Zdenda Zveřejněno 20. Září 2012 Sdílet Zveřejněno 20. Září 2012 Ahoj, měl bych rychlý dotaz. Mám na motoráku (Glastron se Z nohou alpha I) zatuhlý řízení. Nohou, ani převodovkou na volantu to není. Ty běhají luxusně. Zbývá bovden se strunou. Máte tip jak to rozhýbat?Trochu se bojim tu strunu z toho třeba vytáhnout. Abych jí taky ještě pak dal zpět.Díky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 20. Září 2012 Sdílet Odesláno 20. Září 2012 kup si novej, to je sichr. a lepší, než když ti starej nečekane praskne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 21. Září 2012 Sdílet Odesláno 21. Září 2012 Jo to má David asi pravdu, zažil jsem , že mi rupnul bovden ještě u závěšáku - bylo to stejně řešené jako to mám teď u "Z" nohy a je to docela opruz s tím někam dojet. Seděl jsem na motoru jak trubka a zatáčel abych se dostal někam kde jsem to potom mohl vytáhnout z vody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 21. Září 2012 Autor Sdílet Odesláno 21. Září 2012 Dneska to jdu rozdělat. Uvidim v jakym stavu to je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 21. Září 2012 Sdílet Odesláno 21. Září 2012 Já jsem to na lodi dělal tak, že jsem bowden vyndal, pověsil ho svisle a proléval pomaloučku WD 40, poté co WDčko proteklo skrz jsem to přes noc nechal "rozpouštět" a pak jsem to prolil zas pomaloučku a skrz olejem, zas dokud to neprotékalo a už 3 roky to chodí jak namydlený. :-)Samozřejmě při celé této činnosti vizuální kontrola, aby nebyl zrezlý (nebo nedejbože zkorodovaný :-) , rozlámaný, či jinak poškozený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 21. Září 2012 Autor Sdílet Odesláno 21. Září 2012 Tak jsem to ani nerozdělal. Koncovky na lanku jsou nalisovaný na pevno. Namočil jsem to ale do brzdovky a už to začíná chodit dobře. Sice ještě neotočím volantem jedním prstem, ale už je to použitelný. Ani netušim jak sundat celej ten bovden. U nohy to prochází skrz oka. Je to fixovaný dvěma matkama (nic zvláštního). Blbý ale je, že ta matka, kterou potřebuju sundat, abych to vytáhl, nemá závit až do konce. Na druhý straně je to opět slisovaný. Musel bych ten bovden rozříznout a dát celý nový.Asi to příští rok koupim nový. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 2. Listopad 2014 Sdílet Odesláno 2. Listopad 2014 Abych nezakladal nove vlakno, tak to hodim sem. Jde mi o to, ze premejslim o vymene bovdenu rizeni a kdyz sem na to koukal tak asi i prevodky rizeni u volantu. Nicmene v katalogu sem nasel dva druhy kompletu rizeni. Standard a Zerotorque Feedback. Nevite jaky je v nich rozdil? Mam na lodi nohu Alpha one gen II s posilovacem.Trochu je mi divny, ze rizeni nejde tak lehce jak sem si vzdy myslel, ze by melo jit, nicmene jde stejne od te doby co sem lod koupil, takze to asi vada nebude, ale kdyz sem letos zkousel rizeni u kamose s tou samou nohou, ale bez posilovace, tak mu slo mnohem lehceji nez me i kdyz byla noha v zaberu, coz sem nepochopil. Diky http://nd06.jxs.cz/152/640/2e9e64c854_99566325_o2.jpg?1414956358 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taag Odesláno 2. Listopad 2014 Sdílet Odesláno 2. Listopad 2014 Koukni zespodu bývá aretačni šroub.Muže bejt přitaženy. Omluvte plsti pravopis telefon nemá bohatou slovní zásobu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 2. Listopad 2014 Sdílet Odesláno 2. Listopad 2014 Zero Torque Feedback eliminuje zpětnej tah do volantu od od nohy nebo přívěšáku - tedy když pustíš řízení, tak nemá snahu samo zatočit. Zřejmě převodka samosvorná. Pro motory - nohy bez posilovače. víc třeba tady: http://www.thefind.com/cars/info-rack-and-pinion-steering-system#page=4&local=0 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 3. Listopad 2014 Sdílet Odesláno 3. Listopad 2014 Abych nezakladal nove vlakno, tak to hodim sem. Jde mi o to, ze premejslim o vymene bovdenu rizeni a kdyz sem na to koukal tak asi i prevodky rizeni u volantu. Nicmene v katalogu sem nasel dva druhy kompletu rizeni. Standard a Zerotorque Feedback. Nevite jaky je v nich rozdil? Mam na lodi nohu Alpha one gen II s posilovacem.Trochu je mi divny, ze rizeni nejde tak lehce jak sem si vzdy myslel, ze by melo jit, nicmene jde stejne od te doby co sem lod koupil, takze to asi vada nebude, ale kdyz sem letos zkousel rizeni u kamose s tou samou nohou, ale bez posilovace, tak