Přejít na obsah
Plavidla.cz

Jak na to?


ben142

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Pluji motorově s bývalou kajutovkou 5,50m, váha cca 450 kg, motor 5 Hp. Loď je tovární výroby, dokumentaci k ní však nemám. Nepodléhá registraci. Nevlastním průkaz VMP. Doposud jsem se pohyboval na našich přehradách na Vltavě. Příští rok bych se rád juknul kousek po proudu na Labe. Mám pocit, že motor 5Hp by s tím mohl mít problémy a chtěl bych proto loď osadit silnějším. Plánuji tedy udělat průkaz VMP. Co loď? Budu ji muset taky nějak registrovat? Jak to probíhá? Je možné na plavebku případně připlout? Dík za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že nejde dost dobře srovnávat Bayliner s mojí šlupičkou. Nechci se ani rozepisovat o skutečném výkonu mého 5 Hp. motoru :-). Zajímám se spíš o to, zda na lodi, která nepodléhá registraci, může být ofiko motor třeba 10 Hp. Případně, jak to dát do souladu s platnou legislativou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímám se spíš o to, zda na lodi, která nepodléhá registraci, může být ofiko motor třeba 10 Hp.

To popira samo sebe - lod s motorem pres 4kW(v praxi tedy pres 5hp) podleha registraci.

 

Cesta je tedy registrace. Bud jsou od lode papiry, nebo to bude novostavba, nebo nejak jinak, v zavislosti na domluve se SPS.

Upraveno uživatelem bahno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše bahno. Všechno nad 5 Hp (mimo jiné parametry) se u nás musí registrovat. V tom registrace "nějak jinak" jsem se schoval já když jsem tu registroval svojí loď.

Byl to dovoz ze zahraničí a stačilo prokázat, že to v zahraničí bylo provozováno. Já jsem tedy doložil smlouvu původního majitele na kotvení v maríně a OK. Jinak stačí pojistná smlouva apod.


Proč ale píšu:

V některých sousedních zemích je omezení výkonu výš (10 - 15 Hp). Jak by se na to pohlíželo kdyby taková loď u nás plula pod vlajkou té oné země? Třeba Itálie. Musela by být registrace? jak by na to pohlížela případná kontrola?

Nebo se to bere jako u aut - že to musí splňovat národní předpisy země ve které jedu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Praze to bylo úplně super!!!! Tuším, že jsem komunikoval s p. Horáčkem. Poradil, pomohl, prostě paráda.

Loď jsem registroval v Lednu, takže jsem jí přivezl za autem. Ledoborec to není. :-)

Musíš projít technickou prohlídkou. Hlavně je potřeba mít povinnou výbavu (dle vyhlášky).


Cenu si už nepamatuju. Určitě jsem se se všim všudy vešel do 500,-.


Určitě jsou tu zkušenější, ale já bych se asi bál registrovat to jako vlastní konstrukci. Kdysi jsem se o to zajímal, protože jsem chtěl stavět plachetnici. Tuším, že bych potřeboval ofiko výkres (od někoho autorizovanýho) a dohled při stavbě - dodržení výkresu. Pak nějaký složitý technický kontroly atd.


S dovozem ti můžu poradit, to jsem absolvoval.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půjčovny mají výjimku..... jejich lodě mají u evidenčního čísla P. Podmínkou je nějaká konstrukční rychlost, proškolení obsluhy a můžou plout.

Osobně se těm lodím vždycky vyhýmám obloukem. Ty lidi většinou netuší jak v komorách, netuší jak se vyhýbat apod.


Zase asi někdo zaloboval. :-) Nejsme náhodou v čechách?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...