Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nastavení karburátoru Mercruiser 3.0 (140)


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 130
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

  • 3 years later...
Tak jsem tu znova s karburátorem.Je to sice na motor 4,3, ale princip je stejný. Mám to osazené dvoukomorovým karbem a mám s tím stále trochu problém. Startuje na cvrnknutí, volnoběh drží dobře, ale stále ho nemůžu doladit. Nefunguje mi to v přechodu z volnoběhu, takže nemůžu použít otáčky do cca 1600. To mi jde motor nepravidelně a třepese jako blázen. Na volnoběh taky trochu vibruje, ale jen trochu. Ve vyšších otáčkách je to super. Když už jsem nevěděl kudy kam, tak mě napadla možná příčina. Ve škrtících klapkách je v každé vyvrtaný otvor zhruba 2-3mm a je to přímo u otvorů volnoběhu. Nemůže to být ono? Protože nejlepší chod to má když mám šroubky bohatosti skoro vyšroubované. Vysvětluju si to tak, že mi těma dirkama vlastně saje falešný vzduch a směs je stále chudá a proto mi to nechodí. Ve vyšších otáčkách už je to v pohodě. Uvažuju dobře? Projel jsem na netu nějaké fotky a nikde jsem ty otvory neviděl. Vím, že u aut jsem to někde viděl, ale tady to má být nebo ne?Nejdřív jsem měl černé svíčky, tak jsem myslel, že je to bohaté, ale po delší cestě dostávají správnou barvu, tak to bylo asi studeným motorem. Zhruba od 1600 otáček přestanou vibrace a motor jde hladce, ale třeba 1200 je hrůza. Se sytičem je to o dost lepší, ale moc dlouho jsem to nezkoušel. Na volnoběh to vibruje jen lehce, ale myslím, že tenhle motor by měl jít krásně hladce. Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to nedalo a možná jsem našel závadu. Připojil jsem znovu stroboskop a koukal co mi dělá předstih a je to nějaké podivné. Při zvyšování otáček mi předstih klesá a to tak, že kolem 1200 ot. je předstih 0. To je přece blbě ne? To by mělo být někde kolem 15 - 20 st. ne? Pak už zase stoupá, ale proč to takhle klesne? Nemohl by to být důvod proč se s tím nemůžu pořád dohodnout? Už nebyl dál čas to studovat, ale až pojedu znovu k lodi, tak to zkusím víc proměřit. Takže to by byla vadná jednotka zapalování?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam jednotka Thunderbolt V a základní předstih jsem nastavoval 10st při 650 ot/min - to jsem našel v manuálu. Má být víc otáček? Při prudkém přidání plynu není problém, ale když nastavím třeba těch 1200, tak mi všechno drnčí. Napadlo mě ještě - nemůže to být tím, že tam není čidlo a jednotka klepání? Nemůže tomu chybět nějaký signál?Nemůže si jednotka myslet že to klepe a sníží předstih? Už mi dochází nápady.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si myslí jednotka,to fakt nevím,ale čidla klepání jsou pouze u TBI a MPI stíkaček.Již jsem se vícekrát setkal s tím,že při pozvolném zvyšování otáček se předstih zmenšoval až třeba do + 10-15st. a to je samozřejmně špatně - nutná výměna elektroniky nebot v režimu 800-1300 ot.se nedá motor používat.! Vždy pomohla výměna elektroniky a plynulé snímání předstihu stroboskopem.

máš tu jednotku přímo na rozdělovači a nebo připevněnou na výfuku-na Risru?Nějakou verzi bych tu snad mněl.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si potichu myslel, ale tiše jsem doufal, že by to mohlo být něco levnějšího. Jednotka je na rozdělovači a zkusím pohledat fotku s číslem - někde to mám uložené.

Soudě podle smradu za lodí, to je naopak bohaté - nebo spíš jinak. Při malém předstihu nestačí benzín shořet a buď dohoří ve výfuku, nebo jde ven. Proto jsem stále řešil, že to mám bohaté, ale když jsem to přiškrtil, tak to bylo ještě horší. Je pravda, že ty otáčky do těch cca 1500 nepoužívám, protože mi to drásá nervy když to vibruje. Karburátor prošel rekonstrukcí, takže vše vyčištěné ultrazvukem a nová těsnění, seřízená hladina. Startuje to na cvrnknutí - to je paráda, ale jen na volnoběh se moc jezdit nedá.

Na tu jednotku bychom se mohli domluvit. Ozvu se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divny to je kazdopadne, ale osobne si nemyslim, ze by predstih 0 mel způsobovat klepani, aspoň na 4-valci to nebejva. Lambdu asi nemas co? Podle toho co pises to mas v tom prechodu chudy (jak pricpana tryska prvního stupne).

Nepředpokládám, že by bohatost směsi ovlivňovala předstih. Pod pojmem "tak všechno drnčí" si spíš představuji vibrace. Pokud je předstih až po horní úvrati je to zcela špatně a v krátké době hrozí minimálně poškození výfukových ventilů. Zápal směsi za horní úvratí se používá pouze u velkoobjemových motorů během startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle drnčení a vibrace volnoběžných otáčkách a zvýšeném volnoběhu nejsem honil snad rok.Jinej karbec,ta jednotka předstihu také zlobila jako tobě ,ale problém byl v kardance.vyndal jsem nohu s kardanem a po nastartování bylo jasno.S jednotkou jezdím bez problémů dodnes. http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=1127 Upraveno uživatelem Jbenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co proste pridat predstih? Teda jestli takovejhle motor vůbec jde nastartovat s vetsim předstihem.....