mu slo mnohem lehceji nez me i kdyz byla noha v zaberu, coz sem nepochopil. Diky http://nd06.jxs.cz/152/640/2e9e64c854_99566325_o2.jpg?1414956358Pokud ti neběží motor je odpor při řízení samozřejmně velký!!Doporučuji :odpojit bowden vzadu od posilovače a Z.nohy a zkusit!Pokud půjde lehce je problém bud v posilovači / nebo čerpadle/ a nebo taky bývá silně zakorodovaný svislý čep otáčení Z-nohy v transomu a to až do té míry,že ani hydraulika nemá sílu s tím pohybovat!Potom je nutno vše rozebrat,sundat transom a opravit"zamrzlé" díly. bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 4. Listopad 2014 Sdílet Odesláno 4. Listopad 2014 Aretacni sroub sem jiz zkoumal a ten mam povolenej.Necim zatuhlim to take asi nebude, jak jsem psal, je to stejne od doby co sem lod koupil cili uz 6 let, coz si myslim, ze by se stale zhorsovalo. Ze by nepracoval posilovac je mi take divne, protoze v jakemkoliv jizdnim rezimu mohu bez problemu pustit volant a nic se nestane, ani se nehne. A ani do volantu necitim tah od motoru i kdyz je v zaberu, pokud neni vytrimovan do spravne polohy. Mel sem uz par lodi bez posilovace s klasickou prevodkou a vim jake to je s tim zatocit, kdyz neni v kluzu dobre vytrimovana noha.Takze jelikoz mam posilovac, tak koupim tu Standard prevodku bez toho omezovace zpetneho tahu.Diky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 18. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 18. Listopad 2017 (upraveno) Snažil jsem se to najít, ale nedaří se mi. Mám bovdenové řízení s posilovačem - alpha one gen2. Prakticky necítím, že by posilovač posiloval. Když bovden u posilovače odpojím, jde to točit jedním prstem. Když ho připojím, tak to jde hůř. Když nastartuju, tak to jde úplně stejně jako bez motoru. Jaký má být tlak za čerpadlem? jen tak cvičně jsem to zkusil, ale mám slabý tlakoměr - do 10Atm. Ten přetlačím jen otáčením rukou. Nemůže to být třeba i vydřeným bovdenem rízení? že by pod zatížením dřel? Docela mě to štve. Kamarádovi to jde točit prstem a já se s tím docela peru.Ještě doplním, že na čepu transomu to jde lehce - měnil jsem ho loni Upraveno 18. Listopad 2017 uživatelem romanva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 19. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2017 Snažil jsem se to najít, ale nedaří se mi. Mám bovdenové řízení s posilovačem - alpha one gen2. Prakticky necítím, že by posilovač posiloval. Když bovden u posilovače odpojím, jde to točit jedním prstem. Když ho připojím, tak to jde hůř. Když nastartuju, tak to jde úplně stejně jako bez motoru. Jaký má být tlak za čerpadlem? jen tak cvičně jsem to zkusil, ale mám slabý tlakoměr - do 10Atm. Ten přetlačím jen otáčením rukou. Nemůže to být třeba i vydřeným bovdenem rízení? že by pod zatížením dřel? Docela mě to štve. Kamarádovi to jde točit prstem a já se s tím docela peru.Ještě doplním, že na čepu transomu to jde lehce - měnil jsem ho loniZtratil jsem tvůj tel.zavolej-poradím. bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 19. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 19. Listopad 2017 Určitě zavolám.Dnes jsem se tomu znovu trochu věnoval a podle mě to vypadá na bovden.Našel jsem i ten servisní manuál. Posilovač funguje správně - jak aktuátor, tak čerpadlo. čerpadlo natlačí asi 80 barů, ale bovden je divný. jednak z něj leze nějaká černá srajda a chodí to tak nějak gumově. Navíc je asi o trochu delší, tak na něm jsou vzadu dva ohyby. Ne ostré, ale jsou. Vyndám to celé ven, rozeberu a uvidím, ale nejspíš to bude na nový bovden. Má smysl to zkoušet čistit a mazat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 21. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 21. Listopad 2017 Kdyby si shanel novej bowden, tak mi dej vedet. Mam tu jeden fungl novej, co sem kupoval na baylose, ale byl kratkej, tak se mi vali v garazi, treba by se ti hodil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 21. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 21. Listopad 2017 Super. Dobrý vědět. Teď jsem neměl čas, ale nejpozději o víkendu se chystám celé řízení vyndat a uvidím co tomu chybí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 22. