david Zveřejněno 10. Září 2012 Sdílet Zveřejněno 10. Září 2012 Tak jsem, víceméně z hecu, testoval E 85 v přívěšáku Evinrude 9,9 - dvoutakt. Nalil jsem do zbytku N95 v nádrži ( cca 0,75l – 1l ), kolem litru E85. Evinruďák neříkal vůbec nic, spokojeně to spolykal. Včetně bezproblémových startů. Tak jsem proved ještě pokus se sekačkou – nějakej 4-taktní indián Tekumsech. Ten, protože v nádrži neměl nic, dostal čistou E85. Chytil hned a taky skoro hned chcíp. Usoudil jsem, že má málo vzduchu, tak jsem mu vyndal filtr – stejně potřeboval vyčistit, a ejhle, motor běžel jako víno. Ne, že by u sekačky s její pidispotřebou byla cenová úspora nějak zajímavá, ale jako pokus to zajímavé je.Rozdíl v ceně je až 13Kč na litru, tak že i při míchání 1:1 a spotřebě třeba 50/100 to není úplně k zahození.Má někdo taky nějaké zkušenosti? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 10. Září 2012 Sdílet Odesláno 10. Září 2012 (upraveno) Na Skodovackym webu se tohle resi pomerne intenzivne.Pan Jiri Cech je uz starsi pan a na motory docela kapacita, tak doporucim jeho clanek: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496 Jinak v kostce je to s E85 tak, ze pri michani 1:1 s benzinem se to da na neupravenym motoru jakz takz provozovat, ale nic moc se tim neusetri, spis naopak, protoze mozna min stoji palivo, ale dost to odnasi motor. Pri tom, jak blbje jsou na tom nektery lodni motory se spolehlivosti, muze to byt posledni hrebicek do rakve. Trochu vic to chutna motorum poradne nakrmenejm (spis tem starsim, ale tam bejva zase problem s cerpadlem), protoze usporny motory (ty ktery maji nastavenou spis chudou smes) se na lih dost likvidujou z duvodu prehrivani spalovaciho prostoru a dalsich "efektu" chude smesi, jako treba propaleny pisty. Problem byva s nizsi teplotou motoru, kdy lih pomerne vyrazne demoluje vse ocelove v sacim traktu, takze bych rekl ze do lode nic moc. Dalsi "chutovka" je rozpousteni membran v palivovych cerpadlech. Ten starej, slabej a zravej dvoutakt je mozna to nejlepsi, co tim lihem krmit, nema se v tom celkem co posr*t. :D Upraveno 10. Září 2012 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 10. Září 2012 Sdílet Odesláno 10. Září 2012 for viky_cz : prima odkaz :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Září 2012 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2012 ale jó, tyhle rozbory různých autorů znám. Proto jsem to zkoušel, jak píšu „z hecu“.zatím mi ale nikdo nevysvětlil, jak můžu mít na karbecu větší hodinovou spotřebu, když neměním trysku ani difuzor. proč sekačka chtěla víc vzduchu, když ho líh potřebuje míň výrazně míň. že by líh líp tekl?? rovněž zmiňované snížení výkonu se, zdá se, nedostavilo. to bych poznal jedna dvě, když leze přetíženej bajbót do kluzu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 10. Září 2012 Sdílet Odesláno 10. Září 2012 (upraveno) zatím mi ale nikdo nevysvětlil, jak můžu mít na karbecu větší hodinovou spotřebu, když neměním trysku ani difuzor. proč sekačka chtěla víc vzduchu, když ho líh potřebuje míň výrazně míň. že by líh líp tekl??1) Kdyz chces jezdit na E85, spravne bys mel pretryskovat, jinak pouzivas extra chudou smes. Muze to na ni jet a taky nemusi.2) Smesovaci pomer karburatoru se jiste meni taky s mernou hmotnosti paliva, mimo jine proto, ze ma krome trysek a difuzoru taky plovakovou komoru. Rekl bych ze hodne zalezi na konstrukci karburatoru. Poznamka: Mam kamarada, kterej uz delsi dobu celkem uspesne (rozumej - neznicil motor) jezdi na E85 s karburatorem ve stary Skodovce, akorat cas od casu preventivne meni gumovy dily palivovy soustavy. Jezdi mu to dobre, ale nic moc se tim neusetri. Krome toho ty stresy ze nebude mit kde natankovat jsou celkem hrozny. Tedka se to uz lepsi, ale kdyz s tim zacinal (tak pred dvouma