Edit: Něco mne napadlo, ale mozna je to blbost. Nektery ECU (třeba BMM) stabilizujou volnobezny otáčky pomoci rizeni predstihu. Není mozny, ze si ta tvoje jednotka mysli, ze je motor na volnobehu a snazi se ho stahnout dolu předstihem? Nemá nekde vstup na spinac volnobehu? Není ten spinac spatne nastavenej? Není tam třeba snimac tlaku v potrubi, kterej říká, ze je volnobeh?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat předstih nejde, protože pak by byl vysoký v celém rozsahu otáček. Třeba při od 2000 otáček už je předstih tam kde má být a motor jde parádně. Ta jednotka opravdu stabilizuje volnoběžné otáčky změnou předstihu. úplně stejná myšlenka mě taky napadla. Musím ještě chvilku zkoušet - při nastavování se jedním vývodem jednotka přepne do základního předstihu - tím by se měly vyřadit ostatní přidané funkce , tak to zkusím jaký to má průběh v tomhle základním režimu. Když se dívám na graf předstihu, tak to vypadá, že si opravdu myslí, že motor klepe a sníží předstih. Otázkou je proč. Ostatní funkce předstih zvyšují. Taky chci přeměřit všechny napěťové úrovně a úbytky napětí. Ta jednotka není zase tak moc složitá - nevyužívá ani polohu škrtící klapky, ani podtlak, takže počítá pouze z otáček a zrychlení a maximálně čidlo klepání. Spíš to ale bude to, že bude prostě vadná, a to se mi dělají před očima mžitky když jsem se dozvěděl cenu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš to ale bude to, že bude prostě vadná, a to se mi dělají před očima mžitky když jsem se dozvěděl cenu.

Ja si nemyslim, ze je vadna, tyhle procesorem rizeny věci bud fungujou nebo nefungujou vubec. To prepnuti na zakladni predstih je mozna docela dobra volba. Furt mi není jasny podle ceho ta jednotka pozna jestli ma delat volnobeh nebo nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po víkendu snad budu chytřejší. Stále jsem hledal chybu v karburátoru a pak tohle.

Už jsem tenhle systém někde viděl. Přepne se do nastavovacího modu a nastaví se volnoběh. Pak se to přepne zpět a jednotka se snaží udržet nastavené otáčky. Podle manuálu to má fungovat od 400 do 700ot. Nejspíš nad 700 už není volnoběh a upravuje předstih podle nějaké mapy. Napadá mě třeba nějaký falešný impulz z rozdělovače, jednotka sníží předstih aby klesly otáčky? Vezmu si ještě osciloskop. Taky bych čekal, že to přestane fungovat úplně, ale třeba ne. Teď mě ještě napadl vadný otáčkoměr a třeba to mám blbě nastavené a pak se to hádá. Zkusím půjčit jiný, ten můj už něco pamatuje, ale souhlasí s palubním, tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mechanickej problém snadno vyloučíš, když sundáš nohu a necháš motor běžet bez ní.

Psal jsi, že ti řídící jednotka snižuje předstih až na nulu. Chtělo by to zjistit proč. Jaký všechny čidla ta jednotka má? Jedno z nich může být vadné. Může dávat špatnej signál. Dá se motor použít bez tý řídící jednotky? Např. v autech stačí odpojit váhu vzduchu a řídící jednotka kašle na čidla a jede v základu. čidla se daji proměřit jedno po druhém osciloskopem.

Se šroubky na karbecu jsem taky kdysi kroutil a nic to nedělalo..... rozšteloval jsem to tak, že to muselo do servisu. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednotka to neni jiste. Zadny cidla to nema je to vlastne jen elektronicke zapalovani s regulaci predstihu podle otacek a zrychleni otacek a nejake drobne funkce navic jako stabilizace volnobehu. Provedl jsem znovu nastaveni predstihu a volnobehu s odpojenim nastavovaci propojky az po vypnuti zapalovani a predstih uz chodi tak jak ma. Je to o dost lepsi ale neni to ono. Stale to v rozmezi 800 - asi 1500 otacek nejde pravidelne. Navic je dost citit zapach spatneho spalovani. Mechanicky problem to nebude - delalo to i kdyz byl motor na stojanu a myslel jsem, ze to dosteluju na vode. Jinak tlaky ve valcich 12,5 na vsech s odchylkou 0,1 bar. Tlak mazani nevim ale budik ukazuje necele 4 bary nic nerachta a neklepe. Zapalovaci svicky Nove NGK kabely nove olej po 300km neubyl a je skoro cisty. Letos uz toho moc nenapluju tak na to pak bude dost casu. Ja to vidim na ten karbec. Jeste muzu zkusit postupne menit svicky. Pokusim se jeste ptes zimu to najit sam, a pokud to nenajdu, tak pak to budu resit servisem . Ted me jeste napadl vysoky tlak palivoveho elektrickeho cerpadla ale na to tu nemam sebou merak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...