýšlím nad tím šedým kouřem: Černý je klasicky bohatá směs, u laděných aut věc žádoucí a znak bezpečného konzervativního naladění motoru při větším výkonu. Bílý je většinou spalování vody. Modrý a šedý kouř doprovázejí pak spalování oleje. Ten černý dým je fakt černý, žádná šedá barva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi to již nedělal,doporučuji:změř si kompresi v jednotlivých válcích -to proto,že ti to "šedivě kouří" je tu značný předpoklad značně ojetého,opotřebovaného motoru -jak bývá u těchto slabých motorů zvykem!!Pokud bude komprese 12-14 bar,teprve potom řeš karbes a předstih!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu.

 

Na volnoběh si zkusim pohrát s nastavením bohatosti. Pak uvidim, jak se to bude chovat v otáčkách na vodě.

 

Další omyl. Běžný karburátor má nejméně dva na sobě závislé okruhy, z nichž ten volnoběžný je sice víc "vidět" ovšem pro zdraví motoru je důležitější naladit motor na střed až plný výkon a až potom se zajímat o volnoběh, To, čím tam kroutíš, je vzdušník, čím víc ven tím více vzduchu a tím méně paliva. Možnosti regulace jsou ovšem omezené, určitě ale pomůže trojrozměrná tabulka od výrobce karburátoru, kde se udávají doporučené trysky pro daný objem motoru a jeho teoretický výkon za daných otáček.

 

Ještě bych si dovolil doplnit, že současně se šroubem bohatosti je třeba štelovat doraz klapky. Když někomu neznalému chcípe motor na volnoběh, tak najde šroub s pružinkou, který dělá doraz klapky. Pootočí, motor má vyšší volnoběh a majitel je spokojený, jak si pomohl. Jenže to je omyl. Motor pak může při přidání plynu chcípat, nebo se dlouho rozkašlává, nežli se rozeběhne. Pak můžeš šroubem bohatosti volnoběhu otáčet jak chceš, ale seřídit to nejde. Okruh volnoběhu v karburátoru pak není vůbec funkční.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...