rokama), tak mel docela problem naplanovat trasu aby dojel kam potrebuje. Ma tam motor 742.136, kterej je z dostupnych na lih nejvhodnejsi, protoze:1) Ma uz v serii docela velkou kompresi 9.7 (ovsem obvykle se hlava snizuje, takze predpokladam ze na E85 pouziva pres 10)2) Motor ma vyhrivany saci potrubi, coz je naprosto zasadni a starsi motory to nemely.3) Ma karburator SEDR (mozna tam ma dokonce starsi EDSR), coz je taky zasadni, protoze novejsi motory ho uz nemely. Da se dobre pretryskovat a trysek je na nej vsude dost - nenazrana verze tohodle karburatoru se davala do S1203 a taky do T613 (tam byly ovsem dva). Upraveno 10. Září 2012 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Září 2012 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2012 no a to si právě protiřečí. na stávající benzínovou trysku to chtělo ještě více vzduchu, jinak chcípal – 4- takt, plovák karbecevinrůdovi to bylo úplně jedno, taky plovákpokud jde o hladinu, je líh těžší než benzín, proto předpokládám, že hladina je nižší a to zase odporuje případnému většímu průtoku tryskou.fčíl mudruj Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 10. Září 2012 Sdílet Odesláno 10. Září 2012 (upraveno) No jo, to ja vim, jenze vono je toho vic (spis az moc nez jenom vic).Zanoreni plovaku muze bejt ovlivneny jinym povrchovym pnutim nebo jinou smacivosti plovaku v E85 (treba ma porovitej povrch). Nakonec se klidne muze plovak lihem nacucnout a cely to preplavit..... Takze mozna je duvod i rozdilnej material plovaku.Je jeste otazka, co udela rozdil hladiny v plovakovce na hydrostatickej tlak v trysce pri jiny merny hmotnosti....Podle myho nazoru neni predem jisty jestli to pojede a jak dlouho. :) Nahodou treba jo.. nebo jinou nahodou zas vubec ne.. nebo jenom bez filtru.Nic moc na dlouhodobe spolehlivy provoz. Vyhoda mensich zavesnych motoru je v tom, ze jeste porad maji snuru za kterou se da tahat az do zblbnuti a i kdyz to startuje spatne, tak to treba nakonec chyti. Upraveno 10. Září 2012 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 10. Září 2012 Autor Sdílet Odesláno 10. Září 2012 Plovák je mosaznej, ten se nenacucne. Těžší líh se hůř nacucne do difuzoru. Fakt to není jednoduchý.A trochu mi to připomíná povídání, negativní, kolem bionafty. Co všechno sežere, blbý starty apod. Prolil jsem motorem – tenkrát Avií s turbem - pěkných pár hekťáků a nic se nepotento. Žralo to jako vždycky a jelo taky tak. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fishmaster Odesláno 10. Září 2012 Sdílet Odesláno 10. Září 2012 Při úpravě vstřikování se pouze prodlouží doba vstřiku,tak aby odpovídala hodnota lambda(rozuměj poměr paliva ke vzduchu) normálnímu stavu tedy 1.Je na to řídící jednotka montovatelná na jakékoliv vstřikování.Jde o to aby směs nebyla chudá jak už zde Viki napsal.Nejjednodušší úprava spočívá v oblbnutí čidla teploty motoru což způsobí stejný efekt.S karburátory zkušenosti nemám ale slyšel jsem,že se veškeré gumičky rozpadají.I když v Americe se jezdí na ethanol už dost dlouho,takže takovej Mercruiser,nebo OMC by na to měl být stavěný.O bionaftě toho bylo napsáno dost,ale moje osobní zkušenost je,že do klasického rotačního,nebo řadového čerpadla jde použít v pohodě.Do systémů Common Rail nikdy.Jde sice o české specifikum(kvalita paliv),ale u nás mají veškeré CR motory problémy už s naftou normální natož se Seta Diesel,nebo čistou Bio Diesel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladislavjel Odesláno 10. Září 2012 Sdílet Odesláno 10. Září 2012 A co jezdit na plyn,asi problém s plněním nádrže :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fishmaster Odesláno 10. Září 2012 Sdílet Odesláno 10. Září 2012 V autě je možnost odtoku plynu ven-z lodi ne.A copak udělá plyn nahromaděný v kýlu když někde proběhne jiskra(třeba od startéru)? