Přejít na obsah
Plavidla.cz

palivo E85


david

Doporučené příspěvky

Kdysi jsem někde četl povídání od nějakýho automobilovýho závodníka. Popisoval tam do jakejch motorů se to dá lejt a za jakých podmínek.


Už si to moc nepamatuju. Popisoval to tam od směsí 1:1 až po čistej E85. Výhody a nevýhody + úpravy, který je potřeba provést. Pamatuju si hlavně to, že se to moc nehodí do současných moderních "ošizených" motorů. Taky to údajně vadilo těsněním v palivový soustavě. Psal tam, že on sám to léta s úspěchem používá ve svý oktávce první generace s litinovym motorem. Používá směs 1:1 tušim bez úprav bohatosti. Motor se prej uchladí. U novějších motorů je snad potřeba zvýšit bohatost směsi, aby se to uchladilo.


Vzal jsem si z toho, že u těch našich vestavěnejch mohutnejch karbecovek vůbec neni co řešit. S bohatostí směsi je potřeba nějak víc hejbat jen při použití čistýho (nebo téměř čistýho) E85.


Laicky si myslim, že Anachy motor rozhodně nezničí!!! Maximálně mu to za pár let sežere palivovou pumpu a tesnění v karbecu. Ale i to je prý diskutabilní. Záleží na tom z čeho je to vyrobený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulej tejden jsem kupoval membranove tesneni, protoze jsem potreboval utesnit vyvod z nadrze na lodi. Nicmene s panem jsem se zakecal a on mi povidal, ze dneska uz je ta pryz v tom tesneni na benzin o necem jinym, protoze diky tem vsem srackam co do toho benzinu dneska lejou je agresivnejsi a vic zere tesneni. Mam obavy, ze smes s ethanolem na tom nebude s tou agresivitou o moc hur. Tedy pokud vydrzi tesneni na klasickej benzin, tak na toto take.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu přisypu.

Myslím, že na ethanol jezdí plochodrážníci.

Já jsem kdysi prodělal podobnou anabázy s řepkovou naftou. Jeden čas byla levná tak se vyplatila.

Nejprve jsem jí zkusil do starší avie po najetí cca 30tisíc jsem jí lil do nové avie. No a několik let jsem jí v pohodě lil do oktávky a scénika. Měli jste slyšet ty kecy mechaniků když jsem přijel se scénikem na garančku. Oktávka najela 245tisíc – na motoru nebyla jediná závada, scénic 190tisíc taky bez problému. Abych to neprodlužoval nakonec jezdila celá doprava na řepku! Renault Magnum na ní nalítal cca 500tisíc, do prodeje šel při 1,35mil! Pak na řepku hodili daň a už se to nevyplatilo. Používání řepky mělo svoje pravidla.

1. Když auto odstavím na víc jak 7dnů přetankovat na čistou naftu – jinak se oddělí řepkový olej a je z toho pěkný lep – toto byl největší problém - než jsme na to přišli.

2. řepka rozpouští sajrat v nádrži je nutné z počátku častěji měnit filtr.


Tak si myslím, že karbecový motor je v pohodě i bez úprav. Na našich vodách stejně většinou jedeš pijánko tak nějaké přehřátí spalovacího prostoru bych asi neřešil. Kamarád koupil přestavbový kit na své VW už má najeto cca 10tisíc a dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Panove naprosto zakladni problem je predzapal.Jasne ze chuda smes a dalsi ,,detaily,, ale spatnej predzapal je to prvni co vam motor zlikviduje(4 takt).Jde o to ze etanol ma delsi dobu horeni nez benzin,z toho duvodu pri pouziti etanolu do motoru kterej je nadstavenej na benzin dochazi k otevreni vyfukovych ventilu jeste pocas horeni zmesi.Nasledky jsou fatalni...v nejlepsim pripade podpaleny ventily ale casteji dojde k popraskani sedel ventilu zarem.Praskle sedla muzou spadnout do valcu(a taky tam casto konci) .Co pak spusoby tyhle kousky kovu v motoru vam opravdu nepreji videt!

Ano etanol lze u vetsiny motoru pouzit,ale neni to jen tak...je potreba motor na to nadstavit.U motoru s rozdelovacem a karburatorem to lze pomerne jednoduse...ale bez toho nadstaveni neni otazka jestli dojde k destrukci motoru ale kdy...nekdy to muze docela trvat.

Spotrebu pocitejte tak o 30% vyssi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...