Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nastavení karburátoru Mercruiser 3.0 (140)


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 130
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Je to řídící jednotka od imfsoft. Je to docela chytrý a nastavit to není zas až tak složité. Jen to chce mít dost času. Dají se měnit parametry i za běhu. Já mám jednotku, která umí řídit i vstřikování. Mám to připravené i na jednobodové vstřikování, ale nejdřív musím odladit předstih na karbecu a pak si můžu hrát se směsí (Jestli na to dojde) Najednou mi to nějak nešlo - bylo moc proměnných. Já mám motor 1.6, tak to jde řešit jednobodem, ale víc jak 2.0 už by asi musel být čtyřbod, ale to umí taky. Zatím jsem to nevzdal - láká mě na tom to, že by to mohlo mít menší spotřebu a pokud by to přidalo nějakýho koníka, tak by to byl bonus, ale o to mi až tak nejde. Chtělo by to ale nějaké měření spalin aby si člověk nenamíchal třeba hodně blbou směs a nepropálil písty. Proto tím zatím řídím jen předstih. Tam když nebudu magor a nepřeženu to, tak bych neměl motoru ublížit. Zatím mám charakteristiku nastavenou podle původního rozdělovače a na vodě to zkusím lehce doladit. Mají tam i jednodušší jednotky jen pro zapalování.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to zase až takovej problém to nacpat k jakémukoliv motoru, třeba i do škodule. Seženeš vstřikovací jednotku z feldy, rozdělovač z favorita, pár čidel, konektory, jednotku, palivové čerpadlo, Na Notebooku naladíš křivky a už to frčí. Jen pozor a´t ti tím šíleným výkonem nevyskáčou ojnice z motoru. Samozřejmě si dělám trochu srandu. Dá to dost práce a přemýšlení a vymýšlení a když se to dělá poprvé, tak hlavně shánění informací. Nevím jestli to u téhle varianty vůbec nějaký výkon přidá - asi by se to muselo předělat na sekvenční vstřikování před ventil, jinou vačkovku atd. Takhle by se to ale mohlo odměnit klidnějším chodem motoru a je asi možné upravit průběh kroutícího momentu ( v určitých mezích). Dá se ale samozřejmě i motor docela spolehlivě zničit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně- brnkačka. Asi tak, po dvou dnech trápení jsem nebyl schopen dosáhnout uspokojivého výsledku. Jednak mám málo informací, a pak nedostatek času, takže vstřikování jsem oddělal a nasadil karburátor a hraju si zatím jen s předstihem. Co bude dál uvidíme. Vyměněný to mám ani ne za hodinu.

Sranda to rozhodně není- Kdyby byla k dispozici brzda a dostatek zkušeností, tak by to mohla být chvilková záležitost, a mohlo by to mít docela zajímavý efekt.

Zatím budu shromažďovat informace a třeba to později dopadne. Dost mě to zajímá už jen z principu. Třeba i využiju služeb některé zkušebny, ale nemám vůbec představu co to stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chvilku jsem o teto jednotce od IMFsoftu přemýšlel, i jsem s nimi komunikoval ale stále mi to vycházelo na nějakých 8-10 tisíc včetně příslušenství a to jsem tím chtěl nahradit jen rozdělovač a cívku. Třeba jsem ale dával dohromady špatnou konfiguraci, hlavně je to pro mě tak trochu "španělská vesnice" a nechtěl jsem riskovat, že něco spíš podělám než vylepším. Takže jsem se zatím spokojil jen s bezkontaktním kitem do rozdělovače :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jako každý motor, (vyleštit kanály, snížit hlavu, upravit vačku, vylepšit zapalování ....) těch možností je asi dost - otázkou je jestli navýšení pár koníku a risk možného zničení motoru stojí za to při cenách co lodní motory stojí. Něco jiného to bylo u aut když se motorů po vrakovištích válí tuny :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejednoduší,nejlevnější a nejspolehlivější je vždy vyměnit motor za jiný s větším obsahem.Tutž 3L za 4,3L a ten za 5,0L a zase ten za 5,7-standartně nejvýkonější verze je 320HP a pokud ani to nestačí a do lodě se nevejde BIG-BLOCK tak tato 5,7L se přestavuje až na 420HP.v krajních závodních verzí i na cca 600HP s turbem či kompresorem,doporučené použítí ale pouze do aut nikoliv do lodí!! Ale z původního motoru zbyde jen blok a to ještě chce 4 bolt!! Pokud stačí max 350HP lze toho z původního motoru použít podstatně více!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 months later...
Zdravím všechny, mám tohatsu 9,8 r. 2009 , zatím bez obtíží ale naposledy začal při vyšších otáčkách jakovy kovově rezonovat. Jednosuše to dělá hluk který předtím nebyl. Výkon možná trochu nižší ale je to jen můj subj. dojem. Oleje sem ze začátku sezony měnil sám. Kde by mohl být problém nevím . Díky za rady
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Malý dotaz: Mercruiser 3,0 LX, když přijdu po ránu k lodi, dle manuálu 3x pumpnu pákou naprázdno a poté startuju, motor chytne ale poslední dobou docala při takovém to startu zahulí a chod motoru je celkem nekultivovaný. Po chvíli dám neutrál a poté je vše ok. Po delším stání třeba řekněme po hodině či dvou musím pokud chci nastartovat opět pumpnout pákou a nechat chvíli krapet zvýšené otáčky jinak motor trochu škytá a chcípnul by. Jinak motor při jízdě vrčí jedna báseň a při vůbec nehulí ani při plném výkonu. Mám se něčeho obávat (ten kouř při startu) ???? Přemýšlím jestli si nebude chtít pohrát s karbecem a přes zimu bych navíc rád objednal tu sadu, kde je nová pumpyčka, trysky, sítko atd...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdej motor má trochu jiné nároky na start, já třeba jsem sytič úplně odboural a před startem po delší době nebo ráno musím párkrát plynovou pákou pumpnout, přidat trochu plynu a startovat - počkat až se rozběhne, nechat to chvilku lehce pod plynem a potom dát volnoběh. teplý motor startuje bez jakýchkoliv příprav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...