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 22. Listopad 2017 Super. Dobrý vědět. Teď jsem neměl čas, ale nejpozději o víkendu se chystám celé řízení vyndat a uvidím co tomu chybíDle tvého předchozího popisu -nemůže být závada v bowdenu - ovládací síla z bowdenu do posilovače je dosti malá.Vypadá to na posilovač montovaný na zadním,vnitřním transomu- za předpokladuže čerpadlo tlačí 100atm.-jak uvádíž.Vyměn ho a uvidíž,že je to na 99% ono - pokud jsi přesně popsal jak se to chová.Mohu ti ho i proti platbě zapůjčit na vyzkoušení. bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 22. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 22. Listopad 2017 Dík za nabídku. Ještě to o víkendu rozdělám a všechno vyčistím a prohlídnu, abych měl kompletní informace. je možné, že pojedu příští týden do Prahy nebo někde kolem, tak bych se případně mohl stavit, nebo zavolám. Možná, že jsem to blbě popsal. Když bovden vzadu odpojím, tak to můžu točit prstem, ale i tak mi to jde tíž, než kamarádovi s připojeným řízením, proto to trochu svádím na ten bovden, nebo třeba i převodku pod volantem. S řízením jsem při rekonstrukci lodě nic nedělal, zdálo se to být dobré, ale když jsem zkusil řízení na jiné lodi, usoudil jsem, že je něco špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 22. Listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 22. Listopad 2017 Nezdá se to, ale ty ohyby dokážou udělat hodně. Mě tak zlobí plynovej bowdwen.Těch 80 barů z čerpadla by mělo bejt OK.Mimochodem na začátku jsem vlákno založil kvůli zatuhlýmu bowdenu řízení. To namočení do brzdovky zafungovalo. Na suchu volant utočim v pohodě malíčkem. Nic z toho neteče, nic nedrhne. Jsem spokojenej, takže novej jsem nakonec nekupoval. Funguje už pátou sezónu bez problémů. :)To se ovšem netýká plynu a řazení. Ty jdou celkem nepříjemně. Rozdělal jsem je a promazal. Venku jdou obě parádně. Stačí ale dát je zpět, na tom plynovym se kvůli špatné délce udělá ohyb, nijak zvlášt ostrej, ale už to jde znatelně hůř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 23. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 23. Listopad 2017 Tak jsem tomu dnes zase chvilku věnoval. Mám tam "hřebenovou" převodku bez samosvoru - něco jako je výše na obrázku. Když jsem odpojil hřídel volantu s ozubeným kolem a zkusil zahýbat zezadu strunou, tak to jde docela dost ztuha a to si myslím, že bude ta příčina. Hřeben v převodce se hýbe volně ale bovden bude zatuhlý. Zatím jak jsem to prohlížel tak to vypadá, že to je nerozebiratelné - je to zalisované. Uvidím až to vyndám celé z lodi ven, ale mám pocit, že to budu muset celé vyměnit. kdybych to měnil - jaké řízení je lepší - s planetovou převodkou nebo tohle hřebenové? Taky jsem poměřil bovden a stačil by o 40cm kratší. takhle se na něm musí vzadu udělat malé "esíčko" a to myslím taky není dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 24. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 24. Listopad 2017 v květnu jsem měnil původní hřebenovou převodku za novou planetovou včetně lanovodu, místo původních 2,5 má cca 4,5 otáčky, přesnější řízení ,lehčí chod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 24. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 24. Listopad 2017 A co bude lepší? Rychlejší nebo pomalejší převod? Vzhledem k tomu, že při výtlačné plavbě se to musí honit ze strany na stranu, bych řekl, že rychlejší? Abych si neukroutil ruce. Nebo je v té planetové menší vůle? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 24. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 24. Listopad 2017 menší vůle tam je,ale nevím jestli je to planetovým převodem,nebo novým neopotřebovaným výrobkem...plujeme pouze ve výtlaku a nic po vodě nehoním,ale z rejdu do rejdu je těch otáček víc,u mě ta výměna byla nutnost,řízení tahá naráz dva motory a ještě jsme na letošek zvýšili výkon,na jaře pod Střekovem v silném protiproudu se původní řízení zasekávalo,nové chodí sametově i na Dunaji,pomalejší převod je komfortnější,lehčí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 24. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 24. Listopad 2017 já jsem a mám rychlé, asi jako auto - jednu a tři čtvrtě otáčky. Když vidím, jak si zamotávaj ruce při přistávacích manévrech ti, co maj čtyři a víc..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 24. Listopad 2017 Sdílet Odesláno 24. Listopad 2017 Co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.