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladislavjel Odesláno 11. Září 2012 Sdílet Odesláno 11. Září 2012 No jo, propan se drží dole...škoda. Včera jsme měřili s kamarádem 6m Baylinera s 3l motorem 170hp.Načárkovali jsme si průhlednej kanystr a zkoušeli různý režimy.Tak třeba na jeden litr 1200 ot. 10km/h jsme najeli 8minut,pak minimální rychlost ve skluzu 35km/h 2300ot.na litr 3minuty a na maximálku 55km/h,co minuta litr !!!Viky,kolik si říkal že ti to bere? :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bahno Odesláno 11. Září 2012 Sdílet Odesláno 11. Září 2012 Tak vono i na lodi by ten plyn byl resitelnej. Blbe u stabilaku na dne lodi, u privesaku uz lip. A paradoxne nejlip u tech 5hp, to by ani reduktor nemusel bejt vyhrivanej... Jednou do toho pujdu, s plynarem sem dohodlej. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 11. Září 2012 Sdílet Odesláno 11. Září 2012 (upraveno) Viky,kolik si říkal že ti to bere? :DNejvic jsem nameril 1.3l/h (pri 12km/h, vic to neda), ale mam nevhodnou vrtuli (nebo nevhodnou lod?). Motor ma v papirech psano maximalne 2l/h. Nevim, z jakyho fantasmagorickyho duvodu bych neco takovyho jeste predelaval na LPG. To bych tak provoz zlevnil, ze bych za motorem rovnou tahal penize z vody! :D LPG by urcite spis zajimalo nekoho s aspon 100HP. Upraveno 11. Září 2012 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 12. Září 2012 Sdílet Odesláno 12. Září 2012 Tohle by Vás co uvažujete o používání zmiňovaného paliva mohlo zajímat http://www.marinepartsexpress.com/express/express_6_1.htm Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Tak jsem E85 vyzkoušel tento víkend v praxi. Zbytek naturalu 95 cca 50l jsem naředil 60l E85. Takže cca 1:1. První den nic, asi chvilku trvá než se to promíchá. Druhý den jsem musel změnit způsob startování byl jsem zvyklí startovat studený motor (vyřazený sytič) tak že jsem kapku načepoval dal 1/4 plynu a nastartoval, počkal chvilku až se to rozběhne stahnul otáčky a počkal až se kapku ohřeje - potom neutrál. Se směsí trochu načepuji, malinko plynu a chytá to řekl bych o kapánek lépe. Jízda v malých otáčkách do cca 1600 taková bych řekl klidnější, motor jen ševelí. Po přidání do 3/4 plynu OK pak se jakoby začal dusit po ubrání zase OK. Změna předstihu tomu nepomohla až když jsem malinko přidal bohatost tak se to srovnalo. Spotřeba dle průtokoměru zatím stejná jako na samotný natural. Další testování bude o víkendu, mrknu co na to svíčky (zabarvení). Přidal jsem ještě jeden filtr abych polapal případné nečistoty z palivové nádrže které E85 určitě odlepí - zatím pohledově původní filtr (vosí hnízdo) čisté. Pokud by se to chovalo tak jako tento víkend tak to vidím jako docela příjemné zlevnění provozu. Začali nám to čepovat v Pb u Silmetu, takže dostupnost cena teď momentálně 26,9- . Rozdíl 10,- Kč je dost znát. čistý bych to tam asi nedával ale směs bude myslím OK. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Dosti ba mne zajímalo,jak jsi přidal bohatost /pro 3/4 plynu a výše/??!!Některé karbesy mají totiž seřizovaní bohatosti POUZE NA VOLNOBěH, jiné /nové motory/ ani to nemají!!!Nastavit bohatší směs pro spalování lze tudíž pouze výměnou trysek /vzdušníků/!!Nastavení bohatosti pro volnoběh má pouze zanedbatelný vliv,zejména pro 3/4 a více plynu.bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Ja osobne bych se to tam bal nalejt a docela vas obdivuju. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Dosti ba mne zajímalo,jak jsi přidal bohatost /pro 3/4 plynu a výše/??!!Některé karbesy mají totiž seřizovaní bohatosti POUZE NA VOLNOBěH, jiné /nové motory/ ani to nemají!!!Nastavit bohatší směs pro spalování lze tudíž pouze výměnou trysek /vzdušníků/!!Nastavení bohatosti pro volnoběh má pouze zanedbatelný vliv,zejména pro 3/4 a více plynu. bootcentrumTak nevím co bych na to odpověděl, prostě když jsem přidal bohatost tak se to začalo chovat jinak a motor šel i v plných otáčkách, předtím se malinko dusil a teprve po ubrání se rozběhl, ale je možné že na to ta bohatost neměla vliv ale jen se tam dostal nějaký bordel z karburátoru, který se po přimíchání E85 uvolnil. Jinak co se týče nastavení bohatosti pro jednořadý šestiválec dost jsem si toho přečetl na zahraničních forech, hlavně USA kde se tyto motory ještě stále hojně vyskytují a jsou prý celkem náchylné na správné nastavení bohatosti směsi. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Dosti ba mne zajímalo,jak jsi přidal bohatost /pro 3/4 plynu a výše/??!!Některé karbesy mají totiž seřizovaní bohatosti POUZE NA VOLNOBěH, jiné /nové motory/ ani to nemají!!!Nastavit bohatší směs pro spalování lze tudíž pouze výměnou trysek /vzdušníků/!!Nastavení bohatosti pro volnoběh má pouze zanedbatelný vliv,zejména pro 3/4 a více plynu. bootcentrumTak nevím co bych na to odpověděl, prostě když jsem přidal bohatost tak se to začalo chovat jinak a motor šel i v plných otáčkách, předtím se malinko dusil a teprve po ubrání se rozběhl, ale je možné že na to ta bohatost neměla vliv ale jen se tam dostal nějaký bordel z karburátoru, který se po přimíchání E85 uvolnil. Jinak co se týče nastavení bohatosti pro jednořadý šestiválec dost jsem si toho přečetl na zahraničních forech, hlavně USA kde se tyto motory ještě stále hojně vyskytují a jsou prý celkem náchylné na správné nastavení bohatosti směsi.Tak držím palce at to motor přežije!! bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 No, v Jižní Americe na to jezdí běžně většina aut už 50 let........Ale jsou na líh specielně seřizovaný, jiný předstih, a nevím co ještě..... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Nevim no, ja bych to tam fakt nelil. 100% ten motor nevydrzi tak dlouhou dobu jako pri provozu na normal benzin. To opravdu tolik projedete ze se to k tomu riziku vyplati ??? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Motor většinou moc nehoním, takže z této strany strach nemám, za druhé stál ten motor 5t,- Kč takže za ten pokus to stojí, no a samozřejmě jsem to docela dost dlouho zvažoval a konzultoval s lidmi co již toto palivo používají a také co se zabývají motory. Je fakt, že názory se na to dost různí, někdo je na vrcholu blaha, někdo to zase děsně haní, takže fakt nezbývá než to vyzkoušet osobně, jsem si říkal, že s tím příspěvkem ještě chvilku počkám až to bude mít za sebou nějakou tu motohodinu, ale byl jsem zvědavej na reakce :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 (upraveno) uz se to tady resilo-i u sousedu.....ja E 85 michanou napul s benzinem pouzivam uz nejaky patek jak ve felicii tak do lodi(privesak) ale jen na delsi trasy(napriklad v kvetnu na sraz do Litomeric) hned se snazim motor protahnou chvilku cistym benzinem aby ten lih tam nezustal-problem s otackama nebo vykonem?nic jsem nepozoroval-jezdi to tak nejak stejne-ze zacatku jsem mel taky bobky ale kluk co se tim zivi mi rekl pokud to budu michat a nenecham to v palivovem systemu(po ceste proplachnout-projet) tak je to v pohodena takove ty odpoledni vyjizdky stejne leju cistej protoze to mam k pumpe 5km-u nas to nevedoutrasa V.Osek-Litomericea zpet+vylet na Zernoseky-spotreba asi 45 l paliva tak jsem usetril tak na 25 piv-a to se vyplati :D Upraveno 19. Srpen 2013 uživatelem packa Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 19. Srpen 2013 Sdílet Odesláno 19. Srpen 2013 Ale jo, ja vam to neberu, ja bych to do svyho merca nenalil :) Ale rad budu z povzdali pozorovat ty vase pokusy. Nekdo holt musi bejt ti prukopnikem! :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se